PEČOVATELSTVÍ 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Advertisements

Zkušenosti s implementací zdravotnických asistentů v provozu
Sociální zabezpečení 4. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
ZA VLÁDY PŘEMYSLOVSKÝCH KRÁLŮ
Informační a komunikační technologie Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 2.7 Obrázky Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník:
Sociální politika 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Projekt Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně „Nadregionální síť středních zdravotnických škol pro vyšší kvalitu vzdělávání a praxe“ reg.č. CZ.1.07/1.1.00/
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Prezentační programy 3. ročník oboru Sociální péče Grafy v Powerpointu.
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Třídění a řazení dat Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2.
Sociální politika 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Studijní obor: Sociální činnost
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
PEČOVATELSTVÍ 4. ročník Studijní obor: Sociální činnost
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Role nelékařů v českém zdravotnictví
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
PEČOVATELSTVÍ 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Anežka Přemyslovna (Česká)
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Formát buňky.
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
ANEŽKA ČESKÁ ( až 1211 – ) Karel Bušta Sexta.
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Československý červený kříž
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. ročník oboru Kadeřník a Kuchař - číšník Třídění a řazení dat pomocí tabulkového procesoru.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_572_Anežka česká AUTOR: Mgr. Michaela Vašíčková ROČNÍK, DATUM:
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Kvalita informovanosti klienta o právech pacientů Prezentaci zpracoval(a): Školní rok: Třída:
Domácí péče Home care.
Koncepce ošetřovatelství
Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Fakulta zdravotnických studií
Daniel Jirkovský Ústav ošetřovatelství UK 2. LF a FN Motol
Informační a komunikační technologie PDF Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Studijní obor: Sociální péče Ročník: 4.
Sociální zabezpečení 4. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Historie zdravotnického školství po 2.světové válce
Sociální politika 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
Klinická hodnocení a farmakologie pro 3.tisíciletí – multimodální edukační platforma CZ.1.07/2.4.00/
Zpráva ze setkání hlavních sester států EU Lucembursko, Mgr. Veronika Di Cara.
Městský ústav sociálních služeb Chomutov příspěvková organizace města Chomutova Poskytované služby  stravovací a ubytovací služby  zdravotnická péče.
DOP-HC s.r.o. Dům ošetřovatelské péče – Home Care Dolní Rychnov Prezentuje: MSc. Magdaléna Radošová Scholzová, MBA
Vzdělávání sester Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK Mgr. Pavla Kordulová.
Domov důchodců Dubí, příspěvková organizace Na Výšině 494 a Ruská 130.
Česká koncepce oboru ošetřovatelství.  Vychází z: - Koncepce ošetřovatelství České republiky z roku 1998, - respektuje doporučení: Organizace spojených.
Stabilizace sektoru vyššího odborného vzdělávání MŠMT Odbor vyššího odborného a dalšího vzdělávání.
Česká sestra Bc. Tomáš Válek, DiS. Profesní a odborová unie zdravotnických pracovníků, z.s.
Ministerstvo práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 1, Praha 2 Transformace a deinstitucionalizace Karel Vít Konference.
Odborná způsobilost pečující osoby v dětské skupině
Požadavky na průběžné vzdělávání zaměstnanců zdravotnických zařízení
Mezinárodní den sester květen 2009
Fakulta zdravotnických studií
Historie pohostiství Předmět: Stolničení
Zákon č. 96/2004 Sb. změny po X. novelizace v podobě
Ošetřovatelství v primární péči
Domov pro seniory U Pramene Louny Organizační schéma
Studijní obor: Sociální činnost
Historie ošetřovatelství
STŘEDNÍ ZDRAVOTNICKÁ A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA ZDRAVOTNICKÁ MB
Fakulta zdravotnických studií
Transkript prezentace:

PEČOVATELSTVÍ 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Vzor titulní strany: PEČOVATELSTVÍ 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení snímku (obrázky, texty ….. ) je libovolné. Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

