AKCELERAČNÍ PROGRAM pro přenos poznatků výzkumu a vývoje do praxe

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Konference „Inovace a technologický transfer – výzva a příležitost pro Ústecký kraj“ 20. května května 2014, Ústí nad Labem
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Pilsen Steel s.r.o. Procesní přistup, PQM -vyhodnocení
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
managementu znalostí podle
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Možné dopady strategie Evropa 2020 na malé na malé a střední podniky Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Praha Strategie EVROPA 2020 Nové.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
SWOT Analýza Daniel Vančura.
PŘÍKLAD * SOUČÁST POMŮCKY
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Vybrané metody analýzy
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
2. téma 1MU305, 211 – Manažerské účetnictví I.
KONFERENCE projektu APSYS „ Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe “ Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe Jsou potřebné,
Evaluace inovací Prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc. Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Martin Sloup Jiří Kučera Natalia Rubinova Jindřich Štefan.
Analýza vlastního podniku
STUPŇOVITOST A METODY USPOŘÁDÁNÍ UČIVA V EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTECH
Příprava RIS LK – OS 1 Připomínkování a rozpracování první priority odbornou skupinou č.1.
2.Marketingové prostředí
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
25. srpna EUro Finance Consulting EUFC CZ s.r.o. Analýza celkové energetické spotřeby Libereckého kraje Liberec, 25. srpna 2009.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
ZÁKLADY TRANSFERU TECHNOLOGIÍ Inovační aktivity a transfer technologií Zdroje, prostředky a dovednosti Význam TT Proces řízení TT Mezinárodní kooperace.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Podnikatelský plán struktura plánu.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
VIII. Jarní konference energetických manažerů Poděbrady, 10. Března 2004 Trendy v energetickém managementu v ČR a EU Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. ředitel.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Role znalostí MANAGEMENTU A MARKETINGU v přípravě pracovníků pro řešení vědecko-výzkumných úkolů Doc. RNDr. Eva Grublová, CSc. Mgr. Daniela Navrátilová.
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Tržní prostředí.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Struktura podnikatelského plánu
Projekt: Praktický průvodce ekonomikou aneb My se trhu nebojíme! Reg. č.: CZ.1.07/1.1.34/ Nové trendy v investování.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Model struktury strategického managementu
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Lidské zdroje jako jedna z priorit RIS3 strategie
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická
Ekonomika malých a středních podniků
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Transkript prezentace:

AKCELERAČNÍ PROGRAM pro přenos poznatků výzkumu a vývoje do praxe Prof. JUDr. Zdeněk Souček, DrSc. Mgr. Daniela Navrátilová

Základní úkol českých podniků: celosvětová konkurenceschopnost (pojem) Dosažitelnost: pouze realizací nových nápadů, projektů Žádné nízkonákladové produkty

Největší efekty – propojení zdánlivě nesouvisejících poznatků - tzv Největší efekty – propojení zdánlivě nesouvisejících poznatků - tzv. SERENDIPITY

Podmínky serendipitního myšlení: hodně znát – stále se učit (interdisciplinarita) touha po změně kreativní myšlení (vychovat novou generaci)

Předpověď důležitých objevů na léta 2020-35:* 2020: Energie/Životní prostředí: Světlo bez drátů a konec elektrických sloupů v krajině 2021: Doprava: Dálnice bez řidiče 2022: Vesmír/Kosmonautika/Obrana: A380 jako verze létajícího hotelu 2023: Technologie: Vstupem do EU se Švýcarsko dostává na špičku výzkumu v Evropě * podle Eric de Riedmatten: Objevy 21. století. Praha: Mladá fronta, 2007. 362 s. ISBN 978-80-204-1508-0

Elektronická škola se rozvíjí 2024: Komunikace: Elektronická škola se rozvíjí 2025: Doprava: Boom soukromých letů s krátkodobým pronájmem 2026: Komunikace: Zrod luminiscenčního vlákna  nahrazuje plazmu a pohřbívá TV 2027: Technologie: Přenašeč informací pomocí optického pera znamená konec počítačové klávesnice

Letouny na elektřinu, ekologičtí obři 2028: Doprava: Letouny na elektřinu, ekologičtí obři 2029: Doprava: TGV dosahuje mezi Lyonem a Římem rychlosti 500 km/h 2030: Vesmír/Kosmonautika/Obrana: První základna života na Marsu 2031: Zdraví: Alzheimrova nemoc překonána Genetické léčebné postupy činí zázraky

Autosalon je virtuální, představuje vozidla více než 2032: Doprava: Autosalon je virtuální, představuje vozidla více než reálná 2033: Komunikace: Hlas si bere slovo Superasistent v kapse 2034: Technologie: Samočisticí beton pro zářivější fasády 2035: Energie/Životní prostředí: Zrození klimatizovaných měst

Být prvním v globálním světě

Propojit nové myšlenky s potenciálem podniku Potenciál: intelektuální (know-how, patenty, informace, vztahy se zákazníky, zkušenosti…) hmotný finanční Převaha významu intelektuálního potenciálu

Nutnost koherence potenciálu Příklad: Wal Mart – systém 4 vzájemně se podporujících a propojených kompetencí: agresivní management prodejního systému, podrobná analýza prodejních dat, vynikající logistika, důsledný management provozního kapitálu.

