Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tabulka funkce: V balíku je šest lahví kofoly. Jedna stojí 25 Kč. Sestav tabulku závislosti celkové ceny na počtu zakoupených lahví z jednoho balíku kofoly.
Advertisements

Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Krychle Síť, povrch, objem
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
AZ kvíz Lomené výrazy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Délka kružnice (obvod kruhu)
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PYRAMIDA Práce a energie
Hra – riskuj – Objem a povrch krychle a kvádru – 2
POVRCH KVÁDRU - VÝPOČET
Rotační válec Síť, povrch, objem
ROVINNÉ ÚTVARY A JEJICH OBVODY
Objem a povrch ve slovních úlohách
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vánoční – mocniny + bonus
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování a procvičení učiva ( Test znalostí) Podobnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Opakování před „přijímačkama“. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí: Funkce - lineární Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Vedení elektrického proudu v polovodičích Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Dělitelnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Přímá a nepřímá úměra Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Trojúhelník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Mocniny s racionálním exponentem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo Test k ověření znalostí Funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Objem a povrch kvádru a krychle
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování či procvičení učiva:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Krychle a kvádr - slovní úlohy.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Transkript prezentace:

Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Povrch a objem (krychle a kvádru) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Jak postupovat ‒ návod na použití 1. Obdoba známé televizní hry. Cílem je propojení všech stran trojúhelníka buňkami vlastní barvy, které družstva získávají za správné odpovědi. Pokud se žádnému družstvu ve stanoveném časovém limitu na hru strany spojit nepodaří, vítězí družstvo s větším počtem získaných buněk. 2. Hru mohou hrát dvě družstva (hráči). Hru ovládá a její průběh řídí učitel. 3. Po vylosování pořadí si družstva střídavě volí příklady ukryté pod jednotlivými buňkami s čísly. 4. Učitel dle náročnosti příkladu ukrytého pod buňkou stanoví časový limit na jeho výpočet. 5. Pokud družstvo v časovém limitu příklad vypočítá správně, získává zvolenou buňku. Ke zbarvení buňky barvou družstva dojde po dvou, případně třech následných kliknutích na příslušnou buňku. 6. Pokud družstvo nestihne v limitu odpovědět či odpoví nesprávně, dostává možnost odpovědi družstvo druhé. Pokud odpoví správně, získává příslušnou buňku ono. 7. Pokud však ani druhé družstvo neodpoví správně či o buňku nemá zájem a odpovídat tedy nechce, nezískává buňku ani jedno družstvo. Je možné si o ni v následujícím průběhu hry, kdy si ji některé družstvo opět zvolí, zahrát v rozstřelu. 8. Do rozstřelu pokládá učitel jakoukoliv otázku z oblasti očekávaných matematických znalostí žáků. Buňku získá družstvo, které rychleji odpoví správně. 9. V případě rovnosti počtu buněk i po vypršení časového limitu, rozhodne o vítězi například hra „kámen, nůžky, papír“. Podrobnější postup v přiloženém souboru „návod“.

1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 9 9 10 10 11 11 12 12 13 13 14 14 15 15 16 16 17 17 18 18 19 19 20 20 21 21 22 22 23 23 24 24 25 25 26 26 27 27 28 28

Vypočtěte: Kvádr má objem 0,96 litrů. Jeho čtvercová podstava má obsah 64 cm2. Určete jeho výšku. Zpět Výsledek: 15 cm

1 600 cm3 Vypočtěte: Převeďte 1,6 litrů na centimetry krychlové. Zpět Výsledek: 1 600 cm3

a voda sahá do výšky 20 centimetrů. Vypočtěte : Vypočtěte šířku akvária, ve kterém je 36 litrů vody, jestliže je dlouhé 60 centimetrů a voda sahá do výšky 20 centimetrů. Zpět Výsledek: 30 cm

Převeďte 3,5 hektolitrů na „kubíky“. Vypočtěte : Převeďte 3,5 hektolitrů na „kubíky“. Zpět Výsledek: 0,35 m3

Převeďte 14,4 arů na metry čtverečné. Vypočtěte : Převeďte 14,4 arů na metry čtverečné. Zpět Výsledek: 1 440 m2

Vypočtěte : Kovový odlitek má tvar kvádru s rozměry 8 decimetrů, 15 decimetrů a 15 centimetrů. 1 dm3 litiny má hmotnost 7250 gramů. Kolik kilogramů váží odlitek? Zpět Výsledek: 1 305 kg

Převeďte 0,05 km2 na metry čtvereční. Vypočtěte: Převeďte 0,05 km2 na metry čtvereční. Zpět Výsledek: 50 000 m2

Vypočtěte : Kolik barvy se spotřebuje na natření deseti nádrží tvaru krychle s hranou 1,2 metru, shora otevřené, pokud 1 kilogram barvy stačí na natření 8 m2 plochy? Nátěr se bude provádět zevnitř i z vnějšku. Zpět Výsledek: 18 kg

Jakou výměru v metrech čtverečných má půlhektarová zahrada? Vypočtěte : Jakou výměru v metrech čtverečných má půlhektarová zahrada? Zpět Výsledek: 5 000 m2

Vypočtěte : Akvárium tvaru kvádru se čtvercovou podstavou obsahuje 48 litrů vody. Podstavná hrana má délku 40 centimetrů. Jak vysoké je akvárium, sahá-li voda 5 centimetrů pod jeho horní okraj?            Zpět Výsledek: 35 cm

83 plných sklenic Vypočtěte : Kolik plných tří decilitrových sklenic je možné naplnit z dvaceti pětilitrového soudku kofoly? Zpět Výsledek: 83 plných sklenic

Vypočtěte : Vypočtěte povrch kvádru se čtvercovou podstavou s hranou 4 centimetry a výškou 2 decimetry. Zpět Výsledek: 352 cm2

Vypočtěte povrch kvádru s hranami a = 6,5 cm, b = 4 cm, c = 8 cm. Povrch vyjádřete v dm2. Zpět Výsledek: 2,2 dm2

Vypočtěte objem kvádru o hranách a = 6,5 cm, b = 4 cm, c = 8 cm. Objem vyjádřete v dm3. Zpět Výsledek: 0,208 dm3

Vypočtěte: Do jaké výšky sahá voda v bazénu tvaru kvádru s rozměry dna 25 metrů a 10 metrů, je-li v bazénu 3750 hektolitrů vody? Zpět Výsledek: 1,5 m

Čtyřmi auty. Zpět Vypočtěte : Dělníci vykopali jámu tvaru krychle s hranou 2,5 metru. Kolika auty odvezou vykopanou zeminu, jestliže auto najednou naloží a odveze maximálně 4 m3 zeminy? Zpět Výsledek: Čtyřmi auty.

2 dm Vypočtěte : Objem kostky je stejný jako objem kvádru s hranami dlouhými 8 decimetrů, 25 milimetrů a 4 decimetry. Jak dlouhá je hrana kostky? Zpět Výsledek: 2 dm

Vypočtěte : Kolik Kč zaplatíte za vymalování místnosti tvaru kvádru s délkou 4,5 metru, šířkou 2,5 metru a výškou 3 metry, jestliže za 1 m2 malby zaplatíte 45 Kč? Výsledek zaokrouhlete na celé stovky. Zpět Výsledek: 2 400 Kč

Vypočtěte : Vypočtěte objem kostky s hranou 9,6 dm. Výsledný objem vyjádřete v cm3. Zpět Výsledek: 884 736 cm3

Vypočtěte : Vypočtěte povrch kostky s hranou 9,6 dm. Výsledný povrch vyjádřete v cm2. Zpět Výsledek: 55 296 cm2

Převeďte 7,56 decilitrů na centimetry krychlové. Vypočtěte: Převeďte 7,56 decilitrů na centimetry krychlové. Zpět Výsledek: 756 cm3

Vyjádřete 4,2 dm3 v hektolitrech. Vypočtěte : Vyjádřete 4,2 dm3 v hektolitrech. Zpět Výsledek: 0,042 hl

Povrch krychle je 150 cm2. Určete její objem. Vypočtěte : Povrch krychle je 150 cm2. Určete její objem. Zpět Výsledek: 125 cm3

Vypočtěte : Objem kvádru je 61 250 cm3. Dvě jeho hrany měří 7 decimetrů a 25 centimetrů. Kolik decimetrů měří zbývající hrana? Zpět Výsledek: 3,5 dm

Vypočtěte : Zděný pilíř obdélníkového průřezu s rozměry 52 centimetrů a 7 decimetrů má výšku 3,25 m. Kolik cihel o rozměrech 25 x 10 x 5 centimetrů bude potřeba na jeho vyzdění? (zaokrouhli na desítky) Zpět Výsledek: 950 cihel

2,56 litrů Zpět Vypočtěte : Do zcela vodou zaplněného akvária dlouhého 5 decimetrů, širokého 35 centimetrů a vysokého 30 centimetrů bylo vloženo pět kostek o hraně 8 centimetrů. Kolik litrů vody z akvária vyteklo? Zpět Výsledek: 2,56 litrů

Vypočtěte : O kolik centimetrů stoupne hladina v akváriu dlouhém 5 decimetrů, širokém 4 decimetry a vysokém 3 decimetry, sahá-li voda v něm 15 centimetrů pod horní okraj a vložíme do něj kvádr o rozměrech 40 x 30 x 10 centimetrů tak, aby byl zcela ponořen? Zpět Výsledek: 6 cm

Vypočtěte : Jaký objem v litrech má krychle stejného objemu jako kvádr dlouhý 45 centimetrů, široký 32 centimetrů a vysoký 7 decimetrů? Zpět Výsledek: 100,8 litrů

Použité obrázky: Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2010-04-22]. Dostupné pod licencí Public domain na WWW: <http://www.clker.com/clipart-white-board.html>