Historie počítačových sítí a jejich postupný vývoj.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HW – Kabely a konektory Název školy
Advertisements

Úvod do počítačových sítí Úvod. Úvod do počítačových sítí •Úvod, síťové protokoly, architektury,standardy •Fyzická úroveň •Linková úroveň •Lokální počítačové.
Počítač Počítač je v informatice elektronické zařízení, které zpracovává data pomocí předem vytvořeného programu. Počítač je zpravidla ovládán uživatelem,
Přídavná zařízení.
Přednáška č. 1 Úvod, Historie zpracování dat, Základní pojmy
Elektronický podpis.
HARDWAROVÉ POŽADAVKY NA MULTIMEDIÁLNÍ POČÍTAČ
Digitální učební materiál
Představení ovládacího software GSM Ultimate Remoter.
Třídění PA. Kompaktní PA (KPA) -menší - měly původně pevně danou konfiguraci integrovaných modulů a byly uzavřeny v jednom pouzdře. -Pouzdro se montuje.
Historie počítačových sítí a jejich postupný vývoj
Přínosy a druhy počítačových sítí. Jednou z nejvýznamnějších technologií používaných v oblasti výpočetních systémů jsou již řadu let počítačové sítě.
Informatika 1_6 6. Týden 11. A 12. hodina.
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
Seminář – Základy programování
Informatika I Informatika pro 1. ročník 4 letého gymnázia
HARDWARE 2 KONEKTORY PC 7. ročník verze
Štěpán Lískovec, 4.A.  =základní programové vybavení počítače (tj.software)  hlavní úkol:  A, zajistit uživateli možnost ovládat PC  B, vytvořit pro.
Druhy Počítačů.
Architektura databází Ing. Dagmar Vítková. Centrální architektura V této architektuře jsou data i SŘBD v centrálním počítači. Tato architektura je typická.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Rozhraní a porty Jsou to prvky, které vytvářejí rozhraní mezi počítačem a periférním zařízením.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_169_IT 9 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Databázové systémy Architektury DBS.
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
Operační systém (OS) ICT Informační a komunikační technologie.
S oftware – programové vybavení počítače. Operační systém. „Základní program“
S O F T W A R E Šablona 32 VY_32_INOVACE_6_5_Operační systémy.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
DATABÁZOVÉ SYSTÉMY. 2 DATABÁZOVÝ SYSTÉM SYSTÉM ŘÍZENÍ BÁZE DAT (SŘBD) PROGRAM KTERÝ ORGANIZUJE A UDRŽUJE NASHROMÁŽDĚNÉ INFORMACE DATABÁZOVÁ APLIKACE PROGRAM.
8 ZÓN 16 KLÁVESNIC 32 TYPŮ ZÓN 6 VÝSTUPŮ 10 UŽIVATELSKÝCH KÓDŮ 100 UDÁLOSTÍ V HISTORII DETEKTORY KLÁVESNICE G8.
2 Fučíková Sylvie HR/Win – moderní technologie pro osvědčené aplikace.
Operační systémy Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf12 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Počítačové sítě Informatika – 7. ročník
VY_32_INOVACE_8_10_Počítačové sítě
Zvuková karta rozšiřující karta (v provedení ISA nebo PCI) do sběrnice základní desky zajišťující zvukový vstup a výstup někdy bývá přímo integrována na.
Počítačové sítě Terezie Gřundělová Historie Vznik a vývoj je spjat s rozvojem počítačů a výpočetní techniky První rozmach v padesátých letech.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Úvod do počítačových sítí
Mikroprocesor.
Typy počítačových sítí Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Pavel.
Architektura databází DBS=SŘBD+DB
Wifi, LAN a internet v elekt. drátech Počítačové sítě naší školy.
Sítě - nástin 5. AG. Sítě Abychom pochopili princip internetu, nesmíme se zapomenout pobavit o sítích. Abychom pochopili princip internetu, nesmíme se.
INFORMATIKA Historie pc.
Rozdělení počítačů (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_05 TÉMA: VYNÁLEZY.
Historie počítačových sítí Co je to síť Důvody vzájemného sdílení zařízení Co je to rozhraní (interface) a protokol Historicky standardní rozhraní PC.
ÚVOD DO PŘEDMĚTU INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE. OPERAČNÍ SYSTÉM Je v informatice základní programové vybavení počítače (tj. software), které je zavedeno do paměti.
Fyzická vrstva (PL) Techniky sériové komunikace (syn/asyn, sym/asym ) Analogový okruh (serial line) Přenos v přeneseném pásmu (modem) Digitální okruh.
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_8B_3B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:8. Tematický okruh,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Datové komunikace Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Z čeho se skládá počítač. Opakujeme: Informatika Informatika se zabývá zpracováváním informací.
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
PC základní jednotka.
Porty a rozhraní Markéta Koubíková.
Vypracoval / Roman Málek
Elektronické bankovnictví
Operační Systém Operační systém je v informatice základní programové vybavení počítače (tj. software), které je zavedeno do paměti počítače při jeho.
Internet = je celosvětový systém propojených počítačových sítí, ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů TCP/IP.
OPERAČNÍ SYSTÉMY Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Internet of Things /Internet věcí/
Informatika INTERNET ISŠ SEMILY Zpracoval: Vít Rutkovský
Internet of Things /Internet věcí/
Vytvořila: Sabina Dolečková
Obsah Co je to GIS Segmentace GIS HZS ČR GIS portál HZS ČR
Transkript prezentace:

Historie počítačových sítí a jejich postupný vývoj

Za posledních 30 let dochází ve světě k informační explozi, která se projevuje obrovským nárůstem objemu a zároveň komplexnosti informací. Každé odvětví lidské činnosti vyžaduje pro dosažení kvality a efektivnosti aktuální a relevantní informace. Donedávna standardní doba papírová je nenávratně pryč a namísto ní se úspěšně prosazuje používání jiných alternativních médií, vhodných pro použití výpočetní techniky, jež je jediná schopná pomoci člověku zdolávat informační nápor. Velmi rychle bylo překonáno období spojené s izolovanými počítači pro uchování a zpracování dat. Pro, kvalitní práci bylo nutno získávat údaje z okolí, analyzovat je, zpracovávat podle zadaných algoritmů (tj. vložit do údajů zkušenosti, znalosti se subjektivním rysem) a dále je distribuovat. Z toho vyplynuly požadavky na úzký kontakt mezi jednotlivými počítači a jejich okolím. Začala se prosazovat úsporná filozofie založená na úvaze, že informace stačí vložit do systému jen jednou a otázka jejich dalšího využívání spočívá pouze v jejich přenosu a vhodné technologii zpracování. Základním předpokladem je však pokrok v oblasti výpočetní techniky a vyřešení vzájemné komunikace.

Rámcový vývoj komunikace mezi počítači

Vývoj probíhal postupně v několika etapách. Na počátku, když síť neexistovala, se údaje přenášely mezi počítači na příslušných médiích (štítky, děrné pásky, diskety, disky apod.) Takovéto systémy jsou označovány jako nespřažené (off-line). V oblasti počítačů a telekomunikací je termín off-line definován jako stav zařízení, vybavení nebo tzv. funkční jednotky, kdy toto zařízení nebo jednotka je ve stavu off-line (např. je bez přívodu energie či je tento odpojen, anebo je v úsporném režimu či zcela vypnuto).

Vývoj probíhal postupně v několika etapách. Uživatelé však volali po komunikaci v reálném čase prostřednictvím tzv. spřažených (on-line) systémů. Pro tyto účely se velmi rychle začaly využívat sériové a paralelní porty pro dvojbodové propojení počítačů, což představovalo podstatně rychlejší způsob přenosu dat. V oblasti počítačů a telekomunikací je termín on-line definován jako stav zařízení, vybavení nebo tzv. funkční jednotky, kdy musí být splněna jedna z těchto podmínek: je pod přímou kontrolou (ovládáním) jiného zařízení nebo systému, s kterým je asociována je dostupná pro bezprostřední použití na žádost systému bez lidské intervence (tj. je schopno případné příkazy vykonat samo, aniž by musel zasahovat člověk) je připojeno k systému a je operativní je funkční a připravena k službě

Vývoj probíhal postupně v několika etapách. Zařízení, která mohou být on-line nebo off-line, nemusí být nutně spjata s internetem může jít o jakékoli zařízení, které lze ovládat pomocí jiného zařízení bez lidské intervence Patří sem : poplašná zařízení, vytápění, klimatizace…, která lze vzdáleně (de)aktivovat či jinak ovládat; profesionální studiové fotografické blesky, které lze nastavit tak, že se spustí na signál z fotoaparátu; některá záznamová média, schopná nahrávat v režimu „slave – master“; nebo třeba kamera, napojená do CCTV okruhu.

Vývoj probíhal postupně v několika etapách. Později byly budovány terminálové sítě, jež umožňovaly práci více uživatelů na jednom obvykle sálovém počítači (mainframe) - terminál představuje hvězdicové uspořádání s centrálním uzlem. Terminál je v informatice označení pro jednoduché elektronické nebo elektro- mechanické zařízení sloužící pro komunikaci s počítačem. Terminál vytváří vzdálené uživatelské rozhraní (anglicky Human-Machine Interface, HMI), pomocí kterého uživatel počítač ovládá, spouští programy, pořizuje vstupy pro programy (typicky pomocí klávesnice) a počítač na něm zobrazuje výstupy (typicky na monitoru). Původní terminály byly znakové a sloužily operátorům pro připojení k sálovým počítačům pomocí sériového kabelu čí modemu a telefonní linky, později i počítačové sítě. Později vznikly grafické terminály, které umožňovaly využívat grafické uživatelské rozhraní, které jsou dnes označovány jako tenký klient. Neinteligentní terminály byly postupně nahrazovány emulovanými inteligentními terminály na bázi PC nebo WS. Nevýhodou této koncepce však byla úplná závislost terminálů na ústředním počítači.