Základní údaje: Délka přípravy:4 roky Studijní obor je určen pro:hochy a dívky s úspěšně ukončenou povinnou školní docházkou Způsob ukončení přípravy:maturitní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
Advertisements

Prof. Ing. Ivo Vondrák, CSc.
Materiál vznikl ve spolupráci SPŠ OSTROV a ZŠ v Teplé
Střední průmyslová škola, Trutnov, Školní 101
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
Zahajovací konference projektu UNIV 3 BRNO
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
Autor:Ing. Rudolf Drahokoupil Předmět/vzdělávací oblast:Montáže a opravy Tematická oblast:Montáže Téma:Konstrukční řešení Ročník:2. Datum vytvoření:leden.
Studijní obor L/01Mechanik seřizovač Střední vzdělání s maturitní zkouškou Délka studia 4 roky Denní forma vzdělávání.
Dokumentace k zajištění BOZP
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
Technická dokumentace
Tato prezentace byla vytvořena
Odborná způsobilost v elektrotechnice dle Vyhl. 50/1978 Sb.
Digitální učební materiál
Strojírenství zaměření Automatizační a robotizační systémy
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
 zaměření: Silniční vozidla  Tento obor je zařazen mezi technické obory  Je určen pro chlapce i dívky, kteří se zajímají o automobily, jejich konstrukci,
Tematická oblast Autor Ročník Obor Anotace.
Tato prezentace byla vytvořena
B i o D a t G r o u p BIOMEDICÍNSKÉ INŽENÝSTVÍ V KONTEXTU NOVÉ LEGISLATIVY Jaromír Cmíral a), Lenka Lhotská b) a) Společnost biomedicínského inženýrství.
Moje volba – moje budoucnost CZ.1.07/1.1.02/ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ Název projektu:Inovace a modernizace.
ELEKTROTECHNIK MATERIÁL VZNIKL VE SPOLUPRÁCI SPŠ OSTROV A ZŠ KARLOVY VARY, TRUHLÁŘSKÁ 19, PŘÍSP.ORG. POUŽITÉ FOTOGRAFIE JSOU VYTVOŘENY PRACOVNÍKY SPŠ OSTROV.
Autor:Ing. Rudolf Drahokoupil Předmět/vzdělávací oblast:Montáže a opravy Tematická oblast:Montáže Téma:Automatizace montáže Ročník:2. Datum vytvoření:leden.
TRUHLÁŘ I.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Digitální učební materiál
Bakalářský studijní program Elektrotechnika Obor  Aplikovaná a komerční elektronika Oborová katedra  Katedra elektroniky.
10 Logistická struktura a plánování v servisních podnicích a útvarech
Technologie ročník, učební obory:strojní mechanik obráběč kovů
Opravář zemědělských strojů
Elektrotechnik Materiál vznikl ve spolupráci SPŠ OSTROV a ZŠ Kynšperk nad Ohří, okres Sokolov, příspěvková organizace, Jana A. Komenského 540 Použité fotografie.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Šaratice Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání.
Materiál vznikl ve spolupráci SPŠ OSTROV a ZŠ Konečna 25, p. o.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Autor:Ing. Rudolf Drahokoupil Předmět/vzdělávací oblast:Montáže a opravy Tematická oblast:Montáže Téma:Racionalizace montáže Ročník:2. Datum vytvoření:leden.
Automobilní a dopravní systémy
Střední odborná škola technická, Střední odborné učiliště a Učiliště, Lidická 31, České Budějovice Představuje:
Programátor CNC strojů
Autor:Ing. Rudolf Drahokoupil Předmět/vzdělávací oblast:Montáže a opravy Tematická oblast:Montáže Téma:Práce při montáži Ročník:2. Datum vytvoření:prosinec.
Školení bezpečnosti práce (BOZP)
Dokumentace k zajištění BOZP
 Jedna z největších škol Karlovarského kraje  Více jak 1000 žáků a 100 zaměstnanců  11 maturitních oborů  11 učebních oborů 
VY_52_INOVACE_05_04_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Využití elektrických točivých strojů v podmínkách hlubinného dolu.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 31 Anotace.
Vložení výuky hydraulických systémů
Firemní data mimo firmu: z pohledu zákoníku práce JUDr. Josef Donát, LLM, ROWAN LEGAL ISSS 2014, Hradec Králové.
Elektrotechnik Tereza Krejnická IX. A ZŠ a MŠ Regionu Karlovarský venkov
Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/ Montáže Autor: Ing. Bc. Petra Řezáčová.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Technické prostředky v požární ochraně Řád technické služby.
Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
PŘEDSTAVUJEME STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ V PLZNI
PŘEDSTAVUJEME STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ V PLZNI
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
elektrotechnických měření
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
PHmax ve středním vzdělávání
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB, STRAKONICE, ZVOLENSKÁ 934.
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 2
Aplikovaná elektronika
Transkript prezentace:

Základní údaje: Délka přípravy:4 roky Studijní obor je určen pro:hochy a dívky s úspěšně ukončenou povinnou školní docházkou Způsob ukončení přípravy:maturitní zkouška Poskytované vzdělání:střední vzdělání s maturitní zkouškou Přijímací zkoušky:ne Zdravotní způsobilost žáka ke studiu zvoleného oboru posoudí příslušný lékař dle nařízení vlády č. 689/2004 Základní údaje: Délka přípravy:4 roky Studijní obor je určen pro:hochy a dívky s úspěšně ukončenou povinnou školní docházkou Způsob ukončení přípravy:maturitní zkouška Poskytované vzdělání:střední vzdělání s maturitní zkouškou Přijímací zkoušky:ne Zdravotní způsobilost žáka ke studiu zvoleného oboru posoudí příslušný lékař dle nařízení vlády č. 689/2004

Základní podmínky pro přijetí: mohou se přihlásit žáci a další uchazeči, kteří úspěšně ukončili základní školu a dosáhli základního vzdělání; Možnosti dalšího studia: Absolvent studijního oboru může pokračovat na vysoké škole. Po složení maturitní zkoušky se mohou absolventi přihlásit do třetího ročníku oboru ELEKTRIKŘ. Po jeho absolvování a složení závěrečné zkoušky mohou získat zkoušku z vyhlášky č. 50, která je opravňuje k práci na elektrických zařízeních. Možnosti dalšího studia: Absolvent studijního oboru může pokračovat na vysoké škole. Po složení maturitní zkoušky se mohou absolventi přihlásit do třetího ročníku oboru ELEKTRIKŘ. Po jeho absolvování a složení závěrečné zkoušky mohou získat zkoušku z vyhlášky č. 50, která je opravňuje k práci na elektrických zařízeních. Uplatnění absolventa Absolventi jsou připraveni sestavovat, oživovat, zkoušet a revidovat strojírenské výrobky a zařízení, seřizovat, řídit, diagnostikovat jejich technický stav, lokalizovat závady a odstraňovat je. Jde např. o výrobky a zařízení a jejich mechanické, elektrické a elektronické systémy, komponenty, hydraulické a pneumatické mechanizmy, seznamují se s dokumentací NC strojů a řídících systémů, programují PLC a kreslí elektrotechnická schémata na PC. Absolventi se mohou uplatnit především v povolání strojírenský technik (v typové pozici servisní technik). Mohou se také uplatnit při vykonávání náročných pracovních činností v povoláních strojní zámečník, provozní zámečník a montér nebo mechanik strojů a zařízení, popř. vykonávat činnosti těchto povolání ve složitých podmínkách, např. na externích montážích. Uplatnění absolventa Absolventi jsou připraveni sestavovat, oživovat, zkoušet a revidovat strojírenské výrobky a zařízení, seřizovat, řídit, diagnostikovat jejich technický stav, lokalizovat závady a odstraňovat je. Jde např. o výrobky a zařízení a jejich mechanické, elektrické a elektronické systémy, komponenty, hydraulické a pneumatické mechanizmy, seznamují se s dokumentací NC strojů a řídících systémů, programují PLC a kreslí elektrotechnická schémata na PC. Absolventi se mohou uplatnit především v povolání strojírenský technik (v typové pozici servisní technik). Mohou se také uplatnit při vykonávání náročných pracovních činností v povoláních strojní zámečník, provozní zámečník a montér nebo mechanik strojů a zařízení, popř. vykonávat činnosti těchto povolání ve složitých podmínkách, např. na externích montážích.

Žáci jsou připravováni: a) Zhotovovat či dohotovovat součásti strojírenských výrobků, tzn. aby absolventi: pracovali s technickou dokumentací; volili pracovní postupy při práci s ručním nářadím a nástroji používanými při ručním zpracování technických materiálů; rozlišovali technické materiály; při jejich zpracování a používání zohledňovali jejich vlastnosti; volili a používali nástroje, nářadí, měřidla a proměřovali a orýsovávali součásti; ručně obráběli a zpracovávali kovové a vybrané nekovové materiály; seřizovali a obsluhovali stroje a zařízení, používaná k vlastním pracovním činnostem, ošetřovali je, prováděli jejich běžnou údržbu, popř. drobné opravy; měřili a kontrolovali rozměry, tvar, vzájemnou polohu ploch, jakost povrchu součástí; b) Sestavovat, oživovat a seřizovat strojírenské výrobky, tzn. aby absolventi: volili postup montáže součástí do celků a potřebné pracovní prostředky a pomůcky; dohotovovali po strojním obrábění součásti výrobků, slícovávali je a spojovali; sestavovali výrobky a zařízení a spojovali jejich mechanické, elektrické a elektronické systémy, hydraulické a pneumatické mechanizmy, a to jak u výrobce, tak i při externích montážích u uživatelů; výrobky a zařízení oživovali a prováděli jejich prvotní seřízení; organizovali montážní a opravárenské činnosti a pracoviště; c) Revidovat strojírenské výrobky, opravovat je a provádět servisní činnosti, tzn. aby absolventi: diagnostikovali technický stav a závady výrobků, tyto závady lokalizovali a odstraňovali výměnou součástí, bloků a skupin; používali k těmto činnostem adekvátní diagnostické přístroje a prostředky; prováděli revize výrobků, jejich seřizování, údržbu a servis; zaznamenávali údaje těchto činnostech a jejich výsledcích do provozní dokumentace a předávali po oživení, revizích a opravách výrobky uživatelům, seznamovali je s jejich používáním, obsluhou, ošetřováním a údržbou. d) Dbát na bezpečnost práce a ochranu zdraví při práci, tzn. aby absolventi: chápali bezpečnost práce jako nedílnou součást péče o zdraví své i spolupracovníků; znali a dodržovali základní právní předpisy týkající se bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a požární prevence;

Všeobecné předměty Český jazyk Cizí jazyk Občanská nauka Dějepis Fyzika Chemie a ekologie Matematika Literární a estetická výchova Tělesná výchova Informační a komunikační technologie Ekonomika a finance Odborné předměty Strojnictví Měření Strojírenská technologie Technologie Technická dokumentace Technická mechanika Montáž a opravy výrobků Elektrotechnika Elektrotechnická měření Elektrické stroje a zařízení Odborný výcvik

1. ročník - volí a používá nástroje, nářadí, pomůcky a měřidla potřebná pro dané operace; - rozměřuje a orýsovává polotovary před opracováním; - volí vhodný způsob a prostředky úprav a dělení materiálů a polotovarů; - ručně zpracovává materiály včetně jejich přípravy před zpracováním; - lepí a tmelí kovové a nekovové materiály; - připravuje materiály a součástky k pájení a pájí je; - vrtá otvory a provádí jejich tvarovou a rozměrovou úpravu; - upravuje dosedací plochy součástí a součásti slícovává; -řeže vnitřní a vnější spojovací závity; - spojuje součásti rozebíratelnými a nerozebíratelnými spoji; -volí vhodný způsob měření a kontroly délkových rozměrů, úhlů, volí potřebná měřidla; -provádí instalaci zásuvkových, světelných a signalizačních obvodů a to jak pokládku, tak zapojení a zprovoznění -připravuje a provádí pokládku a vedení silových a datových kabelů včetně instalace konektorů - volí a používá nástroje, nářadí, pomůcky a měřidla potřebná pro dané operace; - rozměřuje a orýsovává polotovary před opracováním; - volí vhodný způsob a prostředky úprav a dělení materiálů a polotovarů; - ručně zpracovává materiály včetně jejich přípravy před zpracováním; - lepí a tmelí kovové a nekovové materiály; - připravuje materiály a součástky k pájení a pájí je; - vrtá otvory a provádí jejich tvarovou a rozměrovou úpravu; - upravuje dosedací plochy součástí a součásti slícovává; -řeže vnitřní a vnější spojovací závity; - spojuje součásti rozebíratelnými a nerozebíratelnými spoji; -volí vhodný způsob měření a kontroly délkových rozměrů, úhlů, volí potřebná měřidla; -provádí instalaci zásuvkových, světelných a signalizačních obvodů a to jak pokládku, tak zapojení a zprovoznění -připravuje a provádí pokládku a vedení silových a datových kabelů včetně instalace konektorů Proudové chrániče, ochrana proti přepětí

2. ročník -zhotovuje strojním obráběním jednoduché součástky výrobků, popř. je upravuje; -měří délky, úhly a geometrický tvar součástek pevnými, posuvnými a mikrometrickými měřidly; - kontroluje, čistí a v případě potřeby upravuje součásti před jejich montáží; - slícovává součásti před jejich sestavením; - určuje vzájemnou polohu součástí a dílů a jejich uložení; - spojuje součásti a díly, zajišťuje je proti změně polohy; - montuje a demontuje spoje; - sestavuje a demontuje součásti pro přenos pohybu a sil, mechanizmy a funkční celky výrobků; -používá vhodné pomůcky a přípravky pro usnadnění montáže a demontáže; -používá elektronické součástky a jednoduché obvody a dovede provést zároveň analýzu těchto obvodů -seznamuje se s elektromotory a jejich pohony -provádí demontáž a montáž stejnosměrných a střídavých elektromotorů -elektromotory připojuje na určené pohony -provádí návrh, demontáž a montáž transformátorů a zdrojů

3. ročník - seřizuje výrobky a výrobní zařízení; - volí odpovídající technologický postup montáže, seřízení nebo opravy výrobku; -zjišťuje technický stav výrobku diagnostickými a měřicími přístroji a zařízeními a určí potřebu servisních a opravárenských úkonů; -stanovuje způsob a rozsah opravy nebo seřízení, potřebné materiálně-technické zabezpečení a odhaduje jejich časovou náročnost; -seznamuje se se základy číslicové techniky -provádí simulaci a zapojování složitějších elektronických obvodů -analyzuje složitější elektronické obvody -programuje součásti strojů, jako časovače, termostaty a spínací hodiny

4. ročník -volí vhodné diagnostické metody a prostředky pro zjištění technického stavu a závad výrobku; - zjišťuje technický stav výrobku, lokalizuje závady a určuje jejich možné příčiny; - stanoví způsob opravy a její rozsah; - volí způsob kontroly součástí a dílů; - třídí součásti k repasi či renovaci; -volí způsob seřízení a přezkoušení funkce výrobků a jejich částí; - opravuje, udržuje, seřizuje výrobky a zařízení, jejich mechanizmy, agregáty a systémy; - provádí běžné a střední opravy výrobků; -přezkušuje funkčnost smontovaných a opravených výrobků a zařízení a jejich mechanizmů, funkčních celků, agregátů a systémů; -provádí záznamy o údržbě, servisních činnostech a opravách v dokumentaci výrobků. -seznamuje se s NC stroji a řídícími systémy -programuje PLC -učí se kreslení elektrotechnických schémat