Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání Workshop W2c Praha, 8. 9. 2011 Tento projekt je spolufinancován Evropským.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání Workshop W Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Sektorové dohody. 2 Co to je Sektorová dohoda? Sektorové dohody = unikátní nástroj sektorových rad umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů.
Vstupní analýza Vilém Čekajle
Politika zaměstnanosti v Pardubickém kraji
Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání Workshop W2d Praha, Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Ing. Blanka Doležalová, ITP Analýza vlivu automobilového průmyslu na zaměstnanost v PK.
Výsledky analýzy kvalifikační a věkové struktury v Pardubickém kraji Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice) Ing. Petr Urbanec (Univerzita Pardubice)
Koordinační centrum EQF Základní a střední vzdělávání PhDr. Jana Kašparová.
PŘEDVÍDÁNÍ KRÁTKODOBÝCH TRENDŮ 1 Projekt HC 198/10 Sledování krátkodobých trendů v poptávce po pracovní síle.
Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání Workshop W2a Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání Workshop W2b Bořetice, Tento projekt je spolufinancován Evropským.
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
Společným postupem sociálních partnerů k přípravě odvětví na změny důchodového systému Knihovnické profese v NSP Havlíčkův Brod, Zlata Houšková.
Sektorové dohody Ano či Ne? Jednání Svazu dopravy
Sektorové rady RNDr. Zdeněk Somr viceprezident Hospodářské komory České republiky.
Systémový přístup k předvídání kvalifikačních potřeb Ing. Věra Czesaná, CSc. Národní observatoř zaměstnanosti.
Národní soustava kvalifikací Metodika naplňování NSK doplněné a upravené vydání Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Podpora provázanosti NSK s počátečním vzděláváním a posilování její systémové úlohy a úplnosti Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a.
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Krajská pobočka Úřadu práce ČR ve Zlíně
Národní soustava povolání a Národní soustava kvalifikací v praxi , Pardubice.
Monitorování dalšího vzdělávání – Základ pro koncepční rozhodování Mgr. Hana Žáčková Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a.
Monitoring dalšího vzdělávání
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ a MŠ Pustiměř Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ a MŠ Pustiměř Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP.
„Sjednocení úřadů práce podpoří spolupráci zaměstnavatelů s kariérovými poradci – realizace Dohody o spolupráci MPSV se Sdružením automobilového průmyslu.
Národní soustava kvalifikací a její přínosy pro zaměstnavatele
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov Číslo.
Zaměstnavatelé jako spolutvůrci systému
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Další vzdělávání v ČR.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
Národní soustava povolání. Národní soustava povolání  Popis světa práce v ČR: otevřená, veřejně dostupná databáze.
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Komenského Slavkov u Brna 495 Číslo a název operačního programu:
Budoucnost profesí Budoucnost profesí – pohled za obzor Ing. Jiří Braňka Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání.
Webový portál Budoucnost profesí Ing. Marta Salavová Mgr. Hana Žáčková Národní observatoř zaměstnanosti.
REGIONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM O UPLATNITELNOSTI ABSOLVENTŮ NA TRHU PRÁCE TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKOU UNIÍ A ČESKOU REPUBLIKOU.
Organizační struktura
Národní soustava povolání (NSP) Klasifikace ekonomických činností (CZ-NACE)  
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ………………………………………………………………… Číslo a název operačního programu:
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov Číslo.
Praha, 10. prosince Sdružení automobilového průmyslu Podpora technického vzdělávání Portál „Auta nás baví“ Portál „Auta nás baví“ (stručná informace)
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Drnovice Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání.
/v Pardubickém kraji/ Iva Svobodová, ITP PÚP v Pardubicích
Konference Net ZP – Síť péče o osoby se zdravotním postižením Včasná pracovní diagnostika pro tělesně postižené CZ.1.04/5.1.01/B Mgr. Martin Korych.
Podpora zaměstnanosti v Jihočeském kraji
Na průzkumu se podílely: Krajský úřad Jihomoravského kraje Úřad práce České republiky - krajská pobočka v Brně.
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Veřejná zakázka na realizaci projektu MPSV NÁRODNÍ SOUSTAVA POVOLÁNÍ ing. Jaromír Janoš, Trexima spol. s r.o. Zlín 2. Národní konference projektu NSK,
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
NEZAMĚSTNANOST ABSOLVENTŮ A POTŘEBY ZAMĚSTNAVATELŮ NA PRACOVNÍM TRHU Mgr. Martin Úlovec.
Systém dílčích kvalifikací - cesta k výučnímu listu Střední odborná škola a Střední odborné učiliště technické, Třemošnice, Sportovní 322.
Středisko podpory poradenských služeb Národní vzdělávací fond, o.p.s. Opletalova Praha 1 Ing. Zuzana Freibergová
Informace pro členy oborových skupin Analýzy a informace vytvářené v NÚV k přechodu a uplatnění absolventů škol na trhu práce Ing. Jiří Vojtěch vedoucí.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
1 Kvalita prověřená časem. 2 Národní soustava kvalifikací v praxi Třineckých železáren Ivo Žižka Třinec
Situace na trhu práce Pardubický kraj.
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka)
Role sektorových rad jako reprezentantů zaměstnavatelů v procesech NSK
Problémy trhu práce v České republice a Evropské Unii
Organizační struktura
Setkání kariérových poradců
„Koncept“ – Koncepce dalšího vzdělávání
Transkript prezentace:

Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání Workshop W2c Praha, Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

1.Metodika informačního produktu 2.Cíle a způsoby využití informačního produktu 3.Představení „karet“ pro SR pro dřevozpracující a papírenský průmysl 4.Příklad vytvořeného produktu – Tesaři a truhláři 5.Diskuse nad metodikou a využitelností produktu

 Východiskem je klasifikace zaměstnání KZAM v co nejpodrobnější úrovni (čtyři místa)  Umožňuje získat velmi podrobná data o vzdělanostní, věkové, odvětvové atd. struktuře pro danou profesi/kvalifikaci  Při zohlednění priorit NSK zpracovány pilotní verze produktu pro čtyřmístný KZAM v hlavních třídách 3-8 (pro identifikaci problematických kvalifikací s maturitní zkouškou a výučním listem,  Karty analyzují situaci profese/kvalifikace v celé ekonomice, ne specificky v jednom sektoru.

 Detailní analýza 145 profesí (čtyřmístný KZAM)  Zpracovány hlavní třídy KZAM 4-8  Vývoj zaměstnanosti  Budoucí uplatnění  Nabídka a poptávka na trhu práce  Klíčová odvětví  Vzdělanostní struktura  Mzdová atraktivita  Absolventi  Věková struktura  Expertní hodnocení výhledu profese

Identifikovat profese (kvalifikace):  Jejichž význam na trhu práce dlouhodobě roste,  Mají potenciál dalšího růstu v příštích letech,  Nachází se v odvětvích s dobrou prognózou dalšího vývoje,  Jsou atraktivní z hlediska mzdového ohodnocení,  Vykazují výrazný nesoulad mezi optimálním vzděláním a tím, které zaměstnanci skutečně mají,  U kterých se zhoršuje dostupnost absolventů  U kterých se zhoršuje věková struktura

 Analýzu lze provést pouze na profesích v rámci KZAM – ne vždy se podaří je provázat s odpovídající typovou pozicí v NSP  Analýza může postihnout maximálně čtyřmístný KZAM, pro některé profese/kvalifikace je to málo podrobné  Pro malé profesní skupiny (méně než 5 tisíc osob na trhu práce) to není vhodný analytický nástroj, data jsou méně spolehlivá  Pro méně četné profese to představuje problém (např. KZAM 7423 – seřizovači dřevoobráběcích strojů)

TYPOVÁ POZICEKZAMZPRACOVANÁ „KARTA“ Tesař, truhlář7124 Výrobce dřevařských polotovarů8141 Operátor / strojník papírenského stroje8143Ne – málo četná pozice, méně spolehlivá data Obsluha strojů na výrobu předmětů z lepenky 8253Ne – málo četná pozice, méně spolehlivá data, jediným řešením je zpracování méně podrobné KZAM 825 Umělecký truhlář / řezbář7422 Seřizovač dřevoobráběcích strojů7423Ne – málo četná pozice, méně spolehlivá data Montážník nábytku8285Ne – málo četná pozice, méně spolehlivá data Obsluha dřevoobráběcích strojů8240

 Jaké profese / kvalifikace vybírat?  Jak určovat ty problémové / nedostatkové?  Struktura a metodika tvorby infoproduktu:  Chybí v něm nějaké informace/data?  Jsou některé informace nadbytečné?  Jak byste hodnotili formu prezentace (příliš dlouhé, málo grafické, není online verze..)?  Jaké typy informací by SR ještě potřebovala pro svou práci a bylo by možné je do produktu zahrnout?

Děkuji Vám za pozornost a Vaše názory Ing. Jiří Braňka Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání