Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Advertisements

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_12 Hustota látky
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 6.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
Těžiště tělesa (Učebnice strana 48 – 50)
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Téma: Fyzikální veličiny – objem Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_161_Hmotnost tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: D OPLŇ DO OBRÁZKU NÁZVY ČÁSTÍ ROVNORAMENNÝCH VAH.
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
Vážení na laboratorních vahách Pracovní činnosti 6. ročník
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Měření fyzikálních veličin – Měření hmotnosti
Měření hmotnosti tělesa
Měření hmotnosti.
Měření hmotnosti tělesa.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Měření fyzikálních veličin – Hustota
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Měření hmotnosti.
Hmotnost Fyzikální veličina
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
Měření hmotnosti Fyzika Autor: RNDr.Zdeňka Strouhalová
Hustota dřevěného hranolu
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření hmotnosti
FYZIKA Měření hmotnosti tělesa. Vypracoval: Lukáš Karlík.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - HMOTNOST Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hustota Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Jméno autora: Mgr. Roman Holoubek Datum vytvoření:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Uděláme si odměrku (Látka a těleso) Předmět: Fyzika Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina: 6. ročník.
Měření hmotnosti těles K určování hmotnosti používáme různé druhy vah. K určování hmotnosti našeho těla používáme osobní váhy. Obr.1 – foto autor.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/10 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Vážení Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Měření hmotnosti Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
zpracovaný v rámci projektu
Fyzika hrou-opakování II.
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
zpracovaný v rámci projektu
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
MĚŘENÍ HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_
AUTOR: RNDr. Ivana Bělohradová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_F+Z_06
Autor: Andrea Kolářová Název : VY_32_INOVACE_1A_08_Hmotnost
HMOTNOST AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1 Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor: Mgr. Stanislava Kubíčková zpracováno: 4.1.2012 ročník (obor) sekunda tematická oblast Fyzikální veličiny Předmět Cvičení z fyziky Anotace: Prezentace je vytvořena jako podpora k laboratorní práci Měření hmotnosti pravidelného tělesa. V úvodu slouží několik otázek k opakování pojmu hmotnosti, měření. V závěru je studentům nabídnut návrh na protokol o vykonané laboratorní práci, který odevzdají dle domluvy s vyučujícím. Šablona číslo materiálu III/2-11 III/2 -11-3

Měření hmotnosti pravidelného tělesa

Domácnost(kuchyň), stavebnictví, lékařství Co bychom měli vědět … Jak obvykle nazýváme měření hmotnosti? vážení Vážení patří mezi nejčastější měření v našem životě. Kde nejčastěji vážíme? Domácnost(kuchyň), stavebnictví, lékařství Měřící zařízení se nazývá … váhy

Co bychom měli vědět … Nejstarší, ale stále používané váhy jsou … rovnoramenné váhy

kousky papírků, korálky Co bychom měli vědět … Jak probíhá příprava vah? pomocí stavěcích šroubů zajistíme, aby deska vah byla vodorovná – ověřujeme olovnicí zkontrolujeme rovnovážnou polohu vah – jazýček vah se vychyluje na obě strany stejně Jaký předmět použijeme k vyvážení? kousky papírků, korálky

Co bychom měli vědět … Jak probíhá samotné vážení? Zaaretujeme: Vážený předmět položíme (obvykle) na levou misku, závaží pinzetou (obvykle) na pravou. Odaretujeme: pozorujeme vychylování jazýčku Zaaretujeme: dle vychýlení přidáme nebo ubereme závaží, dokud nenastane rovnováha = jazýček se vychyluje na obě strany stejně Výslednou hmotnost získáme sečtením jednotlivých závaží.

Co bychom měli vědět … různé hmotnosti – přidáme závaží rovnováha – sečteme závaží

Co budeme potřebovat k určení hmotnosti ? Pomůcky: Rovnoramenné váhy, sada závaží, dřevěný kvádr

Jak budeme postupovat? Postup práce: Nejdříve vyvážíme váhy, poté na misku položíme těleso (dřevěný kvádr), jehož hmotnost chceme určit. Postupně přidáváme nebo odděláváme závaží, podle toho, jak a kterým směrem se vychyloval jazýček vah. Měříme tak dlouho, dokud se jazýček vah nevychyluje v obou směrech stejně. Zapíšeme všechny hodnoty závaží. Výslednou hmotnost získáme sečtením všech hodnot závaží. Vše pečlivě zapíšeme.

Jak zapíšeme výsledky měření ? Výslednou hmotnost získáme sečtením všech hodnot závaží. Pro výpočet hustoty potřebujeme znát objem. Pomocí posuvného měřidla zjistíme rozměry tělesa. Zapíšeme a vypočítáme podle vzorce objem tělesa.

Jak zapíšeme výsledky měření ? Hustotu vypočítáme podle základního vzorce: A výsledek vyjádříme v základních jednotkách!

Hustota dřevěného kvádru je … Odpovídá – neodpovídá tabulkové hodnotě. Zhodnocení výsledků Závěr: Hustota dřevěného kvádru je … Odpovídá – neodpovídá tabulkové hodnotě. Proč?

Protokol:

galerie z office.microsoft.com Zdroje : Obrázky: vlastní tvorba galerie z office.microsoft.com FYZIKA učebnice pro ZŠ a VG, K. Rauner, Nakladatelství Fraus 2004, ISBN 80-7238-210-1