Friedrich Fröbel ( 1782- 1852).

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

NIPOS TANEČNÍ A POHYBOVÁ VÝCHOVA z pohledu Národního informačního a poradenského střediska pro kulturu 1) výzkum 2) vzdělávání 3) příklady.
Dítě v dnešním světě - obrat k dítěti v pedagogice
Reforma systému péče o ohrožené děti a služby pro rodinu
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
Vzdělávání finanční gramotnosti pro české občany každého věku Jak nejlépe vzdělávat děti ve FG? - vysvětlováním základních pojmů od 3 let - hrou - soutěžením.
Klíčová aktivita 01 Příprava budoucích lektorů pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání.
PEDAGOGICKÉ MYŠLENÍ 19. STOLETÍ
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS,DUM 13
Dítě v dnešním světě - obrat k dítěti v pedagogice
OSVÍCENSTVÍ 18. století bylo dobou, kdy si společnost uvědomila vědecký přínos 16. a 17. století. Konečně.
Romantismus.
Revoluce 1848/1849 v Evropě Jaro národů
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
P. VZDĚLÁVACÍ KURZ ASISTENTKA V PŘEDŠKOLNÍ PÉČI Lenka Hrkľová Odborná garantka mezinárodního projektu Péče o děti jako mezigenerační most.
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
CZ.1.07/1.2.17/ Základní informace o projektu  Rozpočet projektu: ,- Kč (žádné spolufinancování)  Příjemce projektu: ZŠ a MŠ Brno,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Seznamovací kurz primy s výukou vybraných kapitol biologie a zeměpisu Gymnázium a SOŠ Hostinné.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
2.1 Systém vzdělávání Zásady a cíle vzdělávání
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
PROFESNÍ ROZVOJ PEDAGOGŮ PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ,,MATEŘINKY‘‘ CZ.1.07/1.3.42/ Tento projekt je financován ESF a státním rozpočtem ČR.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Zpráva mezinárodní komise UNESCO ,,Vzdělávání pro 21.století"
Ředitel školy: PaedDr. Ivan Pospíchal
Přetrvává stejný postoj k dítěti
Rámcové a školní vzdělávací programy
Nedbalová MartinaDubová KateřinaNedbalová MartinaDubová Kateřina.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
ABSTRAKT příspěvku (sdělení) Název příspěvku: Psychologické charakteristiky učitelů ve vztahu k jejich profesi a hodnocení výkonu pedagogické práce Autor:
Postavení pedagogiky mezi vědami
Reformní hnutí a jeho odkaz dnešku Reformní hnutí a jeho odkaz dnešku Hnutí kritizovalo zejména to, že: Školy připravovaly ukázněného občana Ve vzdělávání.
2. Pojetí dítěte a dětství v historickém kontextu, počátky a vývoj institucionálního vzdělávání u nás PRAVĚK Dítě jako pokračovatel rodu, nulová hodnota.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_13.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Práva dítěte a jejich ochrana. Mezi lidská práva patří také práva dítěte. Lidé z mnoha zemí se domluvili na tom, která práva mají mít děti. Shodli se.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek
Velká didaktika J. A. Komenský 2.část
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Pedagogické disciplíny
Význam J.A. Komenského 5.část
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_01_Náhradní rodinná péče
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
ÚKOLY SKŘÍTKA TicháČKA – barvy na značkách II.
Je nízká plodnost opravdu problémem?
Pedagogika jako vědecká disciplína
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
JAN ÁMOS KOMENSKÝ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_ČaJS.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Člověk a jeho svět, Lidé a čas. Název.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
VÝVOJ ČESKÉ TĚLOVÝCHOVY ; SOKOL
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Název materiálu: Národní obrození
Stavitelé českých hradů
Středisko výchovné péče FRÝDLANT
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VÝVOJ ŠKOLSTVÍ NA NAŠEM ÚZEMÍ V 19. STOLETÍ
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_19 J.A. Komenský
Osvícenectví Název: VY_32_inovace_16 Vlastivěda-mladší české dějiny
Transkript prezentace:

Friedrich Fröbel ( 1782- 1852)

Ve 23 letech se stal učitelem Založil výchovný ústav v Keilhau Dílo: O VÝCHOVĚ ČLOVĚKA JAKO UMĚNÍ VYCHOVÁVAT Vychází z ideje jednoty přírody a člověka

1834- 36 ředitelem sirotčince v Burgdorfu Poprvé zaměstává děti hrou – písek,dřevo,hlína Výchova musí být postavena na rodině Zamýšlí reformu rodinné výchovy

V Německu v mlýně Blankenburg zřizuje dílnu na hračky Zakládá zde Dětskou zahrádku – vzdělávání opatrovnic Vznik prvního ústavu dětských her v Drážďanech

Kindergarten Propracoval zde: Metodiku výchovy v mateřské škole Soustavu dětskách hraček Pořádal kurzy pro vychovatele Závěr: nejlepším vychovatelem matka

Fröbel měl velký vliv na předškolní výchovu v Evropě i v USA Dětské zahrádky se rychle šíří Vyhovují potřebám kapitalismu Výchova může rozvíjet jen to co je od přírody dáno Výchova předškolní je zanedbávaná

Vývoj dítěte dle Fröbela Kojenecký věk Dětství Chlapectví v člověku tři struny- žití, jednání a myšlení

Fröblovy dárky Dárek- 7 bavlněných míčků na niti Dárek- dřevěná koule,krychle a válec Dárek- krychle rozdělená na 8 krychliček Dárek- krychle rozdělená na 16 krychliček Dárek- krychle rozdělená na 27 krychliček

Vypracoval postup,jak ty dárky předvádět V rukouch špatných učitelů-nuda! Jeho hračky základem pro stavebnice Využíval didaktické,pohybové hry ale i dětské činnosti (lepení,modelování...) Zavedl i praktické zaměstnání

Pojďte,budeme žít pro naše děti

Tak a to je konec .....

smůla,ještě budu povídat dál.... :-D

Adolf Diesterweg

Představitel buržoasní pedagogiky 19.století Byl pokrokový středoškolský učitel Bojuje za svobodnou národní školu a za zlepšení vzdělání učitelů Napsal mnoho článků a metodických příruček pro učitele

Jeho dílo : Rukověť vzdělání pro německé učitele (jedna z vrcholných světových didaktik) Vzdělávací ročenka pro učitele a přátele školy Průvodce vzděláváním pro učitele

Podílí se na založení učitelského svazu v Berlíně Byl politicky aktivní Zemřel v roce 1866 na choleru

Diesterwegovy názory na společnost Kritizoval současnou společnost pro sociální rozdíly Uvědomil si,že miliony lidí žijí v chudobě Žádal zavedení povinné školní docházky

Diesterwegovy principy výchovy Shoda s přírodou - chápe jako rozvíjení vloh dítěte Princip kulturnosti – brát ohledy na časové a místní poměry

Cíle výchovy : ,, Člověk není na světě,aby pasivně snášel a trpěl, nýbrž aby chtěl a jednal. ´´

Už je opravdu konec.