Programmmmm Témata referátů Na začátku trocha teorie Nějaké to video  Myšlenkové mapy Na pranýři vědy aneb jak kritizovat Poznámka pana Čapka k pravdě.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Udělej si následující test:
Advertisements

Anglický slovosled (oznamovací věty)
Vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
Anglicky jsem se rozhodl učit před půl rokem. I took up English six months ago (decided to learn).
Jak psát tiskovou zprávu?
“W questions” with a preposition
Co je to logika? KFI/FIL1 Lukáš Košík Logika: systémový rámec rozvoje oboru v ČR a koncepce logických propedeutik pro mezioborová studia (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/ ,
Modální- způsobová slovesa
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
Ideologie strany Lenka Brotánková, předsedkyně klubu Praha 20.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Problém využití fytocenologických znalostí v ČSSR – pokus o rozbor Syntaxonomy in Czechoslovakia – can its use be wider ? Tomáš Herben, 1986.
KOMPETENČNÍ MODEL DŮLEŽITÝ PRVEK ŘÍZENÍ LIDÍ
Tvoření a využití…. Present Perfect  Předpřítomný čas ( Přítomný čas dokonavý) tvoříme následujícím stylem:  Podmět + have/has + minulé příčestí požitého.
Referát, abstrakt Mgr. Anna Vitásková.
Svržení atomových bomb na japonská města v srpnu 1945
Jak vzniká zpráva Podpora využití ICT ve výuce průřezových témat na základních školách (CZ.1.07/1.1.00/ )
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Etika v elektronické komunikaci 2008 Uvědomte si, že nejde jen o srozumitelnost zprávy, ale i o vaši vlastní prezentaci.
Adverbs of frequency 7.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
ETICKÉ PROBLÉMY FYZIKŮ Roman Král. O CO JDE Nastínění problému Situace 17. x 20. Století Manhattan Project Německý jaderný program Poválečný přístup k.
Odborný styl PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝU.
Vyjednávání I sebelepší mezilidské vztahy nebo manažerské techniky nás čas od času nedokážou ochránit před střetem různých názorů, myšlenek nebo přístupů.
Dnes to v obchodě zatím moc nejde. It's been a slow day at the store today.
Dobrý den, pane. Znám vás? Hello, sir. Do I know you?
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.2.4.
Základy psaní pro studenty aneb Jak se k psaní „dokopat“ Kurz právnických dovedností II JUDr. Veronika Tomoszková, Ph.D.
Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Počitatelná a nepočitatelná podstatná jména Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Jak jenom sakra přijdu s nějakým dalším testem? How the hell am I going to come up with another test?
Diplomový seminář 3. Company LOGO "Analýza problému" jako typ textu něco se tam venku děje nějaký pohyb(nebo ticho), trend, jev (fenomén)... my na to.
Nigel Warburton The Basics of Essay Writings. O co jde? ● číst o tom, jak psát, nestačí ● psaní esejů je základem studia ● psaní je způsobem myšlení ●
To be - questions Anglický jazyk VY_32_INOVACE_374, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání slovesa to be ve větách.
Sociologická imaginace.Praha: SLON, 2002; kapitola Příslib, str
Jazykový projev Profil a plán předmětu. Cíl předmětu Naučit se využívat mluveného a psaného jazykového projevu  k odpovídající prezentaci sebe sama 
Základy sociální psychologie
S využitím prezentací Mgr. Pavlíny Mazáčové, Ph.D.:  Jak napsat dobrý odborný článek  Tvorba odborného textu.
TVORBA STUDIJNÍCH TEXTŮ V DISTANČNÍM VZDĚLÁVÁNÍ Simona F e i t o v á Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci.
6. FORMÁLNÍ ÚPRAVA ODBORNÝCH TEXTŮ Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Pavlína Berčíková NÁZEV:Travelling TÉMATICKÝ CELEK:Receptivní.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Adverbs of frequency Název sady: Project 2 Číslo projektu:
Algoritmizace a programování Algoritmy 5 – Myšlenkové mapy.
VY_32_INOVACE_BATKOVA_CEJJLI. 03 VÝTAH (Teorie). VÝKLAD.
Popis pracovního postupu sloh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Denisa Šafářová. Dostupné z Metodického portálu
Jaderné reakce. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
F EJETON Ivana Samcová. F EJETON z franc. feuilleton respektive feuille [fœj] = lístek, či též poznámka pod čarou, v češtině také tzv. podčárník specifický.
Konflikt  Náročná situace, střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.  Situace, v níž je nutno vybrat z určitých variant či alternativ  Do konfliktu.
Sebevědomí Zdravé sebevědomí je základem zdravého a plnohodnotného života Zdravé sebevědomí je základem zdravého a plnohodnotného života Sebevědomí staví.
FUNKČNÍ STYLY Mgr. Michal Oblouk.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Projev a image prezentujícího
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
CHAREKTERISTIKA Obrázky a náměty slohových cvičení
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Pardubice – Spořilov Autor: Ing. Miluše Uhlířová
Udělej si následující test:
Didaktická příručka z anglického jazyka pro střední školu
19. Atomová fyzika, jaderná fyzika
Kritéria hodnocení písemné práce
Rozvoj podnikatelských dovedností na ZŠ ve Zlínském kraji
VÝKLAD Mgr. Michal Oblouk.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Udělej si následující test:
Tvorba obchodních dopisů – sloh, způsob stylizace
Funkční styl odborný.
Otázka, přítomný průběhový
Jak na jazyky.
WH-QUESTIONS.
Transkript prezentace:

