Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konstrukce trojúhelníků
Advertisements

Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Matematika Trojúhelník.
TROJÚHELNÍK Aneb, jak na něj…
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Mgr. Ladislava Paterová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Druhy trojúhelníků VY_32_INOVACE_31
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Co o nich víme a nevíme Vypracovala Mgr. Helena Černá
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
POZNÁMKY ve formátu PDF
* Středová souměrnost Matematika – 7. ročník *
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Čtyřúhelníky Matematika – 7. ročník
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Čtyřúhelníky Základní pojmy.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Autor výukového materiálu:
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Obvod a obsah lichoběžníku
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Věta sss - konstrukce trojúhelníku
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Trojúhelníky - základní pojmy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_28 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Goniometrické funkce autor.
VY_42_INOVACE_110_PYTHAGOROVA VĚTA V ROVINĚ 1. ČÁST Jméno autora VMM. Lačná Datum vytvoření VMříjen 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Goniometrické funkce autor.
24..
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
THALETOVA VĚTA VY_42_INOVACE_13_02.
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Trojúhelník- druhy trojúhelníků
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Druhy trojúhelníků, těžnice, výšky, střední příčky
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Konstrukce trojúhelníku
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika
TÉMA: Obvod trojúhelníku
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
8.1 Konstrukce trojúhelníku typu SSS
Trojúhelník 1 trojúhelník ABC určují tři různé body A, B, C, které neleží v přímce.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický okruh: Geometrie v rovině a v prostoru Téma: Trojúhelník Anotace: Prezentace uvádí rozdělení trojúhelníků z hlediska délek jeho stran. Součástí je také trojúhelníková nerovnost.

oₐ ococ obob AB C |AB|=|BC|=|AC| - všechny 3 strany stejně dlouhé - 3 osy souměrnosti - vnitřní úhly mají velikost 60°

A B c o Ramena Základna |AC|=|BC| - právě 2 stejně dlouhé strany ( ramena) - 1 osa souměrnosti - 2 shodné úhly u základny - c – hlavní vrchol (proti základně)

AB C |AB|ǂ|BC|ǂ| AC| - žádné 2 strany nemají stejnou velikost - není osově souměrný - různé velikosti úhlů

A B C A B

A B

A B

A B

A B C A B |AC|+|BC|>|AB| |BC|+|AB|>|AC| |AB|+|AC|>|BC|

Procvičování 1. Narýsuj trojúhelník ABC tak, aby byl a)rovnostranný b)rovnoramenný c)různostranný, jestliže |BC|= 5 cm. 2. Zjisti výpočtem, zda se tyto trojúhelníky dají sestrojit a pokud ano, urči jejich druh: a)a = 12 cm, b = 6 cm, c = 6 cm b)e = 8 cm, f = 4 cm, g = 5 cm c)m = 15 mm, n = 1 cm, p = 10 mm d)p = 3 dm, q = 6 dm, r = 60 cm