8) Informace o zvýšení studijních motivací pomocí tzv. kreditového stipendia „Za nezdravý trend považuji narůstající počty studentů, kteří paralelně studují jinou vysokou školu nebo jsou zaměstnáni na plný úvazek...“ (V. Klaus: Učíme studenty tvořit si vlastní názor na svět, projev prezidenta ČR k 50. výročí založení VŠE v Praze, )
a) Předpoklady: 1. kvalitnější a individualizovanější výuka (pracovitější a náročnější učitelé) 1. kvalitnější a individualizovanější výuka (pracovitější a náročnější učitelé) 2. finanční stimuly 2. finanční stimuly ad 2) „Kreditové stipendium“ Kreditové poukázky (které student obdrží při nástupu na fakultu) jeho kvazipeníze jsou potenciální poptávkou po vzdělávacích službách VŠE Kreditové poukázky (které student obdrží při nástupu na fakultu) jeho kvazipeníze jsou potenciální poptávkou po vzdělávacích službách VŠE
b) Výchozí stav: 1. Dobrým studentům zbývají na konci studia volné kreditové poukázky (v průměru 10ks na studenta NF VŠE). 2. Existují problémoví studenti, jimž chybí kreditové poukázky k dokončení studia (příliš mnoho reprobací). 3. Tento problém dříve řešen přidělováním náhradních kreditových poukázek děkanem (víceméně arbitrárním).
c) Naše řešení: Dohoda o převodu poukázek od dobrých studentů k problémovým Regulace: 1. Převod je registrován proděkanem pro pedagogiku. 2. Převodem lze nabýt max. ½ rezervních kreditových poukázek. poukázek. 3. Darovat poukázky může student až téměř na konci studia. studia. 4. Směnný poměr volných kreditů k náhradním je 10:1.
d) Očekávání: Vytvoření trhu s obchodovatelnými možnostmi přihlásit se do kurzu nad rámec dotace ze státního rozpočtu na studenta. e) Efekty: Individuální – trh bude generovat odměňování pro dobré studenty studenty Společenské – úspora zdrojů (příspěvek na bydlení, stravu, dopravu) díky zkrácení délky studia dopravu) díky zkrácení délky studia Výzkumné – 1. důkaz o nepotřebnosti „nezávislého“ regulátora regulátora 2. důkaz o efektivnosti spontánního trhu 2. důkaz o efektivnosti spontánního trhu 3. nástroj k oceňování nabídky vzdělávacích 3. nástroj k oceňování nabídky vzdělávacích služeb služeb