Řídicí výbor OP VVV 5. května 2014

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Příprava OP VVV (věda, výzkum, vzdělávání)
Advertisements

Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Program konkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
OP VVV.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání.
OP VVV.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Prioritní osa 4 OPVVV Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání Specifický cíl 5 Zlepšení kvality pregraduální přípravy pedagogických.
Příprava programového období Ministerstvo pro místní rozvoj.
Prioritní osa 4 Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání jednání Řídicího výboru Operačního programu Výzkum,
Výzkum, vývoj a vysoké školy Mgr. et Mgr. Tomáš Hruda.
OP VVV.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
OP VVV. Aktuální stav OP VVV byla finální verze OP VVV po vypořádání připomínek znovu předložena Evropské komisi zaslán programový.
Výzvy PO1 Téma výzvySpecifický cíl Žadatel Alokace na výzvu Předpokládaný termín vyhlášení Strategické řízení VaVaI na národní úrovni specifický cíl 4.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Mgr. Jitka Baťková Odbor přípravy OP VVV.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
OP VVV. Aktuální stav OP VVV byl zveřejněn indikativní harmonogram výzev OP VVV pro rok byla finální verze OP VVV předložena.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
2. Seminář krajských S3 manažerů Praha, 26. června 2013.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Možnosti podpory celoživotního učení v programech financovaných Evropskou unií Ing. Marek Mora Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 10. května.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Projekt KAP LK. Dohoda o partnerství Základní změny pro nové programové období 2014 – 2020 od podpory všeho ke koncentraci na priority od plošné podpory.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
MAP – Místní akční plán ORP RK
Integrovaný regionální operační program
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Místní plán inkluze + OP VVV
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
OP VVV.
Polytechnické vzdělávání v praxi
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
OP VVV.
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Řídicí výbor OP VVV 5. května 2014

Souhrnná informace o přípravě OP VVV NM Petra Bartáková, MSc.

Obsah Aktuální informace – vývoj od posledního Řídicího výboru Hlavní rizikové oblasti Financování programu SEA/ex-ante hodnocení Harmonogram přípravy OP VVV

Aktuální informace – vývoj od posledního Řídicího výboru

Vývoj od posledního Řídicího výboru Aktuální informace Vývoj od posledního Řídicího výboru Vyřešení situace ohledně IROP vs. OP VVV (28. 3. 2014) Předložení návrhu memoranda mezi MŠMT a MMR do MPŘ Vyřešena otázka Agentury pro sociální začleňování – příprava memoranda k podpisu Připraveno memorandum s MPSV Upřesňování informací k pohledu EK na podporu Prahy Řešení otázky spolufinancování s MF Návrhy MMR k integrovaným přístupům 6. Zapracování připomínek pracovních skupin, EK, MMR do OP VVV 7. Neformální dialogy s EK (27. 1. 2014 – k OP, 19. 3. 2014 – k DoP)

Hlavní rizikové oblasti

Hlavní rizika z věcného pohledu Vyjednávání s Evropskou komisí Hlavní rizika z věcného pohledu Oddělení investic z Evropského sociálního fondu (ESF) a Evropského fondu regionálního rozvoje (ERDF) v oblasti regionálního školství (IROP) Investice z ERDF do vysokých škol (prioritní osa 2) Systémové projekty (zejména prioritní osa 3) Financování projektů v Praze (ve všech prioritních osách) Ex-ante kondicionality, zejména: RIS3 strategie – riziko nedostatečného projednání na národní úrovni (princip partnerství) Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2020 Strategický rámec pro VŠ

Další rizikové oblasti Rizika přípravy a počátku realizace programu Další rizikové oblasti Možné zpoždění dopracování a předložení OP VVV vládě z důvodu dosud nevyřešených oblastí Nejasnosti ohledně zapojení zprostředkujícího subjektu do implementace (TA ČR) Otázka veřejné podpory Otázka spolufinancování Otázka budoucích velkých projektů (v OP VVV pouze 2. fáze ELI) Plnění předběžných podmínek

Financování programu

Celková alokace OP Prioritní osa Fond Spolufinancování Celkem 85 % 15 % 1. Posilování kapacit pro kvalitní výzkum ERDF 1 006 198 263 180 487 332 1 186 685 595 2. Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj ESF 431 227 827 332 609 567 77 6351 713 62 553 692 508 579 541 395 163 259 3. Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání 899 277 718 169 126 649 1 068 404 367 4. Technická pomoc 110 287 196 19 462 446 129 749 642 -------- 2 779 600 572 508 981 832 3 288 582 404

SEA/ex-ante hodnocení

SEA / ex-ante hodnocení 7/2013 – smlouva podepsána se společnost RADDIT consulting s.r.o. podána žádost o stanovisko k vlivu na EVL a PO dle § 45i zákona č. 114/1992 Sb. – vliv není vyloučen 12/2013 – MŽP vydalo závěr zjišťovacího řízení (musí být zpracováno vyhodnocení vlivů této koncepce na ŽP a veřejné zdraví) Předpoklad předložení zpracovaného vyhodnocení vlivů na MŽP je během června 2014 ex-ante hodnocení 5/2013 – smlouva podepsána se sdružením firem Naviga 4, s.r.o. a HOPE-E.S., v.o.s. 11/2013 – akceptováno znění Průběžné zprávy, doporučení v OP reflektována aktuálně připomínkována Závěrečná zpráva, většina z akceptovaných doporučení Závěrečné zprávy zapracována již do OP Závěrečná zpráva ve formě manažerského shrnutí (dohoda s NOK) bude předložena společně s OP VVV vládě a následně EK po negociacích s EK bude Závěrečná zpráva aktualizována

Harmonogram přípravy OP VVV

Harmonogram přípravy OP VVV Konec dubna 2014 – nová verze OP VVV 5. května 2014 – Řídicí výbor OP VVV Květen až červenec – neformální dialog s EK Do 6/2014 – předložení vládě návrh OP VVV vč. SEA (UV č. 809/2013) Do 22. 7. 2014 – formální zaslání OP VVV EK Zahájení formálního dialogu s EK Dohoda o partnerství Duben 2014 – Dohoda o partnerství schválena vládou, zaslána na EK Červen 2014 – pravděpodobné obdržení připomínek EK

Děkuji za pozornost

Informace o přípravě prioritní osy 1 a prioritní osy 2 prof. Ing Informace o přípravě prioritní osy 1 a prioritní osy 2 prof. Ing. Jaromír Veber, CSc.

Změny provedené na základě připomínek Aktuální změny operačního programu Změny provedené na základě připomínek Upřesnění textu v případě nejasností Rozšíření orientace v PO 2 nejen na trh práce, ale obecně na společnost Odstraněny principy původního návrhu novely VŠ zákona (profilace) Další změny Celoživotní vzdělávání – otázka veřejné podpory: příprava podmínek pro realizaci CŽV bez samostatné podpory infrastruktury Sjednoceny kategorie potenciálních příjemců napříč prioritními osami Doplněny aktivity z průřezového tématu popularizace (viz dále)

Upravené znění specifických cílů Struktura PO 1 a PO 2 Upravené znění specifických cílů Prioritní osa 1: SC1: Posílit excelenci ve výzkumu SC2: Zvýšit přínosy výzkumu pro společnost Prioritní osa 2: SC1 (ESF): Zvýšení kvality vzdělávání na vysokých školách a jeho relevance pro potřeby trhu práce a společnosti SC2 (ESF): Zvýšení účasti studentů se specifickými potřebami a ze socio-ekonomicky znevýhodněných skupin na vysokoškolském vzdělávání, snížení studijní neúspěšnosti SC3 (ESF): Zkvalitnit podmínky pro celoživotní vzdělávání na vysokých školách SC4 (ESF): Nastavení a rozvoj systému hodnocení a zabezpečení kvality a strategického řízení vysokých škol SC5 (ESF): Zlepšit podmínky pro výuku spojenou s výzkumem a pro rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu a vývoje SC1 (ERDF): Zkvalitnění vzdělávací infrastruktury na vysokých školách za účelem zajištění vysoké kvality výuky, zlepšení přístupu znevýhodněných skupin a zvýšení otevřenosti vysokých škol.

Průřezové aktivity Přílohy OP VVV Popularizace (příloha připravena, po připomínkách PS VaV a VŠ) Rovnost mužů a žen (příloha v přípravě) Podnikavost (příloha v přípravě – spolupráce s pracovní skupinou založenou pro PO 3)

Informace o přípravě prioritní osy 3 PhDr. Jindřich Fryč Mgr Informace o přípravě prioritní osy 3 PhDr. Jindřich Fryč Mgr. Pavla Růžková

Změny k 20. 2. 2014 Podněty k úpravě Zejména od Evropské komise a ex-ante evaluátora Změny v prioritní ose 3 Tematický cíl 9 – Investiční priorita 1 – SC 1 „Rozvoj inkluzívního vzdělávání“ přejmenován na „Vzdělávání k sociální integraci dětí a žáků se SVP“ a obsah aktivit zaměřen na individuální podporu dětí a žáků se SVP, včetně zvýšení kvality poradenství Upřesněno „podpora talentovaných dětí“ na „podpora potenciálu každého dítěte/žáka“ s důrazem na oblast „STEM“ (IP 2 / SC2) Všechny specifické cíle: technická úprava – zacílení na popis výsledku Upřesnění monitorovacích indikátorů

Implementační strategie skrze místní a krajské akční plány Podnět: průběžná evaluace OP VK, gestoři, jednání k územní dimenzi, IROP Informace Místní akční plány: Implementace cílů OP VVV do praxe. Řízený proces - sběr dat v území: analýzy a akční plány škol – ZŠ. MŠ. Témata: Kvalita. Otevřenost. Dostupnost. Krajské akční plány: řízený výběr a plánování intervencí v souladu se spec. cíli OP VVV. Témata: Spolupráce škol a zaměstnavatelů (ZŠ, SŠ, VOŠ) Zkvalitnění kariérového poradenství (informační centra mládeže, ZŠ, SŠ a koordinace s úřady práce a zaměstnavateli) Podpora polytechnického vzdělávání (MŠ, ZŠ, SŠ, VOŠ, neformální vzdělávání zaměstnavatelé) Podpora podnikavosti (MŠ, ZŠ, SŠ, VOŠ, neformální a zájmové vzdělávání, zaměstnavatelé, VŠ) Rozvoj sítí celoživotního učení (SŠ, zaměstnavatelé) Zvýšení zájmu o STEM (science, technology, engeneering, math) (MŠ, ZŠ, SŠ, VOŠ, neformální a zájmové vzdělávání, zaměstnavatelé, VŠ, VaV)

Změny k 29. 4. 2014 Podněty k úpravě Podněty a připomínky Ing. Petr Pavlíka, Ph.D. Změny v prioritní ose 3 Akceptováno: Doplněn Strategický dokument Střednědobý strategický plán v oblasti genderové rovnosti v resortu MŠMT. Příloha OP. Didaktické dovednosti učitelů Upřesněny intervence v SC5: Rozšíření „polytechnické výchovy“ v MŠ pro rozvoj kreativity, osobního vyjadřování, logiky, a manuální zručnosti a zvýšení kvality vzdělávání v technických a přírodovědných předmětech na ZŠ, SŠ a VOŠ Klíčové kompetence budou rozvíjeny napříč předměty Zvýšení kvality a efektivnosti systému pedagogicko-psychologického poradenství s důrazem na dobudování vazeb mezi školskými poradenskými zařízeními (PPP, SPC, SVP) a školními poradenskými pracovišti (ŠPP)

Změny k 29. 4. 2014 Podněty k úpravě Podněty a připomínky Ing. Petr Pavlíka, Ph.D. Změny v prioritní ose 3 Akceptováno částečně – systémová transformace DVPP: Akceptováno do SC 2.4: kvalitativní systémová transformace DVPP - provedenou ve spolupráci s učitelskými vysokoškolskými fakultami, školskou praxí (sítě fakultních učitelů), organizacemi ve vzdělávání i se zahraničními institucemi.

Změny k 29. 4. 2014 Podněty k úpravě Podněty a připomínky Partnerství NNO 2014+ Změny v prioritní ose 3 Akceptováno Doplněny strategické dokumenty Doplněny občanské kompetence Rozvoj klíčových kompetencí nejen ve škole (prioritou je stále partnerství se školou) Doplněno uplatnění na trhu práce … i ve společnosti Rozsah a zacílení podpory NNO v jednání Strategie vzdělávání pro udržitelný rozvoj České republiky Státní program environmentálního vzdělávání, výchovy Národní strategie globálního rozvojového vzdělávání

Změny k 29. 4. 2014 Podněty k úpravě Podněty a připomínky – interní tým Změny v prioritní ose 3 Zobecnění typů příjemců: Typ příjemce - upřesnění ve výzvě Na základě podnětu Karlovarského kraje doplněno „základní umělecké vzdělávání“ - Školy a školská zařízení v oblasti předškolního, základního a středního vzdělávání, zájmového, základního a středního uměleckého vzdělávání a vyšších odborných škol. - Další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit. - Orgány státní správy a samosprávy, včetně jejich svazků nebo sdružení a jimi zřízené a podřízené organizace. Strategie vzdělávání pro udržitelný rozvoj České republiky Státní program environmentálního vzdělávání, výchovy Národní strategie globálního rozvojového vzdělávání

Změny k 29. 4. 2014 Podněty k úpravě Podněty a připomínky – Liberecký, Moravskoslezský kraj Změny v prioritní ose 3 IP 1 SC1 Doplněno: Zlepšení pedagogicko-psychologického poradenství a speciálně pedagogické poradenství Vysvětlení: IP1 SC1 není zaměřen pouze na sociálně vyloučené lokality Zvýšení kvality poradenství – systémový projekt – spolupráce s kraji IP 2 SC 2.5 Doplněno: Dále je třeba zvýšit relevanci RVP a ŠVP odborného vzdělávání potřebám trhu práce