Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání Workshop W2b Bořetice, 25. 8. 2011 Tento projekt je spolufinancován Evropským.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání Workshop W Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Advertisements

Práce sektorových rad Jaromír Janoš, Pardubice
Národní soustava kvalifikací Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Setkání se členy Svazu obchodu a.
VSTUPNÍ ANALÝZY A PRŮZKUM CÍLOVÝCH SKUPIN 1 Projekt HC 198/10 Sledování krátkodobých trendů v poptávce po pracovní síle.
Vstupní analýza Vilém Čekajle
Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání Workshop W2d Praha, Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Rekvalifikace realizované Úřadem práce ČR a projekt UNIV 3
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Ing. Blanka Doležalová, ITP Analýza vlivu automobilového průmyslu na zaměstnanost v PK.
Výsledky analýzy kvalifikační a věkové struktury v Pardubickém kraji Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice) Ing. Petr Urbanec (Univerzita Pardubice)
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Projekt: „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání Workshop W2a Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání Workshop W2c Praha, Tento projekt je spolufinancován Evropským.
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
Společným postupem sociálních partnerů k přípravě odvětví na změny důchodového systému Knihovnické profese v NSP Havlíčkův Brod, Zlata Houšková.
Rozvoj a implementace Národní soustavy kvalifikací (NSK2) Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Sektorové rady RNDr. Zdeněk Somr viceprezident Hospodářské komory České republiky.
Systémový přístup k předvídání kvalifikačních potřeb Ing. Věra Czesaná, CSc. Národní observatoř zaměstnanosti.
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Konference „Cílené další profesní vzdělávání: konkrétní cíl - konkrétní výsledky“ Brno, FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ.
Krajská pobočka Úřadu práce ČR ve Zlíně
Úřad práce ČR – krajská pobočka v Brně
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
Národní soustava povolání III Konference Národní soustava povolání - moderní nástroj světa práce Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
Monitorování dalšího vzdělávání – Základ pro koncepční rozhodování Mgr. Hana Žáčková Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a.
Monitoring dalšího vzdělávání
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu Ing. Petra Semeráková, manažerka projektu.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ a MŠ Pustiměř Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP.
Národní soustava kvalifikací a její přínosy pro zaměstnavatele
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, / 11 DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, Ing. Martin.
Dalším vzděláváním k uspokojení požadavků zaměstnavatelů a k uplatnění na trhu práce Celoživotní učení - Kroměříž, Projekt je spolufinancován.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Národní soustava kvalifikací Praktický nástroj pro zaměstnavatele Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
Národní soustava povolání. Národní soustava povolání  Popis světa práce v ČR: otevřená, veřejně dostupná databáze.
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
Budoucnost profesí Budoucnost profesí – pohled za obzor Ing. Jiří Braňka Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání.
Webový portál Budoucnost profesí Ing. Marta Salavová Mgr. Hana Žáčková Národní observatoř zaměstnanosti.
Organizační struktura
/v Pardubickém kraji/ Iva Svobodová, ITP PÚP v Pardubicích
Podpora zaměstnanosti v Jihočeském kraji
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
Na průzkumu se podílely: Krajský úřad Jihomoravského kraje Úřad práce České republiky - krajská pobočka v Brně.
Personální plán pro podnikatelský plán
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Analýza volných pracovních míst a sil Nabídka pracovních sil pro nedostatkové profese v Rakousku.
Klasifikace zaměstnání CZ-ISCO Seminář dne 18. a Tato prezentace byla vytvořena s finanční podporou Evropské komise. Názory v ní vyjádřené jsou.
Pracovníci ve zdravotnictví a řídící pracovníci ve zdravotnictví - resortní analýza potřeb pracovníků jednotlivých profesí a oborů s výhledem do roku 2015.
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
Systém dílčích kvalifikací - cesta k výučnímu listu Střední odborná škola a Střední odborné učiliště technické, Třemošnice, Sportovní 322.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada42 AnotaceTrh.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Informace pro členy oborových skupin Analýzy a informace vytvářené v NÚV k přechodu a uplatnění absolventů škol na trhu práce Ing. Jiří Vojtěch vedoucí.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Situace na trhu práce Pardubický kraj.
Průzkum zaměstnanosti v Jihomoravském kraji k
STRATEGII REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Role sektorových rad jako reprezentantů zaměstnavatelů v procesech NSK
Problémy trhu práce v České republice a Evropské Unii
Škola PRO firmu firma PRO školu Zlín, 4. října 2018
Organizační struktura
Setkání kariérových poradců
Změny na trhu práce?.
Transkript prezentace:

Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání Workshop W2b Bořetice, Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

1.Přehled informačních produktů 2.Představení karet kvalifikací 2a) Způsob využití 2b) Metodika tvorby 2c) Příklad výstupu 3.Představení analýz vzdělávacích oborů 3a) Způsob využití 3b) Metodika tvorby 3c) Příklad výstupu 4.Diskuse nad metodikou a využitelností produktů

1.Analytické informace pro sektorové rady 1a)Analýzy vzdělávacích oborů 1b)Profil sektoru 2.Podklady pro tvorbu dílčích kvalifikací („Karty kvalifikací“) Výstupy z pohledu realizátora projektu (NÚV) – metodiky Výstupy z pohledu cílových skupin – pilotní ověření produktů Výstupy z pohledu realizátora projektu (NÚV) – metodiky Výstupy z pohledu cílových skupin – pilotní ověření produktů

