1 Praha, 12. březen 2009 Jean Charles PICHANT – Vedoucí úseku interoperability Stav zpracování a schvalování TSI.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Oprava vozovky silnice II/468 (ulice 1. máje, Jablunkovská) termín: 24
Regionální dimenze sítě TEN-T
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
PRO ČD V EVROPSKÉM KONTEXTU
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
Postupy ve zpracování žádosti k projektu ČŘB II v roce 2009  presentace projektu pracovníkům MŽP a SFŽP  vyhlášená 9. kontinuální.
1 Stavební kameny Národního akční plánu pro energii z obnovitelných zdrojů Euroenergy, spol. s r. o
4. železniční balíček 1.
Nová směrnice o energetické účinnosti
Informace o současné podpoře kombinované dopravy v České republice
Vybrané otázky aplikace TSI „Řízení a zabezpečení“
APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
ŘLP ČR s.p. Marek Dočkal FPL 2012 Základní informace Seminář FPL 2012,
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Devizový zákon. Část první -základní ustanovení §1 vymezení pojmů §2 rozdělení působnosti mezi devizovými orgány §3 registrace ke směnárenské činnosti.
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Magnetohydrodynamický (MHD) generátor
Projekty Olomouckého kraje a jeho příspěvkových organizací
12. září 2014 Slide N° září 2014 Slide č. 1 Sekretariát Urbact URBACT II Evropský program územní spolupráce při integrovaném a udržitelném.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
MK Vodoprávní aktuality Příprava nového občanského zákoníku Medlov – prosinec 2008 Vláda schválila (usnesení č. 510 z ) Sněmovní tisk čtení.
Kvalita elektrické energie z pohledu distributora
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 2042/2003 ze dne 20. listopadu 2003.
Označování poplachových systémů EZS značkou CE
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. 22. května IFA. 1. Příjmové daně 2. Věcný záměr nového zákona o daních z příjmů 3. Nový zákon o daních z příjmů (NZDP)
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Technická specifikace pro interoperabilitu Subsystém: Vozový park Oblast působnosti: Nákladní vagony
Greenforce Network Prezentace pro mezinárodní skupinu ČIŽP Praha, 14. května 2008 Martin Baranyai.
Aktuální stav v oblasti interoperability
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Stav přípravy novelizace energetických zákonů a vyhlášek a účinnost užití energie v průmyslu Současný stav energetické legislativy v ČR Seminář AEM
Ministerstvo dopravy České republiky
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
1 Přechodná období ČR po vstupu do EU VŠFS – kombinované studium Veřejná správa
Energetika.
Ing. Helena Beránková Oddělení územního plánování a hluku Odbor hygieny obecné a komunální Telefon: Na Bělidle 7,
Výzvy a přínosy interoperability pro železniční průmysl a železniční dopravu Eric Fontanel Generální ředitel UNIFE.
Marta Toušková Útvar rozvoje hl. m. Prahy Setkání geodetů 2013 Ukončení projektu Digitální mapa Prahy a zadání Digitální mapy veřejné správy hl. m. Prahy.
Smluvní vztahy a registrace Jaroslav Žákovčík Praha
MS PowerPoint Příloha - šablony.
VZDĚLÁVÁNÍ ÚČASTNÍKŮ KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB VE SPRÁVNÍCH OBVODECH HL. MĚSTA PRAHY.
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Evropská železniční agentura
Průběh realizace aktivit projektu TIME Průběh realizace aktivit projektu TIME Lenka Zábranská.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Kontroly provedené ve 2. pololetí 2014  Dvůr Králové nad Labem  Nový Bydžov  Jaroměř  Sobotka  Kostelec nad Orlicí  Vysoké Veselí  Kopidlno.
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.1 Lucián Piller Intranet HR.
1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.
VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. Zkušenosti z použití TSI za subsystém Řízení a zabezpečení V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. Obsah:  Použité.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Zkušenosti z aplikace TSI subsystému energie V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. 1 Autor: Ivan Dobeš Datum: Místo : Vládní salónek - žst. Praha.
Změny v tabulkách traťových poměrů. Změny v tabulce č. 01 Proti původní směrnici byly z tabulky vyjmuty údaje o zábrzdné vzdálenosti a údaje o délce vlaku.
Informace o implementaci TAF/TAP TSI
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Transkript prezentace:

1 Praha, 12. březen 2009 Jean Charles PICHANT – Vedoucí úseku interoperability Stav zpracování a schvalování TSI

Praha, 12. březen 2009Interoperabilita železniční infrastruktury22 Platná TSI Návrh TSI Revize TSI Rozšíření rozsahu TSI

