N ORMÁLNÍ JE NEKOU Ř IT Ž ALOUDÍKOVÁ, I., H RUBÁ, D. P D F A LF MU BRNO Výchova ke zdravému životnímu stylu a nekuřáctví na I.stupni ZŠ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_16.
Advertisements

výchova k nekuřáctví pro I. stupeň ZŠ
Ž ivot je škola Dostal jsi t ě lo. M ůž eš je mít rád nebo nenávid ě t, ale je tvou jedinou jistotou, ž e je budeš mít a ž do konce ž ivota.
Název projektu:Učení pro život Reg. číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony:V/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí.
Konference UNIV 2K 1. a Ing. Petr Richter ředitel školy VOŠ, SPŠ a OA Čáslav Přemysla Otakara II. 938 VOŠ, SPŠ a OA Čáslav.
Krou ž ky školní dru ž iny Výtvarný krou ž ek  Ve výtvarném krou ž ku d ě ti zkoušejí malovat r ů znými technikami  Uplat ň ují výtvarný talent  Pracují.
(principy funkce a oblasti vyu ž ívání tabulkových procesor ů, struktura tabulky, vzorce a funkce obecn ě, adresace bun ě k - relativní a absolutní editace.
+ REPORT Z VÝZKUMU A ANALÝZY POT Ř EB LLP-2012-LV-KA4-KA4MP.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_745.
 O co se pokoušíme  Stav p ř i minulé minikonferenci  Jak jsme pokro č ili  Po č ítání fitness  Problémy, na které jsme narazili  O co se pokusíme.
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Projekt EU – OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
 Co je strategie? Dlouhodobý plán č inností zam ěř ený na dosa ž ení cíle Z ř eckého „strategos“ – generál - vedení  Rozdíl mezi strategií a taktikou?
2014 / 2015 Na č em stojí skauting? Jan Peroutka - Rocky Ideologica.
Hlavním cílem DZ je možnost aktivního zapojení d ě tí a mládeže do zlepšování života ve m ě st ě Litom ěř ice a okolí. Dalšími p ř ínosy jsou: ZZázemí.
ZSV Filip Kuřec, 6.A.  Historická v ě da, zabývající se chováním, jednáním, pro ž íváním a dalšími č innostmi jedince  Zalo ž ena 1879 Wilhelmem Wundtem,
Mgr. Vendula Babou č ková. ORGANIZA Č NÍ FORMA „ vn ě jší uspo ř ádání organiza č ních a didaktických podmínek vyu č ování, v nich ž se realizuje výchovn.
2012 / 2013 Na č em stojí skauting? Jan Peroutka Ideologica.
Vyučování a rozvoj dětského myšlení Školní pedagogika podzim 2014 B UMBÁLKOVÁ A., V AŇKOVÁ M. UM a UZ, 3. semestr.
Od integrace k inkluzi Mgr. Jitka Topičová , Chomutov.
Jak by měla společnost, politici a plátci zdravotní péče přistupovat k civilizačním chorobám 21. století.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Kulatý stůl k projektovému záměru IPn Pohyb a výživa – změna výuky TV a výživy na 1. stupni ZŠ MŠMT, Kulatý stůl,
Zuby Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_10_Chrup Vytvo ř eno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
P ř íprava a pilotá ž vzd ě lávacích program ů (v č etn ě metodik) pro d ě ti a mláde ž zam ěř ených na rozvoj metod vzd ě lávání v oblasti rozvoje klí.
1.VYHLÁŠENÍ RESORTNÍCH BEZPEČNOSTNÍCH CÍLŮ MZ na období červen 2011– duben PODEPSÁNÍ PROHLÁŠENÍ WHO „Čistá péče je bezpečnější“
Ž áci poprvé zasedli do zdejších školních lavic 1. zá ř í Naše škola má vytvo ř ený školní vzd ě lávací program s názvem Aktivita, tvo ř ivost,
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Koordina č ní skupina Rodiny, d ě ti a mládež Zámek "Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v D ěč ín ě " CZ.1.04/3.1.03/ “ 3. Komunitní.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Kód vzd ě lávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0107 Název vzd ě lávacího materiálu: Ochranné.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
2 Marketingové koncepce
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Digitální učební materiál
Projekt zaměřený na zdravý životní styl adolescentů
Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_20_20_zdravý životní styl.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
AUTOR: Kateřina Křížová
Tělesná výchova na ZŠ praktické
seminář k Teorii a metodice výchovy
Pedagogika školního sportu
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Mgr. Kateřina Lojdová Teorie a metodika výchovy Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání Mgr. Kateřina Lojdová
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Ing. Alice Hříbalová - VP
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
VY_32_ INOVACE_ 20_ PŘÍRODOVĚDA 5
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Akční plán - plánované společné aktivity
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Transkript prezentace:

N ORMÁLNÍ JE NEKOU Ř IT Ž ALOUDÍKOVÁ, I., H RUBÁ, D. P D F A LF MU BRNO Výchova ke zdravému životnímu stylu a nekuřáctví na I.stupni ZŠ

C HARAKTERISTIKA PROGRAMU Program je zam ěř en na komplexní podporu zdravého ž ivotního stylu a prevenci kou ř ení u d ě tí mladšího školního v ě ku – 7 – 11 let Pr ů vodcem programu je veverka V ě rka Zábavnou formou se seznamují s tím, ž e kou ř ení není normální sou č ástí našeho ž ivotního stylu ( co je zdravé, orientace v rizicích apod.)

V ÝCHODISKA PROGRAMU rámcový vzd ě lávací program pro základní vzd ě lávání zavádí vzd ě lávací oblast „ Č lov ě k a jeho sv ě t“, jeho ž sou č ástí je tematický okruh Č lov ě k a jeho zdraví. program „Zdraví 21“ – zdraví do 21. století Preventivní protiku ř ácké programy (My nechceme kou ř it ani pasivn ě, Já kou ř it nebudu a vím pro č, Kou ř ení a já) Tento program vypl ň uje mezeru v eduka č ním p ů sobení pro mladší školní v ě k

C ÍLE PROGRAMU Dosáhnout toho, aby se dít ě v ě dom ě stalo neku ř ákem Dlouhodobý cíl, nutno vytý č it další cíle krátkodobého charakteru : Formování pozitivního postoje ke zdravému zp ů sobu ž ivota Formování odpov ě dného p ř ístupu ke svému zdraví Sní ž ení po č tu d ě tí vystavených pasivnímu kou ř ení Získání poznatk ů a dovedností, jak si chránit své zdraví

O BSAH PROJEKTU Je zam ěř en komplexn ě na ovliv ň ování postoj ů a chování d ě tí, vede je ke zdravému ž ivotnímu stylu, dostatku pohybu, získání základních znalostí o svém t ě le a jeho funkci, dodr ž ování hygienických návyk ů a zásad zdravé vý ž ivy, informovanost o d ů sledcích kou ř ení apod.

Sou č ástí programu je práce s pracovními listy, motiva č ními p ř íb ě hy veverky V ě rky, úkoly pro spole č nou práci d ě tí a rodi čů Podrobná metodika k jednotlivým lekcím, která je otev ř ená dává mo ž nost tv ů r č ího dopln ě ní Informa č ní dopisy pro rodi č e

M ETODY Pro ž itkové u č ení – hry, písni č ky, omalovánky, hraní rolí, vypráv ě ní p ř íb ě h ů apod. Realizace nevy ž aduje aktivity nad rámec obvyklého školního programu U č itel nepot ř ebuje zvláštní proškolení Tvo ř ivé vyu ž ití v dalších p ř edm ě tech – VV, TV, PV, č tení apod.

Z OBSAHU METODIKY : podrobný popis ka ž dé lekce (úkoly, pracovní listy, motiva č ní p ř íb ě hy, scéná ř e atp.) Plyšová veverka V ě rka Videokazeta Dopis rodi čů m (úvodní a pr ů b ěž né informativní) Vstupní a kontrolní dotazníky

D Ě KUJEME ZA POZORNOST.