České Budějovice, 1. listopad 2013 Závěrečná konference globálních grantů realizovaných v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Písek, Komenského 86 Ing. Zdeněk Kalinovský Podpora rovných příležitostí žáků SOŠ a SOU Písek registrační číslo: CZ.1.07/1.2.06/03.0011
Střední odborná škola a střední odborné učiliště, Písek, Komenského 86 www.sou-pi.cz Podpora rovných příležitostí žáků SOŠ a SOU Písek CZ.1.07/1.2.06/03.0011 Příjemce Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Písek, Komenského 86 Výzva Jihočeský kraj – výzva č.3 pro GP – oblast podpory 1.2 Datum zahájení realizace 1.3.2011 Datum ukončení realizace 30.6.2012 Rozpočet projektu 857 562,86 Kč Tento projekt je financován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR
Předprojektová fáze Projektová fáze (realizační) Poprojektová fáze Obsah Předprojektová fáze (přípravná, definiční) Projektová fáze (realizační) Poprojektová fáze (vyhodnocovací)
Předprojektová fáze
Předprojektová fáze – prostředí pro realizaci projektu - informace o škole Školní rok 2010 - 2011 2013 - 2014 Pedagogičtí pracovníci 123 93 Počet žáků 1100 880 Obory H 12 Obory E 6 Maturitní obory 2 Nástavbové studium 2 denní, 1 dálkové
Předprojektová fáze – zkušenosti Realizace projektu OP VK „Učíme nově“ SOŠ a SOU Písek - vytváření podmínek pro zvyšování kvality vzdělávání CZ1.07/1.1.10/02.0070 Termín realizace 1. 1. 2010 až 30. 6. 2011 Výzva Jihočeský kraj – výzva č.2 pro GP – oblast podpory 1.1 Rozpočet 1 653 380,86 Kč Partner projekt realizován bez partnera Cílová skupina žáci středních škol, pedagogičtí pracovníci Účelem projektu bylo formou odborných kurzů pro pedagogické pracovníky zvýšit jejich odborné a technické kompetence ke zvládnutí didaktické techniky a nových forem a metod výuky (využitím multimediální techniky a ICT ve výuce). Cíle projektu: 1. zvýšení odborných kompetencí učitelů (a tím zvýšení kvality výuky) 2. zpracování nových výukových materiálů pro výuku na SOŠ a SOU Písek.
Předprojektová fáze – zdůvodnění potřebnosti Podmínky: zkušenosti z realizace projektu OP VK skupina pedagogických pracovníků bez znalostí využívání techniky, se zkušenostmi z práce se žáky se SVP (obory typu E) nepoměr mezi vybavením pracovišť školy opakovaný vysoký úbytek žáků v průběhu školního roku Podrobné stanovení cílů a podmínek - Analytická studie Zpracování žádosti do OP VK oblast 1.3
Projektová fáze
Projektová fáze - realizační tým Manažer projektu Ing. Zdeněk Kalinovský Finanční manažer projektu Marie Nováková Administrátor projektu Mgr. Marie Bínová Asistent projektu Vendulka Bicanová Pracovníci pro tvorbu výukových materiálů 15 pedagogických pracovníků školy
Projektová fáze – plánované cíle projektu vzdělávání pedagogických pracovníků doplnění vybavení školy opatření k eliminaci předčasných odchodů žáků ve vazbě na stávající systém Realizace naplněním tří klíčových aktivit 01 Zvyšování kompetencí pedagogických pracovníků pro odstraňování bariér bránících rovnému přístupu všech jedinců ke vzdělávání. 02 Vybudování "záchytné sítě" pro osoby ohrožené předčasným odchodem ze systému vzdělávání a těch, co se do systému chtějí vrátit. 03 Uplatňování a zlepšování organizačních forem a výuky a vyučovacích metod podporujících rovný přístup ke vzdělávání, včetně tvorby individuálních vzdělávacích plánů, využití ICT a e-learningových aplikací.
