Základní nařízení komise (ES) 1592/2002

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Všeobecný systém preferencí (GSP) od
Advertisements

Obecné požadavky na výstavbu
Bezpilotní prostředky
Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Kontrola exportu vojenského materiálu a ručních zbraní pro civilní použití – role MZV.
Revize Nového přístupu
Program TEMPUS Vladimír Horák leden 2013
Dovoz letadel do ČR (se zaměřením na kluzáky a balóny)
Evropská soukromá společnost s r. o
Mezinárodní insolvenční právo– základní principy v EU
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
SINGLE EUROPEAN SKY INDUSTRY CONSULTATION BODY Mgr. Richard Klíma KŘ/vOK.
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 2042/2003 ze dne 20. listopadu 2003.
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 1702/2003 ze dne 24. září 2003.
Nástroje územního plánování
Airspace Management Jeneč 2014 Ivan Beneš Oddělení ASM.
EMAS III Změny v akreditaci a ověřování Ing. Radim Frolík.
Osvědčeno pro stavbu Svaz zkušeben pro výstavbu. Jsou stavby skutečně bezpečné? Svaz zkušeben pro výstavbu.
Technická normalizace v České republice 1.Tvorba českých technických norem 2.Mezinárodní spolupráce 3.Postavení českých technických norem.
Sankce a omezující opatření
Akreditační systém v ČR – kvalita produktů IT
ASM 2015 Jeneč 2015 Ivan Beneš Oddělení ASM.
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
Dopady Lisabonské smlouvy na fungování Evropské unie
Energetický regulační úřad CZ / Sekce kontroly / Odbor REMIT
Nařízení č. 1221/2009 EMAS III Revize nařízení č. 761/2001 Pavel Růžička Seminář „Co nového v normách k environmentálnímu managementu? “ MŽP,
Zdaňovací období Novela DPH 2013
Nařízení Brusel II Nařízení Rady č. 2201/2003 o příslušnosti a uznávání a výkonu rozhodnutí ve věcech manželských a ve věcech rodičovské zodpovědnosti.
Evropský celní informační portál (ECIP) – první fáze.
Nařízení vlády č. 453/2004 Sb., kterým se stanoví technické požadavky na diagnostické zdravotnické prostředky in vitro (transpozice Direktivy 98/79/EC)
OBLAST UDĚLOVÁNÍ LICENCÍ. Žádost právnické osoby pro každou smlouvu, jejímž předmětem je obchod s VM podle § 2 odst.1 nebo. Žádosti a dokumentace § 14.
Sankce a omezující opatření Ministerstvo průmyslu a obchodu Licenční správa
Licenční správa říjen 2008 KONTROLA EXPORTU ZBOŽÍ DVOJÍHO POUŽITÍ- SOUČASNÝ VÝVOJ PRÁVNÍ PŘEDPISY ES V OBLASTI KONTROLY VÝVOZU ZBOŽÍ DVOJÍHO POUŽITÍ A.
Reforma systému výzkumu, vývoje a inovací v ČR  změny v pravidlech pro podporu VaV v právu ES  reforma VaVaI v ČR Inovační potenciál ČR Praha,
Normy a postupy pro provoz CUAV Ing. Tomáš Kujal, Ph.D. Ing. Jiří Chlebek, Ph.D. Letecký ústav Fakulta strojního inženýrství Vysoké učení technické v Brně.
1. Průkaz energetické náročnosti budov Praha 15. ledna 2009.
Pozemky sloužící dopravě
Problematika podpory KVET a druhotných energetických zdrojů v novele energetického zákona Ing. Ladislav Havel © 2004 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
EU legislativa v oblasti kontroly vývozu zboží dvojího použití Ing. Zora Ondrejčíková Licenční správa Oddělení mezinárodních kontrolních režimů 10. listopadu.
OBLAST VYDÁVÁNÍ POVOLENÍ. Povolování obchodu s vojenským materiálem upravuje § 6 až 13 zákona č. 38/1994 Sb. § 6 - vydává se právnické osobě se sídlem.
Integrovaná prevence. Integrovaná prevence – prameny, cíle a předmět Prameny právní úpravy: –Směrnice Rady 96/61/EC o integrované prevenci a omezování.
Evropský exekuční titul pro nesporné nároky
Společná obchodní politika EU (CCP) – právní rámec VŠFS seminář 2015.
ZPŮSOBY FINANCOVÁNÍ A ZPOPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
Akreditace laboratoří podle revidované ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 Ing. Martin Matušů, CSc.
ŽIVELNÍ POHROMY A PROVOZNÍ HAVÁRIE Název opory – Direktivy SEVESO, zákon o prevenci závažných havárií a jejich význam Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Připravované změny ve VaVaI. Obsah prezentace Posuzování výzkumných organizací Novela zákona č. 130/2002 Sb.
Začlenění informací do centrální evropské evidence Hlášení událostí Analýzu a využití informací pro bezpečnost v civilním letectví Ochranu důvěrnosti.
ALV – Informace ÚCL pro Valnou hromadu ALV ČR doc. Ing. Jindřich Ploch, CSc. Generální ředitel.
Povinnosti obcí v oblasti požární ochrany Z pohledu IZS a jednotky PO.
Celní správa České republiky ZMĚNY V PROVÁDĚCÍCH PŘEDPISECH – CELNÍ HODNOTA (Stručný přehled k IA a DA k UCC)
JUDr. Václav Urban Odbor živností Tržní řády Zákonné zmocnění k vydání 11 TRŽNÍ ŘÁDY.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Návrh nařízení Evropského parlamentu a Rady o elektronické identifikaci a důvěryhodných službách pro elektronické transakce na vnitřním trhu (eIDAS) Lucie.
Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí. Cross-compliance v oblasti výroby a skladování krmiv a s tím souvisejících.
Problematika bezpečnosti civilního letectví v ČR za rok 2003 – pohled ÚCL.
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1924/2006 o výživových a zdravotních tvrzeních při označování potravin Workshop – ČASP, PK – Ing.
Pravomoci EU. Zásada svěřených pravomocí. Typy pravomocí EU Článek 5 Smlouvy o EU 2. Podle zásady svěření pravomocí jedná Unie pouze v mezích pravomocí.
Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 NAŘÍZENÍ RADY č. 259/93 (Zákonný rámec) Ton Post / Kees van.
Proces komitologie Mgr. Ondřej Veselský Ředitel odboru Evropské unie a mezinárodního práva Ministerstvo vnitra.
Osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy a osvědčení dopravce
Česká inspekce životního prostředí
Předávání údajů o cestujících leteckými dopravci Policii České republiky projekt spolufinancovaný z ročního programu 2010 Fond pro vnější hranice.
Webové portály LDS/MDS
Kontroly a revize elektrických zařízení v DS a PS elektroenergetiky
Právo EU - nové „Základní nařízení“
Technologie a řízení letecké dopravy: 1
ČVUT v PRAZE Fakulta dopravní ÚSTAV LETECKÉ DOPRAVY PROFIL STUDENTA
Lékařská fakulta MU v Brně Katedra porodní asistence a zdravotnických záchranářů základní legislativa pa.
Transkript prezentace:

Základní nařízení komise (ES) 1592/2002 ze dne 15. července 2002

Základní nařízení Komise (ES) 1592/2002 Význam: „letecký zákon“ Evropské unie o společných pravidlech v oblasti civilního letectví a o zřízení EVROPSKÉ AGENTURY PRO BEZPEČNOST LETECTVÍ (EASA) výchozí dokument pro další Nařízení komise

Základní nařízení Komise (ES) 1592/2002 Kapitola I – Zásady Vztahuje se na: a) konstrukci, výrobu, údržbu a provoz výrobků letecké techniky, součástí a zařízení, jakož i na personál a organizace účastníci se konstrukce, výroby a údržby těchto výrobků, součástí a zařízení; b) personál a organizace účastnící se provozu letadel.

Základní nařízení Komise (ES) 1592/2002 Nevztahuje se na: toto nařízení se nepoužije, pokud se výrobky, součásti, zařízení, personál a organizace uvedené v odstavci 1 zabývají vojenskými, celními, policejními nebo podobnými službami

Základní nařízení Komise (ES) 1592/2002 Cíle: Základním cílem tohoto nařízení je stanovit a udržovat vysokou a jednotnou úroveň bezpečnosti civilního letectví v Evropě.

Základní nařízení Komise (ES) 1592/2002 Kapitola II – Základní požadavky (Článek 4 ) Hlavní zásady a použitelnost 1. Letadla, včetně instalovaných výrobků, součástí a zařízení, která jsou: a) konstruovaná nebo vyrobená organizací, ve které agentura nebo členský stát zajišťuje bezpečnostní dozor, nebo b) registrovaná v členském státě, nebo c) registrovaná ve třetí zemi a užívaná provozovatelem, pro kterého některý členský stát zajišťuje dozor nad provozem, musí vyhovovat tomuto nařízení, pokud jejich zákonný bezpečnostní dozor není delegován na třetí zemi a nejsou využívána provozovatelem ze Společenství.

Základní nařízení Komise (ES) 1592/2002 Hlavní zásady a použitelnost 2. Odstavec 1 se nevztahuje na letadla uvedená v příloze II. 3. Tímto nařízením nejsou dotčena práva třetích zemí vymezená v mezinárodních úmluvách, zejména v Chicagské úmluvě.

Základní nařízení Komise (ES) 1592/2002 Letová způsobilost 1. Letadla uvedená v čl. 4 odst. 1 musí splňovat základní požadavky letové způsobilosti stanovené v příloze I. ……………………………………….. lze požadovat, aby členové personálu odpovídající za uvedení výrobku, součásti nebo zařízení do provozu po údržbě, byli držiteli příslušného osvědčení (dále jen „osvědčení personálu“); …………………………………………

Základní nařízení Komise (ES) 1592/2002 Kapitola III -EVROPSKÁ AGENTURA PRO BEZPEČNOST LETECTVÍ Zřízení a funkce agentury 1. Pro účely provádění tohoto nařízení se zřizuje Evropská agentura pro bezpečnost letectví (dále jen „agentura“). ………………………………….

Základní nařízení Komise (ES) 1592/2002 PŘÍLOHA I (Annex I) Základní požadavky letové způsobilosti podle článku 5: 1. Integrita výrobku: 1.c. Systémy a vybavení 1.d. Zachování letové způsobilosti …………………………………….

Základní nařízení Komise (ES) 1592/2002 PŘÍLOHA II (Annex II) („anexovaná let.“) Letadla podle čl. 4 odst. 2 Letadla, na která se nevztahuje čl. 4 odst. 1 jsou letadla, pro která osvědčení typu nebo osvědčení letové způsobilosti nebyla vydána na základě tohoto nařízení a prováděcích pravidel k němu a která spadají do jedné z těchto kategorií:

Základní nařízení Komise (ES) 1592/2002 PŘÍLOHA II –pokračování: a) letadla mající zřejmý historický význam týkající se i) účasti na pozoruhodné historické události, nebo ii) významného kroku ve vývoji letectví, nebo iii) významné úlohy, kterou plnily v armádě členského státu a vyhovují jednomu nebo více z těchto kritérií: i) jejich původní návrh je určen jako starší než 40 let, ii) jejich výroba byla zastavena nejméně před 35 lety, iii) v členských státech je registrováno méně než 50 letadel stejné základní konstrukce;

Základní nařízení Komise (ES) 1592/2002 PŘÍLOHA II –pokračování: b) letadla specificky určená nebo upravená pro výzkumné, experimentální nebo vědecké účely a pravděpodobně vyráběná ve velmi omezených počtech; c) letadla, ze kterých alespoň 51 % bylo postaveno amatérem nebo neziskovou organizací amatérů pro jejich vlastní účely a bez obchodního cíle; d) letadla, jejichž původní návrh byl zamýšlen pouze pro vojenské účely; ………………………………………………………….. http://www.easa.europa.eu/home/c_da_main.html

KONEC