Zpracování objednávek a distribuce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zahraniční obchod Platební podmínky.
Advertisements

Velké příležitosti pro malé (nezávislé) obchodníky Marta Nováková, U&Sluno a.s., červen 2002.
Aplikace služeb pro zvýšení konkurenceschopnosti, vlastnosti a služby na podporu prodeje výrobků Vratislav KOZÁK
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Distribuční politika Petra Krajníková.
Vybrané problémy z distribuční logistiky
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Place – místo prodeje (distribuce)
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Marketingový mix 4 P.
Distribuční strategie
Zahraniční obchod Vývozní operace.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Konkurenceschopnost ČR v rámci středoevropského regionu SpeedChain 13/11/2013 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek státního tajemníka pro evropské záležitosti.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
DISTRIBUCE.
Základy marketingu šestá přednáška
MARKETINGOVÝ MIX.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Marketingové prostředí
úvod pojetí a obsah marketingu
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Přednáška č.4 Vstup na zahraniční trhy při výrobě v zahraničí.
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Strategie prodeje textilního zboží
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,
Česká exportní banka Spolehlivý finanční partner exportu Klíčový partner českých exportérů a jejich zahraničních zákazníků.
DISTRIBUCE.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Zahraniční obchod III. Dodací a platební podmínky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Švejdová. Dostupné z Metodického.
8. Marketing.
INCOTERMS 2000 Tereza Kyselovská.
Vítejte na Marketingu.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
TRH (tržní mechanismus)
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Materiály pro účastníky pilotních kurzů konaných v rámci realizace projektu SOVA SYSTEMS Č.R., spol. s r.o. Brno „Vyšší úroveň dalšího vzdělávání v klíčových.
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Zásobování prodejny Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu 1.Požadavky na zásobování prodejen 2.Dodavatele 3.Dodavatelsko-odběratelské vztahy 4.Rozdělení.
LOGISTIKA LOGISTIKA LOGISTIKA - vychází (z logis, ubytování) znamená původně přechodné ubytování a zásobování vojska - nauka, která se zabývá fyzickými.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
MARKETING Přednáška P
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Distribuční politika klíčová slova
Vládní program na podporu exportu
Transkript prezentace:

Zpracování objednávek a distribuce Přednáška č.11 Zpracování objednávek a distribuce

Distribuce (Place): přemístění výrobku od výrobce k zákazníkovi. Funkce prodejních cest: Obchodní funkce Logistická funkce Podpůrná funkce Distribuce zahrnuje: Doprava Skladování Ošetřování výrobků Plánování a řízení distribuce Komunikace s ostatními členy kanálu Informační distribuční systémy

Mezinárodní distribučním politika Cílem mezinárodní distribuční politiky je přiblížit nabídku poptávce a zajistit plynulý pohyb zboží od tuzemského výrobce ke konečnému spotřebiteli na zahraničním trhu. Ovlivnění ostatních nástrojů marketingového mixu výrobková politika – velikost balení, způsob balení, značková politika cenová – zahraničněobchodní náklady tvoří podstatnou část ceny, smluvní vztahy s obchodními mezičlánky ovlivňují volbu dodacích a platebních podmínek komunikační – distribuční pol. podmiňuje volbu komunikační, úspěch komunikační záleží na dobré spolupráci s obchodními mezičlánky

Faktory ovlivňující volbu mezinárodní distribuční politiky analýza nákupního a spotřebního chování povaha zboží analýza zahraniční a tuzemské konkurence ekonomické aspekty analýza odvětví na zvoleném trhu vnitropodnikové faktory

Úrovně vyjednávání I. Vývozce - exportér Dovozce – Importér 1. Vývozce - exportér Dovozce – Importér 2. 4. Banka vývozce Banka dovozce 3.

Úrovně vyjednávání II. Sklad importéra Vývozce - exportér Dovozce – 1. Sklad importéra Vývozce - exportér Dovozce – Importér 9. 4. 2. 5. Banka vývozce Banka dovozce Celní úřad 3. Výroba 8. 9. 6. Zajištění přepravy a dokumentace Přeprava (loď, letadlo, kamion) 7.

Dodací podmínky určují povinnosti prodávajícího a kupujícího zejména: způsob, místo a okamžik předání zboží kupujícímu způsob, místo a okamžik přechodu výloh a rizik z prodávajícího nakupujícího další povinnosti stran při zajišťování dopravy, nakládky, vykládky, průvodních dokladů, kontroly, pojištění, celního odbavení

Dokumenty v zahraničním obchodu Objednávka – závazek pro exportéra (každá země má svoje specifika) Proforma faktura – vystavuje exportér Exportní licence – legislativní povolení, že zboží může být vyvezeno ze země Konzulární faktura - ověření původu zboží Konosament - představuje přepravní doklad pro majitele

Strategie distribuce PUSH - strategie tlaku v distribučním kanál PULL - strategie tahu v distribučním kanálu Akviziční distribuce – zabývá se tokem informací Fyzická distribuce - logistický marketing, zabývající se přepravou produktů

Vývojové trendy v mezinárodní distribuci procesy koncentrace – vznik globálních obchodních firem, aliancí internacionalizace – odstraňování obchodních překážek navazování nových forem mezi firemní spolupráce na různých úrovních distribučního řetězce rozvoj informačních technologií (kvalita a rychlost poskytovaných služeb, nové formy obchodování na Internetu, lepší poskytování služeb zákazníkům) sjednocování organizace a koncentrace distribuce

Formy spolupráce v distribuci ECR – Efficient Consumer Response spolupráce velkých dodavatelských firem s obchodními řetězci EDI - Electronic Data Interchange - řízení plynulých toků zboží  SCM - Supply Chain Management - strategické řízení dodavatelského řetězce Private labels – prodej pod značkou distribučních firem

Důvody internacionalizace v mezinárodní distribuci prohlubující se integrační procesy v rámci EU odstraňování obchodně politických překážek možnost vstupu distribučních firem na nově otevřené trhy světa (např.BRICS) snižování přepravních a dalších logistických nákladů rozvoj informačních technologií sbližování spotřebního chování a nákupních zvyklostí

Důvody koncentrace v mezinárodní distribuci snaha o zvyšování konkurenceschopnosti a podílů na trhu - nízké ceny docilované neustálým tlakem na snižování nákladů snaha o lepší postavení vůči dodavatelských firmám snižování nákladů – díky zvyšování velikosti prodejních ploch, standardizaci a racionalizaci organizačních struktur a marketingových výdajů

Strategie tržního krytí v mezinárodním obchodě

6 C pro volbu vhodné distribuční strategie Náklady - costs Kapitálová náročnost - capital intensity Kontrola - control Pokrytí - coverage Pověst - corporate reputation Kontinuita - continuity

Druhy distribučních cest Přímá distribuční cesta přímý kontakt výrobce (dodavatele) a spotřebitele (uživatele) Nepřímá distribuční cesta délka je ovlivněna počtem a typem mezičlánků typy distribučních mezičlánků: prostředníci zprostředkovatelé obchodní zástupci podpůrné mezičlánky (dopravní firmy, banky) – poskytují služby a usnadňují směnu zboží nejčastější typy: MOO a VOO

Organizace distribučních cest Vertikální marketingový systém prolínání výrobních a obchodních činností (výrobce, VOO, MOO) Horizontální marketingový systém spojení (přechodné, trvalé) zdrojů nebo programů 2 i více firem v zájmu využití nové příležitosti na trhu Vícedimenzionální marketingový systém využívá 2 a více distribučních cest k dosažení segmentů zákazníků

Typy MOO prodejen

Retail v ČR Řetězec Tržby 2013 (v mld. Kč bez DPH) Kaufland Česká republika 45,4 Tesco Stores ČR 44,0 Ahold Czech Republic 40,5 Makro Cash & Carry ČR 30,4 Penny Market 29,9 Globus ČR 24,2 Lidl Česká republika 23,4 Billa 20,5 Geco 17,3 SPAR ČOS 13,2

Děkuji za pozornost