Projektová fáze – klíčové aktivity 01 Zvyšování kompetencí pedagogických pracovníků pro odstraňování bariér bránících rovnému přístupu všech jedinců ke vzdělávání. Realizace: Odborné semináře – kurzy – 45 osob Název Termín Čas Hodin Osob Lektor Specifické poruchy učení 29.-30.9.2011 8:00 - 13:00 12 15 Mgr. Hana Melzerová 13:30 - 18:30 10.-11.11.2011 13:00 - 18:00 Tvorba pracovních listů a sešitů 2.12.2011 6 Bc. Vojtěch Bušek Výukové metody na SŠ 8.12.2011 Mgr. Robert Čapek, PhD. Rizikové chování dětí a mládeže 6.10.2011 11:00 - 18:00 8 Mgr. Marika Kropíková 13.10.2011 Buď učitel začne zvládat konflikty… 3.1.2012 10:00 - 17:00 Mgr. Kamila Bobysudová 4.1.2012 5.1.2012 Word, Excel, PowerPoint - začátečníci 29.9.2011 9:00 - 16:00 Word, Excel, PowerPoint - pokročilí 30.9.2011 Interaktivní tabule - začátečníci 26.10.2011 9:00 - 14:00 Gabriela Loskotová Grafika, fotografie 16.11.2011
Projektová fáze – klíčové aktivity 01 realizace seminářů Problémy: výběrové řízení na dodavatele – zpoždění realizace Výstup: MI 17 podpořených osob (celkem účast 61)
Projektová fáze – klíčové aktivity 02 Vybudování "záchytné sítě" pro osoby ohrožené předčasným odchodem ze systému vzdělávání a těch, co se do systému chtějí vrátit. Realizace: Vytvoření fungujícího systému postaveného na třech oblastech: diagnostika, poradenství, celoživotní učení. V rámci projektu bylo zapojeno celkem pět pedagogických pracovníků školy, kteří mají zkušenosti a vzdělání v oblasti speciální pedagogiky. Jejich úkolem bylo ve spolupráci s odborníky ze školních poradenských zařízení navrhnout systém diagnostiky žáků při nástupu na střední školu jako základní nástroj prevence. Do tohoto systému aktivně zapojit třídní učitele, školního metodika prevence a školního speciálního pedagoga (projekt VIP kariéra).
Projektová fáze – klíčové aktivity 02 – „záchytná síť“ Výstupy: Metodika tvorby IVP - metodika tvorby IVP pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami, včetně teoretické části Soubor diagnostických nástrojů soubor je tvořen didaktickými a psychologickými testy pro různé oblasti/předměty
Projektová fáze – klíčové aktivity 03 Uplatňování a zlepšování organizačních forem a výuky a vyučovacích metod podporujících rovný přístup ke vzdělávání, včetně tvorby individuálních vzdělávacích plánů, využití ICT a e-learningových aplikací. Realizace: na základě znalostí získaných v KA 01 pedagogičtí pracovníci -členové realizačního týmu, vytvářeli výukové materiály. Jedná se o výukové materiály které jsou svým obsahem, zpracováním a využíváním vstřícné k žákům, kteří mají specifické vzdělávací potřeby. Součástí realizace aktivity byl nákup potřebného vybavení. Vytvořené výukové materiály byly ověřovány ve výuce žáků učebních oborů typu E.
