Francouzská pedagogika

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : • Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí. • Nejdůležitější, a pro nás na prvním.
Advertisements

VY_32_INOVACE_10_Osvícenství
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
ŠKOLA NA PŘELOMU 17. A 18. STOLETÍ JAN AMOS KOMENSKÝ
PEDAGOGICKÉ MYŠLENÍ 17. A 18. STOLETÍ
Školství ve 2. pol. 17. st. a počátku 18. st.
Německá pedagogika.
Friedrich Fröbel ( ).
I. Osvícenský absolutismus
Proč je důležité studovat Principy
Božena Němcová - život o datu a místu narození se dosud vedou spory
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012.
Evropská kultura v 16.století počátek protireformace
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Mgr. Terezie Pemová.  Sociální ideje starověkých myslitelů Asie a Severní Afriky by skryty v obecných filosofických, teologických, politických a právních.
Osvícenství.
Základní typy monarchií
České země za třicetileté války
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS,DUM 13
Marie Terezie, Josef II. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
OSVÍCENSTVÍ 18. století bylo dobou, kdy si společnost uvědomila vědecký přínos 16. a 17. století. Konečně.
Jean Jacques Rousseau O původu nerovnosti mezi lidmi
století vznik kapitalistické společnosti
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Hana Šplíchalová Č í slo materi á lu 3_3_D_08 Datum vytvořen í Druh učebn í ho materi á lu Prezentace.
Romantismus.
Starověké Athény Dějepis
MEZI TŘICETILETOU VÁLKOU A FRANCOUZSKOU REVOLUCÍ
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Copyright, 2005 Exodus Global Alliance Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí.
Rodina, ve které žiji Není nejmenších pochyb o tom, že je to v prostředí rodiny a domova, kde se všechny největší ctnosti, veškeré ctnosti, které vévodí.
RUSKÁ PEDAGOGIKA 19.století.
Teorie státu - pokračování
Blokové vyučování 8. třídy
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Klasicismus - vzniká ve Francii v době Ludvíka XIV.
Dej 2 Osvícenství Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
2. Sentimentalismus a preromantismus
Émile Zola Život Émila Zoly Tvorba Díla – Rougon-Macquartové Zabiják
Přetrvává stejný postoj k dítěti
Jan Amos Komenský 1592−1670 Život Uherský Brod, Nivnice, Komňa
Postavení pedagogiky mezi vědami
Předchůdkyně I. vlny ženského hnutí
2. Pojetí dítěte a dětství v historickém kontextu, počátky a vývoj institucionálního vzdělávání u nás PRAVĚK Dítě jako pokračovatel rodu, nulová hodnota.
Osvícenské reformy a proměny Duchovní kultura Evropy ZS 2014 Pátek, sudý, 8:45 Barbora Beňová.
Osvícenství Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3614_Osvícenství Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Litoměřice Dějiny pedagogiky JEAN JACQUES ROUSSEAU Mgr. Irena Kudláčková.
17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_30_ČS TEMA: Osvícenství ČÍSLO.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Kmentová Název materiálu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.3.5 Školství v 17. a 18.století Téma: Vývoj školství u nás Číslo.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Velká didaktika J. A. Komenský 2.část
Rodina, náhradní rodinná péče
Druh učebního materiálu
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže,
Jan Amos Komenský
OSVÍCENSTVÍ.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník 8
JAN ÁMOS KOMENSKÝ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_04_Literatura 19. století Romantismus
Blokové vyučování 8. třídy
Filozofie osvícenství ve Francii
OBDOBÍ PO TŘICETILETÉ VÁLCE DO FRANCOUZSKÉ REVOLUCE
Osvícenectví Název: VY_32_inovace_16 Vlastivěda-mladší české dějiny
Nové typy monarchií 18. – 19. stol..
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Francouzský materialismus I
Osvícenství.
Transkript prezentace:

Francouzská pedagogika Jean Jacques Rousseau

Historické souvislosti třicetiletá válka (1618-1648) posílení moci absolutistického státu Ludvíka XIV do 1/2 18. století krize feudálního řádu objevují se osvícenští myslitelé - Voltaire, Rousseau Francouzská buržoazní revoluce 1789

Cíle osvícenství v pedagogice vzdělání a poznání co nejvíce lidem vedení škol z rukou církve do rukou státu změna koncepce výchovy

Jean Jacques Rousseau 1712 - 1778 nejvýraznější postava francouzské pedagogiky 18. století představitel francouzského osvícenství ideový předchůdce Velké francouzské revoluce

