Nobody’s Unpredictable Kdo jsou návštěvníci regionu Znojemsko a Podyjí? 28.dubna 2011
Konference Znojmo 2 Typ výzkumu Kvantitativní výzkum Omnibus formou online dotazování (CASI) Cílová skupina: Česká populace ve věku 18 – 65 let Vzorek reprezentativní z hlediska pohlaví, věku, regionu, velikosti místa bydliště a vzdělání Velikost a struktura vzorku: Reprezentativní vzorek české populace (n=1026) Sběr dat: Duben 2011 Nástroj výzkumu: Strukturovaný dotazník Metodologie
Konference Znojmo 3 Když se řekne Znojmo… N=1026 respondentů; celá báze 64% 29%
Konference Znojmo 4 Když se řekne Znojmo… 11% 8% 6% 5% N=1026 respondentů; celá báze
Konference Znojmo 5 Navštíví nás nebo ne? V% Báze: celkem N=1026 respondentů; Ti, kteří už ve Znojmě byli N=502; Ti, kteří ve Znojmě ještě Nebyli N=524 Všichni Ti, kteří už ve Znojmě byli Ti, kteří ve Znojmě ještě nebyli Navštívil/a jste někdy Znojmo nebo okolí? Plánujete Znojmo anebo okolí navštívit v následujících dvou letech? Znojmo a okolí navštívili spíše starší, než mladší lidé. S rostoucím věkem stoupá návštěvnost. Jsem tu poprvé33 % Ano, byl\a jsem zde 1 až 3 x31 % Ano, byl\a jsem zde už vícekrát36 %
Konference Znojmo 6 Důvody cesty či necesty do Znojma vinné sklípky hezká příroda/ hezký kraj mám tam rodinu/ přátele památky/ chci navštívit památky turistika/ výlety na kole mám rád/a kraj/ líbí se mi tu rád cestuji hezké město chci se tam podívat obecně Proč plánujete navštívit Znojmo v příštích 12 měsících?Proč NEplánujete navštívit Znojmo v příštích 12 měsících? nevím, za čím tam jet/ proč tam jet/ nemám důvod je to daleko/ chybí mi finance nemám čas preferuji jiné lokality nic neplánuji dopředu/ ještě nevím/ možná navštívím
Konference Znojmo 7 Důvody návštěvy a aktivity v regionu Celá ČR, Jihomoravský kraj, Znojemsko a Podyjí Převažujícím důvodem Vaší návštěvy v tomto regionu je:Které aktivity v tomto regionu jsou pro Vás nejlákavější? Poznávací turistika Pěší turistika Cykloturistika, horská cyklistika Koupání, vodní sporty Návštěvy kulturních akcí Společenský život a zábava Péče o fyzickou a duševní kondici Jiný aktivní sport, který provozujete Venkovská turistika Církevní turistika Návštěvy sportovních akcí Lyžování, zimní sporty
Konference Znojmo 8 Informační zdroje Celá ČR, Jihomoravský kraj, Znojemsko a Podyjí Zaznamenal/a jste před svým příjezdem nějakou reklamu/upoutávku na tento region? Pokud ano, jakou? Turistická informační centra Cestovní kanceláře a agentury Média (články v tisku, rozhlas, televize) Propagační materiály, prospekty, průvodci… Internet Informace od personálu ve službách Informace od příbuzných či známých Využil/a jste některé informace z následujících zdrojů? v %, Zdroj: Výzkum pro Czech Tourism, Léto 2010; Báze: Celá ČR N=26473; JMK N=2513; Znojemsko N=354 Celá ČR Jihomoravský krajZnojemsko a Podyjí
Konference Znojmo 9 Na Znojemsko cestují návštěvníci častěji na delší pobyty, hlavně s partnerem / partnerkou Jak dlouho u nás byli a s kým přijeli? S kým návštěvníci přijeli Délka pobytu Jednodenní – bez noclehu 1 až 2 noclehy 3 až 7 noclehů Delší Sám / sama S partnerem, partnerkou, přáteli, známými, apod. S malými dětmi / dítětem Se staršími dětmi / dítětem Zdroj: výzkum pro CzT