Praha, 12. březen Zavádění do praxe Členský stát musí schválit uvedení do provozu těch strukturálních subsystémů, tvořících železniční systémy, které jsou umístěny nebo provozovány na jeho území. Především musí ověřit: technickou kompatibilitu těchto subsystémů se systémem, do kterého budou integrovány, bezpečnou integraci těchto subsystémů v souladu s články 4(3) a 6(3) Směrnice 2004/49/ES. Vozidla odpovídající TSI: Článek 22 nebo 23 Vozidla odpovídající TSI: Článek 24 nebo 25 Směrnice 2008/57/ES čl. 15 Interoperabilita železniční infrastruktury

Praha, 12. březen TSI použitelná pro vysokorychlostní želzniční systém Aktualizace TSI z r. 2002RozhodnutíPublikaceÚčinnost Údržba rozhodnutí 2002/730 Bude odvoláno. Řízení a zabezpečení - CCS rozhodnutí 2008/ (A) (A) Infrastruktura rozhodnutí 2008/ ke dni Energie rozhodnutí 2008/ ke dni Kolejová vozidla rozhodnutí 2008/ ke dni Provoz rozhodnutí 2008/ ke dni Interoperabilita železniční infrastruktury

Praha, 12. březen TSI použitelná pro konvenční železniční systém RozhodnutíPublikaceÚčinnost Telematické aplikace v nákladní dopravě - TAF Opatření 62/ Kolejová vozidla - hluk rozhodnutí 2006/ Řízení a zabezpečení - CCS rozhodnutí 2006/ Kolejová vozidla – nákladní vozy rozhodnutí 2006/ Provoz a řízení dopravy rozhodnutí 2006/ Interoperabilita železniční infrastruktury

Praha, 12. březen TSI použitelná pro konvenční i vysokorychlostní železniční systém RozhodnutíPublikaceÚčinnost Bezpečnost v železničních tunelech rozhodnutí 2008/ ke dni Osoby s omezenou schopností pohybu a orientace rozhodnutí 2008/ ke dni Interoperabilita železniční infrastruktury

Praha, 12. březen 2009Interoperabilita v železniční infrastruktuře 7 Kde lze nalézt již publikované TSI č. 7Implementace směrnice 2008/57

Praha, 12. březen Platná TSI Návrh TSI Revize TSI Rozšíření rozsahu TSI Interoperabilita železniční infrastruktury

Praha, 12. březen Návrh TSI ERA obdržela v únoru 2006 mandát k návrhu nových TSI spojených s infrastrukturou, osobní dopravou, lokomotivami a trakčními jednotkami, energií, telematickými aplikacemi v osobní dopravě v rámci interoperability s konvenční železniční dopravou: TSI Infrastruktura a TSI Energie TSI Lokomotivy a trakční jednotky TSI Osobní vozy TSI Telematické aplikace v osobní dopravě Geografický rozsah Transevropská konvenční železniční síť podle Rozhodnutí 1692/96/EC v platném znění dosud nerozšířeno na celou konvenční železniční síť Interoperabilita železniční infrastruktury

Členské státy musí klasifikovat svoji HS a CR TEN podle kategorií tratí: Vysokorychlostní tratě pouze pro osobní dopravu Tratě kategorie I – Nové tratě pro rychlosti nejméně 250 km/h Tratě kategorie II – Rekonstruované tratě na rychlosti řádu 200 km/h Tratě kategorie III – Nové nebo rekonstruované tratě se speciálními parametry a přizpůsobenou rychlostí Konvenční železniční tratě pro různé druhy dopravy (4*3 kategorií tratí) Trať typu IV – Nové hlavní tratě TEN Trať typu V – Rekonstruované hlavní tratě TEN Trať typu VI – Nové ostatní tratě TEN Trať typu VII – Rekonstruované ostatní tratě TEN TSI Infrastruktura Praha, 12. březen Interoperabilita železniční infrastruktury

Typy tratí (IV) Nové hlavní tratě TEN (V) Rekonstruované hlavní tratě TEN (VI) Nové ostatní tratě TEN (VII) Rekonstruované ostatní tratě TEN Druhy dopravy (P)Osobní doprava (P)Nákladní doprava (M)Smíšená doprava Parametry kategorijí tratí pro návrh Kategorie tratí Praha, 12. březen TSI Infrastruktura Interoperabilita železniční infrastruktury

Hlavní aspekty subsystému ENE, související s interoperabilitou, jsou: Systém trakčního napájení Geometrie trakčního vedení (OCL) a kvalita odběru trakčního proudu Zařízení pro měření spotřeby elektrické energie 12 Praha, 12. březen 2009 TSI Energie Interoperabilita železniční infrastruktury

Systémy trakčního napájení: Volba napájecího systému náleží MS, současně s posouzením stávajících systémů a napojení na ostatní železniční tratě: Jako cílový systém se doporučuje střídavá trakce AC 25 kV / 50Hz – stejně jako v HS TSI – pro novou elektrizaci tam, kde nejsou připojeny starší systémy Ostatní systémy: AC 15 kV / 16,7 Hz, DC 3 kV nebo DC 1,5 kV jsou také schváleny pro nové, rekonstruované a obnovované tratě, pokud jsou v provozu v členských státech nebo v sousedních zemích. 13 TSI Energie Praha, 12. březen 2009Interoperabilita železniční infrastruktury

Zařízení pro měření spotřeby elektrické energie Použití: není závazné Požadavky (součásti na vozidlech): návrh energetickými experty, ale stanovené v TSI – Kolejová vozidla 14 Praha, 12. březen 2009 TSI Energie Interoperabilita železniční infrastruktury

Praha, 12. březen TSI Infrastruktura a TSI Energie TSI Infrastruktura a TSI Energie: Návrh ver. 3.0 z listopadu 2008, Otázky k řešení ve vztahu k definici prvků interoperability a modulů Seminář v červnu 2009 Hlasování v říjnu 2009 Interoperabilita železniční infrastruktury

Praha, 12. březen TSI Lokomotivy + TSI Osobní vozy TSI Lokomotivy a hnací vozidla + TSI Osobní vozy: Jedno TSI pokrývá oba subsystémy Konzultace s SDC Návrh červen 2009 Seminář v říjnu Hlasování v prosinci 2009 Interoperabilita železniční infrastruktury

Praha, 12. březen TSI Telematické aplikace v osobní dopravě TSI Telematické aplikace v osobní dopravě – TAP TSI: Návrh prosinec 2009, hlavní část TSI je připravena kromě technických příloh Otázky k řešení: návrh technických příloh a referencování některých částí technických příloh TAF Hlasování v 2010 Interoperabilita železniční infrastruktury

Praha, 12. březen Platná TSI Návrh TSI Revize TSI Rozšíření rozsahu TSI Interoperabilita železniční infrastruktury

Praha, 12. březen Revize TSI V červnu 2007 ERA obdržela rámcový mandát k revizi všech TSI: TSI Kolejová vozidla – nákladní vozy: Práce zahájena 2007 První hlasování o aktualizaci koncem 2008, rozhodnutí C(2009)38 dne s účinností od TSI Provoz a řízení dopravy - OPE TSI: Práce zahájena 2007, předběžný návrh polovina r Doporučeno k aktualizaci: Přílohy A, P a T, shoda se Směrnicí pro strojvedoucí Konzultace s SDC Názor RISCu v říjnu TSI Řízení a zabezpečení - CCS TSI: Uzavírají se otevřené otázky, návrh v půli r Interoperabilita železniční infrastruktury

Praha, 12. březen Platná TSI Návrh TSI Revize TSI Rozšíření rozsahu TSI Interoperabilita železniční infrastruktury

Rozsah směrnice Tato směrnice upravuje tvorbu podmínek, které je nutno splnit pro dosažení interoperability v rámci železničního systému Společenství kompatibilními s ustanoveními Směrnice 2004/49/ES…… Členské státy mohou z těchto opatření, která přijmou při implementaci této směrnice, vyloučit: (a) metro, tramvaje a ostatní systémy lehké kolejové dopravy; (b) sítě funkčně oddělené od zbytku kolejového systému a určené pouze pro místní obslužnost, pro služby městské nebo příměstské osobní dopravy, dále železniční podniky provozující pouze tyto sítě; (c) železniční infrastrukturu v soukromém vlastnictví a vozidla používaná výhradně na takovéto infrastruktuře, která existují výhradně k užití vlastníkem pro jeho vlastní přepravní účely; (d) infrastrukturu a vozidla vyhrazená výhradně pro místní, historické nebo turistické účely. Směrnice 2008/57/ES čl. 1.1 čl. 1.3 Praha, 12. březen Interoperabilita železniční infrastruktury

22 Praha, 12. březen 2009 Rozsah TSI Rozsah TSI musí být progresivně rozšířen v souladu s článkem 8 na celý železniční systém včetně kolejových připojení terminálů a hlavních přístavních služeb nebo systémů potenciálně obsluhujících více než 1 uživatele, bez zaujetí vůči vyhýbání se aplikacím TSI uvedených v článku 9. Směrnice 2008/57/ES čl. 1.4 Interoperabilita železniční infrastruktury

Praha, 12. březen Rozšíření rozsahu TSI V červnu 2007 obdržela ERA rámcový mandát pro studii rozšíření rozsahu TSI: Agentura analyzuje proveditelnost rozšíření geografického rozsahu TSI a poskytne pracovní program směřující k rozvoji nových nebo k revizi stávajících TSI: Práce zahájena 2008 Průběžné zprávy Seminář s členskými státy a investory koncem dubna 2009 Doporučení v červnu 2009 Interoperabilita železniční infrastruktury

Praha, 12. březen Děkuji za pozornost! Interoperabilita železniční infrastruktury