Programmmmm Témata referátů Na začátku trocha teorie Nějaké to video  Myšlenkové mapy Na pranýři vědy aneb jak kritizovat Poznámka pana Čapka k pravdě

Psaní o psaní text oriented  text má určité vlastnosti process oriented  text má pořád nějaké určité vlastnosti  ale důležité je to, jak se k nim došlo  pozornost soustředěna na autora

přemýšlení o odborném psaní psaní podporuje:  jazykové dovednosti  kritické myšlení vizualizuje myšlenkové pochody! (na to se zapomíná)‏  podporuje autoizolaci, paronoiu, deprese... procesy čtení a psaní jsou vzájemně propojeny  dobrý autor je dobrým čtenářem  dobrý čtenář je dobrým autorem???

Ale já jsem nikdy „neuměl(a)“ psát! dva slohy: autorský a funkční  tomu prvnímu se nelze naučit (Olbracht, Čapek)‏  tomu druhému se lze naučit obecné předpoklady  jasnost  srozumitelnost  přehlednost  jednoznačnost

Odborný sloh Funkční styl mívá určité znaky  zhuštěnost/kondenzov anost  vyjadřování subjektu (1 os. jedn./mn. č, pasivum)‏  složité větné konstrukce  vyjadřování jistot (modality)‏  objektivnost Špatně aplikováno - odborné texty jsou pak:  vágní (protože chybí konatelé, slovesa)‏  bezobsažné (protože sdělení je ztraceno)‏  rozvláčné (souvětí má 59 vět jednoduchých)‏  pomalé (nominalizace namísto sloves)‏

Proti proudu “odbornosti”... Myšlenkové mapy  Zapojíme obě polokoule Argument/problém  Vždy více aspektů  Jejich vazby si třeba neuvědomujeme  Každý člověk je vidí jinak ...a každý člověk je interpretuje jinak

Na začátek něco jednoduchého Nebo spíš „méně nudného“ 0:44 + 6:52

Základní fakta Štěpení atomu Masový výzkum od 1940 Projekt Manhattan Rusové zčásti ukradli, zčásti domysleli sami A-bomb (Hirošima) – nukleární bomba Jaderná fúze Výzkum od 1940 Neexistuje komerční využití, jediná reakce (neřízená) jsou zbraně Vodíkové bomby, 1000x silnější, první 1952

Atomová energie Step 1: Start at the center of the page Step 2: Don´t be serious! Step 3: Free associate Step 4: Think as fast as you can Step 5: There are no boundaries Step 6: Don´t judge too fast Step 7: Go, go, go.... Step 8: Add relationships and connections

Jde něco vyčíst.... (?)‏ Z jaké pozice se na to téma druhý dívá? Je moralista? Vědec? Politik? Poznáme s kým druhý sympatizuje? Cíl – můžeme ho „vycítit“, předvídat? Obrazy a jejich působení (analogie, filtr pozornosti)‏ Plató a jeho nedůvěra v rétoriku Pro koho bude psát? Takhle brzy? Velmi silné při ovlivňování pozornosti

Review I Vždy začínejte kritiku pozitivně (v každém textu je něco, co se dá pochválit – nejde o pokrytectví, ale o psychologický moment)‏ Zkuste kritizovat formou otázek (méně agresivní a autor to lépe vstřebává)‏

Review II Oč jde? Co se o tom říká? (Co si autor myslí?)‏ Co si o tom myslím já sám/sama? Co je zajímavé, dobré? Co postrádám? Co chybí? Něco irelevantního? Pan Čapek – esej „Pravda“

Interakce prosím Peer review &