Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_20

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_10.
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_01.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_UCE_SA_2_12.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_UCE_SA_2_09.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_11.
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_11
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_04.
zpracovaný v rámci projektu
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_09
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_02.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_04.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_SU_3_20.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_SU_3_18.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_03.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_05.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_01.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_03.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_17.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_17.
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_14
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_UCE_PI_3_20.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_UCE_SA_2_01.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_05.
Řídící struktury v organizaci
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_02.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_12.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_08.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_15.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_15.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_07.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_20.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_19.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_16.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_01.
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_05
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_11.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_09.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_07.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_15.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_09.
zpracovaný v rámci projektu
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_02.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_STYLY.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_16.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_06.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_13.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_08.
Řídící struktury, malé a velké organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_12.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_01.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_10.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Management a řízení hotelu
Ing. Veronika Dostálková MBA
VOLBA STYLU ROZHODOVÁNÍ
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_20 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0199 Označení: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_20 Sada: 3 Ověření ve výuce: 7. 11. 2013 Třída: 4.L Datum: 4. 11. 2013

Styly řízení Předmět: Marketing a management Tematická oblast: Personalistika a vedení lidí Ročník: 4. ročník Anotace: Členění a popis stylů řízení – autokratický, demokratický a liberální, Likertovy čtyři systémy managementu, manažerská mřížka Jméno autora (vč. titulu): Ing. Iva Kučerová Škola – adresa: OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615

Styly řízení Vhodnost jednotlivých stylů závisí na osobnosti manažera, na typu podřízených a na konkrétní situaci Rozlišujemě několik typů členění stylů řízení: autokratický, demokratický, liberální Likertovy čtyři systémy managementu manažerská mřížka – Blake-Moutonová

Styly řízení – autokratický styl vedoucí rozhoduje sám – využívá své autority, nekonzultuje s podřízenými, vyžaduje bezpodmínečné a přesné plnění příkazů, detailně a často kontroluje armáda, policie, hasiči, v případech, kdy pracovníci jsou převážně typu X výhody: rychlost, použití v kritických situacích nevýhody: pracovníci ztrácejí motivaci podřízení: pasivně se podřizují – strach z postihu, nechuť k práci aktivně vystupují – vyjadřují nespokojenost, mezi nimi neformální vedoucí

Styly řízení – demokratický styl vedoucí diskutuje s podřízenými, radí se s nimi, využívá kladnou motivaci, nechá podřízené částečně podílet se na rozhodování podřízení si sami stanovují cíle a prostředky k jejich dosažení – vedoucí pouze usměrňuje použití – v případě, že podřízení mají zájem o práci nelze použít v kritických situacích. vedoucí by měl mít neformální autoritu

Styly řízení – liberální styl velký důraz na seberealizaci podřízených manažer říká svůj názor pouze je-li na něj tázán kladná motivace, nízká úroveň kontroly použití: u silně motivovaných podřízených – vědecké týmy, naopak není použitelný v krizových situacích riziko: dlouhodobě neřešené konflikty můžou vést k tomu, že úkoly nebudou splněny či se dokonce tým či podnik rozpadne

Likertovy čtyři systémy managementu (podle stupně demokracie) Exploativně autoritativní Vysoká míra autokracie, rozhodování shora dolů, obavy podřízených z postihů, řídké používání odměn, přísná kontrola Laskavě autoritativní Motivace pomocí odměn a trestů, některá rozhodování delegují směrem dolů, uplatňují kontrolu

Likertovy čtyři systémy managementu (podle stupně demokracie) Konzultativní Podstatná důvěra podřízeným, využití myšlenek a názorů podřízených, spíše odměny než tresty, motivace spoluúčastí, obousměrná komunikace, specifická rozhodnutí na nižších úrovních (pouze základní na nejvyšší úrovni) Participativně skupinový Plná důvěra podřízeným, využití nápadů podřízených, jednání s podřízenými jako s rovnocennými partnery, plná komunikace oběma směry

Manažerská mřížka – Blake, Moutonová Systém vychází z různé úrovně 2 hlavních přístupů manažera, a to k výrobě a k lidem v grafu (mřížce) je na ose x úroveň pozornosti manažera věnovaná výrobě či pracovnímu procesu a na ose y pozornost manažera věnovaná lidem či mezilidským vztahům

Manažerská mřížka – Blake, Moutonová 1.9 9.9 5.5 pozornost věnovaná lidem 1.1 9.1 pozornost věnovaná výrobě

Manažerská mřížka – Blake, Moutonová 1.1 „ochuzený management“ – nízká pozornost věnovaná jak výrobě, tak lidem, manažer nemá zájem o práci, stará se hlavně o sebe „management venkovského klubu“ – vysoká péče o potřeby lidí, příjemná pracovní atmosféra, ale jsou zanedbávány cíle firmy 1.9

Manažerská mřížka – Blake, Moutonová „týmový management“ – vysoká pozornost věnovaná jak výrobě, tak lidem, manažer má velký zájem o práci, vysoký výkon a produkce „autokratická úloha manažera“ – téměř žádná péče o potřeby lidí, vysoký zájem o práci a tlak na výkon a efektivitu „kompromisní vedoucí“ – přiměřené pracovní požadavky a přiměřená výkonnost 9.9 9.1 5.5

Styly řízení - úkol Porovnejte jednotlivé systémy členění stylů řízení a přiřaďte k sobě z jednotlivých systémů ty styly řízení, které sobě nejvíce odpovídají. Jednotlivé styly zařaďte pod systém, ke kterému patří Autokratický, demokratický, liberální Likertovy čtyři systémy managementu Manažerská mřížka kompromisní vedoucí autokratický ochuzený management autokratická úloha manažera konzultativní týmový management liberální demokratický participativně skupinový management venkovského klubu laskavě autoritativní exploativně autoritativní

Styly řízení - řešení Porovnejte jednotlivé systémy členění stylů řízení a přiřaďte k sobě z jednotlivých systémů ty styly řízení, které sobě nejvíce odpovídají. Jednotlivé styly zařaďte pod systém, ke kterému patří Manažerská mřížka Autokratický, demokratický, liberální Likertovy čtyři systémy managementu autokratická úloha manažera exploativně autoritativní autokratický laskavě autoritativní týmový management demokratický konzultativní kompromisní vedoucí participativně skupinový management venkovského klubu liberální ochuzený management

Zdroje Vodáček, L. Vodáčková, O. Management – teorie a praxe 80. a 90. let, Praha : Management Press, 1994 Handlíř, J. Management usčebnice pro SŠ a VOŠ. Praha : Computer Press , 1998 http://sk.wikipedia.org/wiki/Mana%C5%BE%C3%A9rska_mrie%C5%BEka_Blaka_a_Moutonovej obrázky – kliparty sady Microsoft Office