Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Advertisements

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Jednotky délky. Délková měřidla
Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
MĚŘENÍ DÉLKY.
MĚŘENÍ DÉLKY PLOCHY OBJEMU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Téma: Fyzikální veličiny – objem Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Měření délky.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina D é l k a Creation IP&RK.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Téma: Fyzikální veličiny – délka
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Měření Přírodověda 4. ročník.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Opakované měření délky
Přesnost a chyby měření
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
DÉLKA. Rozdělte se do skupin po čtyřech: Každá skupina dostane pracovní list s následujícími úkoly.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
DÉLKA délka se používá k udání rozměrů těles (délka, šířka, výška, hloubka) nebo vzdálenost mezi dvěma body v prostoru. d = 1m Značka: d Jednotka: m (metr)
Autoři:Iveta Rejnušová a Karolína Moravcová
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
MĚŘENÍ DÉLKY - OPAKOVÁNÍ
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Linda Jelínková Gabriela Štěrbová
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Měříme délku s různou přesností
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_162_Objem tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Opakované měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , prosinec.
Měření délky – cvičení Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/2 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Měření délky Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_16 16 MĚŘENÍ DÉLKY autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Opakované měření délky
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Svatava Juhászová datum: Název: VY_52_INOVACE_01_FYZIKA
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_14_FYZIKÁLNÍ VELIČINY
VY _52_INOVACE_A_08_Délka
MĚŘENÍ DÉLKY.
Jak postupujeme při měření délky
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - Fyzika - Prima
Přesnost a chyby měření
Transkript prezentace:

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1 Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor: Mgr. Stanislava Kubíčková zpracováno: 11.1.2012 ročník (obor) sekunda tematická oblast Fyzikální veličiny Předmět Cvičení z fyziky Anotace: Prezentace je vytvořena jako podpora k laboratorní práci Určení doby 1 kmitu. V úvodu slouží několik otázek k opakování pojmu a jednotek délky, měření délky pomocí vhodně zvolených měřících přístrojů, přesnosti měření a základní pravidla pro měření délky. V závěru je studentům nabídnut návrh na protokol o vykonané laboratorní práci, který odevzdají dle domluvy s vyučujícím. Šablona číslo materiálu III/2-11 III/2 -11-1

Měření délky

Co bychom měli vědět … Doplňte: Základní jednotkou délky je … Ve škole měříme … Švadleny měří … Zedníci používají ………………… metr ( m ) pravítkem krejčovským metrem skládací měřidlo

Co bychom měli vědět … Doplňte: Řemeslníci na delší vzdálenosti používají……………… Strojaři na kratší vzdálenosti používají ……………… pásové měř. posuvné měř.

Co bychom měli vědět … Doplňte: Každý měřící přístroj má ……………… Posuvná měřidla už jsou často vybavena ……………… stupnici digitálním displejem http://www.merici-pristroje.cz/uploads/pics/1.jpg

Co bychom měli vědět … Jak postupujeme při měření délky? Zvolíme vhodné měřidlo podle rozsahu stupnice: Určíme jednotky stupnice, nejm. dílek, odchylku cm 0,1 cm 0,05 cm Na začátek měřeného předmětu položíme měřidlo, aby na něm byl počátek stupnice (nula). Zjistíme jaký údaj na stupnici odpovídá konci předmětu. Stupnici sledujeme vždy kolmo!

Úkol č. 1 Změřte rozměry učebny: Pomůcky: pásové měřidlo Postup práce: Nejprve odhadneme délku i šířku místnosti a pomocí pásového měřidla změříme obě hodnoty.Vše pečlivě zapíšeme.

Úkol č. 2 Změřte rozměry pracovního stolu a délky 3 předmětů na něm ležících: Pomůcky: pásové měřidlo, pravítko, 3 předměty (tužka, kousek drátku, skleněnou tyčinku, …) Postup práce: Nejprve odhadneme rozměry pracovního stolu a pomocí pásového měřidla délky změříme-nejprve vy a potom spolupracovník.Vše pečlivě zapíšeme. A porovnáme všechny hodnoty. Odhadneme délky tří předmětů, pomocí pravítka je změříme. Vše provedeme desetkrát a pečlivě zapíšeme – nejlépe do přehledné tabulky. Vypočítáme aritmetický průměr a porovnáme s původními odhady.

Úkol č. 2 Změřte rozměry pracovního stolu a délky 3 předmětů na něm ležících: Měření: PRACOVNÍ STŮL  délka šířka výška odhad   1.měření 2.měření

Úkol č. 2 Změřte rozměry pracovního stolu a délky 3 předmětů na něm ležících: Měření: POČET MĚŘENÍ 1. předmět 2.předmět 3.předmět 1.   2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. aritmetický průměr

Úkol č. 3 Změřte rozměry částí těla: Pomůcky: krejčovský metr Postup práce: Nejprve provedeme odhady, poté pečlivě změříme a pokud se jedná o párovou část, porovnáme pravou a levou část. Měříme: obvod hlavy, šířku p/l dlaně, rozpětí paží, délku p/l lokte, délku p/l nohy(stopy), výšku postavy. Měření provedeme asi pětkrát, pečlivě zapíšeme. Vypočítáme aritmetický průměr.

Úkol č. 3 Změřte rozměry částí těla: Měření: ČÁSTI TĚLA obvod hlavy p dlaň l dlaň paže p loket l loket p stopa l stopa výška odhad   1.měření 2.měření 3.měření 4.měření 5.měření aritmetický průměr

Protokol:

galerie z office.microsoft.com Zdroje : Obrázky: vlastní tvorba galerie z office.microsoft.com http://www.merici-pristroje.cz/uploads/pics/1.jpg FYZIKA učebnice pro ZŠ a VG, K. Rauner, Nakladatelství Fraus 2004, ISBN 80-7238-210-1