Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání Workshop W2b Bořetice, 25. 8. 2011 Tento projekt je spolufinancován Evropským.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání Workshop W2b Bořetice, 25. 8. 2011 Tento projekt je spolufinancován Evropským."— Transkript prezentace:

1 Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání Workshop W2b Bořetice, 25. 8. 2011 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

2 1.Přehled informačních produktů 2.Představení karet kvalifikací 2a) Způsob využití 2b) Metodika tvorby 2c) Příklad výstupu 3.Představení analýz vzdělávacích oborů 3a) Způsob využití 3b) Metodika tvorby 3c) Příklad výstupu 4.Diskuse nad metodikou a využitelností produktů

3 1.Analytické informace pro sektorové rady 1a)Analýzy vzdělávacích oborů 1b)Profil sektoru 2.Podklady pro tvorbu dílčích kvalifikací („Karty kvalifikací“) Výstupy z pohledu realizátora projektu (NÚV) – metodiky Výstupy z pohledu cílových skupin – pilotní ověření produktů Výstupy z pohledu realizátora projektu (NÚV) – metodiky Výstupy z pohledu cílových skupin – pilotní ověření produktů

4 1.Analytické informace pro sektorové rady Pro 5 vybraných sektorových rad 27 analýz klíčových vzdělávacích oborů Pro 1 sektorovou radu navíc profil sektoru 2.Podklady pro tvorbu dílčích kvalifikací Celkem 146 „karet“

5  Východiskem je klasifikace zaměstnání KZAM v co nejpodrobnější úrovni (čtyři místa)  Umožňuje získat velmi podrobná data o vzdělanostní, věkové, odvětvové atd. struktuře pro danou profesi/kvalifikaci  Při zohlednění priorit NSK zpracovány pilotní verze produktu pro čtyřmístný KZAM v hlavních třídách 3-8 (pro identifikaci problematických kvalifikací s maturitní zkouškou a výučním listem)  Karty analyzují situaci profese/kvalifikace v celé ekonomice, ne specificky v jednom sektoru.

6 Identifikovat profese (kvalifikace):  Jejichž význam na trhu práce dlouhodobě roste  Mají potenciál dalšího růstu v příštích letech  Nachází se v odvětvích s dobrou prognózou dalšího vývoje  Jsou atraktivní z hlediska mzdového ohodnocení  Vykazují výrazný nesoulad mezi optimálním vzděláním a tím, které zaměstnanci skutečně mají  U kterých se zhoršuje dostupnost absolventů  U kterých se zhoršuje věková struktura

7  Analýzu lze provést pouze na profesích v rámci KZAM – ne vždy se podaří je provázat s odpovídající typovou pozicí  Analýza může postihnout maximálně čtyřmístný KZAM, pro některé profese/kvalifikace je to málo podrobné  Pro malé profesní skupiny (méně než 5 tisíc osob na trhu práce) to není vhodný analytický nástroj, data jsou méně spolehlivá  V takovém případě lze doplnit opačným pohledem – analýzou vzdělávacích oborů

8 NÁZEV TŘÍDY KZAMKZAMPOČET ZPRACOVANÝCH „KARET“ Techničtí, zdravotničtí a pedagogičtí pracovníci 349 Nižší administrativní pracovníci416 Provozní pracovníci ve službách a v obchodě 517 Kvalifikovaní pracovníci v zemědělství a v lesnictví 66 Řemeslníci, opraváři734 Obsluha strojů a zařízení823

9

10

11

12

13  Online  Vyhledávání podle více kritérií (název profese, KZAM, obor/stupeň vzdělání, odvětví)  Propojení s www.narodni-kvalifikace.cz a www.nsp.cz?www.narodni-kvalifikace.czwww.nsp.cz  1. čtvrtletí 2012  Zájem o testování online verze produktu ze strany SR?  Online  Vyhledávání podle více kritérií (název profese, KZAM, obor/stupeň vzdělání, odvětví)  Propojení s www.narodni-kvalifikace.cz a www.nsp.cz?www.narodni-kvalifikace.czwww.nsp.cz  1. čtvrtletí 2012  Zájem o testování online verze produktu ze strany SR?

14  Pohled na nabídkovou stranu trhu práce v sektoru  Přehled nejdůležitějších vzdělávacích oborů pro klíčové profese v sektoru  Sledování vazby profese – kvalifikace  Projekce absolventů  Regionální data  Hledání problémových míst na trhu práce v sektoru – priority pro zvyšování kvalifikace a rekvalifikace  Doplňování s kartami kvalifikací  Pohled na nabídkovou stranu trhu práce v sektoru  Přehled nejdůležitějších vzdělávacích oborů pro klíčové profese v sektoru  Sledování vazby profese – kvalifikace  Projekce absolventů  Regionální data  Hledání problémových míst na trhu práce v sektoru – priority pro zvyšování kvalifikace a rekvalifikace  Doplňování s kartami kvalifikací

15 Název oboru vzděláníServis a opravy strojů a zařízení Kód oboru vzdělání (KKOV)23-45-L Stupeň oboru vzděláníStřední vzdělání s maturitní zkouškou Klíčové profese (typové pozice), pro které je optimální tento obor vzdělání NázevKZAMCZ-ISCO Mechanici a seřizovači obráběcích strojů72357233 Mechanici číslicově řízených strojů72437421 Klíčové profese (typové pozice), pro které je také vhodný tento obor vzdělání... doplní sektorová rada?

16

17

18

19 Název odvětví Zaměstnanost 2009 Změna 2005- 2009 Zemědělství8300-18 % Strojírenství7900+53 % Výroba elektrických strojů a zařízení4400+83 % Automobilový průmysl3600+140 % Kovovýroba a kovoobrábění3500+94 % Hutnictví a slévárenství1400-52 %

20

21 KrajZaměstnanost 2010Změna zaměstnanosti 2005-2010 Ústecký kraj6500+260% Jihomoravský kraj5400+33% Olomoucký kraj4600+76% Středočeský kraj4500+8% Moravskoslezský kraj4500-22% Vysočina3400-33%

22  27 analýz  V PDF, průběžné zasílání příslušným SR  Možnost online publikace na stejné stránce jako „Karty“  V budoucnu záměr naplnění celé databáze vzdělávacích oborů (200+), pak možné propojení s www.narodni- kvalifikace.cz a www.nsp.czwww.narodni- kvalifikace.czwww.nsp.cz  27 analýz  V PDF, průběžné zasílání příslušným SR  Možnost online publikace na stejné stránce jako „Karty“  V budoucnu záměr naplnění celé databáze vzdělávacích oborů (200+), pak možné propojení s www.narodni- kvalifikace.cz a www.nsp.czwww.narodni- kvalifikace.czwww.nsp.cz

23  Struktura a metodika tvorby produktů:  Chybí nějaké informace/data?  Jak byste hodnotili dostupnost a spolehlivost dat?  Jsou některé informace nadbytečné?  Jak byste hodnotili formu prezentace informací (rozsah, podrobnost, přehlednost)?  Doporučení ohledně finální podoby produktů?  Význam regionálního pohledu?  Je vhodné propojení s www.narodni-kvalifikace.cz a www.nsp.cz?www.narodni-kvalifikace.cz www.nsp.cz

24 Děkuji Vám za pozornost a Vaše názory Ing. Jiří Braňka Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání branka@nvf.cz www.nvf.cz


Stáhnout ppt "Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání Workshop W2b Bořetice, 25. 8. 2011 Tento projekt je spolufinancován Evropským."

Podobné prezentace


Reklamy Google