Pedagogicko-psychologická poradna Středočeského kraje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Školní rok 2011/2012. Školní poradenské pracoviště tvoří:  školní psycholožka  výchovné poradkyně  školní metodičky prevence.
Advertisements

ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Možnosti financování dětského domova se školou Veselíčko
Kariérové poradenství
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/2.4.00/ NÁZEV PROJEKTU: VZNIK A ROZVOJ PARTNERSKÉ SÍTĚ PRO REALIZACI STÁŽÍ A APLIKOVANÉHO VÝZKUMU KATEDRY PSYCHOLOGIE.
Poradenství jako specifický druh psychologické pomoci
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Konference „k projektu Moderní metody profesního vzdělávání“ Martina Volná Krajský úřad Moravskoslezského kraje.
Svazky obcí jako zřizovatelé škol a školských zařízení
PORADENSTVÍ ŠKOLA POVOLÁNÍ PŠP Zdokonalení diagnostického a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Školní poradenské pracoviště
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
PODPORA NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI globální grant OP VK Ing. Monika Čermáková Bc. Michal Hnízdo Porada ředitelů škol a školských zařízení.
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Kurz pro výchovné poradce Právní rámec výkonu poradenské činnosti
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Institut zemědělské ekonomiky a informací Praha 2 – Slezská 7 Postaven jako Dům zemědělské osvěty v roce 1926.
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Školní poradenské pracoviště
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Sociální patologie SCPT SCPA
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
Akademické centrum poradenství a supervize Nový subjekt mezi vysokoškolskými poradnami Vznik ACPS je součástí projektu „Zkvalitnění vzdělávání a odborné.
REGIONÁLNÍ ŠKOLSTVÍ V PLZEŇSKÉM KRAJI. Počet škol a školských zařízení v Plzeňském kraji zřizovaných obcemi 385 zřizovaných krajem 98 soukromých 17 církevních.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Minimální preventivní program školy
1 PORADA ŘEDITELŮ DĚTSKÝCH DOMOVŮ ZŘIZOVANÝCH MORAVSKOSLEZSKÝM KRAJEM A CÍRKEVNÍMI SUBJEKTY ODDĚLENÍ SPRÁVY ŠKOL 4. června 2009.
Vzdělávací institut Středočeského kraje Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků V Kolonii 1804, Nymburk visk.cz.
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Program – – 9.30 → základní informace o studiu
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Prevence sociálně patologických jevů a MŠMT
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Výchovný poradce v systému poradenských služeb na základní škole
Praxe ve školní psychologii
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
PaedDr. Eva Schneiderová NIDV. * Články * Aktuality aktuálních zpráv Aktuality * O nadání a nadaných – 12 článků O nadání a nadaných * Představujeme.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Středisko výchovné péče Dobrá Vyhlídka , Vyhlídka 1, Šumperk.
Ústav pedagogických věd Mostní Zlín Tel: Fax:
Budoucnost ústavní výchovy z úhlu pohledu Federace dětských domovů ČR PaedDr. Jana Koubová
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Informace o speciálním vzdělávání Liberec, 24. srpna 2015.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
1 Informace o činnosti MŠMT v oblasti PPRCH Malenovice, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
1 Budoucnost péče o ohrožené děti Mgr. Jaroslav Fidrmuc zástupce náměstka ministryně pro vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání P-KAP: Kariérové poradenství prezentace pro Olomoucký kraj Mgr. Miroslav.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Kariérové poradenství v českém středním školství
MUDr. František Schneiberg
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Intervence u dětí v riziku PCH, dětí s PCH - ústavní a ochranná výchova (ÚV, OV) Věra Linhartová, jaro 2012.
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Speciálně pedagogická diagnostika
Středisko výchovné péče FRÝDLANT
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Pedagogicko-psychologická poradna Středočeského kraje

Něco málo z historie poradenství První česká poválečná dětská psychologická poradna byla zřízena v r. 1958 v Brně. + navázala na dobrou tradici široké spolupráce učitelů, lékařů a psychologů (včetně spolupráce na výzkumu) Poradna měla od svého vzniku široký záběr. Zabývala se dětmi, mládeží (i vysokoškoláky) a dospělými osobami. Ve spolupráci s katedrou psychologie Filozofické fakulty UJEP realizovala (v letech 1959–1961) poměrně rozsáhlou výzkumnou práci na úseku výchovy k povolání a jeho volby

V roce 1967 vyšla první instrukce MŠ ČSR (29. 3. 1967 pod č. j V roce 1967 vyšla první instrukce MŠ ČSR (29. 3. 1967 pod č. j. 4685/67-I/2) „O zřizování krajských odborných psychologických výchovných pracovišť“. Instrukce vedla ke vzniku celé řady nových poraden, zejména v Čechách (včetně Prahy, kde působil jako první ředitel městské poradny Vladimír Hrabal).

Nová terminologie v názvech poradenských pracovišť ve školství se poprvé objevila v oficiálních českých materiálech zpracovaných F. Zemanem v roce 1972. V příloze usnesení vlády ČSR č. 27/72 k návrhu na vybudování soustavy poradenské péče o děti, mládež a rodinu se poprvé hovoří o pedagogicko-psychologických poradnách, ne již o psychologických výchovných pracovištích, resp. o pracovištích psychologické výchovné péče.

Budování sítě výchovného poradenství 3 stupně: Základní článek: výchovní poradci na základních, středních a speciálních školách

druhý článek: Okresní pedagogicko-psychologické poradny (OPPP): zaměřovaly se na poskytování odborných služeb dětem od 3 let věku až do ukončení základní školy, jejich rodičům a pedagogům třetí článek: Krajské pedagogicko-psychologické poradny (KPPP): pečovaly o mládež středoškolskou, kromě toho měly i další úkoly, včetně metodického vedení poraden okresních

Okresní pedagogicko-psychologické poradny vznikaly na základě usnesení Rady Okresního národního výboru, organizačně byly začleněny pod jeho odbor školství. V průběhu let se měnily ze zálohových organizací v příspěvkové organizace. Od 1.7.2000 byly všechny OPPP v rámci Středočeského kraje (kromě okresu Beroun – zdejší PPP až v roce 2004) právními subjekty.

V roce 1994 byl Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR zřízen Institut pedagogicko-psychologického poradenství České republiky. Řešil: - aktuální otázky pedagogicko-psychologického poradenství, zajišťoval koordinaci poradenského systému, - další vzdělávání poradenských pracovníků -přenos odborných a metodických informací z oblasti pedagogicko-psychologického poradenství.

1. července 2011 došlo ke sloučení tří přímo řízených organizací MŠMT: Národního ústavu odborného vzdělávání (NÚOV), Výzkumného ústavu pedagogického v Praze (VÚP) a Institutu pedagogicko-psychologického poradenství ČR (IPPP ČR) Nástupnickou organizací je Národní ústav pro vzdělávání (NUV) Věnuje se proto vzdělávání všeobecnému i odbornému, a také uměleckému a jazykovému, zabývá se otázkami pedagogicko-psychologického, výchovného a kariérového poradenství a dalším vzděláváním pedagogických pracovníků

systém pedagogicko-psychologického poradenství od r systém pedagogicko-psychologického poradenství od r. 1990 rozšířila také: speciálně pedagogická centra se zaměřením na péči o děti a mladistvé se smyslovým, tělesným a mentálním postižením a o děti a mládež s vadami řeči střediska výchovné péče zajišťující prevenci a terapii sociálně patologických jevů u dětí a mládeže a poradenství v této oblasti, a to nejen ambulantní, ale i internátní formou.

Současnost Systém pedagogicko-psychologického poradenství tvoří v ČR školská poradenská zařízení (tj. pedagogicko-psychologické poradny a speciálně pedagogická centra) a školní poradenská pracoviště. Tato zařízení jsou zřizována dle §116 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.

Poradenské služby poskytují také střediska výchovné péče (SVP) Poradenské služby poskytují také střediska výchovné péče (SVP). Ta zatím status školského poradenského zařízení nemají - jsou součástí zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy, která jsou vymezena zákonem č. 109/2002 Sb. o výkonu o ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních a o změně dalších zákonů. Jejich zařazení do systému pedagogicko-psychologického poradenského systému však lze v následujících letech očekávat.

PPP SK

PPP SK PPP SK je nástupnickou organizací dvanácti sloučených pedagogicko-psychologických poraden Středočeského kraje, které jsou dnes jejími odloučenými pracovišti. Ke sloučení těchto příspěvkových organizací došlo ke dni 1.1.2005 na základě rozhodnutí Zastupitelstva Středočeského kraje (usnesení č. 46-21/2004/ZK ze dne 10. září 2004). PPP SK tedy sdružuje 12 pracovišť, bývalých okresních pedagogicko-psychologických poraden: pracoviště Benešov a Vlašim (jedna organizační jednotka), Hořovice, Kladno, Kolín a Český Brod (jedna organizační jednotka), Králův Dvůr, Kutná Hora, Mělník, Mladá Boleslav, Nymburk, Praha-venkov, Příbram, Rakovník.

Z podnětu zřizovatele bylo k 1.1.2012 zrušeno pracoviště Praha-západ klientelu převzala pracoviště sousedících regionů: Kladno, Králův Dvůr, Benešov, Praha-východ, Mělník a Příbram. Vzhledem k dopravní obslužnosti nejvíce klientů převzalo pracoviště Praha-východ, které bylo posíleno zřízením pracoviště ve Strančicích (Dětské centrum Strančice).

Organizační schéma OrgSchema.doc

Hlavní činnost PPP SK pomáhá řešit výchovné a výukové problémy dětí předškolního, školního a adolescentního věku (děti a mládež zpravidla ve věku od 3 do 19 let). V rámci své územní působnosti zajišťuje odborné psychologické a speciálně-pedagogické služby dětem, žákům, studentům, jejich zákonným zástupcům, školám, předškolním a školským zařízením, a to v otázkách osobnostního, sociálního, vzdělávacího a profesního vývoje dětí a mládeže.

PPP SK poskytuje diagnostickou, intervenční, reedukační, terapeutickou a psychokorektivní péči a poradenství zvláště dětem a mládeži s vývojovými a výchovnými problémy či výukovými obtížemi, zajišťuje psychologické poradenství při volbě vzdělávací a profesní dráhy, v náročných životních situacích a obdobích. Zpracovává odborné podklady pro správní rozhodnutí a vzdělávací opatření v případech stanovených školskými předpisy; poskytuje informační a metodickou pomoc školám, pedagogickým pracovníkům (zejména výchovným poradcům); podílí se na aktivitách souvisejících s prevencí sociálně patologických jevů

Další aktivity realizované PPP Individuální terapeutické vedení, intervenční činnosti: Vedení předškolních dětí Reedukační péče, zejména o žáky se SPU Terapeutické vedení dětí mladšího i staršího školního věku a středoškoláků : individuální i rodinná intervence určená dětem s poruchami pozornosti, hyperaktivitou a SPCH, dětem úzkostným, dětem s osobnostními či vztahovými problémy, s neurotickým vývojem; zahrnuje i krizovou intervenci, podporu v těžké životní situaci, výjimečně též základní poradenství při poruchách příjmu potravy. Poradenská péče věnovaná zákonným zástupcům klientů (zpravidla rodičům): konzultace, metodická pomoc, příp. intervenční péče poskytnutá rodičům klientů realizovaná v souvislosti s vyšetřením dítěte, žáka či nezletilého studenta, případně „následnou“ či uvažovanou péčí.

Péče o klienty s poruchami autistického spektra (PAS) Programy skupinové terapeutické či intervenční péče Péče o klienty s poruchami autistického spektra (PAS) Péče o mimořádně nadané děti a žáky Metodické vedení a návštěvy škol Semináře pro pedagogické pracovníky Informační, propagační a osvětová činnost Stáže, praxe studentů a výchovných poradců

klienti Ke dni 31.8.2012 evidovala poradna přes 208 700 dětí a mladistvých, kterým byla od vzniku okresních poraden poskytnuta některá z forem poradenské péče.

Typy činností z hlediska charakteru vyšetření jednoznačně převažuje individuální případová práce (95 %), Z hlediska důvodu příchodu do poradny celkově dominuje diagnostika a poradenství při výukových obtížích (8 124 klientů, tj. 58 %) - zde významný nárůst díky státní maturitní zkoušce(přes 400 posudků)a připravenosti na zahájení školní docházky (3 011 klientů, tj. 22 %), následuje řešení výchovných problémů a volba vzdělávací cesty.

Metodické zázemí metodickým zázemím pro odbornou činnost PPP SK jsou odborné sekce výstupy z  jednání odborných sekcí jsou zároveň podkladem pro hlavní koncepční záměry poradny. Činnost jednotlivých sekcí se odvíjí od naléhavosti řešení aktuálních úkolů.

Odborné sekce PPP SK Sekce diagnostiky Sekce psychologické intervence – psychoterapie Sekce pro integraci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími Sekce pro mimořádně nadané žáky Sekce pro poruchy autistického spektra Sekce speciálně pedagogické intervence – reedukace Sekce kariérového poradenství Sekce prevence sociálně patologických jevů Sekce pro tvorbu projektů a grantů

Pracovníci Odborná činnost poradny je zajišťována dvěma profesemi: Kvalifikaci speciálního pedagoga profesí speciálního pedagoga profesí psychologa Pracovníci obou profesí jsou kvalifikováni ve smyslu zákona č.563/2004 sb. o pedagogických pracovnících, v platném znění Aktuálně v PPP SK pracuje Přepočteno 84,188 odborných pracovníků Z toho: Psycholog 49,238 spec.ped. 34,95 Provozní zabezpečení je zajištěno ost. Prac. 20,714, PPP SK nemá soc.prac.

___________________________________________ Tatiana Suchoparová, PhDr. OP Benešov Černoleská 1997, Benešov poradna@pppbenesov.cz, tel.: 317 722 904 PhDr. Jiříková Magdalena.,ZŠ Sunny Canadian Jesenice Mgr. Šintalová Pavla,gymnázium Benešov Mgr. Ladová Markéta,ZŠ,MŠ ZUŠ Jesenice ___________________________________________ Tatiana Suchoparová, PhDr. 8.10.2013 15.10.2013 22.10.2013

OP Hořovice Palackého nám. 640,Hořovice ppphorovice@seznam OP Hořovice Palackého nám.640,Hořovice ppphorovice@seznam.cz, 311 513 000 Hubáčková Barbora, Mgr.,ZŠ Cerhovice ________________________________________________ Daniela Hrkalová, Mgr. 17.10.2013

OP Kladno Cyrila Boudy 2953, Kladno ppp. kladno@mybox. cz, tel Výchovný poradce škola Pracovník OP a termín Hrabánková Andrea, Mgr. ZŠ Slaný PhDr.Vodičková 23.9.2013 Jelínková Hana, Mgr. ZŠ Družec 24.9.2013 Mateová Lenka, Mgr. ZŠ Kladno Mgr.Martin Jelínek 9.9.2013 Strialová Kateřina, Mgr. ISŠ Středokluky 12.9.2013 Štrymplová Jitka, Mgr. 10.9.2013

OP Kolín Jaselská 826,Kolín ppp.kolin@pppkolin.cz, tel.:321 722 116 Břinková Ivana, Mgr.,SŠ obchodní Kolín Sedláčková Zuzana, Mgr.,ZŠ a MŠ Poříčany Vlčková Hana, Mgr.,ZŠ a MŠ Tatce _______________________________________ Ilona Jarošová, Mgr.

OP Kutná Hora Jakubská3/83, Kutná Hora pppkh@mybox.cz, 327 311 362 Výchovný poradce škola Pracovník OP a termín Keltnerová Jana, Mgr., ZŠ a MŠ Kácov Eva Grandischová, PhDr., 7.10.2013 Mašínová Kateřina, Mgr. ZŠ Zbraslavice Eva Grandischová, PhDr. 8.10.2013 Svobodová Daniela, Mgr. ZŠ Červené Janovice 10.10.2013

OP Králův Dvůr Plzeňská 90, Králův Dvůr pppkraluvdvur@cbox. cz, tel Pecková Miroslava, Ing.,Masarykova ZŠ/MŠ Suchomasty Štíbrová Zuzana, Mgr.,ZŠ a PŠ Beroun ____________________________________________ Libuše Hentschová, PaedDr.

