Benchmarking nepřetržitý a systematický proces porovnávání a měření produktů, procesů a metod vlastní organizace s těmi, kdo byli uznáni jako vhodní pro.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sedm základních nástrojů managementu jakosti
Advertisements

M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Metoda QFD metoda plánování jakosti založená na principu maticového diagramu umožňuje transformaci požadavků zákazníků do navrhovaného produktu a procesu.
managementu znalostí podle
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Zlepšování jakosti.
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Audit administrativních činností
Personální informační systém
Analýza a popis pracovního místa
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
Vybrané metody analýzy
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Systém managementu jakosti
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
4 Normovaný systém managementu kvality podle ISO 9001
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
Management systému řízení kvality
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu.
IAF MD 18:2015 Aplikace ISO/IEC 17021:2011 v oblasti řízení služeb (ISO/IEC )
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
Metodika řízení projektů
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Management jakosti, zdravotnické standardy, audit, měření jakosti
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Sdružení poradců Požadavky ISO 9001:2015 a ISO 14001:2015
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Model struktury strategického managementu
Systém managementu jakosti
Podklady pro zpracování semestrální práce
MARKETING Přednáška P
Didaktické prostředky
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Systém managementu jakosti 3
Aplikace managementu ve sportovním klubu (min
Ekonomika malých a středních podniků
Systém managementu SSHR
MARKETING Přednáška P
Systém managementu SSHR
Transkript prezentace:

Benchmarking nepřetržitý a systematický proces porovnávání a měření produktů, procesů a metod vlastní organizace s těmi, kdo byli uznáni jako vhodní pro toto měření za účelem definovat cíle zlepšování vlastních aktivit objektem benchmarkingu může být prakticky cokoliv - výrobky, služby, procesy, postupy a metody, apod. cílem benchmarkingu je odhalení vlastních slabých a silných stránek a inspirovat se k takovým aktivitám, které by pomohly konkurenci přinejmenším dohonit.

Význam benchmarkingu přispívá k lepšímu pochopení vlastních aktivit i aktivit partnerů umožňuje snadnější generování nových nápadů vede k eliminaci neefektivních činností je prostředkem pro motivaci vlastních zaměstnanců ke zlepšování pomáhá mnohem lépe chápat požadavky zákazníků, apod.

Členění benchmarkingu Benchmarking konkurenční: předmětem zkoumání je určitý produkt, resp. výkonnost přímých konkurentů na trhu, je uplatňován mezi různými výrobci stejných produktů, mezi poskytovateli srovnatelných služeb. Benchmarking funkcionální: je srovnáváno několik nebo i jediná funkce určitých organizací (např. porovnání bezpečnostních garancí v leteckém provozu, rozsah poprodejních služeb obchodních řetězců, apod.). Benchmarking procesní (generický): centrem pozornosti je porovnání a měření konkrétního procesu organizace, porovnání se provádí s jakoukoliv vhodnou organizací, která podobné procesy zabezpečuje a nemusí být přímým konkurentem. Poznámka: Porovnání může být prováděno v rámci jedné organizace mezi organizačními jednotkami, které zabezpečují stejné nebo podobné procesy a funkce – benchmarking interní, nebo je partnerem pro srovnání jiná organizace – benchmarking externí.

Metodika benchmarkingu Plánování. Identifikace objektu benchmarkingu. Identifikace partnera pro porovnávání. Výběr metody sběru dat. Sběr dat. Analýza. Vyhodnocování dat – stanovení mezer výkonnosti. Definování budoucí úrovně vlastní výkonnosti. Integrace. Komunikace výsledků. Stanovení cílů zlepšování. Realizace. Plánování projektů zlepšování. Realizace projektu zlepšování a monitorování výsledků. Rekalibrace úrovně výkonnosti.

Sběr dat pro benchmarking Jaké mohou být informační zdroje benchmarkingu? Diskuse v ohniskových skupinách (dodavatelé, zákazníci, apod.). Zjištění z auditů systémů managementu jakosti. Rozhovory s nově přijatými zaměstnanci. Výsledky spotřebitelských testů. Účelově organizované workshopy s obchodními partnery. Informace od externích konzultantů. Zprávy obchodních komor, markatingové studie, apod. Možné metody sběru dat: dotazníky, interview se zástupci partnera, pozorování přímo na místě, analýza záznamů.

Etické zásady benchmarkingu Legálnost Vzájemná výměna informací Důvěryhodnost Využití informací jen pro účely benchmarkingu Kontakt první strany Kontakt třetí strany Příprava Dokončení Porozumění

Etické zásady benchmarkingu LEGÁLNOST Všechny činnosti benchmarkingu musí ctít právní stav. Pokud u některých aktivit existuje pochybnost o legálnosti, nedoporučuje se, aby byly vykonávány. Nemají se odhalovat žádná obchodní tajemství ani informace důvěrného charakteru. Je třeba se řídit pravidlem, že co je choulostivé pro nás, je choulostivé i pro partnera.

Etické zásady benchmarkingu VZÁJEMNÁ VÝMĚNA U obou zainteresovaných stran musí existovat ochota k vzájemné výměně informací podobného charakteru i stupně podrobnosti.

Etické zásady benchmarkingu DŮVĚRYHODNOST Všechny sdělované informace misí všichni zúčastnění partneři považovat za důvěrné a jejich šíření mimo partnerské organizace nesmí být realizováno bez souhlasu a svolení zainteresovaných stran.

Etické zásady benchmarkingu VYUŽITÍ Informace získané benchmarkingem musí být využity pouze pro účely rozhodování o projektech zlepšování výrobků a procesů v rámci zainteresovaných organizací. Tyto informace nesmějí být využívány k obchodním, resp. marketingovým účelům. Adresné používání informací (se jménem dané organizace) je možné pouze se svolením této organizace.

Etické zásady benchmarkingu KONTAKT PRVNÍ STRANY Jiné benchmarkingové aktivity a kontakty s dalšími partnery v rámci konkrétního benchmarkingového projektu musí být vedeny pouze prostřednictvím partnera, kterého jsme kontaktovali jako prvního. Určité odpovědnosti a pravomoci musí být jiným partnerům určeny jen na základě vzájemné dohody mezi prvními dvěma partnery.

Etické zásady benchmarkingu KONTAKT TŘETÍ STRANY Žádné názvy organizací nesmějí být nikde uveřejňovány bez předchozího souhlasu organizace, kterou jsme předtím kontaktovali za účelem provedení benchmarkingového projektu.

Etické zásady benchmarkingu PŘÍPRAVA V zájmu účinného a efektivního vedení vlastního benchamrkingu musí být jeho průběh patřičně naplánován a připravován.. Za účelem přípravy partnerů je nutné jim v předstihu poskytnout všechny připravené materiály, jako seznamy otázek, podrobný plán a program benchmarkingu, časový plán, apod.

Etické zásady benchmarkingu DOKONČENÍ Jakákoliv benchmarkingová studie musí být dokončena k plné spokojenosti všech zúčastněných partnerských organizací v čase a způsobem, který byl předtím partnery projednán a schválen.

Etické zásady benchmarkingu POROZUMĚNÍ Všichni zainteresovaní partneři by měli jednat na základě vzájemného respektu a porozumění a vzájemná výměna informací by měla být vedena pouze se svolením zúčastněných..