SVĚTOVÝ VÝVOJ OŠETŘOVATELSTVÍ Z historického hlediska rozlišujeme 3 vývojové linie péče o člověka: nejstarší, laická péče – poskytovaná rodinnými příslušníky charitativní péče: zaměřovala se na chudé, handicapované organizovaná léčebná, ošetřovatelská a sociální péče o nemocné Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

byl prvním lékařem, který se pokusil o soubor vědomostí o lidském těle ANTICKÝ STAROVĚK HIPPOKRATES byl prvním lékařem, který se pokusil o soubor vědomostí o lidském těle položil základy preventivní medicíny HIPPOKRATOVA PŘÍSAHA léčit podle nejlepšího svědomí Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

zjistil, že v tepnách koluje krev, nikoliv vzduch GALENÓS  zjistil, že v tepnách koluje krev, nikoliv vzduch zabýval se původci chorob Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

středověké špitály poskytovaly péči cestujícím, poutníkům při klášterech vznikala infirmaria určená k ošetřování nemocných řeholníků leproseria pro ošetřování malomocných Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

roku 1860 v Londýně založila 1. ošetřovatelskou školu na světě NOVOVĚK Zakladatelkou ošetřovatelství se stala anglická ošetřovatelka Florence Nightingalová [florens najtyngelová]. roku 1860 v Londýně založila 1. ošetřovatelskou školu na světě Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

pomáhat strádajícím a nemocným, poskytovat co nejlepší péči JEJÍ ZÁSLUHY: pomáhat strádajícím a nemocným, poskytovat co nejlepší péči kladla důraz na hygienu – jak zabránit epidemii uplatnila se ve vojenském lazaretu v době krimské války – zřídila vojenskou prádelnu usilovala, aby pracovnice pro ošetřování byly cíleně školené Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

Nikolaj Ivanovič Pirogov ruský chirurg a pedagog působil v krymské válce zasloužil se o organizovanou přípravu sester Henri Dunant rozhodl zřídit lazaret snaha vedla k založení Mezinárodní organizace Červeného kříže Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

V roce 1919 byl založen Československý Červený kříž. První předsedkyní se stala Alice Masaryková. Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

VÝVOJ ČESKÉHO OŠETŘOVATELSTVÍ útulky pro chudé a nemocné, tzv. hospice, byly zakládány křesťanskými řády Anežku Přemyslovnu (1211 – 1282) považujeme za zakladatelku našeho ošetřovatelství byla zakladatelkou 1. špitálu Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

Řád křížovníku s červenou hvězdou Ošetřovatelské řády Řád křížovníku s červenou hvězdou Suverenní vojenský a špitální řád sv. Jana Jeruzalémského Řád sv. Lazara, Diakonky Řád milosrdných bratří, Řád sv. Alžběty Řád sv. Karla Boromejského Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

První ošetřovatelská škola vznikla v Praze v roce 1874. O tuto školu se zasloužily Karolína Světlá a Eliška Krásnohorská – brzy však zanikla. V Praze 1916 byla otevřena česká Státní dvouletá ošetřovatelská škola. V období 2. světové války byly dvouleté školy zrušeny a obnoveny znovu 1945. Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

V roce 1946 byla v Praze otevřena Vyšší ošetřovatelská škola – zrušena byla 1960 a při FF ÚK bylo zřízeno vysokoškolské studium pro učitelky středních zdravotnických škol. Po roce 1948 byly dvouleté ošetřovatelské školy sloučeny s rodinnými a sociálními školami a přejmenovány na vyšší sociálně zdravotní školy – studium bylo prodlouženo na 3 později na 4 roky. Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

V roce 1954 byl název školy změněn na střední zdravotnickou školu. V roce 2004 dochází k převedení většiny studijních oborů všeobecná sestra na terciární úroveň. Kvalifikační příprava všeobecných sester probíhá na vyšších zdravotnických školách na půdě univerzitní i neuniverzitní. Na vyšších zdravotnických školách se připravují všeobecné sestry. Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

Absolventi získávají titul diplomovaný specialista. Od roku 2004 se na středních zdravotnických školách připravují tzv. zdravotničtí asistenti. Studijní obor Sociální péče – pečovatelská činnost byl zahájen 1. 9. 2001. Předmět pečovatelství byl zahrnut do 3. a 4. ročníku. Vede žáky k osvojení dovedností a znalostí potřebných pro výkon jednotlivých činností pečovatele. Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK