Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem."— Transkript prezentace:

1 Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana CZ.1.07/1.1.10/01.0063

2 Měření délky Fyzika 6. ročník Marcela Kubátová

3 Úkoly: Změř pravítkem rozměry předmětů, které máš na lavici. Měření zapisuj do sešitu. Změř si krejčovským metrem obvod hrudníku, pasu, hlavy, chodidla. Měření proveď doma a zapiš je do sešitu. Změř pásmem délku a šířku učebny. Proč atleti běhu na 400 metrů nestartují z jedné čáry?

4 Přesnost měření: Přesnost měření je dána hlavně stupnicí použitého měřidla. Při některých měření se dá odhadnout desetina nejmenšího dílku, budeme za přesnost měření považovat polovinu nejmenšího dílku. Přesnost pravítka je tedy 0,5 mm, polovina nejmenšího dílku, tedy 1 mm.

5 Chyby měření: chyby můžeme rozdělit do tří skupin: – chyby způsobené měřeným tělesem (učebna nemusí být přesně pravoúhlá, stěny nejsou všude stejně vzdáleny,…) – chyby způsobené měřidlem (pásmo může být vytažené, takže měříme kratší délky,…) – chyby způsobené člověkem (přiložení měřidla, správné přečtení,…)

6 Zásady správného měření: fyzikální veličinu měříme vícekrát vyloučíme omyly měřícího člověka určíme aritmetický průměr měření pokud odchylky měření od aritmetického průměru nejsou velké, můžeme výsledek uvést s jedním desetinným místem navíc

7 Měření učebny: Č. měř.1.2.3.4.5.6.7.8.9.10. hodnota10,2510,2710,2410,2610,4110,2510,2610,2710,2410,25 V našem příkladu vynecháme páté měření, je nepřesné. Vypočítáme aritmetický průměr z devíti měření.

8 Měření průměru tenkého drátu: drát namotáme těsně vedle sebe na tužku v 50 závitech a změříme celkovou délku aritmetický průměr měření pak na závěr musíme vydělit padesáti, tak získáme průměr drátu

9 Tloušťka vlasu: Uměli byste změřit tloušťku vlasu? Ta bývá od 0,04 mm do 0,1 mm a je různá na na různých místech hlavy. Na hlavě člověk mívá asi 100 000 vlasů. Vlas naroste asi o 1 cm za měsíc. http://mladazena.maminka.cz/assets/mlada-zena/moje-psychologie/vlasy450.gif

10 Tloušťka mince: Vymysli způsob, jak změřit tloušťku jedné koruny. Nech se inspirovat průměrem drátu. Proveď a zapiš měření do sešitu. http://storage0.dms.mediafax.cz/media/1/1/1686/2843689/1/koruna-mala.jpg

11 Zdroje: Karel Rauner a kolektiv Fyzika učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia Fraus, 2004


Stáhnout ppt "Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem."

Podobné prezentace


Reklamy Google