Značení místních výrobků a služeb v cestovním ruchu na Šumavě Financováno Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aktualizace Rozvojového konceptu CR na Šumavě Regionální marketing Vimperk
Advertisements

Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 2. ročník Regionální konference cestovního ruchu Karlovy Vary 16. prosince 2013.
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
PREZENTACE ZNAČEK KLASA A REGIONÁLNÍ POTRAVINA Seminář „Kvalitní a bezpečné potraviny“ , Země živitelka, České.
PODNIKEJTE S NÁMI Václav Stárek Priority 2012 Priority 2012  rovné podmínky v podnikání  Tripartita  Podvýbor pro cr  Kolegium  novela.
Plán akcí oddělení cestovního ruchu odboru regionálního rozvoje krajského úřadu pro rok 2002.
Jak změnit obecní knihovnu v informační centrum obce Metodický návod výstup z projektu Knihovna – informační centrum obce.
14. září Jihočeská hospodářská komora (JHK) byla založena JHK je sdružení podnikatelů, které působí nezávisle na politických stranách,
Mikroregion Úhlava Marketingová značka jako nástroj udržitelného rozvoje.
Nadacepartnerstvi.cz cyklistevitani.cz Cyklisté vítáni Certifikace služeb cestovního ruchu Minikonference cestovního ruchu Chrudimska 20. dubna 2010.
Konference Dobrovolnictví v obci – jak na to? Soběslav, října 2013 Akce je součástí projektu NSZM ČR „Dobrovolnictví a veřejná služba v obci -
Ing. Jaroslav Prachař Dětská obuv a značka kvality CZECH MADE.
Místní akční skupina LAG Podralsko Místní akční skupina LAG Podralsko Práce na projektu byly zahájeny v únoru 2011 Název a podobu značky schválila Valná.
Zásady kraje Vysočina pro poskytování dotací na podporu naplňování a propagace principů místní Agendy 21 a Zdraví 21 v kraji Vysočina.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Registrace podle EMAS III
Program rozvoje venkova ČR na období Olomouc Šumperk
PRAVÉ VALAŠSKÉ Regionální ochranná známka Ing. Kateřina Sobotková MAS Rožnovsko
Značení ekologických výrobků a služeb Tomáš Popp, ENVIC, o.s.
HANÁ Systém regionálního značení. Proč podporovat místní produkty? výrobky za to stojí výjimečnost díky vazbě na region (kultura, tradice, příroda) kvalita:
Opatření (Fiche) SPL Budoucnost založená na tradici Návrh opatření pro Výzvy roku 2009 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova Evropa investuje do.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Mgr. Alena Lehmannová Nýrsko PROGRAMY PODPORY EKOLOGICKY ŠETRNÝ CESTOVNÍ RUCH, OCHRANA ŽP.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
Praha, 1. června 2012 Ministerstvo zemědělství Regionální potravina tisková konference.
Dobrá zna č ka pro místní výrobky. Historie  vznik Občanského sdružení Tradice Bílých Karpat  Mapování ovocných dřevin v Bílých Karpatech (navazuje.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví MHMP.
ZNAČENÍ MÍSTNÍCH PRODUKTŮ ve venkovských regionech ČR Iva Dyková, Apus, ARZ Praha,
Dispoziční fond Česká republika - Bavorsko Dotace v rámci INTERREG IIIA pro vymezené území.
Setkání informačních center Zlínského kraje Vizovice
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Nadacepartnerstvi.cz cyklistevitani.cz Cyklisté vítáni Konference Společně správným směrem - spolupráce s partnery i médii Ostrava, 10. prosince 2009 Certifikace.
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
MAS Šluknovsko MAS Šluknovsko Hlavní motto: „Šluknovsko návštěvníkům i sobě !“ Projekty spolupráce.
Český systém kvality služeb Prezentace projektu Ministerstvo pro místní rozvoj ČR na podporu cestovního ruchu Velké Losiny –
Ruce které umí. „BESKYDY originální produkt ® “ Značka je jednou ze tří nejstarších (2005) značek sdružených v Asociaci regionálních značek (sdružuje.
Systém kvality a inovací v cestovním ruchu
1www.eav.cz Energetická agentura Vysočiny, z.s.p.o. Ing. Michaela Bačáková EAV, z.s.p.o. Jiráskova 65 Jihlava
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
„Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
Tradiční výrobek Slovácka Region Slovácko Masarykovo nám. 21, Uherské Hradiště
stavby pro veřejné stravování a cestovní ruch
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Projekt Destinační management MSK - možnosti spolupráce.
- POLABÍ - ZNAČENÍ REGIONÁLNÍCH VÝROBKŮ Michaela Roškotová MAS Podlipansko, o.p.s.
Regionální značení v České republice Tomáš Kažmierski Asociace regionálních značek, o.s.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Destinační management TO Poodří - Moravské Kravařsko Konference Kunín 9. června
Regionální potravina. Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce.
Regionální značka Jako ochranná známka Mgr. Ladislav Drobníček.
Předběžná studie proveditelnost - shrnutí Závěrečná konference přeshraničního projektu Slavice,
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Ministerstvo pro místní rozvoj Odbor politiky bydlení ---- Podpora výstavby technické infrastruktury.
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
BÝT ČLENEM PROFESNÍ ORGANIZACE. BÝT ČLENEM PROFESNÍ ORGANIZACE Být členem asociace znamená: nestát "mimo" profesní dění, mít možnost se potkávat a vyměňovat.
Publicita v projektů financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Setkání starostů u kulatého stolu Hoštejn Projekt „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B Tento.
Cena hejtmana Kraje Vysočina za společenskou odpovědnost.
Kateřina Čadilová konference Venkov 2016 Význam partnerství pro rozvoj lokální ekonomiky a služeb.
Centrum Veronica Hostětín Potravinová soběstačnost
Tel: U Nisy 745/ 6a , Liberec 3 - Jeřáb Tel: 
Agroturistika a venkovská turistika
Značka „Českosaské Švýcarsko
PODPORA SOCIÁLNĚ-PRÁVNÍ OCHRANY DĚTÍ NA KRAJSKÉM ÚŘADĚ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE II Metodické setkání na téma „Standardy kvality sociálně-právní ochrany na.
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Transkript prezentace:

