EK3 _06/07 URL: MAIL: MATURITNÍ OTÁZKA Obchodní činnost a marketingový mix rb KH ÚT 13:30 – 14.15 ST 13:30 –

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen v maloobchodě
Advertisements

Trh a jeho zákonitosti.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Cena v pojetí marketingu
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Distribuční strategie
Cenová strategie Eduard Andráši.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
MARKETINGOVÝ MIX.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Koncepce marketingového řízení
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Marketingové prostředí
Produkt.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
Trh a tržní mechanizmus Ne chaos, ale ekonomický řád.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
MARKETING.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Dokonalá konkurence (DK)
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Ekonomie 1 Magistři Devátá přednáška Čistý přebytek a tržní struktury
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Marketingový systém řízení
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Marketingové strategie
Ing. Veronika Dostálková MBA
ZÁKLADY EKONOMIE Nabídka 3. přednáška
Marketing farmářských produktů
Cenové strategie.
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

EK3 _06/07 URL: MAIL: MATURITNÍ OTÁZKA Obchodní činnost a marketingový mix rb KH ÚT 13:30 – ST 13:30 – 14.15

EK3 _06/07 URL: MAIL: STRUKTURA OTÁZKY 1.Marketing a cíle marketingu 2.Marketingový mix

EK3 _06/07 URL: MAIL: 1. Marketing a cíle marketingu

EK3 _06/07 URL: MAIL: Co je marketing? Jaké jsou jeho cíle? činnosti podniku zaměřené na trh podnik musí: poznat trh zjistit potřeby zákazníka odhadnout vývoj budoucích potřeb zákazníků odhadnout náš vztah ke konkurenci výši zisku, výši obratu, aj.

EK3 _06/07 URL: MAIL: Odbyt je užší část marketingu sleduje skutečné potřeby zákazníků snaží se jim přizpůsobit celou činnost podniku zahrnuje 2 základní činnosti skladování a prodej

EK3 _06/07 URL: MAIL: srovnejme nyní zájmy obou stran – prodávajícího i kupujícího

ZÁJMY FIRMY postavení na trhu vztah ke konkurenci výše zisku odbyt udržení se na trhu ZÁJMY SPOTŘEBITELE kvalita cena množství servis přístup k zákazníkovi EK3 _06/07 URL: MAIL:

marketingová strategie podniku

MS = dlouhodobá koncepce činnosti podniku CÍLE MARKETINGOVÉ STRATEGIE uspokojit zákazníka a prodat své výrobky prodejem a přístupem k zákazníkovi dosáhnout výhod nad konkurencí snaha maximalizovat zisk (dlouhodobě) EK3 _06/07 URL: MAIL:

MARKETINGOVÁ STRATEGIE MUSÍ ROVNĚŽ ODLIŠIT PRODUKT kvalita, jedinečnost, funkčnost, trvanlivost nabídnout lepší podmínky než konkurence psychologické působení v reklamě psychologické působení obalem produktu forma prodeje ZAJISTIT VYŠŠÍ OBJEM PRODEJE SNAHA ORIENTACE NA SPECIFICKÝ TRH vyhledat odvětví, kde existuje mezera a malá konkurence EK3 _06/07 URL: MAIL:

vyvíjela se marketingová strategie v čase? vždyť potraviny, oblečení, auta, byty … to všechno kupovali lidé vždy ANO – MĚNILA, MĚNÍ, BUDE SE MĚNIT PODÍVEJTE SE JAK

4 přístupy k marketingové strategii 1.Výrobní strategie 2.Prodejní strategie 3.Výrobková strategie 4.Sociální marketingová strategie EK3 _06/07 URL: MAIL:

ad 1) Výrobní marketingová strategie konec 19. století léta 20. století výrobní orientace marketingu zákazník kupuje pouze to, co potřebuje konkurence je nízká propagaci není věnována skoro žádná pozornost EK3 _06/07 URL: MAIL:

ad 2) Prodejní marketingová strategie na počátku 20. let obrovské změny ve světové ekonomice způsobené vynálezy  elektrifikace, fotografie, penicilín, automobilismus, letectví, apod. marketing se začíná významně orientovat na prodej prodej je nutné již plánovat (konkurence je velká) objevuje se významný vliv reklamy objevují se první biografy a v biografech první hrané či animované reklamy EK3 _06/07 URL: MAIL:

ad 3) Výrobková strategie v zásadě se jedná o soudobý marketing začíná se šířit po 2. světové válce snahy výrobců se zaměřují vyloženě na potřeby zákazníka vývoj výrobků je velmi rychlý touha v inovaci může vést až k výrobku s nevyužitelnými charakteristikami zákazník zohledňuje vzhled, image, výrobce apod. EK3 _06/07 URL: MAIL:

ad 4) Sociální marketingová koncepce výchozí je výrobková koncepce spotřebitel je na jednu stranu „snob“ spotřebitel má v zásadě vysoké nároky na produkt nároky se však nevztahují pouze ke vzhledu, funkčnosti nároky se vztahují i ke způsobu výroby  je výroba ekologická?  jsou ve výrobě zaměstnáni děti?  neohrožuje výroba produktu životní prostředí s ohledem na život budoucích generací?  není výroba v zemi, kde nejsou dodržována ZLPaS? EK3 _06/07 URL: MAIL:

Cíle marketingu? krátkodobé cíle? dlouhodobé cíle? EK3 _06/07 URL: MAIL:

2. MARKETINGOVÝ MIX

MARKETINGOVÝ MIX nástroje marketingu mohou zajistit úspěch podniku nemohou působit samostatně podnik musí pozornost věnovat všem složkám marketingového mixu MM = 4P neboli:  PRICE (CENA)  PRODUCT (VÝROBEK)  PLACE (DISTRIBUČNÍ CESTY)  PROMOTION (KOMUNIKAČNÍ MIX) EK3 _06/07 URL: MAIL:

MARKETINGOVÝ MIX První PÉ: PRICE (CENA)

◘ cena = vyjádření výše peněžní úhrady zaplacené na trhu za prodávaný výrobek (zboží, služba) VÝZNAM CENY určuje hodnotu výrobku pro zákazníka, ovlivňuje výši spotřebitelské poptávky, vytváří příjmy podniku  ostatní části MM pro podnik představují náklady je velmi flexibilní  podnik ji může velmi rychle a snadno měnit EK3 _06/07 URL: MAIL:

faktory ovlivňující výši ceny

EXTERNÍ charakter poptávky  cenová elasticita  důchodová  křížová typ konkurence  dokonalá  nedokonalá ◘monopol ◘monopolistická konk. ◘oligopol tržní struktura  CPE, TE aj. INTERNÍ cíle podniku  maximální zisk?  minimální náklady?  maximální obrat?  inovační vůdce? náklady podniku  přímé náklady  nepřímé náklady  provozní, finanční, mimořádné EK3 _06/07 URL: MAIL:

Způsoby tvorby ceny Spodní hranice ceny (nákladová, nabídková) Horní hranice ceny (poptávková) Ceny stanovené od konkurence Strategie nízkých cen Strategie vysokých cen EK3 _06/07 URL: MAIL:

MARKETINGOVÝ MIX DRUHÉ Pé: PRODUCT (VÝROBEK)

Výrobek Výrobek je cokoli, co lze na trhu prodat za určitou cenu  zboží, statek n. služba Vymyslete alespoň 5 faktorů, které spotřebitel při koupi sleduje? EK3 _06/07 URL: MAIL: STRUKTURA VÝROBKU CHARAKTERIZUJTE JÁDRO  CHARAKTERIZUJTE IMAGE  CHARAKTERIZUJTE SLUŽBY 

ŽIVOTNÍ CYKLUS VÝROBKU etapy v životě výrobku, které se navzájem liší: objemem prodeje, výší zisku, snahou prodejce o „propagaci“ výrobku tímto cyklem projde každý výrobek na trhu není stejně dlouhý pro všechny výrobky NAPROTI TOMU Životnost výrobku doba, po kterou se výrobek udrží na trhu EK3 _06/07 URL: MAIL:

ŽIVOTNÍ CYKLUS VÝROBKU EK3 _06/07 URL: MAIL:

SMRT VÝROBKU ZKUSTE VYMYSLET, CO MŮŽE STÁT ZA UKONČENÍM PRODEJE VÝROBKU

1.Nedostatečně jsme odlišili náš produkt od ostatních výrobků 2.Špatně jsme zvolili čas pro zavedení nového výrobku na trh 3.Technické problémy s vyrobenými výrobky 4.Nedostatečná výrobní kapacita 5.Spotřebitel se o našem výrobku nedozvěděl EK3 _06/07 URL: MAIL:

INOVACE šance na úspěch? zamyslete se… JAKÉ TYPY INOVACÍ NÁS NA TRHU MOHOU POTKAT?

Zásadně nové výrobky v 50. letech televize Modifikace dosavadních výrobků výroba barevné televize na místo černobílé Analogické výrobky výroba barevné televize s větší obrazovkou EK3 _06/07 URL: MAIL:

MARKETINGOVÝ MIX Třetí PÉ: PLACE (DISTRIBU Č NÍ CESTY)

DISTRIBU Č NÍ CESTY PŘÍMÉ přímý kontakt výrobce a spotřebitele, VÝHODY kontakt+komunikace rychlá zpětná vazba nižší náklady (chybí mezičlánek) NEVÝHODY nutnost navázat velké množství kontaktů, obtížnost při prezentaci výrobků, neekonomičnost v případě, že jsou zákazníci od sebe velmi místně rozptýleni NEPŘÍMÉ mezi výrobcem a spotřebitelem se objevuje mezičlánek (y)  síť organizací a jednotlivců VÝHODY část úkolů přeneseme na mezičlánek, ten může mít lepší zkušenosti mezičlánek nabízí lepší kontakty nižší náklady na vyhledávání dalších spotřebitelů NEVÝHODY ztráta kontroly nad zbožím, vyšší náklady, nevíme, kdo je náš konečný spotřebitel EK3 _06/07 URL: MAIL:

MARKETINGOVÝ MIX Č TVRTÉ PÉ: PROMOTION (KOM. MIX)

Co je komunikační mix? komunikační program firmy program, který firma používá k ◘ informování ◘ přesvědčování a ◘ ovlivňování spotřebitel ů, dodavatelů a ostatních formy komunikačního mixu:  reklama  osobní prodej  public relation  podpora prodeje  přímý marketing EK3 _06/07 URL: MAIL: