KOLMICE 4. ROČNÍK Zpracovala Ing. Eva Skalická,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konstrukce trojúhelníku 5. ročník
Advertisements

Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník
13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
Lomená čára 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
4.1 Přímka (modelování, rýsování)
Základní konstrukce Rovnoběžky.
Základní konstrukce Kolmice.
Konstrukce čtverce 5. ročník
Konstrukce obdélníku 5. ročník
Rýsování rovnoběžek Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Petrová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
Rýsování kolmic Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Petrová Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
Osově souměrné útvary Narýsuj čtverec A'B'C'D' osově souměrný se čtvercem ABCD podle osy o, která prochází body A, C. Osa souměrnosti o prochází body A,
Obsah čtverce a obdélníku 5. ročník
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Povrch kvádru a krychle
Obsah, jednotky obsahu 5. ročník
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
Thaletova věta 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
Hlují čísla na desetitisíce
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
Vzájemná poloha přímek 4.ročník
Vzdělávací obor: Matematika
Úsečka, délka úsečky, součet a rozdíl úsečky 5. ROČNÍK
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Vzájemné polohy 8. ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad pravidel při sestavování souřadnic bodů. Žák se.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
ROVNOBĚŽKY 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
18.1 Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK
Vzorce 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
Elektronická učebnice - I
Konstrukce trojúhelníku 4. ročník
Obsahy útvarů a čtvercová síť
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Konstrukce čtverce 4. ročník
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
* Osová souměrnost Matematika – 6. ročník *
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_178
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Co mají společného tyto obrázky???
Narýsuj obdélník ABCD o stranách |AB|= 4 cm, |BC|= 2 cm.
30.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Základní geometrické rovinné útvary 3 - úhly.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Obvod a obsah lichoběžníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_29_M7_lichobeznik_obvod_obsah.
Rýsování kolmic Matematika 4. ročník Lenka Blažková 2012.
RÝSOVÁNÍ KOLMIC A ROVNOBĚŽEK
Obdélník (známe-li délky jeho stran)
TÉMA: Osová souměrnost
Základní konstrukce Kolmice.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
ÚSEČKA Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
TÉMA: Geometrické konstrukce pomocí kružnic
Množina bodů dané vlastnosti
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_KOLMICE Název materiálu: Kolmice
Množina bodů dané vlastnosti
TÉMA: Rýsování čtverce
TÉMA: Rýsování rovnoběžníků
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
39 ČTYŘÚHELNÍKY ROVNOBĚŽNÍKY.
Čtverec (známe-li délku jeho strany)
Transkript prezentace:

KOLMICE 4. ROČNÍK Zpracovala Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz

RÝSOVÁNÍ KOLMÝCH PŘÍMEK Co je kolmice? Kolmice je geometrický útvar. Kolmice je přímka, která potíná jinou přímku a svírá s ní pravý úhel. b Zapisujeme: a b Čteme: přímka a je kolmá na přímku b . a

Co jsou kolmice (kolmé přímky) ? Kolmice jsou přímky, které jsou kolmé na sebe navzájem. d c d a zároveň d c . c

A) RÝSOVÁNÍ KOLMIC Ke konstrukci potřebujeme trojúhelník s ryskou.

SESTROJ KOLMÉ PŘÍMKY p, r 1. narýsuj přímku p p 2. trojúhelník přiložím na přímku p tak, aby se ryska kryla s narýsovanou přímkou p

3. podle nejdelší strany trojúhelníku narýsujeme přímku r

4. přímka r je kolmá k přímce p p r . p r Podle předchozího postupu narýsuj: a b c d

B) RÝSOVÁNÍ KOLMIC, KTERÉ PROCHÁZENÍ DANÝM BODEM NA PŘÍMCE 1. Narýsuj přímku p a na ní zvol bod A A p 2. trojúhelník s ryskou přilož na přímku p tak, aby se ryska kryla s přímkou p a současně nejdelší strana trojúhelníku procházela bodem A A p

3. podle nejdelší strany trojúhelníku narýsuj přímku a

4. přímka a prochází bodem A a je kolmá na přímku p

PODLE PŘEDCHOZÍHO POSTUPU NARÝSUJ: Sestroj přímku t. Na ní vyznač dva různé body M a N. Narýsuj přímku m, která prochází bodem M a je kolmá k přímce t. Narýsuj přímku n, která prochází bodem N a je kolmá k přímce t.

C) RÝSOVÁNÍ KOLMIC, KTERÉ PROCHÁZEJÍ DANÝM BODEM MIMO PŘÍMKU 1. narýsuj přímku p a zvol bod B, který na ní neleží B p 2. Trojúhelník přilož na přímku p tak, aby se ryska kryla s narýsovanou přímkou a nejdelší strana trojúhelníku procházela bodem B. B p

3. podle nejdelší strany trojúhelníku narýsuj přímku b

4. přímka b prochází bodem B a je kolmá k přímce p

PODLE PŘEDCHOZÍHO POSTUPU NARÝSUJ: Narýsuj přímku a. Vyznač dva různé body A, B, které na přímce a neleží. Sestroj přímky c, d, které procházejí zvolenými body A, B a jsou kolmé k přímce a. NA ZÁVĚR: Narýsuj dvě přímky a, b, které jsou na sebe kolmé a bod K, který neleží na žádné z nich. Narýsuj přímku p, která prochází bodem K a je kolmá na přímku a. Narýsuj přímku t, která také prochází bodem K a je kolmá k přímce b. Pojmenuj čtyřúhelník, který vznikl.

Blažková R. a kolektiv Matematika pro 4. ročník ZŠ 2. díl Praha: Alter, 1996 ISBN 80-85775-96-4 Molnár, J., Mikulenková, H. Matematika pro 4. ročník 2. díl Olomouc: Prodos, 2003 ISBN 80-85806-53-3 www.planimetrie.kvalitne.cz