Značení místních výrobků a služeb v cestovním ruchu na Šumavě Financováno Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR

Certifikace výrobků Certifikace výrobků Cíle značení  Zvýšení konkurenceschopnosti výrobců  Propagace místních „specialit“  Zvýšení povědomí o regionu  Šetrný cestovní ruch ve prospěch regionu Místním živnostníkům, zemědělcům, malým a středním firmám proto značka přináší především:  konkurenční výhodu a zvýšení odbytu  propagaci a reklamu pro jejich produkty  sounáležitost s regionem a vzájemnou spolupráci

VHODNÉ VÝROBKY Potraviny a zemědělské produkty - např. mléko, sýry, maso, ryby, pečivo, obiloviny, ovoce, zelenina, víno, nápoje (šťávy a mošty), med apod. Řemeslné výrobky a umělecká díla - např. výrobky ze dřeva, skla nebo papíru, slaměné ozdoby, krajky, šperky, keramika, nábytek, upomínkové předměty, pohlednice apod. Přírodní produkty – např. lesní plody, léčivé byliny, čaje, extrakty z rostlin pro kosmetické účely, kompost, minerální voda apod.

KRITÉRIA PRO VÝROBCE 1) Místní subjekt 2) Kvalifikace pro příslušnou výrobu 3) Bezdlužnost 4) Zaručení standardní kvality výroby 5) Výroba nepoškozuje přírodu KRITÉRIA PRO VÝROBEK  Jsou vyrobeny na Šumavě místním výrobce  Nepoškozují přírodu a životní prostředí  Jsou kvalitní  Jsou jedinečné ve vztahu k Šumavě: -tradice -místní suroviny -ruční výroba -kvalita -kvalita -motiv Šumavy -motiv Šumavy

Proces certifikace Výrobce Vyplní formulář žádosti Přiloží vzorek výrobku (pokud je to možno) Zašle na adresu RRA Šumava o.p.s. RRA Šumava, o.p.s. Posoudí správnost a úplnost žádosti o značku Předá žádost a výrobek certifikační komisi V případě udělení značky: - sdělí rozhodnutí CK výrobci - uzavře smlouvu o užívání značky výrobcem na 2 roky V případě zamítnutí značky - informuje výrobce a sdělí důvody zamítnutí značky Certifikační komise (CK) Posoudí certifikační kritéria výrobce i výrobku Přidělí nebo zamítne značku

CERTIFIKAČNÍ KOMISE Členové komise: REC ČR, RRA Šumava, MŽP, Jihočeský kraj, Plzeňský kraj, Jihočeská hospodářská komora (Český Krumlov), Okresní hospodářská komora Klatovy, Správa CHKO a NP Šumava, Ústav systémové biologie a ekologie, 4 výrobci,čestní členové Komise zasedá nejméně jednou za 3 měsíce, v případě potřeby častěji. První certifikace proběhla v červnu Certifikační komise zpravidla projednává pouze žádosti doručené nejpozději 14 dnů před jejím zasedáním.

Povinnosti výrobce spojené se značkou:  značit výrobky, které získaly certifikát  dodržovat schválená certifikační kritéria (hlásit změny RRA Šumava) (hlásit změny RRA Šumava)  zaplatit poplatek za užívání značky (1 500,- Kč na 2 roky) 32 certifikovaných výrobců více než 150 druhů výrobků více než 150 druhů výrobků

PRODEJ ZNAČENÝCH VÝROBKŮ Značené výrobky může výrobce prodávat kdekoli jako dříve, prodej není nijak omezen. CERTIFIKOVANÉ OBCHŮDKY - splňují tyto podmínky :  Malé nebo střední obchody (kamenné, informační centra, muzea, prodej v hotelích nebo přímo u výrobce apod.).  Garance prodeje certifikovaných výrobků: prodej certifikovaných výrobků minimálně od tří výrobců nebo prodej přímo u výrobce.  Informace o výrobcích: pro zákazníky jsou k dispozici informace o výrobku, o značce a producentech certifikovaných výrobků (katalog výrobků).

Propagace značky a značených výrobků - webová prezentace (e-shop) - letáky, katalogy, plakáty, bulletin apod. - možnost účasti na veletrzích cestovního ruchu - prezentace značky na akcích v ČR i v zahraničí - zprostředkování prodeje na IC a dalších místech - bannery na obcích a IC

Co se stane po zavedení značky (v %) (názor spotřebitelů) Zvýší se ceny značených výrobků? ano ne ano ne Vzroste poptávka po výrobcích? Zvýší se kvalita výrobků? ne

značka zavedená již pro výrobky - vyzkoušeno, fungujeznačka zavedená již pro výrobky - vyzkoušeno, funguje pilotně: ubytovací a stravovací službypilotně: ubytovací a stravovací služby pracovní skupina – REC ČR, RRA Šumava, Ústav systémové biologie a ekologie, CENIA, poskytovatelé služeb různých kategoriípracovní skupina – REC ČR, RRA Šumava, Ústav systémové biologie a ekologie, CENIA, poskytovatelé služeb různých kategorií Značení služeb v cestovním ruchu ŠUMAVA originální produkt®

jedinečná - spjatost s regionemjedinečná - spjatost s regionem šetrná k životnímu prostředíšetrná k životnímu prostředí kvalitníkvalitní Značka má garantovat, že služba je:

pro region: - podpora udržitelného turismu - podpora šetrného podnikání na Šumavě pro region: - podpora udržitelného turismu - podpora šetrného podnikání na Šumavě - zvyšování kvality služeb - image regionu - zvyšování kvality služeb - image regionu pro podnikatele: propagace - webové stránky (rezervační systém) - tiskoviny (noviny, letáky, katalogy...) - prezentace na veletrzích cestovního ruchu - další (bannery na obcích, články v tisku...) pro podnikatele: propagace - webové stránky (rezervační systém) - tiskoviny (noviny, letáky, katalogy...) - prezentace na veletrzích cestovního ruchu - další (bannery na obcích, články v tisku...) Přínosy značky:

Kritéria pro poskytovatele služeb: (= základ – pro důvěryhodnost značky) 1) Kvalifikace pro poskytování daného druhu služeb: (živnostenský list, kolaudační rozhodnutí) 2) Bezdlužnost (vůči státu, rekreační poplatky) (čestné prohlášení, potvrzení obce o placení rekr. popl.)

