Výzkumný záměr MSM Pedagogická fakulta MU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
ECVET v Programu celoživotního učení
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
Sebehodnotící zpráva oboru speciální pedagogika na PdF MU
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Zapojení Pedagogické fakulty MU do činnosti Evropské agentury pro podporu speciálního vzdělávání Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Prezentace na Vědecké radě Pedagogické fakulty MU 18. ledna 2011.
Pedagogika volného času (VČ)
Výzkumný záměr MSM Pedagogická fakulta MU
Evaluace Rámce podpory Společenství Evaluační jednotka strukturálních fondů.
základního vzdělávání s ohledem na rovný přístup ke vzdělávání
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/ Mgr. Ilona Štorová AIVD ČR, o. s.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
Koncepce DVPP pro Českou republiku. Obsah prezentace Cíle koncepce a rámec její tvorby Obsah koncepce Priority státní vzdělávací politiky Poradní sbor.
katedra pedagogiky PedF UK
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
 systematická tvůrčí činnost v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole  s důrazem na implementaci.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Hodnocení UJEP AK ČR Závěry a doporučení. Personální zajištění posilovat kvalifikační strukturu pracovišť - vytvořit realistické a kontrolovatelné plány.
Katedra primární pedagogiky PdF MU v Brně
 je systematická tvůrčí činnost v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole  s důrazem na implementaci.
PRVOUK – vědecko výzkumné aktivity katedry speciální pedagogiky Praha PedF UK
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Doktorský studijní program Speciální pedagogika
PhDr. Veronika Girglová
Pohled pedagoga běžné základní školy na podporu komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností PhDr. Veronika Girglová Katedra speciální.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Jiří HAVEL - Jana KRATOCHVÍLOVÁ Katedra primární pedagogiky PdF MU
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
Výzkumný záměr – zaměření PAS
Speciální pedagogika jako pedagogická disciplína
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Prezentace výzkumných týmů Výzkumný záměr MSM Speciální potřeby žáky v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Rozvoj inovace a integrace studijních programů a oborů pro učitele a pracovníky ve školství Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka
Prvá študentská vedecká konferencia v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika ŠTUDENT NA CESTE K PRAXI Analýza podpůrných opatření a poradenských.
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky
Základy speciální pedagogiky Logopedie 1
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
KATEDRA PRÁVNÍCH OBORŮ, ŘÍZENÍ A EKONOMIKY MARTIN ŠIMÁK KOLEGIUM DĚKANKY 8. ČERVNA 2012 Jihočeská univerzita V Českých Budějovicích Zdravotně sociální.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta Katedra ošetřovatelství březen 2009.
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
Reg. č. projektu: CZ.1.07/2.3.00/ Název projektu: Měření výkonnosti Rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu měření a řízení výkonnosti podniků,
Centrum empirických výzkumů Fakulta veřejných politik Slezská univerzita v Opavě doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D. 3. září 2015, Opava.
9. Tvorba individuálního plánu
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
NPU I - Průběžné hodnocení 2017:
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
DSP Speciální pedagogika Marie Vítková
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
9. Tvorba individuálního plánu
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Asociace speciálních pedagogů ČR
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Výzkumný záměr MSM0021622442 Pedagogická fakulta MU 2007-2013 Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

5. rok realizace VZ Prezentace na Vědecké radě Pedagogické fakulty MU 17. ledna 2012

Předmět výzkumného záměru Je systematická tvůrčí činnost v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole s důrazem na implementaci Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a na výuku podle školních vzdělávacích programů

Cíle výzkumného záměru Analyzovat sociální determinanty vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami u nás v komparaci s výsledky zahraničních výzkumů v oblastech: legislativní školní rámec, podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole, kurikulum - diferencované kurikulum, pre- a postgraduální vzdělávání učitelů

Cíle výzkumného záměru Zmapovat a analyzovat současnou inkluzivní praxi základních škol s využitím empirického výzkumu na základních školách v Brně a v Jihomoravském kraji syntetizovat funkční didaktické principy, přístupy, strategie a koncepce do modelu inkluzivní didaktiky a evaluovat jejich funkčnost

Realizace cílů v roce 2007-2011 Personální zabezpečení – vedení týmu řešitel, administrátor, ekonom (D3) koordinace výzkumných týmů vytvořených z D1, D2, D4 - 13 VT VZ Personální zabezpečení – pracovní kapacita D1 – 29 výzkumných pracovníků (14,5 úvazků) – stálý tým D2 – 24 výzkumných pracovníků (6 úvazků) – krátkodobé řešení úkolů – flexibilita (k 31.12.2010) D4 – 19 studentů DSP

Kvalifikační růst výzkumných pracovníků doc. PhDr. Dagmar Opatřilová, Ph.D. doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. doc. PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D. probíhající a připravovaná habilitační řízení výzkumní pracovníci D2 – Ph.D. (Ilona Fialová, Sayoud Solárová, Pavla Pitnerová, Dana Brožová, Ema Štěpařová) DSP studenti D4 – Ph.D.

Průběh řešení 2007-2011 Do řešení VZ je zapojena značná část kateder PdF MU (15 kateder) ve výzkumných týmech řízených výzkumnými pracovníky (D1) jsou zapojováni na dílčí úkoly další akademičtí pracovníci (D2) a studenti DSP (D4) – vizitky (www.ped.muni.cz/wsedu) řešené výzkumné úkoly se stávají tématy i pro zadávání bakalářských, diplomových a disertačních prací

Výzkumné týmy VZ VT VZ 1. Sociální determinanty inkluzivního vzdělávání (Pančocha, Bartoňová, Chaloupková, Pipeková, Soyoud Solárová, Vaďurová, Vítková) VT VZ 2. Inkluzivní vzdělávání ve školách hlavního proudu se zaměřením na žáky s poruchami chování a sociálním znevýhodněním (Vojtová, Červenka) VT VZ 3. Kvalitativní a kvantitativní výzkumné šetření zaměřené na sociálně znevýhodněné skupiny (Němec, Gulová) VT VZ 4. Intervence u žáků se zdravotním postižením a zdravotním oslabením v základních školách (Opatřilová, Fialová, Nováková, Procházková, Přinosilová, Röderová)

Výzkumné týmy VZ VT VZ 5. Vzdělávání a výchova nadaných žáků (Šimoník, Šťáva, Trna, Trnová) VT VZ 6. Školní kurikulum při výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni ZŠ (Havel, Filová, Kratochvílová) VT VZ 7. Empirický výzkum u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na český jazyk a jazykovou komunikaci (Sieglová) VT VZ 8. Učení a vyučování cizímu jazyku u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu integrace a inkluze (Janíková, Hanušová, Grenarová, Kyloušková)

Výzkumné týmy VZ VT VZ 9. Intervence u žáků s narušenou komunikační schopností v průběhu vytváření komunikační kompetence v rámci základního vzdělávání (Klenková, Bočková, Bytešníková, Horáková, Doležalová, Hricová) VT VZ 10. Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení strategie ve vzdělávání žáků v ZŠ (Bartoňová) vzdělávání žáků s dyskalkulií a dalšími poruchami učení v matematice (Blažková) VT VZ 11. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávací potřebami ve vzdělávací oblasti Člověk a zdraví - Výchova ke zdraví (Řehulka)

Výzkumné týmy VZ VT VZ 12. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním ve vzdělávací oblasti Člověk a svět práce (Friedmann) VT VZ 13. Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami prostřednictvím dramatické výchovy (Pavlovská) VT VZ 14. Edukace žáků s poruchami autistického spektra (PAS) a profesní uplatnění na trhu práce (Bazalová)

Vyhodnocení periodické zprávy za období 1.1. 2009 – 31.12. 2010 1. Personální zabezpečení Ano Spíše ano ne Ne 1.1 x 1.2 Změny v týmů řešitelů nijak nenarušují průběh řešení a neohrožují dosažení předpokládaných výsledků. Kvalifikační struktura i růst členů týmu odpovídají plánu.

Vyhodnocení periodické zprávy za období 1.1. 2009 – 31.12. 2010 2. Průběh řešení Ano Spíše ano ne Ne 2.0 x Harmonogram prací je dodržován a je plněn v souladu s plánem schváleným poskytovatelem.

Vyhodnocení periodické zprávy za období 1.1. 2009 – 31.12. 2010 3. Dosažené výsledky Ano Spíše ano ne Ne 3.1 x 3.2 Dosažené výsledky odpovídají plánu a v některých položkách publikačních výstupů (monografie, kapitoly v monografiích) jej překračují. Získané poznatky byly aplikovány při tvorbě nových didaktických materiálů a učebních textů.

