Nový Prostor po 10 letech v Praze Pražské setkání lidí se zážitkem chudoby , Poslanecká sněmovna PČR
Nový Prostor Založen v roce 1999 s myšlenkou pomoci lidem bez domova prostřednictvím street papers (noviny ulice) Otcem myšlenky L. N. Tolstoj Rozvoj street papers začátkem 90 let v UK, odpověď na ekonomické dopady a masivní zvýšení počtu bezdomovců v Londýně. Změna vnímání problému bezdomovectví – už to nejsou ti, co si za to mohou sami Po celém světě je více než 140 street papers, které prodává prodejců a čte 6.mil. čtenářů
Co děláme Vydáváme časopis Nový Prostor – kritický společenský čtrnáctideník Realizujeme sociální službu podle zákona č. 108 o sociálních službách – sociální rehabilitace Pomáháme každému, kdo chce pracovat.
Kdo jsou prodejci Rozmanitá skupina, která má dvě věci společné – chudobu a dlouhodobou nezaměstnanost. Příčiny - nízká kvalifikace, etnický původ, zdravotní stav, vysoký věk anebo předlužení.
Co bychom rádi Zvýšení kvality života Zvýšení finanční soběstačnosti Větší odpovědnost Schopnost plánovat Vyšší sebeúctu a sebevědomí Participaci Obnovu a rozvoj klíčových kompetencí Obnovu sociálních a pracovních návyků Přístup na trh práce Počítačovou gramotnost
Co se povedlo Programem prošlo více než 5000 prodejců Časopis se prodává v deseti městech ČR – Praha, Brno, Ostrava, Plzeň, Olomouc, Třinec, České Budějovice, Hradec Králové, Pardubice a nově v Kutné Hoře Prodává jej více než 200 prodejců. Průměrný náklad časopisu je ks
Co se nepovedlo Nelegální prodejci Finanční soběstačnost NP Rozšíření sociálních služeb Zvýšit objem prodané inzerce v časopise
17. říjen a chudoba Problém chudoby je problémem bohatých, problémem přerozdělování bohatství. Každá společnost, i ta nejchudší, je zpravidla schopna postarat se o nemohoucí a nemocné spoluobčany, kteří nemohou sami získat prostředky na živobytí prací. A právě úroveň této péče je projevem vyspělosti daného společenského uspořádání.
Celosvětová kampaň INPS