Sjednocení objednávky dopravní obslužnosti Olomouckého kraje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kolik opravdu stojí veřejná správa?
Advertisements

4. železniční balíček 1.
Informace o zkušenostech se zákonem č. 194/2010 Sb
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Přehled realizovaných plateb a opatření k urychlení proplácení projektů financovaných z ROP Střední Morava 2. září 2009 Olomouc 8. září 2009 Zlín Výroční.
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Projekty EOC v ČR v období
Páteřní železniční dopravce IDS v roce 2012
Integrovaný dopravní systém
Drážní doprava v České republice Setkání s novináři 3. července 2009.
Krajská knihovna Františka Bartoše ve Zlíně 1 Zajištění vybraných regionálních funkcí na úrovni střediskových knihoven PhDr. Zdeňka Friedlová.
Elektronické odbavování cestujících v IDS v ČR- příprava národního standardu květen 2013 INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY
Zelená kniha – Koncepce veřejné dopravy seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou, 19. května
Příprava IDS v rámci zajištění dopravní obslužnosti Ústeckého kraje
POV Východiska POV 2008 Odstranění překryvů s Programem obnovy venkova ČR, zejména s Osou III zaměřenou na venkovské projekty Zásadní změna podoby.
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Příprava nového zákona o rozpočtovém určení daní.
POV 2008 Navrhovaná podoba Programu obnovy venkova Olomouckého kraje V roce 2008.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Koordinátor Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje
Aplikace zákona 194/2010 Sb. Zpracoval: JUDr. Daniela Kovalčíková
Faktory ovlivňující výsledky zadávacích řízení - komparace veřejných zakázek zadaných obcemi a centrální státní správou Jan Pavel Listopad 2012 Názory.
RPS/CSF Technická pomoc RPS Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Účetní reforma v druhém roce
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
 Vznik sdružení obcí v polovině 90. let  Iniciativa starosty města Benešov a přednosty Okresního úřadu Benešov  Zapojeno více než 100 obcí Dopravní.
Jindřichohradecké místní dráhy, a.s. Dvacet let působení v regionu Tak trochu jiná dráha.
Ú s t e c k ý k r a j Varnsdorf, Odbor dopravy a silničního hospodářství Dopravní obslužnost, oblast Šluknovsko Tisková konference k zahájení.
Z ADÁVACÍ ŘÍZENÍ NA VÝBĚR AUTOBUSOVÝCH DOPRAVCŮ V L IBERECKÉM KRAJI S EMINÁŘ I NTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY, Ž ĎÁR NAD S ÁZAVOU 2013 Jiří Hruboň KORID LK,
ROP: FINANCE PRO VÁŠ INVESTIČNÍ ZÁMĚR Výroční konference Regionálního operačního programu Střední Morava Zlín, 8. září 2009.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
STANDARDIZACE V EOC inTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jiří Matějec Koordinátor pracovní skupiny Platby v dopravě SDT (ITS&S Czech Republic)
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
2 OBSAH 2 1HISTORIE SPOLEČNOSTI 2HLAVNÍ ČINNOSTI SPOLEČNOSTI 3CENTRÁLNÍ PNEUSERVIS ( CP )  Minulost  Správa pneumatik  Nákup pneumatik  Činnosti středisek.
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
Lázně Bohdaneč Integrovaná doprava Plzeňska současný stav a možnosti rozvoje Ing. Zdeňka Kmochová.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
MAS Nad Prahou Iva Cucová, starostka Baště
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Integrované dopravní systémy v době výběrových řízení Zodpovědnost – rozhoduje se o podobě veřejné dopravy na cca 15 let dopředu Výběrová řízení – šance.
Ing. Ludvík Urban, ROLE NÁRODNÍHO DOPRAVCE VE VEŘEJNÉ ŽELEZNIČNÍ DOPRAVĚ.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
FINANCOVÁNÍ SOCILÁNÍCH SLUŽEB V ROCE 2016 SPOLUÚČAST OBCÍ ORP NA FINANCOVÁNÍ.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Legislativa v dopravě ČR Ing. Tomáš Matras,
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Podpora meziobecní spolupráce Prezentace výsledků dotazníkového šetření ORP Poděbrady.
NÁKLADY VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK a MOŽNOSTI JEJICH KONTROLY IODA, z.s. ČVUT Fakulta dopravní.
Krajský úřad Jihomoravsk ého kraj e odbor územního plánování a stavebního řádu 20. března 2012 Výzva č. 08 k předkládání žádosti o finanční podporu v rámci.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Odbor ekonomický Krajského úřadu Jihomoravského kraje
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
možnosti Dispečinku hromadné dopravy
XII. Konference samospráv Olomouckého kraje
Evropská železnice 21. století
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
UZAVÍRÁNÍ SMLUV O VEŘEJNÝCH SLUŽBÁCH V PŘEPRAVĚ CESTUJÍCÍCH
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
Integrované dopravní systémy Žďár na Sázavou 15. května 2019
Transkript prezentace:

Sjednocení objednávky dopravní obslužnosti Olomouckého kraje

Demografické údaje Olomoucký kraj Počet obyvatel Rozloha5 267 km 2 Hustota osídlení121 obyvatel/km 2 Počet obcí399 Okres Rozloha /km 2 / Počet obyvatel Počet obyvatel okresního města Olomouc Přerov Prostějov Šumperk Jeseník

Důvody sjednocení dopravní obslužnosti  Většina obcí Olomouckého kraje má uzavřené smlouvy s autobusovými dopravci do roku Olomoucký kraj má platné smlouvy o ZVS u autobusů do roku 2017 a do roku 2019 v případě železnice (ČD, a.s.).  Adaptací vnitrostátního práva na nařízení EP a Rady (ES) č. 1370/2007 o veřejných službách v přepravě cestujících po železnici a silnici platné od 3. prosince 2009, došlo ke zrušení dosavadního terminologického rozdělování veřejné osobní dopravy na ZDO a ODO.  Od roku 2009 podléhá uzavření nových závazkových smluv předně režimu soutěže (nabídková řízení, veřejné zakázky).

Důvody sjednocení dopravní obslužnosti  V rámci efektivního zajištění veřejné dopravy je nutné soutěžit dopravní obslužnost jako jeden celek, tedy sloučenou dopravní obslužnost.  V souvislosti s připravovanými výběrovými řízeními na dopravce je nutné vytvořit maximálně jednoduché a transparentní prostředí.  Sloučení dopravní obslužnosti je nezbytné pro dokončení schválených strategických cílů, dokončení integrace a realizaci elektronického odbavení, rozvoj telematických systémů, zřízení centrálního dispečinku veřejné dopravy.

Výhody plynoucí ze sjednocení dopravní obslužnosti pro obce  Olomoucký kraj zajistí výběrová řízení pro celou dopravní obslužnost, přičemž obce se budou podílet na podobě její objednávky.  Obce nebudou muset samy připravovat přímá zadání, nabídková řízení nebo veřejné zakázky a zajišťovat veškerou administrativu.  K zajišťování výběrových řízení na dopravce nemá většina obcí odborné zázemí ani předpoklady pro efektivní řízení. Dopravní obslužnost Města Obce Kraj Společná objednávka dopravní obslužnosti Zajištění výběrových řízení

Výhody plynoucí ze sjednocení dopravní obslužnosti pro obce  Pro 2/3 obcí Olomouckého kraje se jedná o nižší částku na obyvatele, než přispívaly dosud.  Jednotný příspěvek bude znamenat transparentní celoplošné krajské nastavení solidárního a stabilního systému.

Proč 70 Kč na obyvatele?  Z celkového počtu 399 obcí Olomouckého kraje přispívá 267 obcí větší částkou než 70 Kč na obyvatele.  Průměrná částka plateb obcí, které v současné době přispívají na obyvatele, je 152 Kč.  Při této výši příspěvku všech obcí lze garantovat v současné době za stávajících ekonomických podmínek (kraje i státu) do roku 2017 podobný rozsah dopravní obslužnosti, jakou dnes obce objednávají.  70 Kč je v rozmezí průměru plateb krajů a je v něm zahrnut i podíl na objednávce železniční dopravy, na kterou dnes obce nepřispívají.

Přehled obcí a výše jejich současných příspěvků

Přehled příspěvků obcí v %

Úhrada dopravní obslužnosti při příspěvku obcí 70 Kč na obyvatele V současné době platí Olomoucký kraj na dopravní obslužnost Kč. Obce budou přispívat na dopravní obslužnost při částce 70 Kč na obyvatele Kč, což je 5,45% celkového rozpočtu Olomouckého kraje na dopravní obslužnost.

Děkuji za pozornost. Koordinátor Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje, příspěvková organizace Jeremenkova 40b (RCO), Olomouc GPS: 49°35'26.897"N, 17°16'38.95"E IČ