Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/03.0008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sled katastrof v Japonsku.
Advertisements

Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Fyzika 9. ročník Anotace Prezentace, která se zabývá jadernou energetikou Autor Ing. Zdeněk Fišer Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci se seznámí s klady.
Jaderná energie.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Zpracovaly:Klára Hamplová Barbora Šťastná
Jaderná energie Objevitelé Jaderné elektrárny Jaderné zbraně
Jaderná energie Výroba paliv a energie.
Jaderná energie.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Atomové elektrárny.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Jaderné elektrárny.
VY_32_INOVACE_ 18 Jaderné katastrofy
JADERNÁ ELEKTRÁRNA.
Jedna ze dvou jaderných elektráren v ČR - Temelín
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Jaderná energie Atomová jádra Jaderné reakce Radioaktivita
Jaderná fyzika a stavba hmoty
Jaderné elektrárny Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Černobyl Jiří Ludačka.
Jaderné elektrárny.
Jaderná energie ZŠ Velké Březno.
Jaderná energie Martin Balouch, Adam Vajdík.
Jaderná energie.
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Jaderné reakce.
HAVÁRIE JADERNÝCH ELEKTRÁREN
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
ZŠ Rajhrad Ing. Radek Pavela
JADERNÁ ELEKTRÁRNA.
Energetika.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Jaderný reaktor Jedná se o tlakovou nádobu ve které probíhá řízená štěpná reakce. Nejběžnější je tlakovodní reaktor označovaný PWR. Palivem je UO2 obohacený.
Atomové elektrárny.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_10 Tematická.
Jaderná Elektrárna.
Jaderné elektrárny Vypracoval: Matěj Kolář Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2014/15 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Atomová elektrárna.
Radioaktivita.
Jaderná energie.
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_352
Jaderné Elektrárny.
22. JADERNÁ FYZIKA.
Jedna ze dvou jaderných elektráren v ČR - Temelín
VY_32_INOVACE_16 - JADERNÁ ENERGIE - VYUŽITÍ
F_070_Jaderná energie_Jaderná energie Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Jaderná Elektrárna.
Jaderné elektrárny.
Záření alfa a beta Vznikají při radioaktivním rozpadu některých jader.
Temelín.
Badatelský den Dukovany
JADERNÁ FYZIKA.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:květen 2012 Určeno:9. ročník.
VY_32_INOVACE_B3 – 11 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Jaderná elektrárna.
Těžký průmysl Energetika.
1 JE – jaderne elektrarny JE – Jaderné elektrárny 2 1 DDZ, rozdělení elektráren, Princip výroby elektřiny, 2 Objev elektronu, Historie JE.
Jaderná energetika. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Jaderná zařízení a jejich dopad na okolní prostředí
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
k diagnostice některých jaderné elektrárny jako
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Jaderné reakce Při jaderných reakcích se mohou přeměňovat jádra jednoho nuklidu na jádra jiných nuklidů. Přitom zůstává elektrický náboj i počet nukleonů.
JADERNÁ ELEKTRÁRNA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Josef Ledvoň. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Vliv radiace na člověka
Transkript prezentace:

Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/

Jaderná energie Obrovská (relativně, ne, že by v jednom atomu byla nějaká megaenergie) Zisk Rozpad těžkých jader (U - uran, Pu – plutonium, …) Syntéza lehkých jader (D + T -> He + n) Rozpadem jednoho atomu 235 U vznikne 0,03 nJ; 1kg uranu obsahuje cca 5×10 24 (pět kvadrilónů) atomů -> rozpad 1kg 235 U ~ 15×10 13 J = 150 TJ

Radioaktivita Ve větší míře nebezpečná Sievert = komplexní jednotka pro měření radioaktivity podle nebezpečnosti pro lidské tělo Běžně člověk dostane 0,2 mSv za rok (tzn. Prakticky nic) Až vystavení cca 0,5 Sv je potenciálně nebezpečné, mutagenní a může se vyskytnout lehká nemoc z ozáření

Radioaktivita Izotopy – stejné prvky s různým počtem neutronů – radioaktivní jen některé Škodlivost Okamžitá  Nemoc z ozáření – nevolnost, horečky..  Snížení počtu červených krvinek Dlouhodobá  Genetické mutace  Rakovina

Atomové bomby Lavinová štěpná reakce Vyvinuty ke konci 2. sv. války První – USA Projekt Manhattan, Los Alamos Plno významných fyziků – R. P. Feynman (mimojiné tam i odemykal trezory), R. Oppenheimer nebo N. Bohr Sestrojeny 2 bomby – Fat Man a Little Boy Později shozeny na Hirošimu a Nagasaki Nebezpečné hlavně kvůli radioaktivitě, která na místě zůstane několik desítek let

Jaderné elektrárny (1) Od 50. let 19. století Asi 15% světové spotřeby elektřiny V ČR – Temelín, Dukovany - – 31% spotřeby Výhody Velký výkon V porovnání s tepelnými nepatrný objem odpadu Uran pravděpodobně vydrží déle než uhlí Nevypouštějí ani CO 2, ani CO, ani SO 2, jen vodní páru

Jaderné elektrárny (2) Nevýhody Drahá stavba Problémy s ekology přivazujícími se ke stromům určeným k odstranění Nutnost někam ukládat použité palivo Rozšíření V ČR – asi 30% Rakousko – Zwentendorf prakticky dostavěna, ale 1978 si ji v referendu zakázali a místo toho topí českým a polským uhlím v nově postavené uhelné Francie – 75% USA – 20,2%

Havárie jaderných elektráren Málo Ale velké problémy Stupnice 0-7 Zavedena Mezinárod- ní Agenturou pro Ato- movou Energii a Agen- turou pro Jadernou Energii OECD 4-7 – havárie, 1-3 – nehody, 0 – nic Jednotlivé incidenty čísluje právě MAAE

Zdroj: Wikipedia

Černobyl na Ukrajině (SSSR) Stupeň 7 → nejhorší jaderná havárie v historii Chvátalo se se vším, neboť kdyby se něco nestihlo, komunisté by trestali Špatné vlastnosti reaktoru, neproškolená obsluha Test bezpečnosti reaktoru – špatně proveden

Černobyl

Three-Mile Island Pensylvánie, USA 5. stupeň Částečné roztavení 2. reaktoru Výpadek chladícího zařízení, operátoři zareagovali pozdě Únik radiace Zbrždění rozvoje jaderné energetiky v USA

Three-Mile Island

Fukušima I (1) (zemětřesení) - ??? Japonsko, Fukušima Aktuální Stupeň zatím neurčen, někdy se udává 5, jindy 6, občas jen 4 Kvůli tsunami vypadlo napájení chladícího systému a posléze přestalo fungovat i záložní Rekatory chlazeny mořskou vodou → obrovské množství kontaminované vody

Fukušima I (2) Voda vypouštěna do moře Výbuchy vodíku v reaktorových budovách Problém se 4 reaktory, v 1 trhlina Výbuch nehrozí

Fukušima I

Ochrana před zářením Zachovat dostatečnou vzdálenost od zdroje Důkladně se obléct Při styku s kůží se neprodleně umýt Nekonzumovat radioaktivní potraviny a tekutiny Při větší dávce sníst neradioaktivní jód NEPANIKAŘIT!! (Zdaleka to není tak hrozné, jak se zdá)

Ochrana před zářením