Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.7 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - sestava Typ: DUM - kombinovaný Předmět:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.5 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – odkazy (obsah, rejstřík) Typ:
Advertisements

Čísla stran v Microsoft Office Word
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I.
• Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.10 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. HTML - tagy Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II.
Styly Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Databáze Sestavy.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.1 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Vektorová grafika – výplň, pero Typ: DUM - kombinovaný.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.11 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-funkce, adresy Typ: DUM.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Styly písma - vytvoření vlastního stylu, zápatí a záhlaví stránek
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.15 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. PowerPoint - animace Typ: DUM - kombinovaný.
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.14 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-řady Typ: DUM - kombinovaný.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.13 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. CSS - vlastnosti Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.5 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - dotazy Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.18 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Rastrová grafika-promítání Typ: DUM - kombinovaný.
Tutoriál Vlastní složka My EBSCOhost
Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.17 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Rastrová grafika-hromadné úpravy Typ: DUM -
Hromadná korespondence
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.7 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – matematické výrazy Typ: DUM.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.3 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-databázové funkce Typ:
MS ACCESS - FORMULÁŘE Databázové systémy.
PowerPoint – šablony, záhlaví
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.16 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. PowerPoint - Album Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Tabulky – vyhledávání (v dalších tabulkách pomocí relací)
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.8 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze – základy SQL Typ: DUM - kombinovaný.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.6 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - formulář Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Práce se šablonami v MS Word 2007
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.13 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě DĚLENÍ PC SÍTÍ Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT, ICTS.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.17 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě OS WIN 7, 1. část Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT.
Databáze Tabulky. Vytvoření a návrh nové tabulky Tabulku lze vytvořit: na kartě Vytvořit klikněte ve skupině Tabulky na položku Tabulka. importem dat.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.15 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě AKT. SÍŤ. PRVKY – ROUTER, SWITCH Typ: DUM - kombinovaný.
Přepínání klávesnice Umístění jednotlivých znaků se na klávesnici může měnit v závislosti na tom, jakou klávesnici používáme.U nás se samozřejmě nejčastěji.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.6 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor-hromadná korespondence Typ: DUM.
2OP483 Manažerská informatika 3Access 2013Snímek 1 2OP483 Manažerská informatika 3 Microsoft Office Access doc.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.18 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě OS WIN 7, 2. část Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.11 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě PC SÍTĚ, TOPOLOGIE Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT,
Vytvoření hypertextového odkazu
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.4 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – záhlaví, zápatí Typ: DUM -
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.11 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. HTML - odkazy, obrázky Typ: DUM - kombinovaný.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Databáze Formuláře VY_32_INOVACE_7B18. Formuláře Umožňují zobrazit data z tabulek uživatelsky vhodným způsobem Mohou být zobrazena data z více tabulek.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
© 2012 Microsoft Corporation. Všechna práva vyhrazena. Přidání kontaktu Seznam kontaktů vám zjednodušuje komunikaci a umožňuje zjistit stav a kontaktní.
Databáze MS ACCESS 2010.
Využití sestavy Zobrazení a typy Části sestavy Vytvoření sestavy Ovládací prvky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu: Střední zdravotnická škola ÚO – šablony Registračn í č í slo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Š ablona: III/2.
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
Průvodce vzorovým příkladem
Přečtěte si o tom vše Příspěvky Microsoft SharePointu
Přizpůsobení webu Microsoft SharePointu Online
Transkript prezentace:

Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.7 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - sestava Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT Ročník: 6. r. (6leté), 4. r. (4leté) Zpracováno v rámci projektu EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Zpracovatel: Mgr. René Brauner Gymnázium, Třinec, příspěvková organizace Datum vytvoření: březen 2014

Metodický list Prezentace je určena k procvičení učiva v 6. ročníku šestiletého studia a 4. ročníku čtyřletého studia. Je možné ji zařadit i do plánů seminářů ICT v rámci opakování. Prezentace vede žáka k dobrému ovládání aplikace ACCES, prezentované učivo se ihned aplikuje do výuky. Žák prokazuje znalost práce s databází. Úkoly řeší žáci samostatně na pracovních stanicích. Mohou používat doporučené učebnice, google nebo wikipedii – popřípadě nápovědu v programu Acces. Práce a následná kontrola probíhají ve spolupráci s učitelem.

Acces – sestava Při používání databází se obvykle sestavy používají k zobrazování, formátování a souhrnům dat. Můžete například vytvořit sestavu v podobě seznamu k zobrazení telefonních čísel pro všechny své kontakty nebo souhrnnou sestavu s celkovými částkami prodeje pro svou společnost pro různé oblasti a časová období. obr. 1

Vytvoření sestavy pomocí Průvodce sestavou Chcete-li provést užší výběr polí, která mají být zobrazena v sestavě, můžete použít Průvodce sestavou. Lze rovněž určit způsob seskupení a třídění dat a použít pole z více tabulek nebo dotazů, za předpokladu, že jsou předem určeny relace mezi tabulkami a dotazy. Odkazy na další informace o vytváření relací naleznete v části Viz také. Na kartě Vytvořit klikněte ve skupině Sestavy na položku Průvodce sestavou. Postupujte podle pokynů na stránkách Průvodce sestavou. Na poslední stránce klepněte na tlačítko Dokončit. Při zobrazení náhledu se sestava zobrazí tak, jak bude vypadat po vytištění. Můžete také zvýšit zvětšení a přiblížit podrobnosti. obr. 2

Vytvoření sestavy pomocí nástroje Sestava Nástroj Sestava poskytuje nejrychlejší způsob vytvoření sestavy, protože generuje sestavu okamžitě bez zobrazení výzvy k zadání informací. Sestava zobrazuje všechna pole z podkladové tabulky nebo dotazu. Nástroj Sestava pravděpodobně nevytvoří požadovaný konečný, dokonalý produkt, ale je velmi užitečný jako prostředek k rychlému prohlédnutí podkladových dat. Poté lze sestavu uložit a upravit v zobrazení rozložení nebo v návrhovém zobrazení, aby lépe plnila svoje účely. V navigačním podokně klepněte na tabulku nebo dotaz, na kterém má být založena sestava. Na kartě Vytvořit klikněte ve skupině Sestavy na položku Sestava. Aplikace Access sestavu vytvoří a zobrazí v zobrazení rozložení. Po prohlédnutí lze sestavu uložit a zavřít společně s podkladovou tabulkou nebo dotazem, který jste použili jako zdroj záznamů. Při následujícím otevření sestavy aplikace Access zobrazí nejnovější data ze zdroje záznamů. obr. 3

Vytvoření sestavy pomocí nástroje Prázdná sestava Pokud nechcete používat nástroj Sestava ani Průvodce sestavou, můžete pro vytvoření zcela nové sestavy použít nástroj Prázdná sestava. Tímto způsobem lze sestavu vytvořit velmi rychle, zejména chcete-li do sestavy vložit pouze několik polí. Nástroj Prázdná sestava se používá následujícím způsobem: Na kartě Vytvořit klikněte ve skupině Sestavy na položku Prázdná sestava. V zobrazení rozložení se zobrazí prázdná sestava a podokno Seznam polí se zobrazí na pravé straně okna aplikace Access. V podokně Seznam polí klepněte na znaménko plus vedle tabulky nebo tabulek obsahujících pole, která se mají zobrazit v sestavě. Přetáhněte postupně všechna pole do sestavy nebo podržte klávesu CTRL, vyberte několik polí a potom je přetáhněte do sestavy. Pomocí nástrojů ve skupině Ovládací prvky na kartě Formátování můžete do sestavy přidat logo, nadpis, čísla stránek nebo datum a čas. obr. 4

Cvičení 1.Proč se vytvářejí sestavy? 2.Jaké druhy sestav znáte, jak je vytvoříte? 3.Vytvořte sestavu odpovídající Vaší tabulce, vytiskněte ji.

Citace zdrojů MICROSOFT. Úvod k sestavám [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: sestavam-HA aspx#_Toc Obrázky: archiv autora