Marketingový informační systém

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Podpora personálních procesů v HR Vema Jaroslav Šmarda
Černoch Michal Školoudová Lenka
MARKETING A MANAGEMENT
TEORIE ROZHODOVÁNÍ A TEORIE HER
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Úvod Klasifikace disciplín operačního výzkumu
MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
VY_32_INOVACE_EKO_05 MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Informační systémy podnikové systémy CRM
Význam informací v podnikání
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Řešení elektronického docházkového systému Vema
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Význam informací a dat a znalostí
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Matematické metody v ekonomii (MME)
Marketingové prostředí
Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.1 Lucián Piller Intranet HR.
úvod pojetí a obsah marketingu
Marketingový informační systém MIS. MIS  systém činností, vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací, nezbytných pro kvalitnější.
2.Marketingové prostředí
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
1.Obsah marketingového řízení
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
ManagerWeb.cz » 1 Finanční Management - jediný časopis pro vrcholové finanční řízení firem Finanční Management je měsíčník zabývající se všemi stránkami.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
MARKETINGOVÝ MIX.
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Téma 13: Finanční plánování
Informační prameny I. část
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Strategie regionu, obce
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Informační systémy podnikové systémy CRM
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Marketingový informační systém

Marketingový informační systém význam informace definice marketingového informačního systému vnitřní informační systém zpravodajský informační systém výzkumný informační systém

Informace Informace si představte jako tok, řeku - prostupující celou činností firmy. Některé přicházejí zvenku, jiné se tvoří uvnitř. Bez informací nelze rozhodovat. Informovanost usnadňuje objevování nových příležitostí. Snižuje riziko podniku a racionalizuje řídící proces. Získat spolehlivé informace je především otázkou fungujícího firemního marketingového informačního systému. Společnost informací .

Správně koncipovaný systém informací musí zaručovat informace o: Informační systém Správně koncipovaný systém informací musí zaručovat informace o: průběžně se měnícím okolí - makroprostředí specifických požadavcích a podmínkách trhu připravenosti a schopnosti podniku na ně reagovat - podnik

Jak systém vytvořit? Podnik může na základě průzkumu vedoucích pracovníků, výrobkových manažerů a prodejních manažerů pomocí užitečných otázek takový informační systém vytvořit. Lze tak učinit prostřednictvím zjištění informačních toků.

„Dotazník“ pro určování marketingových informačních potřeb 1. Jaké typy rozhodnutí děláte pravidelně? 2. Jaké typy informací pro tato rozhodnutí potřebujete? 3. Jaké typy informací pravidelně dostáváte? 4. Jaký typy speciálních studií pravidelně vyžadujete? 5. Jaké typy informací byste rád dostával (z těch, které nyní nedostáváte)? 6. Jaké informace byste chtěl dostávat denně, týdně, měsíčně, ročně? 7. Které časopisy a obchodní zprávy chcete pravidelně sledovat? 8. O jakých specifických tématech byste si přál být informován? 9. Jaké typy programů analýzy dat byste chtěl mít k dispozici? 10. Jaká čtyři zlepšení v současném marketingovém informačním systému byste doporučoval?

Marketingový informační systém MIS je předpokladem i východiskem jakékoliv marketingové aktivity v podniku. Jeho úkolem je přinášet informace o vnějším okolí i o vnitřním chování podniku.

Přínos Dobře zpracovaný IS přináší informace o pozitivních i negativních změnách ve vnějším okolí, které znamenají pro podnik šanci či ohrožení. Zároveň přináší informace o vnitřním stavu podniku, jak se podnik těmito změnám přizpůsobuje a do jaké míry je adaptace schopen.

Každý marketingový systém je tvořen: Čím je tvořen MIS Každý marketingový systém je tvořen: lidmi, technikou, technologiemi (know how). Komunikační prostředky pro předávání informací

MIS zabezpečuje zjištění informačních potřeb, zajištění informačních zdrojů, shromáždění informací, technické zpracování, analýzu informací, distribuci informací, využití informací, uchování informací.

Marketingová rozhodnutí a komunikace Vztahy a struktura MIS Marketingoví manažeři a jejich činnosti Analýza Plánování Realizace Kontrola Marketingové okolí Cílové trhy Marketingové kanály Veřejnost Síly makrookolí Vnitřní informační systém Marketingový zpravodajský systém Podpůrná analýza marketingových rozhodnutí Marketingový výzkumný systém Marketingová rozhodnutí a komunikace

Struktura MIS

Vnitřní informační systém (VIS) Marketingový zpravodajský systém Podpůrná analýza marketingových rozhodnutí Marketingový výzkumný systém

Vnitřní informační systém zahrnuje: hospodářské údaje (informace o prodeji, tržbách, zásobách, pohledávkách,…) základní údaje o dodavatelích, zákaznících, konkurentech, distributorech (vedení osobních karet) specifické údaje (zkušenosti z každodenního kontaktu s dodavateli i odběrateli, předzásobení, společenské akce) doplňkové informace (výročí, osobní přání, informace důležité v souvislosti s dobrými vztahy s veřejností) Hovoříme o zdrojích sekundárních

Marketingový zpravodajský systém (MZS) Vnitřní informační systém Marketingový zpravodajský systém Podpůrná analýza marketingových rozhodnutí Marketingový výzkumný systém

Marketingový zpravodajský systém Aktuální přísun informací z podnikatelského prostředí Zajištění informací o vnějším okolí firmy Hovoříme o sekundárních zdrojích

Získávání informací v MZS Nepřímé sledování Podmíněné sledování Neformální výzkum Formální postup

Zdroje informací Vnitřní informační systém Marketingový zpravodajský systém Podpůrná analýza marketingových rozhodnutí Marketingový výzkumný systém

Zdroje informací Informační zdroje Hospodářské a další interní údaje Zdroje sekundárních informací Interní zdroje firmy Hospodářské a další interní údaje Externí zdroje firmy Státní statistika, periodika, noviny, knihy, výroční zprávy firem, organizací, obchodní asociace, vláda, parlament, univerzity,... Informační zdroje Zdroje primárních informací Marketingový výzkumný systém

Zdroje sekundárních informací A. Interní zdroje - VIS Interní zdroje zahrnují přehledy zisků a ztrát, bilance, prodejní přehledy a prodejní hlášení, účty, přehledy zásob a zprávy z předchozích výzkumů

Zdroje sekundárních informací B. Státní publikace - MZS státní ročenka, kniha informací správních obvodů a měst, průmyslový výhled, průvodce marketingovými informacemi, ročenka výrobců, obchodní statistiky, sčítání obyvatelstva, sčítání dopravy, měsíční přehled pracovních sil, přehled současných obchodů, zpráva životní statistika, ...

Zdroje sekundárních informací C. Periodika a knihy - MZS index obchodních periodik, encyklopedie asociací, časopisy s marketingovým zaměřením, užitečné obchodní časopisy, publikace, …

Zdroje sekundárních informací D. Komerční údaje komerční firmy, prodávající komerční informace předplatitelům,

Podpůrný systém marketingového rozhodování Vnitřní informační systém Marketingový zpravodajský systém Podpůrná analýza marketingových rozhodnutí Marketingový výzkumný systém

Podpůrný systém marketingového rozhodování Statistická banka je soubor statistických postupů pro získávání smysluplných informací z disponibilních údajů. Banka modelů je soubor modelů, které pomáhají obchodníkům při tvorbě lepších rozhodnutí. Model je představován množinou proměnných a jejich vzájemnými vztahy, navrženými tak, aby model zobrazoval nějaký reálný systém nebo proces.

Podpůrný systém marketingového rozhodování Statistická banka Banka modelů Statistické techniky: vícenásobná regresní analýza analýza diskriminantu faktorová analýza shluková analýza analýza preferencí Klasifikace modelů

Podpůrný systém marketingového rozhodování Statistická banka Banka modelů regresní analýza korelační analýza analýza diskriminantu faktorová analýza shluková analýza analýza spojitostí model projektování výrobků cenový model alokační model směšovací model sdělovacích prostředků model rozpočtu na reklamu Marketingové hodnocení a rozhodování

Klasifikace modelů I. Podle účelu A. Popisné modely Markovovův procesní model Model front B. Rozhodovací modely Diferenciální počet Matematické programování Teorie statistického rozhodování Teorie her

Klasifikace modelů II. Podle techniky A. Verbální modely B. Grafické modely Model logických toků Model síťového plánování Kauzální model Model rozhodovacího stromu Model funkčních vztahů Model systému se zpětnou vazbou C. Matematické modely Lineární a nelineární modely Statické a dynamické modely Deterministické a stochastické modely