Vyhodnocení periodické zprávy za období 1.1. 2009 – 31.12. 2010 4. Čerpání uznaných nákladů Ano Spíše ano ne Ne 4.1 x 4.2 Finanční prostředky jsou čerpány efektivně, v souladu s plánem i požadavky poskytovatele.

Vyhodnocení periodické zprávy za období 1.1. 2009 – 31.12. 2010 Závěr Ano Ne Hodnotící komise doporučuje pokračovat v řešení a v poskytování institucionální, podpory ve stejné intenzitě. x Doporučení pro další období: Pokračovat v řešení VZ ve stejné kvalitě.

Konference v roce 2011 Speciální potřeby žáků v kontextu RVP ZV – Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole – 7.9. 2011

Plánované konference 2012 – Přechod škola – povolání u žáků se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním (Friedmann, Pipeková) 2013 – Inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na ZŠ (Pančocha, Vaďurová)

Mezinárodní spolupráce konference s mezinárodní účastí prezentace VZ v zahraničí mezinárodní konference – vyžádané přednášky (Rakousko, Německo, Polsko, Kypr, Itálie, Finsko, Dánsko, Belgie, Anglie) mobility učitelů a studentů bilaterální smlouvy se zahraničními univerzitami a institucemi

Dosažené výsledky 2007-2011 Konference s mezinárodní účastí – 12 Sborníky – 12 Odborné recenzované knihy - 36

Galerie publikací

Sborník anotací VÍTKOVÁ, M., OPATŘILOVÁ, D. (eds.). Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vydání, 500 kusů, sborník anotací. Brno: Paido, 2011, 80 s. ISBN 978-80-7315-215-4

Sborník příspěvků VÍTKOVÁ, M., OPATŘILOVÁ, D. (eds.). Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vydání, 500 kusů, sborník příspěvků. Brno: Paido, 2011, 591 s. ISBN 978-80-7315- 216-1

Monografie OPATŘILOVÁ, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Education of Student with Disabilities and Health Disadvantages. 1. vydání, 220 kusů. Brno: Paido, MU, 2011, 298 s. ISBN 978- 80-7315-219-2. (Paido)

Monografie 2011 BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M, et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of Pupils with Special Educational Needs V. 1. vydání, 220 kusů. Brno: Paido, 2011, 331 s. ISBN 978-80- 7315-220-8 (Paido).

Monografie 2011 FRIEDMANN, Z. et al. Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich uplatnění na trhu práce. 1. vydání, 400 kusů. Brno: MU, 2011, 314 s. ISBN 978-80-210-5602-2

Monografie 2011 CHALOUPKOVÁ S. Analýza školních vzdělávacích programů a vyučovacího procesu na základních školách praktických v České republice. 1. vydání, 200 kusů. Brno: MU, 2011, 232 s. ISBN 978- 80-210-5646-6

Monografie 2011 HRICOVÁ, L. Analýza komunikačních kompetencí žáků a učitelů na základních školách pro žáky se sluchovým postižením v České republice a v Německu. 1. vydání, 200 kusů. Brno: MU, 2011, 203 s. ISBN 978-80- 210-5564-3

Monografie 2011 BOČKOVÁ B. Podpora žáků se specificky narušeným vývojem řeči. 1. vydání, 200 kusů. Brno: MU, 2011, 165 s. ISBN 978-80-210-5609-1.

Monografie 2011 FIALOVÁ, I. Analýza faktorů determinujících edukaci a profesní orientaci jedinců se zdravotním postižením. 1. vydání, 200 kusů. Brno: MU, 2011, 207 s. ISBN 978-80- 210-5591-9

Monografie 2011 KLENKOVÁ, J. VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. 1. vydání, 200 kusů. Brno: MU, 2011, 386 s. ISBN 978-80-210-5731-9.

Monografie 2011 PANČOCHA, K. et. al. Životní dráha jedince v inkluzivním prostředí. 1. vydání. Brno: MU, 2011. 196 s. ISBN 978-80- 210-5340-3.

Monografie 2011 OPATŘILOVÁ, D., VÍTKOVÁ, M. Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami mimo školu. 1. vydání. Brno: MU, 2011. 258 s. ISBN 978-80-210-5693-0.