Základní škola a mateřská škola Bzenec

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Opakujeme Přesvědčili jsme se: I – elektrický proud – A ( ampér )
Advertisements

Základní škola a mateřská škola Bzenec
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
I/2: čtenářská a informační gramotnost - inovace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Elektrický proud Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
zpracovaný v rámci projektu
Číslo-název šablony klíčové aktivity III/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_105.
I/2: čtenářská a informační gramotnost - inovace
Fyzika 9. ročník Anotace Prezentace, která se zabývá Ohmovým zákonem
I/2: čtenářská a informační gramotnost - inovace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
I/2: čtenářská a informační gramotnost - inovace
Základní škola a mateřská škola Bzenec
I/2: čtenářská a informační gramotnost - inovace
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Ohmův zákon. Elektrický odpor.
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
Fyzika + Elektřina. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 1 Číslo.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2: přírodní vědy - inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
OHMŮV ZÁKON. ELEKTRICKÝ ODPOR
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2: přírodní vědy - inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2: přírodní vědy - inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2: přírodní vědy - inovace Vypracoval/a:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Základy Elektrotechniky
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2: přírodní vědy - inovace Vypracoval/a:
31.1 Ohmův zákon – jak to vše začalo
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ELEKTRICKÝ PROUD.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM OHMŮV ZÁKON.
04 OHMŮV ZÁKON VY_32_INOVACE_04 autor: Mgr. Miroslava Mahdalová identifikace: G třída: 8. předmět: Fyzika anotace: Výklad nového učiva – Ohmův zákon.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady) Číslo DUM: III/2/FY/2/2/11 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
VÝKON ELEKTRICKÉHO PROUDU
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Závislost elektrického odporu na vlastnostech vodiče Číslo DUM: III/2/FY/2/2/12 Vzdělávací předmět: Fyzika.
Elektrický odpor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon (odvození)
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_FYZIKA
Rozdělení čoček a jejich charakteristické paprsky
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.53_Ohmuv_zakon_reseni_prikladu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Reostat, potenciometr TÉMATICKÝ CELEK:
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
I/2: čtenářská a informační gramotnost - inovace
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Denisa Trubirohová Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_36_ Výpočet U, I a R z Ohmova zákona Číslo projektu:
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1A_17
Transkript prezentace:

Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2769 Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2: přírodní vědy - inovace Vypracoval/a: Mgr. Jana Presová Ověřil/a: Mgr. Jana Presová

Elektromagnetické jevy - 8. ročník Název výukového materiálu: Elektromagnetické jevy - 8. ročník   Vzdělávací obor: fyzika Tematický okruh: Elektrické jevy Téma: 2.10. Ohmův zákon Stručná anotace: Prezentace obsahující informace o tom, jak spolu souvisí elektrický proud a napětí, což vyjadřuje veličina zvaná elektrický odpor, kterou zavedl G.S.Ohm a který zformuloval příslušný zákon. http://coolfyzika.weebly.com/co-jsme-se-nau269ili.html www.controlengcesko.com

2.10. Ohmův zákon a el. odpor sestavíme si daný obvod změříme v něm napětí a proud vypočítáme podíl napětí a proudu U (volty) I (mA … A) U:I (V:A)

Z naměřených hodnot vidíme, že kolikrát se změní napětí, tolikrát se změní proud Ohmův zákon říká: Elektrický proud I v kovovém vodiči je přímo úměrný elektrickému napětí U mezi konci vodiče tzn. zvětšíme-li napětí, zvětší se i proud

Elektrický odpor Je to fyzikální veličina, která říká jak spolu souvisí proud a napětí a jak moc se obvod brání tomu, aby jím procházel proud Značka: R Jednotka: 1 (řecké písmeno omega, čti óm) Vzorec: Další jednotky: 1 k = 1 000  1 M = 1 000 000  1 G = 1 000 000 000 

Zdroje – texty a obrázky Učebnice fyziky pro 8. ročník základní školy R. Kolářová, J. Bohuněk; nakladatelství Prometheus 1999 K. Rauner, J. Petřík, J. Prokšová, M. Randa; nakladatelství Fraus 2006 Z. Lustigová; nakladatelství Fortuna 1999 J. Maršák; nakladatelství Kvarta Praha 1993 Pracovní sešit k učebnici fyziky pro 8. ročník základní školy K. Rauner, J. Petřík, J. Prokšová, M. Randa; nakladatelství Fraus 2006 M. Macháček; nakladatelství Prométheus 1994 J. Bohuněk; nakladatelství Prometheus Přehled učiva fyziky S. Pople a P.Whitehead, nakladatelství Svojtka&Co. 1999 Fyzika - přehled učiva základní školy J. Vachek, nakladatelství SPN 1978 Fyzika I. a II. Z. Horák a F. Krupka, nakladatelství SNTL/ALFA, 1976  Fyzika – ilustrovaný přehled Ch. Oxlade, C. Stockley aj. Werheim, nakladatelství Blesk Ostrava 1994 Internetová encyklopedie - wikipedie

Internetové zdroje: www.vossost.cz www.cez.cz www.zslado.cz fyzika.jreichl.com – elektronická encyklopedie fyziky www.keveney.com/ – animované motory www.techmania.cz – články o fyzice, významných vědcích a vynálezcích web.svf.stuba.sk – slovenský web FYZIKA ŤA VOLÁ, videa, animace, pokusy, obrazové úlohy www.fyzikaonline.cz – prezentace a programy ze ZŠ Sokolovská Liberec www.techmania.cz/edutorium www.fyzikahrou.cz a další, některé z nich jsou obsaženy v poznámkách této prezentace, zbývající najdete v sekci Použitá literatura a další zdroje