GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Volné rovnoběžné promítání
Advertisements

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
35.1 Krychle, válec, kvádr, jehlan
Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Petrová. Materiál zpracován v rámci projektu.
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Platónská a archimédovská tělesa
Tvorba didaktického testu z matematiky
59. ročník MO Soustředění řešitelů Kategorie A
GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ
GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ
Seminář GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ Filip Roubíček
GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ
GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ
Platónova tělesa.
Mnohostěny Prof. RNDr. Josef Molnár, CSc., PřF UP v Olomouci Univerzita třetího věku.
ARCHIMÉDOVSKÁ TĚLESA.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Matematika Povrchy těles.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_550_Geometrické obrazce AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová ROČNÍK,
Objemy a povrchy těles základní přehled vlastností a vztahů
Zářezová metoda Kolmé průměty objektu  Axonometrie objektu
Platón, 427 – 347 př. n. l. Platónovým tělesem (pravidelným mnohostěnem, PT) nazveme konvexní mnohostěn ohraničený shodnými pravidelnými konvexními rovinnými.
síť, objem, povrch opakování
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Když tři rozměry nestačí...
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Origami jako didaktické prostředí v matematickém vzdělávání
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Geometrická tělesa – Krychle a kvádr
Volné rovnoběžné promítání - úvod
 Základní údaje obdélníka  Obdélníkové tvary  Základní údaje kvádru  Kvádrové tvary Obdélník, kvádr.
OP Vzdělání pro konkurenceschopnost Moderní absolvent strojírenství Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
30.1 Povrch krychle + síť Pojmenuj některá tělesa.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
MNOHOSTĚNY Ohraničená část prostoru, jejíž hranici tvoří konečný počet mnohoúhelníků. Názvy: vrchol, hrana, stěna Konvexní mnohostěn Nekonvexní mnohostěn.
Zdroj obrazového materiálu
Řešení polohových konstrukčních úloh
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
JEHLAN SÍŤ A KONSTRUKCE V PRAVOÚHLÉM PROMÍTÁNÍ
TECHNICKÉ ZOBRAZOVÁNÍ
Didaktika matematiky – KAG/MDIM7
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK V ROVINNÝCH GEOMETRICKÝCH OBRAZCÍCH
Vyvození a procvičení učiva
Platónova tělesa.
REPREZENTACE 3D SCÉNY JANA ŠTANCLOVÁ Obrázky (popř. slajdy) převzaty od RNDr. Josef Pelikán, CSc., KSVI MFF UK.
DIDAKTIKA MATEMATIKY III Růžena Blažková PdF MU Brno.
Thaletova věta Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh.
JEHLAN Popis, povrch, objem. JEHLAN Popis, povrch, objem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Hranol Základní škola a Mateřská škola
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
VY__III/2__INOVACE__144 Geometrické tvary.
Tělesa Geometrická tělesa.
Matematika pro automobilní obory 15. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
VY_32_INOVACE_13_14_geometrie (krychle 1)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová.
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_32_INOVACE_01_Geometrické tvary
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_19_Tělesa
Transkript prezentace:

GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ Seminář 8. 4. 2008 GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ Filip Roubíček roubicek@math.cas.cz

Geometrické stavebnice

Geometrické stavebnice konstrukce hranových a stěnových modelů těles (zejména mnohostěnů) např. POLYDRON, GEOMAG … konstrukce staveb z modelů jednoduchých geometrických tvarů např. DIME, Stavíme dům … Sýkora, V., Roubíček, F., Přibyl, J. Geometrické modelování jako příležitost k aktivnímu učení. In Podíl učitele matematiky ZŠ na tvorbě ŠVP – Studijní materiály k projektu CZ.04.3.07/3.1.01.1/0137. Praha: JČMF, 2006.

POLYDRON http://www.polydron.co.uk

Polydron Polydron Sphera Polydron Frameworks

Polydron Frameworks – stavebnicové díly

Didaktické využití stavebnice POLYDRON klasifikace mnohostěnů konstrukce sítí mnohostěnů vyvození Eulerovy věty

Didaktické využití stavebnice POLYDRON Vymodelujte různé mnohostěny a pojmenujte je. Najděte všechny sítě krychle. Určete počty stěn, hran a vrcholů různých mnohostěnů a objevte vztah mezi těmito počty.

Sítě krychle

s + v = h + 2 s v h Eulerova věta Označíme-li s počet stěn, v počet vrcholů a h počet hran, pak pro konvexní mnohostěn platí s + v = h + 2   s v h tetraedr 4 6 hexaedr 8 12 oktaedr dodekaedr 20 30 ikosaedr

GEOMAG

Didaktické využití stavebnice GEOMAG modelování mnohostěnů

DIME SOLIDS

Didaktické využití stavebnice DIME SOLIDS modelování krychlových těles (podle plánu, daných vlastností) zobrazování staveb (pravoúhlé promítání, volné rovnoběžné promítání aj.)

STAVÍME DŮM

Didaktické využití stavebnice STAVÍME DŮM konstrukce modelu domu podle plánu konstrukce modelu domu podle popisu

Didaktické využití stavebnice STAVÍME DŮM Sestavte model domu na obrázku. Kolika způsoby lze model sestavit?

Didaktické využití stavebnice STAVÍME DŮM Didaktická hra Stavíme dům Zákazník sestaví model domu a slovy jej popíše architektovi. Architekt vytvoří nákres domu podle jeho popisu. Architekt nevidí zákazníkův model a zákazník nevidí, co architekt kreslí. Jejich komunikace tedy připomíná rozhovor po telefonu. Pozorovatel sleduje jejich komunikaci.