OP Mělník Bezručova 109,Mělník ppp. melnik@worldonline. cz, tel Čvančarová Martina, Mgr.,ZŠ J.A.Komenského Kly Knězů Jana, Mgr.,ZŠ praktická Kralupy n.Vltavou Konečná Lenka, Mgr.,ZŠ Úžice Palanská Jana, Mgr.,ZŠ J.A.Komenského Kly Rosyvková Pavla, Mgr.,ZŠ Neratovice Slánská Hana, Mgr.,ZŠ a MŠ Čečelice Trhoňová Iveta, Mgr.,SOŠ a SOU Neratovice Vítková Lenka, Ing.,ZŠ Ing. M Plesingera Neratovice _____________PaedDr.Zuzana Černá ____________________________________ 21. – 31.10.2013

OP Mladá Boleslav Václavkova 1040,Mladá Boleslav pppmb@seznam. cz, tel Bušová Martina, Mgr.,ZŠ Bělá pod Bezdězem Dajčová Lenka, Mgr.,ZŠ TGM Dolní Bousov Fenclová Zuzana, Mgr.,Masarykova ZŠ a MŠ Brodce Hajzlerová Eva, Mgr.,1. ZŠ Mnichovo Hradiště Chlup Zdeněk, Mgr.,ZŠ Kněžmost Razáková Soňa, Mgr.,ZŠ Mnichovo Hradiště Salaba Jan, Ing.,SOU Hubálov ___________________________________________________ Mgr.Gabriela Luková Sittová 1.10.2013, 3.10.2013, 7.10.2013, 8.10.2013, 10.10.2013, 15.10.2013, 16.10.2013

OP Nymburk Masarykova 895, Nymburk poradna@pppnymburk, tel.: 325512667 Jirsová Ilona, Mgr.,ZŠ, MŠ Nymburk Mačková Evženie, Mgr.,SZŠ a VOŠ Nymburk Musilová Radmila, Mgr.,ZŠ Kostomlaty nad Labem Šohajová Lenka, Mgr.,SOŠ a SOU Městec Králové ____________________________________________ PhDr.Alena Vaňátková 3.10.2013, 10.10.2013, 11.10.2013,16.10.2013

OP Praha-východ Mochovská 570, Praha 9 poradna@pppsk. cz , tel Výchovný poradce škola Pracovník OP a termín Dražilová Lucie, Mgr. ZŠ Štěchovice PaedDr.Trávníčková, 8.10.2013 Havlíková Jana, Mgr. ZŠ Úvaly Mgr.Mrzílková, 8.10.2013 Englmaierová Hana, Mgr. SŠ F.Melichara Brandýs n.L. PaedDr.Trávníčková, 2.10.2013 Hliněnská Martina, Mgr. ZŠ Brandýs nad Labem Libánská Zuzana, MgA. Mgr.Mrzílková, 15.10.2013 Mališová Jiřina, Mgr. Mgr.,SŠ F.Melichara Brandýs n.L. PaedDr.Trávníčková,2.10.2013 Šimáková Lada, PaeDr. ZŠ Zeleneč PaedDr.Trávníčková,15.10.2013 Valášková Jana, Mgr. ZŠ Stará Boleslav Mgr.Mrzílková,9.10.2013

OP Příbram Pod Šachrami 294, Příbram ppppb@volny.cz, tel.: 318 624 085 Cihelková Štěpánka, Mgr.,2. ZŠ Dobříš Kofroňová Lenk, Mgr.,ZŠ Mníšek pod Brdy Krejzová Vladimíra, Mgr.,ZŠ a MŠ Pičín ___________________________________________ Štěpán Duník, Mgr. 1.10.2013 8. 10.2013 15. 10.2013

OP Rakovník Františka Diepolta 1576,Rakovník ppp. rakovnik@quick OP Rakovník Františka Diepolta 1576,Rakovník ppp.rakovnik@quick.cz, tel.:313518271 Výchovný poradce škola Pracovník OP a termín Kvapilová Hana, Mgr. ZŠ a MŠ Mšec Patolánová Marcela, Mgr. 23. 9. 2013 Žižková Ivana, Ing. Bc. SPŠ Rakovník Tichá Marta, Mgr. ZŠ a MŠ Lubná

www.pppstredoceska.cz Děkuji za pozornost PhDr. Jaroslava Štětinová ředitelka Pedagogicko-psychologická poradna Středočeského kraje Jaselská 826, 280 02 Kolín tel.: 321 717 168     e-mail: stetinova@pppkolin.cz www.pppstredoceska.cz