Semestrální práce z předmětu ICB

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prof. Ing. Ivo Vondrák, CSc.
Advertisements

Téma 5 Metody řešení desek, metoda sítí.
Deformace a pnutí po svařování
NÁVRH CEMENTOBETONOVÉHO KRYTU
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Mechanické vlastnosti materiálů.
Mechanika s Inventorem
Obecná deformační metoda
Téma 9, Využití principu virtuálních prací pro řešení stability prutů.
Téma 3 Metody řešení stěn, metoda sítí.
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Smyková odolnost na protlačení
NK 1 – Konstrukce Přednášky: Doc. Ing. Karel Lorenz, CSc.,
Ing. Ivan Sedlák, Ph.D. Ing. Hana Konečná, Ph.D.
Dvojosý stav napjatosti
Mechanika s Inventorem
Plošné konstrukce, nosné stěny
Název operačního programu:
Mechanika s Inventorem
1 Houževnatost i. i.Základní pojmy (tranzitní lomové chování ocelí, teplotní závislost pevnostních vlastností, fraktografie) ii. ii.(Empirické) zkoušky.
TYPY MODELŮ FYZIKÁLNÍ MATEMATICKÉ ANALYTICKÉ NUMERICKÉ.
1 Mechanika s Inventorem 4. Prostředí aplikace Petr SCHILLING, autor přednášky Ing. Kateřina VLČKOVÁ, obsahová korekce Tomáš MATOVIČ, publikace FEM výpočty.
Název přednášky Obsah: xownjioxjweowecd wcncononodenconn
MECHANIZMUS ŘÍZENÍ NÁKLADNÍHO AUTOMOBILU
PRUŽNOST A PEVNOST Název školy
PRUŽNOST A PEVNOST Název školy
Stísněná plastická deformace
Pružnost a pevnost Namáhání na ohyb 15
INVERZNÍ ANALÝZA V GEOTECHNICE. Podstata inverzní analýzy Součásti realizace inverzní analýzy Metody inverzní analýzy Funkce inverzní analýzy.
Interakce konstrukcí s podložím
Mechanika s Inventorem
Změny v SOILINu ve SCIA Engineer oproti Nexis32
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
PRUŽNOST A PEVNOST Název školy
Nelineární statická analýza komorových mostů
2) SPOJE S TVAROVÝM STYKEM
Téma 7, ODM, prostorové a příčně zatížené prutové konstrukce
Téma 5 ODM, deformační zatížení rovinných rámů
Trámové a žebrové žb. monolit stropy
Obecná deformační metoda Lokální matice tuhosti prutu Řešení nosníků - úvod.
Vzpěr ocelového I-profilu
Téma 2 Analýza přímého prutu
Obecná deformační metoda
© 2008 Verze Katedra textilních a jednoúčelových strojů Analýza a optimalizace tuhosti příruby osnovního válu.
Jiří Niewald, Vladimír Křístek, Jan Křížek
Vyšetřování stěn s otvory
Opakování.
Výpočet přetvoření staticky určitých prutových konstrukcí
Modelování historických konstrukcí Nelineární modelování obloukového segmentu Karlova mostu Zdeněk Janda České Vysoké Učení Technické v Praze.
Statická analýza připojení potrubí z polyetylénu
Vliv tuhosti podepření na průběhy vnitřních sil deskových konstrukcí
NUMERICKÁ HOMOGENIZACE PERFOROVANÝCH DESEK
Počítačová podpora konstruování I 14. přednáška František Borůvka.
Aplikace MKP v biomechanice - Modelování zatěžování obratle krční páteře pomocí softwaru ANSYS Řešení úlohy statického zatížení obratle Konečná vizualizace.
Nelineární statická analýza komorových mostů
Návrh složení cementového betonu.
PRUŽNOST A PEVNOST Název školy
my.cz Název školy Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Luboš Bělohrad Název šablony.
Nelineární analýza únosnosti předpjatých komorových mostů Numerická simulace s nelineárním materiálovým modelem Stavební fakulta ČVUT Praha Jiří Niewald,
Téma 6 ODM, příhradové konstrukce
Montážní systémy. Framo – nesvařované ocelové konstrukce výhody systému Framo - možnosti použití - technické parametry - možnosti připojení – komponenty.
Modelování primárního ostění Příklad 2. Primární ostění Primární ostění je zpravidla složeno ze stříkaného betonu a dalších výztužných prvků (svorníková.
Použití modulové architektury pro řešení obytné budovy, nebo hotelu
STATICKÉ ŘEŠENÍ OSTĚNÍ PODZEMNÍCH STAVEB
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Analýza tamburu mykacího stroje
Analýza a optimalizace tuhosti příruby osnovního válu
Analýza napjatosti tupých rohů
Obecná deformační metoda
Povrch krychle.
Transkript prezentace:

Semestrální práce z předmětu ICB Pevnostní výpočet v lineární statice, ověření konstrukce Oj sběracích vozů Pöttinger řady Jumbo Jan ŠTEMBERK IDEAS v.11 09.01.2007

Zadání úlohy Zadání firmy Pöttinger, Vodňany Zjistit kritická místa konstrukce, maximální napětí a maximální posunutí oje, bezpečnost Problematická oj spodního typu ke sběracím vozům JUMBO Kritická místa konstrukce (lineární statika, řešeno) Svařovaná konstrukce, cyklické namáhání – praskání ojí ve svarech (vzhledem k dosavadnímu nedostatku znalostí neřešeno) Zkušební zatížení 103000N

Postup tvorby FEM modelu Technické parametry Mez kluzu materiálu Re=340MPa Konstrukce z plechů t1=8mm, t2=16mm a trubek t=5mm Postup tvorby FEM modelu Řešeno jako monolitická konstrukce (tzn. bez svarů) Pro souměrnost dle středové roviny modelována pouze polovina oje a uvažováno poloviční zatížení Konstrukce z plechů => model tvořen plochami, kterým je dále definována vlastnost tloušťky; pouze samotná závěsná část oje řešena jako objem

Oj skutečnost – FEM model

MODEL OJE – POHLED „ZEVNITŘ“ PŘES STŘEDOVOU ROVINU

MODEL OJE – VIDITELNÉ VŠECHNY HRANY

Tvorba sítě Před vlastní tvorbou sítě nadefinována tloušťka plechů, která je dále přiřazena, lokální zahušťování sítě, napojení sítě z ploch na síť objemu Ukázka nasíťovaného modelu na dalším sladu

Fiktivní spojení jedné poloviny modelu s druhou = nahrazení druhé poloviny modelu vetknutím na styčných místech dle obrázku

Zatížení polovinou zkušební síly, tzn Zatížení polovinou zkušební síly, tzn. 51500N, v daném směru na konci oje

Ukázka zajištění okrajových podmínek, v pravém dolním rohu fiktivní spojení s druhou polovinou oje

Pohled na kompletní zpracování okrajových podmínek

Prvotní vizualizace vyřešeného modelu

Chyba výpočtu = 2.37%

Maximální napětí = 286MPa zobrazení hlavních kritických míst

Posunutí (deformace) v ose X 1.39mm

Posunutí (deformace) v ose Y 4.86mm

Posunutí (deformace) v ose Z 0.119mm

Posunutí (deformace) celkové 4.96mm

Hlavní působiště reakčních sil

Zjištěné hodnoty v přehledu Maximální chyba 2.37% Maximální napětí 286MPa Posunutí X 1.39mm Posunutí Y 4.86mm Posunutí Z 0.119mm Posunutí celkové 4.96mm Reakce X max 3390N (spodní uložení) Reakce Y max 13300N (horní uložení) Reakce Z max 275N (horní uložení)

Výpočet bezpečnosti k=Re/smax k=340/286=1,18 Podle vypočtené bezpečnosti lze soudit na konstrukci navrženou se záměrem úspory hmotnosti a prostoru. Pravděpodobně by ale bylo vhodné zesílení konstrukce v kritických místech, což by mohlo mít pozitivní vliv i na cyklickou únavu a tím na praskání konstrukce ve svarech.

Děkuji za pozornost.