Využití znalostí trendů: zjistit trendy (deprese, obezita…) dopad trendů návrh nových produktů, metod, procesů… realizace

STRATEGICKÉ MYŠLENÍ autonomní vyvolaná MAKROSFÉRA ekonomika politika věda a výzkum demografie ekologie zdroje právo ostatní POTENCIÁL PODNIKU lidé specifické přednosti patenty K-H finance hmotný majetek silné/slabé stránky organizace a řízení distribuční sítě průhlednost procesů MIKROSFÉRA konkurence substituty dodavatelé zákazníci POPTÁVKA běžná strategická autonomní vyvolaná KOLEKTIVNÍ INTELIGENCE, NÁPADY, SERENDIPITY produkty - organizace a řízení - nové trhy technologie - logistika - motivace distribuce - marketing - ostatní

ZÁKLADNÍ ANALÝZY A PROGNÓZY IDEOVÝ NÁMĚT, NÁSTIN. STRATEGIE poptávka běžná strategická autonomní vyvolaná zdroje lidé finance suroviny jiné procesy technologické ostatní (distribuční, …) nepřekonatelná omezení rizika nezbytné podmínky právní finanční ostatní STRATEGIE VLASTNÍKŮ KONZISTENTNOST - znalosti technologie distrib. sítě infrastruktura nákup ostatní STRATEGIE - mise vize strategické cíle strategické operace IDEOVÝ NÁMĚT, NÁSTIN. STRATEGIE vize strat. cíle spec. přednosti strat. operace ROZHODNUTÍ TOP MANAGEMENTU DOPRACOVAT NE KONEC ANO

ZÁSADNÍ VELITELSKÉ ROZHODNUTÍ ROZPRACOVÁNÍ STRATEGICKÝCH OPERACÍ ANALÝZY A PROGNÓZY VIZE STATEGICKÉ CÍLE STRATEGICKÉ OPERACE poptávka produkty konkurence zákazníci majitelé - vymezení silné a slabé stránky regiony pracovníci - náklady příležitosti a hrozby spec. příležitosti region zdroje stakeholders procesy ekologie rizika ZÁSADNÍ VELITELSKÉ ROZHODNUTÍ - volba varianty, - kvantifikace tržeb a zisku STRATEGICKÝ TÝM výběr školení hodnocení ROZPRACOVÁNÍ STRATEGICKÝCH OPERACÍ STRATEGICKÉ OPERACE nové produkty, inovace prodej, marketing, nové trhy, servis, distribuční síť náklady, ceny, kalkulace, efektivita, snížení bodu zvratu procesy finance, dividendy, efektivita personalistika, motivace, vzdělávání logistika, nákup, zásoby kvalita facility management IT a controlling ekologie, energetika, H2O aliance, fúze investice organizace a řízení ukončení dosavadních aktivit

SYSTÉM STRATEGICKÉHO ŘÍZENÍ REALIZACE HODNOCENÍ AKTUALIZACE základní hypotézy vývoj makrookolí, mikrookolí plnění strategických operací hodnocení základních ukazatelů upřesnění na další rok další strategické období vytížení kapacit hvězdičková tabulka REALIZACE

Hlavní myšlenka = SERENDIPITY: propojení vzájemně vzdálených znalostí s potenciálem podniků a tvůrčím myšlením pracovníků

Konkretizace „ideové představy“ v olomouckém regionu: portál informací o objevech, trendech, vynálezech (BEACON, UP, technologické parky, celosvětové informační databáze, OK4Inovace, OK4EU, RIS aj.) vznik nápadů (MVŠO + další VŠ, podniky, obyvatelé olomouckého regionu) – žádné utopie, ale prakticky využitelné nápady realizace: existující i nově vzniklé podniky

Praktický příklad: inovační centrum BEACON informace o trendech *** meteorologické změny deprese ICT obezita miniaturizace *** nápady ??? SW + HW pro obézní jedlíky (měření nakoupených a konzumovaných kalorií) elektronické protihlukové stěny superžidle modlomat SW pro obézní děti elektronická sportovní obuv (měření pohybu) komplexní vařící domácí robot regulující kvalitu stravy ??? nástin strategie strategie realizace aktualizace

Business Education Acceleration of Innovation CONsulting

nová tvář olomouckého regionu spokojenost obyvatel t produkce sofistikovaných produktů zaměstnanost počet obyvatel průměrná mzda q

nová tvář olomouckého regionu Vítězství: nová tvář olomouckého regionu

Poznámka: metodický návod k provedení všech zmiňovaných procesů je uveden v této literatuře: SOUČEK, Z. a kol. Strategické řízení podniku vsuperturbulentním globálním světě - Díl I-V. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2010-11. SOUČEK, Z. Zvítězíme i v globální ekonomice. Praha: Professional Publishing, 2008.

DĚKUJI ZA POZORNOST Prof. JUDr. Zdeněk Souček, DrSc. Moravská vysoká škola Olomouc Ústav managementu a marketingu odborný garant