Kritéria pro službu: Kritéria pro službu: 1) Regionální příslušnost: Šumava (adresa ubytovacího zařízení) (adresa ubytovacího zařízení) 2) Jedinečnost spojená se Šumavou 3) Šetrnost k přírodě a ŽP 4) Kvalita I při splnění kritérií může komise udělení značky odmítnout.

Kvalita poskytované služby a)základní kvalita – předpisy (čestné prohlášení, namátková kontrola) b)kvalita z hlediska spokojenosti zákazníka certifikační komise hodnotí: celkový dojem z UZ celkový dojem z UZ čistota a upravenost UZ, funkčnost vybavení čistota a upravenost UZ, funkčnost vybavení chování a upravenost personálu chování a upravenost personálu vstřícnost k zahraničním hostům vstřícnost k zahraničním hostům zda deklarovaný standard odpovídá reálné nabídce zda deklarovaný standard odpovídá reálné nabídce c)spokojenost zákazníků – anketa (webové stránky, mail nebo anketní lístky na adresu reg. koordinátora)

Šetrnost k přírodě a ŽP – 1. a) izolace oken (izolační pásky) b) energetická účinnost žárovek (třída A – 60 % všech žárovek) c) zdroj vody (ne načerno) d) průtok vody z kohoutků (max. 12 litrů za minutu) e) čistění odpadních vod (dle předpisů) f) třídění odpadu hosty (poskytnutí vhodných a dostupných nádob) g) odpadkové koše na toaletách h) ne výrobky na jedno použití (toaletní potřeby, nádobí, potraviny) i) nekuřácké prostory (ve všech společenských prostorách)

Šetrnost k přírodě a ŽP – 2. j) informace pro hosty o šetrném chování:  zavírání oken  zhasínání světel  úspory vody  odpady na toaletách a v koupelnách  výměna ručníků a ložního prádla  třídění odpadu  kempy: správné zneškodnění odpadních vod z mobilních WC k) chování a proškolení personálu:  průsaky, netěsnosti a úniky  výměna ručníků a ložního prádla  dezinfekční prostředky – jen dle zákona  užívání pracích, čistících a dezinfekčních prostředků  třídění odpadu  nebezpečný odpad

Jedinečnost spojená se Šumavou – 1. a)povinná kritéria budova nesmí narušovat krajinný ráz (hodnotí komise)budova nesmí narušovat krajinný ráz (hodnotí komise) poskytování informací o regionu (aktuální informace o tur. cílech a aktivitách, veřejné dopravě, o značce ŠUMAVA originální produkt ®, historii okolí, příběh/pověst/legenda)poskytování informací o regionu (aktuální informace o tur. cílech a aktivitách, veřejné dopravě, o značce ŠUMAVA originální produkt ®, historii okolí, příběh/pověst/legenda) regionální starošumavské pokrmy (v penzionech 1, v restauracích 3-5)regionální starošumavské pokrmy (v penzionech 1, v restauracích 3-5)

Jedinečnost spojená se Šumavou - 2. b)nepovinná kritéria (min. 6 z 11 kritérií) tradice (historie budovy, tradiční vzhled, rodinná tradice...)tradice (historie budovy, tradiční vzhled, rodinná tradice...) regionální informace (více než povinné minimum)regionální informace (více než povinné minimum) regionální aktivity pro hostyregionální aktivity pro hosty podpora značených produktů „ŠUMAVA originální produkt“podpora značených produktů „ŠUMAVA originální produkt“ sídlo firmy v regionu Šumavasídlo firmy v regionu Šumava podpora rozvoje regionu / obcepodpora rozvoje regionu / obce výjimečné (nadstandardní) služby (dobrá reprezentace regionu)výjimečné (nadstandardní) služby (dobrá reprezentace regionu) jiná forma spjatosti s regionemjiná forma spjatosti s regionem dětský koutekdětský koutek bezbariérové prostředíbezbariérové prostředí vytápění – ne uhlívytápění – ne uhlí

Postup udílení značky:  žádost o značku (samohodnocení)  návštěva vybraných členů komise na místě  (nepovinná) neoficiální návštěva  jednání komise - rozhodnutí  udělení certifikátu, smlouva na 2 roky  poplatek (4.000,- Kč)

Kateřina Vlášková Regionální rozvojová agentura Šumava, o.p.s Stachy 422 Tel.: Kontakt Financováno Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR