Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_15 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_14 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a.
Advertisements

Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_17 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_06 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_19 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_17 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Algoritmizace od algoritmu k Pascalu.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_15 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_01 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Algoritmizace a programování Podprogramy v Delphi - 10
Materiály k přednášce Úvod do programování Ondřej Čepek.
VY_32_INOVACE_FYZ_RO_11 Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_16 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_16 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Řez jehlanu Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika Ročník: 3. ročník VG Využití:
Informatika I 3. přednáška
Procedury a funkce Základní charakteristika a použití v programu.
Autor:Ing. Peter Podoba Předmět/vzdělávací oblast:Digitální technika Tematická oblast:Mikroprocesorová technika Téma:Atmel AVR – větvení programu Ročník:4.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_07 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Vyučovací hodina 1 vyučovací hodina: Opakování z minulé hodiny 5 min Nová látka 20 min Procvičení nové látky 15 min Shrnutí 5 min 2 vyučovací hodiny: Opakování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_13 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_03 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_18 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Podmienený príkaz. Kĺúčové slová  Pro podmínky se v Pascalu používají klíčové příkazy IF, THEN a ELSE.  Také se jim říká „príkaz vetvenia"..  Příkaz.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_09 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_03 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_10 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_18 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_14 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Řez krychle Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika Ročník: 3. ročník VG Využití:
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ ŘAZENÍ PRVKŮ – OPAKOVANÝM VÝBĚREM NEJVĚTŠÍHO PRVKU (SELECTSORT) Vytvořila: RNDr. Ivanka Dvořáčková Gymnázium K. V.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ ŘAZENÍ PRVKŮ – PŘÍMOU VÝMĚNOU (BUBBLESORT) Vytvořila: RNDr. Ivanka Dvořáčková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova.
Algoritmizace a programování Binární soubory - 14 Mgr. Josef Nožička IKT Algoritmizace a programování
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_06 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
10. Dynamické proměnné Dynamická proměnná se nezavádí deklarací proměnných, ale vzniká za běhu programu provedením speciálního příkazu. Nemá přidělen žádný.
7. Typ soubor Souborem dat běžně rozumíme uspořádanou množinu dat, uloženou mimo operační paměť počítače (na disku). Pascalský soubor je abstrakcí skutečného.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_08 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_20 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_04 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_02 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_05 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_16 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_07 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Procedurální (klasické) programování Popisuje algoritmus – postup, jak vyřešit úlohu.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_20 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_19 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Procedurální (klasické) programování Popisuje algoritmus – postup, jak vyřešit úlohu.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_14 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Pascal – if Mgr. Lenka Švancarová.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_02 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Pascal – strukturované příkazy
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_11 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Cvičení 2 Podmíněné příkazy, cykly. Podmíněné příkazy Podmínka – jakýkoliv logický výraz ( a=1,……..) ( a=1,……..) Příkaz – vlastní instrukce, která se.
Pascal - větvení.
Cvičení 3-4 Procedury, funkce,řetězce. Procedury Procedura Procedura Procedura je podprogram, který mění stav programu (změnou stavu proměnných nebo změnou.
Gymnázium Vincence Makovského a se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_08 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ CYKLUS S PŘEDEM DANÝM POČTEM OPAKOVÁNÍ – SOUČIN POMOCÍ SOUČTU Vytvořila: RNDr. Ivanka Dvořáčková Gymnázium K. V. Raise,
Inf Cykly ve vývojových diagramech
Strukturované typy proměnných v programovacím jazyce Pascal - 2.hodina
Opakování základních příkazů a syntaxí v programovacím jazyce Pascal
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Juliovy množiny 1.
program TextovySoubor;
Juliovy množiny 1.
Juliovy množiny.
Transkript prezentace:

Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_15 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování Téma: Podmínka, rozhodování Autor:Mgr. Jan Rosecký Předmět: Informatika Ročník: 3. ročník VG Využití: Prezentace určena k výkladu látky z úvodu do programování na gymnáziu. Anotace:Prezentace se skládá z úvodního opakování, odvození a ukázky programu k tématu podmínka, rozhodování. Nové poznatky žáci získávají při společné práci s programovacím jazykem Pascal – po zadání úkolu tvoří žáci program samostatně a následně je komentováno řešení.

Úvod do programování Podmínka, rozhodování Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě

Opakování Vytvořte program opakovani15, aby napsal devět řádků po 10 číslech:

Opakování Vytvořte program opakovani15, aby napsal devět řádků po 10 číslech: program opakovani15; var i, j: integer begin for j:=1 to 9 do begin for i:=1 to 10 do write(j, ' '); writeln end; end.

Opakování Upravte program opakovani15, aby napsal devět řádků po 10 číslech, na pátém řádku nenapíše nic:

Podmínka if Podmínka then Příkaz ; podmínka a=2 b d e<>5 při splnění Příkaz při nesplnění žádná činnost Příkaz Podmínka + –

Upravte program opakovani15, aby napsal devět řádků po 10 číslech, na pátém řádku nenapíše nic: program opakovani15; var i, j: integer begin for j:=1 to 9 do begin for i:=1 to 10 do if j<>5 then write(j, ' '); writeln end; end.

Podmínka Upravte program opakovani15, aby napsal devět řádků po 10 číslech, na pátém řádku budou pomlčky:

Podmínka if Podmínka then Příkaz1 else Příkaz2 ; při splnění Příkaz1 při nesplnění Příkaz2 Příkaz1 Podmínka + – Příkaz2

Podmínka Upravte program opakovani15, aby napsal devět řádků po 10 číslech, na pátém řádku nenapíše nic: program opakovani15; var i, j: integer begin for j:=1 to 9 do begin for i:=1 to 10 do if j<>5 then write(j, ' ') else write('- '); writeln end; end.

Podmínka Upravte program opakovani15, aby zjistil, zda se dvě zadaná (reálná) čísla sobě rovnají či nikoliv: Porovnani cisel Prvni cislo: 3 Druhe cislo: 5 Cisla se nerovnaji. nebo Prvni cislo: 3 Druhe cislo: 3 Cisla se rovnaji.

Podmínka Upravte program opakovani15, aby zjistil, zda se dvě zadaná (reálná) čísla sobě rovnají či nikoliv: program opakovani15; var a, b: real; begin writeln('Porovnani cisel'); writeln(' '); write('Prvni cislo: '); read(a); write('Druhe cislo: '); read(b); if a=b then writeln('Cisla se rovnaji.') else writeln('Cisla se nerovnaji.'); end.

Podmínka Upravte program opakovani15, aby dvě zadaná (reálná) čísla porovnal: Porovnani cisel Prvni cislo: 3 Druhe cislo: nebo například 7 = 7

Podmínka Upravte program opakovani15, aby dvě zadaná (reálná) čísla porovnal: program opakovani15; var a, b: real; begin writeln('Porovnani cisel'); writeln(' '); write('Prvni cislo: '); read(a); write('Druhe cislo: '); read(b); if a=b then writeln(a, ' = ', b) else if a ', b); end.