Konference Znojmo 10 Kde byli návštěvníci ubytováni? Hotel *** nebo více Hotel * nebo **, Garni, motel Penzion Kemp / tábořiště Jiné hromadné ubytovací zařízení Pronajatý pokoj, apartmán, chata. U známých, případně vlastní chata / chalupa Nejsem zde ubytován/a Zdroj: výzkum pro CzT
Konference Znojmo 11 Kolik u nás utratili? Stravují se v restauracích? Útrata na osobu a den v regionu Stravujete se zde v restauračních zařízeních? Zdroj: výzkum pro CzT
Konference Znojmo 12 …a jak byli celkově spokojeni? VYBAVENOST/INFRASTRUKTURA 39 % →nedostatek parkování, špatné komunikace, veřejná doprava →Lepší stravovací a ubytovací možnosti →Vysoké ceny, nedostatek informací, lepší nákupní možnosti →Větší čistota prostředí, příjemnější personál KULTURNÍ/SPOLEČENSKÉ/SPORTOVNÍ VYŽITÍ 16 % →Chybí možnosti sportu (cyklostezky, bazén, hřiště, atd.) →Nedostatek restaurací, barů, klubů, koncertů →Nedostatek wellness vyžití, celkově málo kulturních akcí ATMOSFÉRA 12 % →Krátké otevírací doby →Péče o návštěvníky, bezpečnost, málo zeleně VYBAVENOST PRO SPECIÁLNÍ SKUPINY 9 % →Málo možností vyžití pro rodiny s dětmi →Menší nabídka pro seniory Co vadí / chybí v regionu
Konference Znojmo 13 Jak nás vidí Rakušané Nepříliš vysoká znalost, hlavní asociace s Prahou, klíčové atraktivity jsou památky městská turistika pivo Ti, kteří již v ČR byli, oceňují navíc i krajinu kulturní akce sakrální turistiku wellnes sportovní zážitky (cykloturistika, atd.) Brýle ‘Cestuji na Východ’ či „Post-socialistické“ brýle Brýle ‚Cestuji do Evropy‘
Konference Znojmo 14 Jak nás vidí Rakušané Další místa výletů v ČR: Český Krumlov (“Schiele žil v Krumlově, proto mě toto město zajímalo”) Brno (“příjemné město, mnoho kulturních akcí“) Plzeň (“plzeňské pivovarnictví je známé po celém světě”) Karlovy Vary, Mariánské lázně (“lázně v Karlových Varech jsou velmi známé”) Znojmo → „Krásné historické město“ → „Výlety v přírodě…cykloturistika“ → „Země zaslíbená vínu“ → „Mohl jsem si vyzkoušet práci na vinici“ → „Řídili jsme tank ve Znojmě” ??? Zdroj: výzkum pro CzT
Konference Znojmo 15 Trendy v turistické nabídce Nové technologie Trendy: Atraktivní turistická nabídka – komplexní produkty Celoroční zážitkové a aktivní volnočasové možnosti Cestovní ruch zaměřený na ekoturistiku / ochrana životního prostředí / „zelené“ produkty Destinace s nabídkou adrenalinových produktů Důraz na specifické cílové skupiny (senioři, rodiny s dětmi, skupiny, atd.), vysoká profitabilita a zaplnění mimosezónních období Zapojení návštěvníků do kreativních aktivit → Informační společnost / komunikace
Konference Znojmo 16 Ukázky nových / netradičních / inovativních propagací regionů Location Placement další PR a promo aktivity Interaktivní web - mapy Sociální sítě Propojení informací Image klipy Rozvojové projekty + +++
Konference Znojmo 17 Kontakty DĚKUJEME ZA POZORNOST! Ipsos Tambor, Národní 6, Praha 1, tel.: , Ipsos Tambor SR, Kolárska 1, Bratislava, tel.: Tatiana Wartuschová Michal Straka GSM: GSM: