Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZOBRAZOVÁNÍ A NORMALIZACE V TECHNICKÉ DOKUMENTACI
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Axonometrické promítání
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Strojírenství Technické kreslení Pravoúhlé promítání (ST16)
TECHNICKÉ ZOBRAZOVÁNÍ
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Technické kreslení Svět práce, 7. ročník
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Zobrazování - základy..
Technické kreslení Pravoúhlé promítání
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Technické zobrazování
4.OBECNÁ AXONOMETRIE A KOSOÚHLÉ PROMÍTÁNÍ
Strojírenství Technické kreslení Technické zobrazování (ST15)
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů
Přednáška č. 2 Kótované promítání. Opakování
2.KÓTOVANÉ PROMÍTÁNÍ Označíme: s směr promítání, sp
TECHNICKÉ ZOBRAZOVÁNÍ
Technická grafika a konstruování
PRAVOÚHLÉ PROMÍTÁNÍ – ÚVOD[1]
TECHNICKÉ KRESLENÍ NÁZORNÉ PROMÍTÁNÍ[1]
Kosoúhlé promítání.
Mgr. Vilibald Schlapák ZÁKLADY KÓTOVÁNÍ Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření:
Základy technického zobrazování
Technické zobrazování
Pravoúhlé a kosoúhlé promítání
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací : www.1zsfm.cz

Vybavení učebny : připojení na INTERNET Vzdělávací obor: Technické práce Třída: 9.ABC Vyučující: Mgr. Martin Zvěř Datum: 17.10.2005 Téma vyučovací hodiny : „Pravoúhlé promítání“ Vybavení učebny : připojení na INTERNET připojení na školní síť – výukové programy PC – notebook dataprojektor

Zdroje informací Technické kreslení podle mezinárodních norem I., František Drastík, Montanex 1994 Metodická příručka k učebnici Základy techniky v 7. ročníku ZŠ, SPN 1982

Pravoúhlé promítání

Opakování Technický výkres čtení technických výkresů kóty popisové pole měřítko

Opakování Druhy čar Druh čáry Použití Velmi tlustá Zvláštní použití Obrysy, viditelné hrany Tenká čárkovaná Neviditelné hrany Tenká plná Pomocné, kótovací čáry Tenká čerchovaná Osy

Základní pravidla zobrazování

Přehled metod promítání Střed promítání Umístění promítací roviny vzhledem ke směru promítání Poloha hlavních prvků vzhledem k promítací rovině Počet promítacích rovin Obraz Metoda promítání Neurčitý (rovnoběžné promítání) Pravoúhlé Rovnoběžná / pravoúhlá Jedna nebo více 2D dvourozměrný Pravoúhlé promítání Šikmá Jedna 3D třírozměrný Axonometrické promítání Kosoúhlé Určitý Středové promítání

Přehled metod promítání Rovnoběžné promítání je promítání, při němž jsou myšlené promítací přímky navzájem rovnoběžné a současně rovnoběžné se směrem promítání, který nesmí být rovnoběžný s průmětnou.

Přehled metod promítání Kosoúhlé promítání je rovnoběžné promítání, při němž promítací přímky svírají s průmětnou jiný než pravý úhel, promítací rovina je rovnoběžná s jednou ze souřadných rovin a s čelní stěnou zobrazovaného předmětu, jejíž rozměry tak zůstávají v průmětu zachovány v měřítku.

Přehled metod promítání Středové promítání je takové promítání, při němž vycházejí promítací přímky ze společného bodu (středu), který nesmí ležet v průmětně.

Pravoúhlé promítání Pravoúhlé promítání je rovnoběžné promítání, jehož směr svírá s průmětnou pravý úhel (90°). Obrazy jsou dvourozměrné, systematicky umístěné ve vzájemném vztahu. V praxi se užívá promítání na několik navzájem kolmých hlavních průměten (obvykle na tři), popř. na další pomocné průmětny.

Pravoúhlé promítání Předmět se může zobrazit až v šesti hlavních směrech. Směry jsou uvedeny v pořadí priority: a – pohled zepředu b – pohled shora c – pohled zleva d – pohled zprava e – pohled zdola f – pohled zezadu Za hlavní obraz („pohled zepředu“) se volí takový obraz, který obsahuje nejvíce informací.

Metoda promítání v 1. kvadrantu Promítání v 1. kvadrantu je způsob pravoúhlého promítání, při němž je zobrazovaný předmět umístěn mezi pozorovatelem a průmětnami.

Metoda promítání v 1. kvadrantu Umístění sdružených obrazů na kreslicí ploše výkresu vzhledem k hlavnímu obrazu.

Úkoly k procvičení

U pravoúhlých předmětů doplňte označení jednotlivých bodů 1 až 9.

Správné řešení

Dokreslete pravoúhlé průměty vyobrazených součástí a doplňte rovněž očíslování vrcholů v souladu se zadáním.

Správné řešení

Z následující tabulky vyberte vždy trojici odpovídajících obrazů (nárys, půdorys a bokorys), které odpovídají určité součásti. Čísla odpovídajících obrazů zapište do tabulky. N P B

Správné řešení N 1 3 5 6 8 9 11 12 16 22 P 18 30 21 28 27 7 15 29 4 25 B 24 20 10 13 17 26 23 2 14 19

U jednotlivých zobrazení součástí doplňte chybějící pravoúhlý průmět.

Správné řešení

Hodnocení vyučovací hodiny Klady Zápory názornost atraktivnost snadná a rychlá kontrola správného řešení úkolů

Poznámky k prezentaci prezentace je připravena na 2 vyučovací hodiny