1.Analytické informace pro sektorové rady Pro 5 vybraných sektorových rad 27 analýz klíčových vzdělávacích oborů Pro 1 sektorovou radu navíc profil sektoru 2.Podklady pro tvorbu dílčích kvalifikací Celkem 146 „karet“

 Východiskem je klasifikace zaměstnání KZAM v co nejpodrobnější úrovni (čtyři místa)  Umožňuje získat velmi podrobná data o vzdělanostní, věkové, odvětvové atd. struktuře pro danou profesi/kvalifikaci  Při zohlednění priorit NSK zpracovány pilotní verze produktu pro čtyřmístný KZAM v hlavních třídách 3-8 (pro identifikaci problematických kvalifikací s maturitní zkouškou a výučním listem)  Karty analyzují situaci profese/kvalifikace v celé ekonomice, ne specificky v jednom sektoru.

Identifikovat profese (kvalifikace):  Jejichž význam na trhu práce dlouhodobě roste  Mají potenciál dalšího růstu v příštích letech  Nachází se v odvětvích s dobrou prognózou dalšího vývoje  Jsou atraktivní z hlediska mzdového ohodnocení  Vykazují výrazný nesoulad mezi optimálním vzděláním a tím, které zaměstnanci skutečně mají  U kterých se zhoršuje dostupnost absolventů  U kterých se zhoršuje věková struktura

 Analýzu lze provést pouze na profesích v rámci KZAM – ne vždy se podaří je provázat s odpovídající typovou pozicí  Analýza může postihnout maximálně čtyřmístný KZAM, pro některé profese/kvalifikace je to málo podrobné  Pro malé profesní skupiny (méně než 5 tisíc osob na trhu práce) to není vhodný analytický nástroj, data jsou méně spolehlivá  V takovém případě lze doplnit opačným pohledem – analýzou vzdělávacích oborů

NÁZEV TŘÍDY KZAMKZAMPOČET ZPRACOVANÝCH „KARET“ Techničtí, zdravotničtí a pedagogičtí pracovníci 349 Nižší administrativní pracovníci416 Provozní pracovníci ve službách a v obchodě 517 Kvalifikovaní pracovníci v zemědělství a v lesnictví 66 Řemeslníci, opraváři734 Obsluha strojů a zařízení823

 Online  Vyhledávání podle více kritérií (název profese, KZAM, obor/stupeň vzdělání, odvětví)  Propojení s a  1. čtvrtletí 2012  Zájem o testování online verze produktu ze strany SR?  Online  Vyhledávání podle více kritérií (název profese, KZAM, obor/stupeň vzdělání, odvětví)  Propojení s a  1. čtvrtletí 2012  Zájem o testování online verze produktu ze strany SR?

 Pohled na nabídkovou stranu trhu práce v sektoru  Přehled nejdůležitějších vzdělávacích oborů pro klíčové profese v sektoru  Sledování vazby profese – kvalifikace  Projekce absolventů  Regionální data  Hledání problémových míst na trhu práce v sektoru – priority pro zvyšování kvalifikace a rekvalifikace  Doplňování s kartami kvalifikací  Pohled na nabídkovou stranu trhu práce v sektoru  Přehled nejdůležitějších vzdělávacích oborů pro klíčové profese v sektoru  Sledování vazby profese – kvalifikace  Projekce absolventů  Regionální data  Hledání problémových míst na trhu práce v sektoru – priority pro zvyšování kvalifikace a rekvalifikace  Doplňování s kartami kvalifikací

Název oboru vzděláníServis a opravy strojů a zařízení Kód oboru vzdělání (KKOV)23-45-L Stupeň oboru vzděláníStřední vzdělání s maturitní zkouškou Klíčové profese (typové pozice), pro které je optimální tento obor vzdělání NázevKZAMCZ-ISCO Mechanici a seřizovači obráběcích strojů Mechanici číslicově řízených strojů Klíčové profese (typové pozice), pro které je také vhodný tento obor vzdělání... doplní sektorová rada?

Název odvětví Zaměstnanost 2009 Změna Zemědělství % Strojírenství % Výroba elektrických strojů a zařízení % Automobilový průmysl % Kovovýroba a kovoobrábění % Hutnictví a slévárenství %

KrajZaměstnanost 2010Změna zaměstnanosti Ústecký kraj % Jihomoravský kraj % Olomoucký kraj % Středočeský kraj4500+8% Moravskoslezský kraj % Vysočina %

 27 analýz  V PDF, průběžné zasílání příslušným SR  Možnost online publikace na stejné stránce jako „Karty“  V budoucnu záměr naplnění celé databáze vzdělávacích oborů (200+), pak možné propojení s kvalifikace.cz a kvalifikace.czwww.nsp.cz  27 analýz  V PDF, průběžné zasílání příslušným SR  Možnost online publikace na stejné stránce jako „Karty“  V budoucnu záměr naplnění celé databáze vzdělávacích oborů (200+), pak možné propojení s kvalifikace.cz a kvalifikace.czwww.nsp.cz

 Struktura a metodika tvorby produktů:  Chybí nějaké informace/data?  Jak byste hodnotili dostupnost a spolehlivost dat?  Jsou některé informace nadbytečné?  Jak byste hodnotili formu prezentace informací (rozsah, podrobnost, přehlednost)?  Doporučení ohledně finální podoby produktů?  Význam regionálního pohledu?  Je vhodné propojení s a

Děkuji Vám za pozornost a Vaše názory Ing. Jiří Braňka Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání