Kurz DEP 507.  63-41 N Ekonomika a podnikání  63-43 N Finančnictví a bankovnictví  65-43 N Cestovní ruch  68-41 N Obecně právní činnost  68-43 N.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
METODIKA VÝUKY IAS/IFRS NA VŠ EKONOMICKÉHO ZAMĚŘENÍ
Advertisements

OBCHODNÍ AKADEMIE A STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU CHOCEŇ
Kapitálový trh – předmět a literatura
Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd Baví vás práce s lidmi, chcete rozhodovat o nových projektech a řídit jejich realizaci? Chcete-li být.
Přemýšlíte, kam po maturitě? Přemýšlíte, co studovat? Přidejte se k nám!
Akcie a akciové společnosti
Studijní program Ekonomika a management
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Zaměření studijního oboru a rozvoj disciplíny jako východiska inovace výuky účetnictví Prof. Ing. Dana Kovanicová, CSc.
Opakování k maturitě.
DEP 507. Co zvážit před zahájením výuky? Výběr metod výuky bude ovlivněn: věkem studentů vědomostmi z ekonomických předmětů z 1. ročníku (zejména z ekonomiky)
Obsah výchovně vzdělávací práce v účetnictví na OA a EL Kurs DEP 507
USMĚRŇOVÁNÍ KONCEPCE A OBSAHU EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ VE STŘEDNÍM OBCHODNÍM ŠKOLSTVÍ ©prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Den otevřených dveří na Národohospodářské fakultě pro obor Národní hospodářství 5. ledna 2013.
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO
Právní úprava účetnictví
Tento studijní materil byl vytvořen jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/ Vývoj regulace a dohledu nad finančním trhem Shrnutí poznatků Ing.
Úvod Obsahem této prezentace bude základní teorie o účetnictví. Tato prezentace bude výkladová, účtování zde bude minimum. Dozvíme se, kdo vede účetnictví,
CZ / /0037 Přímá komunikace mezi fakultami a průmyslem – Brána k výzkumu Žadatel: MEDICOMP s.r.o. Partneři: PřF UK Praha, MFF UK Praha,
Didaktický rozbor učiva na OA DEP 507
Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd Baví vás práce s lidmi, chcete rozhodovat o nových projektech a řídit jejich realizaci? Chcete-li být.
Vybrané problémy českého vzdělávání v cestovním ruchu Jiří Šíp Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Magisterský obor Ekonomika a řízení elektrotechniky a energetiky.
Evropský podnikatelský konzultační panel - EBTP EBTP je konzultačním nástrojem Evropské komise Umožňuje podnikatelským subjektům sdělit své názory Evropské.
STUPŇOVITOST A METODY USPOŘÁDÁNÍ UČIVA V EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTECH
Časová koordinace ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
CÍLE A PŘÍNOS MISTROVSKÉ ZKOUŠKY
Soukromá střední škola pro marketing a ekonomiku podnikání, s. r. o.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Rizika technologického transferu v oblasti medicínských biotechnologií doc. RNDr. Evžen Amler, CSc. Oddělení tkáňového inženýrství Ústav experimentální.
Didaktický rozbor vybraných okruhů učiva Kurz DEP 507.
Účetní systémy ve světě.. Účetní systémy se navzájem odlišují: Vymezením okruhu uživatelů účetních výkazů Mírou regulace účetnictví Vztahem mezi účetnictvím.
Návrh předmětu a jeho inovací Obchodní podnikání PhDr.Iveta Šimberová, Ph.D.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Studijní program Ekonomika a management
MANAGEMENT V PODMÍNKÁCH ZEMÍ VÝCHODNÍ EVROPY A RUSKA. Dle strategií České republiky jsou oblasti působení českých podniků na mezinárodních trzích jednou.
Studijní program EKONOMIKA A MANAGEMENT. Charakteristika studijního programu „Účetnictví a daně“ Ekonomika a management Studijní obor je nabízen v rámci.
1 Ing. Krajíček Jan Jak dál v zapojení odborníků z praxe Jak dál v zapojení odborníků z praxe Mezinárodní odborný seminář PRAXE A.
Cestovní kanceláře a agentury
Bakalářský obor STM-ECTS Manažerská informatika. Vidíte své budoucí uplatnění spíše v managementu a řízení, než v čistě inženýrské/technické pozici? Chcete.
Navazující magisterský obor STAVEBNÍ MANAGEMENT. Potřeba manažerských dovedností Řídí cca polovina absolventů % (podle doby ukončení studia) Vedoucí.
2. koncentrický okruh. Obsah učiva – rozšíření znalostí: Způsob A: Vnitropodnikové přepravné Materiál vlastní výroby Pořízení materiálu ze zemí EU, dovoz.
Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1155Ročník:4. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Hospodářský výsledek, daň z příjmu a účetní závěrka Téma:
FINANČNÍ ŘÍZENÍ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ
Úvod k účetnictví ÚSC.
Základy managementu Ing. Alena Šafrová Drášilová
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné Slezská univerzita v Opavě Zájem o studium na Obchodně podnikatelské fakultě v Karviné se zaměřením.
Obchodní akademie a Vyšší odborná škola Valašské Meziříčí Akademický rok 2016/2017.
Stručná prezentace Vysoké školy sociálně-správní v Havířově.
Vysoká škola polytechnická Jihlava – veřejná vysoká škola (vznikla v červnu 2004 na základě zákona č. 375/2004 Sb.) – neuniverzitní vysoká škola (celosemestrální.
1 ÚČETNICTVÍ A FINANČNÍ ŘÍZENÍ PODNIKU (ÚFŘP) nabízíme univerzitní studium bakalářského a navazujícího magisterského studijního oboru obor je nepřetržitě.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO49 Název.
Operační program Praha - Adaptabilita odbor fondů EU, Magistrát hl. m. Prahy Operační program Praha - Adaptabilita Možnosti čerpání z ESF v.
Praha, prosinec 2009SPAV - diseminační seminář1 Strukturované studium Projekt „Spolupráce technických fakult veřejných vysokých škol s podniky a dalšími.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Nezkrácený název projektu: Systém hodnocení vzdělávacího programu v mechatronice na VOŠ v prostupnosti k technickým VŠ Příjemce podpory: Vyšší odborná.
Seminář k doktorskému studijnímu programu Zlín.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Povolání, které je uplatnitelné v každé době … Program: Hospodářská politika a správa Obor: Účetnictví a daně.
Operační program Rozvoj venkova a multifunkční zemědělství Podopatření Rozvoj venkova (podopatření typu LEADER+) Ing. Lucie Lopatová.
Vlastní myšlenkou Vlastní cestou.
MAGISTERSKÝ STUDIJNÍ PROGRAM: HOSPODÁŘSKÁ POLITIKA A SPRÁVA
Ústav řízení dopravních procesů a logistiky
Technické znalectví a pojišťovnictví
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Zdravotnický management
Studijní obor Management sportu
Projekt VOV Ekonomická sekce jazyky
Transkript prezentace:

Kurz DEP 507

 N Ekonomika a podnikání  N Finančnictví a bankovnictví  N Cestovní ruch  N Obecně právní činnost  N Veřejnosprávní činnost

 Studenti z různých středních škol  naprosto odlišné výchozí znalosti studentů OA a jiných SŠ (gymnázií…)  Studenti jsou rozumově vyspělejší  větší schopnost samostatného, aktivního osvojování nových vědomostí, promýšlení souvislostí

1. Vyrovnávání úrovně znalostí absolventů různých typů SŠ 2. Prohlubování a rozšiřování učiva účetnictví na VOŠ

1. Volitelný předmět „Základy účetnictví“ určený pro absolventy neekonomických SŠ ◦ Možno celý 1. ročník (např. 2 h týdně) ◦ Nebo pouze 1. semestr (až např. 6 h týdně) Charakteristika výuky: ◦ Není uplatněn koncentrický přístup, uspořádání učiva je lineární – větší nároky na studenty ◦ Učivo úrovně 2. ročníku OA a některých okruhů ze 3. ročníku OA ◦ Výhody, nevýhody

2. V rámci povinného předmětu účetnictví pro všechny studenty Charakteristika výuky: ◦ Uplatněn koncentrický přístup:  1. koncentrický okruh – základní účtování ve finančním účetnictví – 1. ročník VOŠ  2. koncentrický okruh – podrobnější informace k jednotlivým okruhům finančního účetnictví – 2. ročník VOŠ ◦ V průběhu zařazovány poznatky rozšiřující a nové i pro studenty z OA ◦ Výhody, nevýhody

 V závislosti na zaměření školy  není možno zobecnit obsah ani rozsah rozšiřujícího učiva  Možnosti u některých studijních oborů: ◦ studijní obory zaměřené na management podnikatelských subjektů ◦ studijní obory zaměřené na účetnictví a finanční řízení ◦ studijní obory zaměřené na bankovnictví

 Hlavní oblasti rozšíření učiva: ◦ finanční analýza ◦ manažerské účetnictví ◦ auditing

 Hlavní oblasti rozšíření učiva (i v dalších předmětech): ◦ finanční řízení, finanční analýza a plánování ◦ leasing, zahraniční dodavatelsko-odběratelské vztahy, odložená daň ◦ větší zaměření na učivo o účetní závěrce ◦ manažerské účetnictví ◦ účtováním pojišťoven, bank, neziskového sektoru, politických stran, příspěvkových organizací, územních složek státu ◦ harmonizace účetnictví - účetní standardy, zejména IFRS

 Hlavní oblasti rozšíření učiva: ◦ účetnictví bank, pojišťoven, ◦ problematika trhu s cennými papíry

 Učebnice OA  Vysokoškolská skripta  Vlastní materiály vypracované na příslušné VOŠ