Jak úspěšně a efektivně PREZENTOVAT

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Advertisements

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno,
1 Týmová práce TYMP1/ C4 Verbální a neverbální komunikace - 1 Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Oborový seminář – interaktivní aktivita podzim 2014 Environmentální problém – učení se odborné prezentaci a diskusi.
Jak správně prezentovat
Umění prezentace.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Maturitní otázka č. 21 Kristýna Kaňovská 4. A.
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
Jak vést diskuzi Zásady – rady - nebezpečí Výhody diskuze Společné dopracování se výsledku Společné dopracování se výsledku Odstranění pochybností a.
Zásady dobré komunikace
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Empatie. Vcítění je složitý vnitřní proces skládající se z následujících složek:  Jsem připraven/a vžít se do situace svého protějšku. (Jak se ti v této.
Komunikační dovednosti
Dujková Michaela, 4.B Juřinová Nikola, 4.A. Stanovené cíle prezentace Upřesňující informace Shromáždění podkladů Stanovení hlavních bodů Grafické zpracování.
Proč „komunitní knihovna“ Knihovnická dílna Zlata Houšková.
Hodnocení ústní prezentace Mgr. Petra Janečková šk. r. 2007/2008
Prezentační dovednosti
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
Prezentace je forma komunikace
KOMUNIKACE V PRAXI METODIKA. Vznik metodiky Čtyři moduly v rozsahu 40 hodin 20 hodin e-learningového studia 20 hodin prezenčního studia.
(specifické prostředí ve škole)
Komunikace a informace „Schopnost prezentace, představí sebe a oddíl“ Zásady kvalitní prezentace Jan-Iáček-Konečný , Vídeň.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
VY_32_INOVACE_PSYM25560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
PŘÍPRAVA PREZENTACE Ing. Česlava Lukaštíková SPŠ Karviná.
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Účinná prezentace doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc.
Projekt: Vzdělávání pro ekonomický rozvoj v zemědělství – Ing. Petr Hladký Agro Brno - Tuřany, a.s. Téma: Obchodní dovednosti pro obchodníky.
Komunikace s rodiči.
Význam Základ vztahu mezi advokátem a klientem
Prezentační dovednosti Michal Kindl. CÍL ŠKOLENÍ/PREZENTACE Seznámit se základními prezentačními dovednostmi, technikami a postupy používanými při tvorbě.
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ Obhajoba BP.
PREZENTAČNÍ DOVEDNOSTI
Tvorba posterů *1* - Co je to poster? *2* - Jak vypadá?
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
Radka Havlíčková Umění prezentace Radka Havlíčková
Michal Rameš, Martin Pína, Jan Panáček
Když je 50 % víc než 100 %. Základní informace Cíl: Zhodnocení mediálního pokrytí a obrazu organizace Fórum 50 % v období Metoda:
Jak prezentovat Dana Hlaváčková.
Prezentační dovednosti 2015 Vítám Vás na dnešním semináři Prezentační dovednosti II.
Absolventi na trhu práce
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Výchovné metody Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum: 12.října 2012.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
AnotaceMetodický pokyn Prezentace obsahuje celkem 9 snímků. Po spuštění jsou na 2. snímku pokyny pro postup práce s prezentací. Do 3. snímku je vložen.
PREZENTACE.  Základní principy prezentace  Příprava prezentace  Struktura prezentace  Závěr.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
PROSLOV Mgr. Michal Oblouk.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Ústní a písemné prezentace
Inf Prezentace informací
Mimoverbální komunikace
Projev a image prezentujícího
Zásady správné prezentace
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
Komunikace učitele se žáky
Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová
Práva dítěte Výchova k občanství
Vzor individuální prezentace
Jak si připravit prezentaci
PSB_10 PREZENTAČNÍ DOVEDNOSTI
Transkript prezentace:

Jak úspěšně a efektivně PREZENTOVAT Mgr. Josef J. Horálek

7 kroků k úspěchu Čeho chci prezentací dosáhnout Forma prezentace, která je nejlepší Forma prezentace Připravit si vhodnou osnovu prezentace Vyber si vizuální pomůcky Vyzkoušej si prezentaci předem Kvalitně ji proveď

3 x TELL ŘEKNI CO ŘEKNEŠ ŘEKNI TO ŘEKNI, CO JSI ŘEKL

Struktura prezentace Příprava Úvod Hlavní část Závěr Následné aktivity

1. Příprava Prezentace = PANIKA Purpose – upřesnit svůj záměr Audience – analýza publika Need – identifikace hlavních požadavků Information – shromáždit informace Communication – volba komunikace

1. Příprava - Záměr Aby byla prezentace zdařilá, je nutné mít velice dobrou představu o CÍLI. Představa musí být: JASNÁ KONKRÉTNÍ

1. Příprava - Publikum Zjistit co nejvíce informací o publiku: Co očekávají ? Proč přišli ? Jaké jsou jejich znalosti a vědomosti? Jaký je jejich postoj? Jaké jsou jejich vzájemné vztahy?

1. Příprava - Požadavek Prezentace má svůj důvod a musí splňovat určité požadavky Musíš si tedy uvědomit ty svoje: MUSTS – co musím říct SHOULDS – co bych měl říci COULDS – co bych mohl říci

1. Příprava - Informace Zvolit „množství“ informace: Málo informací = plýtvání časem pro zúčastněné Příliš mnoho informací = většinu z nich posluchači do následujícího dne zapomenou

1. Příprava - Komunikace Otázky které si musím uvědomit: Porozumí posluchači správně tomu, co chci říci? Pochopí správně posluchači, co řeknu?

2. Úvod Uvědom si, že jde o nejemociálnější část Cílem je vzbudit zájem, zaujmout, povzbudit, „prodat sebe“! ŘEKNI, CO ŘEKNEŠ

2. Úvod Získej pozornost: Přivítej posluchače Představ se Poděkuj za příchod Na začátku jsi to ty sám ne tvoje odborné znalosti. Buduj vztah, důvěru, pracovní atmosféru se svými posluchači.

3. Hlavní část (stať) Zde by jsi měl rozvinou své myšlenky z úvodu. ŘEKNI, CO CHCEŠ ŘÍCI !! Nezapomeň udržovat pozornost posluchačů a neustále se ujišťujte, že rozumějí a sledují, co jim sděluješ.

3. Hlavní část (stať) Využij vizuální a další pomůcky: Použij příklady Vytvářej v mysli posluchačů obrazy Vyprávěj příběhy a zkušenosti pro ilustraci Poskytuj důkazy podporující tvé argumenty Shrnuj přednášenou látku, propojuj témata

3. Hlavní část (stať) Mluv jazykem svého publika Mluv v krátkých větách Pamatuj, že čím více informací řekneš, tím méně si bude publikum pamatovat Nejlepší stať je taková, jejíž jednotlivé části umožňují prezentaci jednoduše sledovat a orientovat se v ní

4. Závěr Důsledně ho promysli, aby hladce „zabalil“ a zakončil celou prezentaci. ŘEKNI, CO JSI ŘEK !! Shrnutí je obyčejně jednou z užitečných a systematických metod zakončování.

4. Závěr Shrň nejvýznamnější body: Zapakuj max. 3 body Zdůrazni hlavní myšlenku Dej prostor pro diskusi a otázky Poděkuj za pozornost Rozluč se

5. Následné aktivity Vyžádej si zpětnou vazbu od publika Názory na prezentaci, produkt atd. Analyzuj si prezentaci pro sebe Vyhodnocení jako nástroj pro zdokonalení dalších prezentací

5. Následné aktivity Odpověz si na následující otázky: Stanovil jsem si správné cíle? Podařilo se mi jich dosáhnout? Bylo téma pro posluchače přínosné/ důležité/ zajímavé? Jakou měla prezentace atmosféru? Rozesmál jsem publikum? Jaký mám dojem ze svého přednesu? Manipuloval jsem efektivně s technikou?

5. Následné aktivity Dařilo se mi udržet ( a oživovat) zájem a pozornost publika? Co na posluchače dobře působilo, na co reagovali co vzbudilo pochybnosti? Stačil jsem sledovat jejich reakce? Co bylo příčinou případné únavy, nepozornosti?

Desatero prezentace Neomlouvej se

Desatero prezentace Používej krátké věty

Buď skromný, neuváděj extrémy Desatero prezentace Buď skromný, neuváděj extrémy

Zachovej si autoritu, odstup Desatero prezentace Zachovej si autoritu, odstup

Cizí slova používej s mírou Desatero prezentace Cizí slova používej s mírou

Zbav se slovních parazitů, slovní vady Desatero prezentace Zbav se slovních parazitů, slovní vady

Narážky v publiku zvládej s rozvahou, neveď dlouhé diskuse Desatero prezentace Narážky v publiku zvládej s rozvahou, neveď dlouhé diskuse

Vystříhej se přehnané gestikulace, polohu měň zvolna a jen občas Desatero prezentace Vystříhej se přehnané gestikulace, polohu měň zvolna a jen občas

Desatero prezentace Dodržuj časový plán

Dýchej zhluboka, udržuj kontakt očima Desatero prezentace Dýchej zhluboka, udržuj kontakt očima

Komunikace Nezapomeň, že minimálně 90% tvojí image záleží víc na tom, jak vypadáš a jak zníš, než na tom, co vlastně říkáš

Zásady správné komunikace Vlastní přednes: Prezentace je vlastně představení, využij tedy svůj hlas, tvář, celé tělo co nejefektivněji

Zásady správné komunikace Celkový dojem: Pokus se být co nejpřirozenější Uvolni se Usmívej se Dívej se přímo na jednotlivé posluchače Přejížděj pohledem celé auditorium Ukaž své zaujetí pro věc

Zásady správné komunikace Postoj: Jde-li o publikum o více než 10 osob stůj Stůj s nohama mírně rozkročenýma Váha těla na celých chodidlech Uvolni ruce Nepohrávej si poznámkami, tužkou … Vyvaruj se strnulosti

Hlas Využívej hlas efektivně: Mluv jasně, pomalu a k věci Mluv spisovně Věnuj pozornost kvalitě svého hlasu Používej důraz a intonuj Měň hlasitost Měň tempo řeči

Gesta Pokud je budeš používat efektivně a kontrolovaně mohou podpořit komunikaci. Větší publikum vyžaduje živější gestikulaci pro získání pozornosti.

Jak upoutat pozornost Mimoslovně: Upravený vzhled Vhodné oblečení Živý výraz – osobní zaujetí Úsměv, přívětivý výraz Přiměřená intonace Pauzy v řeči Oční kontakt Práce s prostorem Využití vizuálních pomůcek

Jak upoutat pozornost Slovně: Klást posluchačům otázky Oslovovat posluchače, mluvit o nich o jejich situaci Používat příklady z praxe Mluvit o tom, co je pro posluchače přínosné, užitečné Uvádět překvapivé souvislosti Vhodný humor

Zásady efektivní komunikace s posluchači Jsi sebevědomí Při námitkách reaguj vstřícně, poděkuj za názor, nepropadávej beznaději Mluv jasně a stručně Pochvala je mocnější stimul než výtka, ironie, kritika Snaž se vcítit do pozice druhého. Vstřícný zájem a jisté ztotožnění se s protějškem jej vyladí v tvůj prospěch

Zásady efektivní komunikace s posluchači Nech druhého hovořit a pozorně naslouchej Klaď doplňující otázky Měj pozitivní přístup k lidem a komunikaci s nimi.

Závěr Dodržuj výše zmíněná doporučení a taktiky vedení prezentace. Hodně štěstí při tvorbě tvých prezentací a jejich prezentování. A teď je to jen na TOBĚ

Děkuji za pozornost