Život ze Ženevské hugenotské rodiny matka zemřela při porodu vychováván otcem, tetou a strýcem z finančních důvodů nemohl studovat učil se na písaře, později na rytce

pracoval jako komorník, vychovatel, učitel hudby aj. z učení utekl pracoval jako komorník, vychovatel, učitel hudby aj. sebevzdělával se - studoval latinu, přírodní vědy, filosofii koníčky: čtení knih samota toulky přírodou

1741 přichází do Paříže, kde se spřátelí s Diderotem začíná psát díky proticírkevním názorům v Emilovi je vykázán z Francie na 5 let žije ve Švýcarsku přestěhuje se do Anglie

po pěti letech se vrací domů propadá depresím stěhuje se na venkov 1778 umírá za záhadných okolností ostatky přeneseny do pařížského pantheonu

Dílo Rozprava o vědách a umění O původu nerovnosti mezi lidmi pokrok je synonymem zkaženosti společnost člověka kazí a zubožuje, příroda by ho učinila šťastným O původu nerovnosti mezi lidmi příčinou je soukromé vlastnictví dílo se setkalo s nelibostí u francouzské vlády Emil čili o výchově

Emil čili o výchově psal ho 31 let pedagogický spis nová koncepce harmonické výchovy útočí na katolickou církev kniha dána do klatby, rituálně spálena, Rousseau vyhoštěn

Emil čili o výchově - obsah výchova fiktivního chlapce - Emila je šlechtického původu vychováván uprostřed přírody, mimo civilizaci netuší, že civilizace existuje

učí se na truhláře má být oddán s Žofií mají založit novou přirozenou společnost

Emil čili o výchově - hlavní myšlenky přirozená výchova - v přírodě, na venkově, bez knih, učí se pozorováním negativní výchova - vychovatel nezasahuje do vývoje, jen pozoruje citová vazba - vychovatel žije výchovou dítěte, dítě mu bezmezně věří

odmítá tělesné tresty přirozené tresty - rozbiju okno, je mi zima odmítá sedmero svobodných umění členění vývoje člověka do 4 základních období

1. období od narození do dvou let péče o tělesný vývoj kritizuje tehdejší způsob péče o dítě: "Děti jsou šněrovány a haleny, že ani dýchat nemohou" důraz na otužování dítěte hra s jednoduchými hračkami je důležité dbát na potřeby dítěte, ale neplnit každé jejich přání

2. období od dvou do dvanácti let rozvoj smyslového vnímání vyučování je nežádoucí pokud se dítě naučí číst, má mu být předložena jen jediná kniha - Robinson Crusoe

3. období od 12 do 15 let začíná se probouzet rozum dítěte - má být vzděláváno vzdělání má získávat z přírody dítě má experimentovat, spojovat pojmy, samo vyvozovat závěry učí se jen to, co ho zajímá zákaz výuky společenských věd - dítě nemůže chápat lidské vztahy výchova k práci - pravá nezávislost a svoboda

4. období od 15 do 21 let probouzí se sexuální potřeby mravní výchova rozvinout v dítěti lásku ke všem lidem žádná náboženská výchova dítě by mělo dospět k přirozenému náboženství - vše řídí Bůh

Výchova žen dívka má být vychována jako doplňek k muži má se mu líbit, prospívat mu, pečovat o něj má myslet jako on, mluvit jako on rozumové vzdělání nepotřebuje

Další díla O smlouvě společenské Hudební slovník Pojednání o moderní hudbě Vyznání Nová Helióisa Úvahy o vládě v Polsku

Zásady přirozené výchovy člověk je od narození dobrý a kazí se až konáním lidským čím má člověk ve společnosti nižší postavení, tím má blíže k přírodě a tím je lepší a mravnější, čistější a méně zkažený je nutné vychovávat děti ze šlechtických rodin. Touto výchovou je nutno změnit vládnoucí třídu, aby se změnil svět feudální škola s tuhou kázní potlačuje osobnost dítěte výchova má sledovat přirozenost dítěte a akceptovat věkové zvláštnosti příroda chce aby děti byly dětmi než se stanou dospělými

Jean Jacques Rousseau - plusy a mínusy bojoval za osvobození z feudálního útlaku byl proti fyzickým trestům byl proti vlivu církve na školství hlásal lásku a úctu k dítěti vedl děti k rozvoji tvořivosti a samostatného myšlení přátelil se se šlechtici, přijímal od nich finanční dary hlásal život v přírodě, ale žil v Paříži svých pět dětí umístil do sirotčince neznal osobnost dítěte - věřil, že má vždy chuť a ochotu se učit omezoval práva žen jeho představy o vývoji dítěte byly naprosto chybné

:)

To je vše, přátelé