Projektová fáze – klíčové aktivity 03 – výukové materiály Výstupy: Soubor výukových materiálů – všeobecné předměty Soubor výukových materiálů – odborné předměty soubory powerpointových prezentací, pracovních listů a prezentací spojených s pracovními listy (aktivizujícími prvky ve výuce) Ověřování kvality výukových materiálů spojené s dotazníkovým šetřením (zpětná vazba, zapojení žáků) Ukázka výukových materiálů: Výroba slaměného podkladu
Projektová fáze – klíčové aktivity 03 – dotazníkové šetření zpětná vazba pro tvorbu výukových materiálů celkové hodnocení přínosů projektu tvorba dotazníku s ohledem na možnosti žáků
dotazník
Projektová fáze – klíčové aktivity 03 – dotazníkové šetření - výsledky
Poprojektová fáze
Poprojektová fáze – čerpání rozpočtu, financování Druh výdaje plán skutečnost % P S 01 osobní výdaje celkem 606 752,- 468 442,- 77 59,2 54,6 Odborní zaměstnanci 360 000,- 100 Administrativní zam. 92 800,- 03 zařízení 112 095,- 111 845,- 99,8 10,9 13 05 nákup služeb 150 000,- 146 500,- 98 14,6 17 celkem 868 847,- 726 787,- 84 NN – 18 % 130 821,66 Celkem čerpáno s NN 1 025 239,46 857 562,86 Poznámka: nedočerpání v položce 01 v oblasti sociálního a zdravotního pojištění čerpání pouze 10 % plánované částky (Benefit + limity kapitol)
Poprojektová fáze – vyhodnocení projektu řízení projektu + průběžné financování (od 2. MZ stejní PM až do konce realizace) zapojení pedagogů realizace kurzů … dodržování termínů, průběžná kontrola tvorby výukových materiálů nadále dochází k předčasným odchodům žáků ze vzdělávání …
Poprojektová fáze – vazba na další projekty OP VK: Experimentální učebna společenskovědních předmětů 1.3.2011 - 30.6.2012 Další vzdělávání pedagogů Střední odborné školy a Středního odborného učiliště, Písek, Komenského 86 1. 1. 2012 - 31. 12. 2012 Zvyšování kompetencí pedagogických pracovníků SOŠ a SOU Písek 1.9. 2013 - 31. 12. 2014 Vzdělávání bez bariér 1. 9. 2013 - 31. 12. 2014 Šablony 12. 4. 2012 až 12. 4. 2014 Rozvoj technického vzdělávání v Jihočeském kraji 28.8.2013 – 30.6.2015 ROP: Modernizace technologického vybavení odborného výcviku technických oborů SOŠ a SOU Písek 1. 2. 2012 až 30. 6. 2014
Děkuji za pozornost Ing. Zdeněk Kalinovský projektový manažer, zástupce ředitele školy Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Písek, Komenského 86 Tel.: 603 929 826 E-mail: kalinovsky@sou-pi.cz
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Písek, Komenského 86 Projekt OP VK Podpora rovných příležitostí žáků SOŠ a SOU Písek CZ.1.07/1.2.06/03.0011
Výroba slaměného podkladu Vypracovala: Mgr. Jindřiška Koukolová
Pro výrobu slaměného podkladu si zajistíme kvalitní dlouhou slámu a vhodné nářadí.
Kombinované kleště Vázací drát na cívce Nůžky na papír
Uchopíme do ruky otýpku slámy a připravíme vázací drát na cívce.
Pomocí vázacího drátu rovnoměrným obtáčením kolem slámy tvoříme ,, hada“.
Postupně přidáváme další slámu a drátem ji pořád obtáčíme.
Stejným způsobem pokračujeme dokud nebudeme mít požadovanou délku.
,,Hada“ stočíme do kruhu a pevně obtáčíme drátem ,,Hada“ stočíme do kruhu a pevně obtáčíme drátem. Podklad musí být ve všech svých místech stejně silný.
Obtočením drátu kolem očka vznikne pevné zakončení Obtočením drátu kolem očka vznikne pevné zakončení. Po té odštípneme drát na cívce . Zbývající část drátu zapíchneme do podkladu.
Pomocí nůžek odstraníme přečnívající slámu a upravíme tvar podkladu.
Naražením podkladu na vhodnou nádobu docílíme pěkného tvaru výrobku.
Hotový výrobek. Tloušťku podkladu je možné upravovat množstvím svazované slámy při výrobě.
JAKO ZDROJ BYLY POUŽITY VLASTNÍ FOTOGRAFIE AUTORKY ZDROJE JAKO ZDROJ BYLY POUŽITY VLASTNÍ FOTOGRAFIE AUTORKY
Projekt OP VK Podpora rovných příležitostí žáků SOŠ a SOU Písek registrační číslo CZ.1.07/1.2.06/03.0011 je financován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR.