Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora personálních procesů v HR Vema Jaroslav Šmarda
Advertisements

Výuka anglického jazyka s interaktivní tabulí a e-learningem
Využití cloudových služeb ve školství
OLE-onlinelearning Studium odkudkoli a kdykoli
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.07/
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Learning management system Zdeněk Jelínek. Learning management systém LMS- systém řízení studia – Learning management systém Je to soubor nástrojů pro.
Online jazyková výuka v praxi. rychlost srozumitelnost efektivita Přenos informací.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Sylabus pro prezentační dovednosti I.
Virtuální učebna aneb „webinář“.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
MS Office PowerPoint 2007 Ing. Jaroslav Parma.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Představujeme službu Samepage
Využití programu Learning Space při přípravě výukové jednotky pro distanční vzdělávání Kateřina Kostolányová.
Komunikace.
OPEN LEARNING Moderní výuka odborných cizích jazyků 89% žáků cítí potřebu umět cizí jazyk pro svou budoucí práci, NIDV, červen 2012 Brno, 4. červen 2014,
Konference projektu APSYS Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe ODBORNÁ JAZYKOVÁ.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
e-learning Lucie Rohlíková
KOMUNIKACE V PRAXI METODIKA. Vznik metodiky Čtyři moduly v rozsahu 40 hodin 20 hodin e-learningového studia 20 hodin prezenčního studia.
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
E-LEARNINGOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ TVŮRCŮ A UŽIVATELŮ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ.
Autor:Ing. Rudolf Drahokoupil Předmět/vzdělávací oblast:Montáže a opravy Tematická oblast:Montáže Téma:Racionalizace montáže Ročník:2. Datum vytvoření:leden.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Vzdělávání uchazečů o zaměstnání v oblasti socioekonomických kompetencí CZ.1.04/2.1.00/ Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
Projekt METODIKA II Vítejte na dnešní prezentaci.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
ÚVODNÍ WORKSHOP Brno.  Cílem projektu je podpora profesního rozvoje pedagogických pracovníků základních škol s využíváním ICT ve výuce,
Úvod do počítačových sítí
Teorie vzdělávání dospělých
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Profil manažera vzdělávání EGON centra VS Benešov,
Úvodní webinář pro ICT metodiky Mentoři: Ing. František Hůlka, Mgr. Miroslav Šucha.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Online nástroje pro sběr a administraci dotazníků Ladislava Suchá , Brno Zdroj obrázku: bredmaker, Sxc.hu.
© 2004 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice e-Education Andrea Barešová Account.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 8 ICT ve Fy Josef Trna PdF MU©2009.
WOSA – výchovou a vzděláváním k občanské společnosti, reg. čís. CZ.1.07/1.1.32/ Žadatel: Sdružení obcí Sedlčanska Projektový manažer:Štěpánka Barešová.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Organizační formy vzdělávání Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova při výkladu učiva ORGANIZAČNÍ FORMY VZDĚLÁVÁNÍ. V prezentaci je.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
Místní akční plán vzdělávání MČ Praha 3
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Tisk fotografií v Adobe Lightroom
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Teorie vzdělávání dospělých
TTnet (Training of Trainers Network)
Adobe Photoshop Lightroom
Tisk fotografií v Adobe Lightroom
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
Moderní didaktické technologie a zdroje informací
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
SIPVZ – úvodní modul P ICT a změny ve výuce (2 h) metodické poznámky.
Transkript prezentace:

Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava

Virtuální lektor? Lektor v prostředí virtuální učebny  Jaké musí být jeho kompetence, aby svoji roli v tomto prostředí vykonával efektivně?

Virtuální třída/učebna Webový interaktivní nástroj, který v sobě kombinuje e-learning a „klasickou“ (prezenční) výuku Umožňuje lidem setkávat se, komunikovat a spolupracovat bez osobní přítomnosti na jednom konkrétním místě (BAREŠOVÁ, A. E-learning ve vzdělávání dospělých. Praha: VOX, 2011)

Virtuální třída/učebna (VC) Co umožňuje? komunikaci mezi lektorem a účastníky a mezi účastníky navzájem pomocí zvuku – přenos hlasu lektora i účastníků obrazu – videopřenos obrazu lektora i účastníků psaného textu – krátké textové zprávy sdílení dokumentů – prezentací, obrázků, textových dokumentů, webových stránek atd.

Výhody a nevýhody VC VÝHODY oproti „klasické“ výuce NEVÝHODY oproti „klasické“ výuce čas, finance nároky na technologické zabezpečení digitální gramotnost jiné administrativní a organizační nároky interaktivita

Kompetence virtuálního lektora Práce ve virtuální třídě klade odlišné nároky na kompetence vzdělavatele: komunikační kompetence osobnostní kompetence metodické kompetence odborné kompetence

Srovnání práce lektora v klasické a virtuální učebně 1.Před výukou Lektor v „klasické“ výuceLektor ve virtuální učebně Zjistí/zajistí určité „fyzické“ dispozice učebny Zjistí/zajistí funkčnost virtuální učebny Připraví učebnu (funkčnost pomůcek, didaktické techniky) Připraví učebnu (připraví a nahraje vše, co bude využívat) Instruktáž účastníků

Srovnání práce lektora v klasické a virtuální učebně 2.Na začátku výuky Lektor v „klasické“ výuceLektor ve virtuální učebně Nastavení techniky (sluchátka, mikrofony, prostředí), kontrola spojení a jeho kvality Přestavení lektora, představení účastníků Lektor sdělí cíle výuky, její strukturu a časové rozdělení Lektor sdělí cíle výuky, strukturu, co budou v rámci výuky využívat a potřebovat

Srovnání práce lektora v klasické a virtuální učebně 3.Během výuky a na jejím konci Lektor v „klasické“ výuceLektor ve virtuální učebně Odlišná motivace účastníků na začátku i během výuky Verbální i neverbální komunikace s účastníky Především verbální komunikace s účastníky Organizace a řízení výuky – široké spektrum metod Organizace a řízení výuky – omezené spektrum metod Kontrola – snadná, rychlá zpětná vazba od všech účastníků Kontrola – průběžná zpětná vazba od účastníků omezená

Výuka prostřednictvím VC Je vhodná pro: Účastníky místně rozptýlené Menší počet účastníků (max. 20) Mladší účastníky Opakované, nikoliv jednorázové vzdělávací akce Kratší vzdělávací akce Informativní styl výuky