SITUACE DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V ÚSTECKÉM KRAJI
OPERAČNÍ PROGRAMY VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Oblast podpory 1.1. ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VE VZDĚLÁVÁNÍ Oblast podpory 1.2. ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI DĚTÍ A ŽÁKŮ VČETNĚ DĚTÍ A ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Oblast podpory 1.3. DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ Oblast podpory 2.3. PODPORA NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
Oblast podpory 1.3. DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ VE 3 VÝZVÁCH 9 PROGRAMŮ: VÝZVA 1: – 2 projekty: (2009 – 2011) EDUCA - moderní vzdělávání pro pracovníky škol v Ústeckém kraji (www.educaweb.cz) – GENESIA Kvalitní management ve vzdělávání - cesta k úspěchu (www.projekt.sosvdf.cz ) – SŠ služeb a cestovního ruchu Varnsdorf
VÝZVA 2 : - 6 projektů (2009 – 2011) VACLAV - efektivní systém dalšího vzdělávání v Ústeckém kraji (www.e-vaclav.eu) – PPP ÚK Projektové řízení - klíčová kompetence pracovníka školy (www.eoaprojekt.cz) – Evropská akademie, Děčín Zvýšení kvality řízení a správy v základních školách v Ústeckém kraji na základě přenosu zkušeností z osvědčených systémů provozu (www.seductus.cz) – SEDUCTUS s.r.o. ERUDIK - Rozvoj kompetencí pracovníků a vedoucích pracovníků škol (www.erudic.cz) – SELLI s.r.o. Profesní a kreativní rozvoj osobnosti pedagoga (www.rozvojpedagoga.eu) – 28.říjen, s.r.o. Multimédia ve škole (www.multimedia.ossu.eu) – Občanské sdružení soukromých učitelů, Litoměřice
VÝZVA 3: - 3 projekty (2009 – 2012) Nová kvalita ve vzdělávání síťových specialistů (www.eupp.cz ) – SŠ elektrotechniky, Ústí n.L. Klíčové kompetence pracovníků škol v gastro oborech – SŠ řemesel a služeb, Děčín Rozšíření kompetencí učitelů v technických oborech (www.sstdvf.cz) – SPŠ technická Varnsdorf
Oblast podpory 2.3. PODPORA NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ 2 VÝZVY, celkem podáno 33 projektů. 1. výzva realizováno -15 projektů (2010 – 2012) 2. výzva k realizaci od 1.3.2011 - 18 projektů (2011 – 2012-13) Ne vždy školská zařízení, ALE – vždy ve spolupráci se školou.
VÝZVA – 15 PROJEKTŮ: http://www.opvkusteckykraj.cz/ IT jako klíčová znalost pracovníka Vzdělávací modul pro zaškolení obsluhy robotizovaných Institut a sítě pro vzdělávání a trénink v obecných kompetencích zaměřených na podnikatelské dovednosti Personální rozvoj ve stavebnictví – PERSTAV Průvodce světem multimédií Efektivní komunikace – cesta k úspěchu Cesta ke vzdělávání v Ústeckém kraji Vytvoření portálu dalšího profesního vzdělávání a jeho propagace mezi účastníky DVP Pružná a efektivní firma v 21. století Vzdělávání lektorů a krizových poradců pro rozpoznání a zvládnutí rizik spojených s podnikáním Normy – stručně a jasně Praktické vzdělávací moduly pro začínající podnikatele Moderní lektor – vzdělávání dospělých moderně a efektivně Podpora dalšího vzdělávání v Ústeckém kraji Environmentální vzdělávací nabídka určená pro potřeby zaměstnavatelů ÚK
2. VÝZVA - PODPORA NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V ÚK Předpokládaný konec – 2012 až 2013 Celkem schválených: 18 projektů Celková výše schválených finančních podpor: 71 874 858,- Kč
NÁZVY PROJEKTŮ: Trénink komunikačních a prezentačních dovedností v oblasti veletrhů Komplexní model rozvoje funkční gramotnosti Nadstavbové uplatnění ve stavebně technických oborech Vzdělávejme se v obnovitelných zdrojích energie v ÚK E-learningové vzdělávání dospělých pro praxi v okresním zahradnictví Cesta k uplatnění Vzdělávacím programem pro kvalitnější sociální služby Podpora rozvoje DV ve vazbě na dílčí kvalifikace Rozvoj odborných kompetencí oboru fotograf Podnikat je snadné Nové moduly vzdělávání v ÚK Rozšíření nabídky DV v oblasti práva a řízení projektů Moderní postupy pro precizní a efektivní řízení zemědělské firmy v oblasti živočišné výroby HUBERT Osobnostní rozvoj lektora DV Kvalita lektorů – efektivnost a kvalita vzdělávacích programů Vzdělávací katalog dílčích kvalifikací pro MSP DV lesních mechanizátorů
DVPP – ÚSTECKÝ KRAJ UNIVERZITA J.E.PURKYNĚ, ÚSTÍ n.L., CŽV NIDV, ÚSTÍ N.L. PCUL, obecně prospěšná společnost SPŠ elektrotechnická a zařízení pro DVPP, Žatec PPP ÚK a Zařízení pro DVPP UNIV 2 KRAJE při NUOV
UNIVERZITA J.E.PURKYNĚ - CŽV Nabídka celoživotního vzdělávání: Doplňující pedagogické studium (DPS) DPS pro 2.stupeň ZŠ Speciální pedagogiku pro pedagogy speciálních zařízení Rozšiřující studium spec.ped.pro učitele spec.škol Rozšiřující studium AJ pro 1. a 2.st.ZŠ Výchovné poradenství Školský management Sociálně pedagogická asistence Sociální pedagogika Asistent pedagoga pro předškolní vzdělávání Firemní management
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ, Ústí n.L. Nabídka NIDV: Management Předškolní a základní vzdělávání Střední vzdělávání Jazykové vzdělávání Kariérní vzdělávání Vzdělávání v oblasti ICT
PEDAGOGICKÉ CENTRUM, Ústí n.L. Nabídka PCUL: Ústí, Děčín, Most,Teplice, Litoměřice, Chomutov Klasické kurzy Spolupráce s UJEP Projekty
SPŠ elektrotechnická a Zařízení pro DVPP, Žatec SPŠ nabízí: Vlastní vzdělávací program ve středoškolských oborech Studium pedagogiky pro učitele a vychovatele (DVPP) Rekvalifikační kurzy – pro veřejnost
PPP ÚK a Zařízení pro DVPP PPP ÚK nabízí: Klasické pedagogicko psychologické služby pro rodiče a školy v 11 poradnách VACLAV – nový projekt DVPP
VACLAV – efektivní systém dalšího vzdělávání v Ústeckém kraji www.e-vaclav.cz 7.4.2017 VACLAV – efektivní systém dalšího vzdělávání v Ústeckém kraji leden 2009 – prosinec 2012 www.e-vaclav.eu
zdělávání kreditace ertifikace ektorství kcelerace ýkon O projektu www.e-vaclav.eu
Portál VACLAV funkce, které splňují požadavek na: aktuálnost nabídky dle zájmu uchazeče obsah / téma vzdělávání dostupnost v rámci ÚK jednoduchost procesu přihlášení a získání osvědčení lektorské obsazení cenové podmínky získání vzdělávání ZDARMA v době trvání projektu VACLAV … komplexnost informací www.e-vaclav.eu
Klíčové aktivity KA 1 Programy dalšího vzdělávání pedagogů a dalších pracovníků ve školství KA 2 Výstavba a zprovoznění vzdělávacího portálu VACLAV KA 3 Tvorba koncepce DVPP a dalšího vzdělávání v Ústeckém kraji www.e-vaclav.eu
Jak se můžu do projektu zapojit? vzdělávací a informační portál VACLAV je spuštěn od 1.9.2009 první podmínkou je zaregistrovat se na www.e-vaclav.eu vyberte si ze vzdělávací nabídky podle tématu a obsahu programu podle lektora podle místa a termínu konání … potvrďte přihlášku sledujte naše aktuální nabídky www.e-vaclav.eu
Důležité kontakty www.pppuk.cz www.e-vaclav.eu info@e-vaclav.eu info@pppuk.cz www.e-vaclav.eu
Proměnu středních škol v centra celoživotního vzdělávání UNIV 2 KRAJE Nabízí: Proměnu středních škol v centra celoživotního vzdělávání
UNIV 2 KRAJE proměna středních škol v centra celoživotního učení Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České Republiky. UNIV 2 KRAJE proměna středních škol v centra celoživotního učení 23
vize školy jako centra CŽU Program: vize školy jako centra CŽU důvody pro proměnu školy v centrum CŽU aktivity projektu a role školy Zástupce pro Ústecký kraj: Ing. Lukáš Vaníček (NÚOV/UNIV 2 KRAJE) 24
Základní charakteristiky projektu: délka trvání: 3,5 roku (srpen 2009 – leden 2013) příjemce: MŠMT partner: Národní ústav odborného vzdělávání zapojení krajů: 13 krajů (bez Hl. města Prahy) zapojení škol: 325 škol rozpočet: cca 300 mil. zdroj financí: Evropský sociální fond a státní rozpočet ČR 25
VIZE ŠKOLY JAKO CENTRA CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ Škola usiluje o samofinancování v oblasti dalšího vzdělávání. Škola nabízí komplexní nabídku vzdělávání a souvisejících služeb. Škola je dobrý partner. Škola je vzdělávacím a komunikačním centrem obce (regionu). 26
škola nabízí komplexní nabídku vzdělávání a souvisejících služeb počáteční vzdělávání další vzdělávání (nejen profesní, ale i zájmové, občanské, DVPP) kariérové poradenství a diagnostiku znalostí a dovedností (nejen pro žáky, ale i pro dospělé klienty) ověřování a uznávání výsledků učení a doplňkové služby (ubytování, stravování, volnočasové aktivity, atd.) 27
škola usiluje o samofinancování v oblasti dalšího vzdělávání je součástí trhu se vzděláváním efektivně využívá svůj potenciál a zdroje pružně a inovativně reaguje na poptávku proaktivně hledá a vytváří příležitosti pro rozvoj podnikání ve vzdělávací oblasti realizuje „zisk“ → reinvestice do svého rozvoje (především do lidí, vybavení a vývoje nových produktů) zabezpečuje kvalitní marketing, PR a publicitu Dnes je u odborných škol zcela běžné, že podnikají (mají ŽL) na řemesla a služby v oborech, které vyučují v počátečním vzdělávání. Toho je potřeba dosáhnout i v oboru, který je pro školy nejpřirozenější, a to je obor VZDĚLÁVÁNÍ. 28
kontrakty, ale snaha o strategická partnerství škola je dobrý partner profesionalita, spolehlivost, solidnost, otevřenost,připravenost, komplexnost, dobré ceny, inovace partnerství zaměřená na jiné školy, podniky a živnostníky, veřejnost, obce, samosprávné celky, úřady, sdružení a další instituce projektová činnost nejen krátkodobá partnerství a jednorázové kontrakty, ale snaha o strategická partnerství Je potřeba dosáhnout stavu, kdy klienta při plánování zakázek napadne škola na prvním místě. 29
škola je vzdělávacím a komunikačním centrem obce (regionu) = živé místo podporuje mezigenerační kontakty podporuje interkulturní kontakty podporuje občanské kontakty komunitní centrum zastřešuje na komerční i nekomerční bázi aktivity jiných institucí (např. škol, spolků) 30
AKTIVITY projektu Vytvoření sítí škol 31
PŘÍPRAVA MODULOVÝCH VZDĚLÁVACÍCH PROGRAMŮ DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ AKTIVITY projektu PŘÍPRAVA MODULOVÝCH VZDĚLÁVACÍCH PROGRAMŮ DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ tvorba modulových vzdělávacích programů základní účel je naučit se tvořit modulové vzdělávací programy - 3 vzdělávací programy ve 3 následných etapách (2010 – 2012) sekundární účel – rozšířit portfolio školy Cílem je, aby na každé škole vznikaly v průběhu projektu i po jeho skončení další a další vzdělávací programy. DŮLEŽITÉ: Tým tvůrců (nejméně) 10 pedagogických pracovníků musí být vytvořen na počátku projektu. 32
…děkuji za pozornost PhDr. Jan Liška jan.liska@pppuk.cz