Fryderyk Chopin.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Romantismus v hudbě jihoevropských a severských skladatelů
Advertisements

Fryderic Chopin.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Bedřich Smetana Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo:
 Narodil se po deseti dcerách do rodiny sládka v Litomyšli 2. března  Smetana se již od svých 4 let na popud svého otce věnoval hudbě. Učil.
Bedřich Smetana.
Bedřich smetana Život a dílo
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Vytvořila: Kristýna Kořínková
HV-1 Hudební výchova DUM č. 18 Prima – kvarta osmiletého studia
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
Fryderyk Franciszek Chopin
Povídání o Bachovi.
JOHANN SEBASTIAN BACH.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Wolfgang Amadeus Mozart Dětství a jeho cesty
Beethoven by Andy Ludwig van
Antonín Dvořák a jeho život
ANTONÍN DVOŘÁK.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Johann Sebastian Bach Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
ANTONÍN DVOŘÁK.
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Raný romantismus – mladší větev Fryderyk Chopin
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Český hudební romantismus
JIMI HENDRIX Americký kytarista, zpěvák a skladatel
Bedřich Smetana.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P11_2.16 Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Klavírní a housloví virtuosové období romantismu Typ: DUM – test,
BEDŘICH SMETANA (hudební skladatel).
BEDŘICH SMETANA.
W. A. MOZART geniální hudební skladatel
Základní informace, ukázky z děl Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_66_MOZART TEMA: HUDEBNÍ VÝCHOVA.
BEDŘICH SMETANA. Bedřich Smetana (1824–1884) Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková Název: VY_32_INOVACE_16_Bedřich Smetana.
Wolfgang Amadeus Mozart Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy.
OP VK Peníze školám reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_20_ Antonín Dvořák ZŠ Hladké Životice.
Čeští hudební skladatelé Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_10_ČEŠTÍ HUDEBNÍ SKLADATELÉ.
Název školyZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ AutorBc. Jiří Grüner NázevVY_32_INOVACE_46_Představitelé ranného romantismu TémaMladší větev romantických.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/12 Název materiálu: Jakub Jan Ryba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/11
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/09
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Česká opera Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_09_ČESKÁ OPERA Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Johann Sebastian Bach VY_32_INOVACE_I-A-07.
ČESKÝ HUDEBNÍ KLASICISMUS
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_02_HV_J.S.Bach Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Světoví hudební skladatelé
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/10
Fréderic Chopin Zelazowa Wola Paříž.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Blíže se seznámí s hudebním skladatelem Antonínem Dvořákem.
Narodil se 31. ledna 1797 ve Vídni Zemřel 19. listopadu 1828 ve Vídni
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
VY 32 INOVACE 543.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Johann Sebastian Bach Eisenach – Lipsko
Transkript prezentace:

Fryderyk Chopin

Životopis ☺Byl polský skladatel vážné hudby a klavírní virtuos období romantismu, který se proslavil jako „básník klavíru“ ☺Narodil se 22. února 1810 v obci Železova Wola u Varšavy ☺Jeho otec byl Francouz, byl učitelem ve Varšavě a jeho matka byla polka ☺Zemřel 17. říjen 1849 v Paříži

Chopinovo mládí Chopin prožil dětství a mládí v harmonické rodině obklopen péčí rodičů a sester. V roce 1816 se začal učit hře na klavír u Čecha Vojtěcha Živného, který ho mimo jiné seznámil s klavírním dílem J.S.Bacha. Již ve svých 7 letech se  Chopin pokoušel o první skladby.

Vzdělání a jeho první úspěchy ☺Od roku 1822 studoval na varšavském lyceu a v letech 1826 – 29 ho J.Elsner učil teorii na Hlavní hudební škole. ☺R. 1825 vyšla tiskem jeho první skladba „klavírní rondo c moll. ☺R. 1828 vystoupil poprvé veřejně a přednesl větu z Jírovcova klavírního koncertu. ☺V roce 1829 zaznamenal úspěch dvou koncertů ve Vídni, potom v Praze, pak v Teplicích a Drážďanech.

Chopin „cestovatel“ ☺Při pobytu v Praze zapsal do Hankova památníku krátký veršovaný Mazurek na téma česko – polského přátelství. ☺V listopadu 1830 opustil Varšavu, která mu nedávala příležitost k uplatnění. ☺Na konci září 1831 se dostal do Paříže, kde získal okruh zámožných žaček. Jeho umění, šarm, pronikavá inteligence a vybrané způsoby k němu poutaly pozornost společnosti. ☺Chopin se nikdy neoženil a proto často trpěl pocity samoty.

☺U nás měl Chopin velký vliv na Smetanu, který prohlásil: „Jeho skladbám měl jsem ve věcech koncertech co děkovat za úspěch a od té doby, co jsem skladby jeho byl poznal a pochopil, věděl jsem též, co mojí úlohou jest“ ☺ 1848 cestoval po Anglii a Skotsku a onemocněl těžkou tuberkulózou, které podlehl roku 1849 v Paříži. 

Díla ☺Klavírní koncerty e,f-moll ☺ 3 klavírní a 1 violoncellová sonáta ☺ 60 mazurek ☺několik polonéz a valčíků.

Děkuji za pozornost. Zdroje: ☻referaty-seminarky.sk ☻www.velikani.cz ☻www.google.cz ☻www.wikipedia.org Zpracovala Kateřina Hýlová