Pavel Pánek panek@pef.czu.cz 224382353 MaM FAPPZ Pavel Pánek panek@pef.czu.cz 224382353.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Projektové řízení Modul č.1.
Tvorba cen v maloobchodě
managementu znalostí podle
Procesy Informační proces
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování, audit Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
VY_32_INOVACE_EKO_05 MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
3.Analýza ziskovosti a marketingové produktivity
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Vybrané metody analýzy
2. téma 1MU305, 211 – Manažerské účetnictví I.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Marketingový informační systém MIS. MIS  systém činností, vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací, nezbytných pro kvalitnější.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
2008/2009 REPORTING Tereza Mulačová Česká zemědělská univerzita v Praze Tereza Řezníčková Provozně ekonomická fakulta Marek Tláskal obor Veřejná správa.
Finanční analýza.
1.Obsah marketingového řízení
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Podnikatelský plán struktura plánu.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
8. Marketing.
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Model strategie marketingového mixu
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Vybrané manažerské nástroje
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketingový plán podniku
MARKETING Přednáška P
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Katedra řízení podniku
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Ekonomika malých a středních podniků
Vyhodnocení stavební zakázky
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Pavel Pánek panek@pef.czu.cz 224382353 MaM FAPPZ Pavel Pánek panek@pef.czu.cz 224382353

Obsah přednášky 14 a 15 Marketingové komunikační procesy ( balení, značka, presentace, komunikační mix), propagační program, monitorování a publicita, PR. - probráno minulou hodinu Marketingové informační systémy – probráno v přednášce 8 Sestavení rozpočtu marketingových programů, hodnocení marketingových strategií - analýza návratnosti a rizika projektů, marketingový audit, strategický marketingový controlling

Reporting Cíl: racionálnější provádění určité činnosti nebo procesu Budoucí vývoj: integrované systémy reportů se promítnou do struktury MIS Reporting: retrospektivní zaměřený na budoucnost

Reporting Dílčí cíle: Reporting musí srovnávat musí vykazovat musí analyzovat musí syntetizovat

Reporting-oblasti Vnější rizikové prostředí Zákazníci Kategorizace zákazníků (spokojenost, doba spolupráce, dle reklamace) Míra realizace zboží Podíl specielních zakázek Obchodní toky

Reporting-oblasti Trh Marketingový mix Podíl na trhu Konkurence Rozložení zákazníků Marketingový mix Kategorizace výrobků dle tržní životnosti Náklady na reklamu Efektivnost obchodních cest Podíl služeb

Reporting-oblasti Vnitřní rizikové prostředí Výkonová rizika Příprava výroby, vývoj Náklady Kvalita Finanční rizika Zdroje finančních prostředků Finanční pozice, ziskovost Podnikatelská rizika

Reporting-oblasti Personální rizika Pracovní kapacita Struktura zaměstnanců Mobilita, fluktuace zaměstnanců Náklady práce Noví zaměstnanci - adaptabilita

Marketingový informační systém zahrnuje pracovníky, zařízení a informační technologie pro sběr, třídění, analyzování a distribuování potřebných, včasných a přesných informací tvůrcům marketingových rozhodnutí.

MIS Na tvorbě potřebných informací se podílejí: interní disponibilní informace, marketingové zpravodajství, marketingový výzkum, marketingové analýzy na podporu rozhodování. Vnitřní zdroje Vnější zdroje Smíšené zdroje

Interní informační systém (Vnitřní zdroje) informace, které má firma k dispozici nebo si je sama zjišťuje informace z podnik. účetnictví, statistické evidence,z ekonomických rozborů přehledy objednávek, prodejů, cen, skladových zásob, pohledávek, dluhů atd. informace o výsledcích

Vnější zdroje informace, které nejsou pro firmu běžně dostupné a je potřeba je získat informace získané ze statistických přehledů ČSÚ, ČNB, ministerstev, články z odborných časopisů nebo prostřednictvím marketingového výzkumu

Marketingový zpravodajský systém (Vnější) soubor postupů a informačních zdrojů, využívaných manažery pro získávání potřebných informací o vývoji v tržním prostředí poskytuje informace o událostech marketingové zpravodajství lze provozovat čtením knih, časopisů, obchodních publikací, rozhovory se zákazníky, dodavateli, distributory a dalšími partnery ve vnějším prostředí, rozhovory s jinými manažery a zaměstnanci

Marketingový výzkumný systém (vnější) Výzkum zajišťuje „most k zákazníkovi“. Marketingový výzkum je systematické určování, shromažďování, analyzování a vyhodnocování informací týkající se určitého problému, před kterým firma stojí.

Marketingový výzkumný systém Dodavatelé marketingového výzkumu   velké společnosti  mají vlastní marketingové výzkumné oddělení malé firmy  využívají ekonomicky nenáročné způsoby: angažování studentů a pedagogů vysokých škol na výzkumných marketingových projektech; využívání počítačových informačních sítí; zkoušení konkurentů;

Marketingový výzkumný systém Proces marketingového výzkumu Specifikace problému a stanovení výzkumných cílů. Sestavení plánu výzkumu. Sběr informací. Analýza informací. Prezentace výsledků.

Marketingový systém na podporu rozhodování (MDDS) (smíšené) MDDS - marketing decision support system koordinovaný soubor dat, subsystémů, nástrojů a technik, který spolu s počítačovou a softwarovou podporou poskytuje manažerům informace o vnitřním a vnějším prostředí a pomáhá jim při vytváření lepších marketingových rozhodnutí.

MDDS Proces vytvoření rozhodnutí: zformulování relevantních otázek  vložení do příslušného modelu v MDSS  vygenerování určitých dat  statistická analýza  optimalizační program pro určení nejvhodnější strategie všechny kroky se odehrávají v počítači

Typologie informací primární a sekundární kvantitativní a kvalitativní primární – získávány v přímé souvislosti s cíli výzkumu a potřebami výzkumníka nebo zadavatele výzkumu v dané formě nebyly nikdy dříve publikovány sekundární – byly již shromážděny pro jiný účel, ale jsou využitelné i pro výzkum vlastní jsou veřejně přístupné (zdarma či za úplatu) kvantitativní a kvalitativní kvantitativní – vyjadřují hodnoty měřených veličin (množství, objem apod.) kvalitativní – charakterizují zkoumané jevy pomocí pojmů a kategorií interní a externí interní – shromažďovány uvnitř podniku a jsou jeho pracovníkům známy externí – informace získávané ze zdrojů mimo podnik

Primární a sekundární informace informace získané speciálně pro potřeby a využití v marketingu Sekundární informace byly vytvořeny pro jiné účely než pro potřeby marketingu a jejich vypovídající schopnost není taková jako u primárních informací

Sestavení rozpočtu m. programů Stanovení marketingového rozpočtu znamená kvantifikaci jednotlivých zadaných úkolů pro každou organizační jednotku v peněžních jednotkách. 1. přímý postup – jeho východiskem je odhad prodeje, který odpovídá danému cenovému indexu a rozpočtu: odhad velikosti relevantního trhu odhad tržního podílu odhad očekávaného prodeje kalkulace variabilního krycího příspěvku kalkulace celkového krycího příspěvku CKP

Sestavení rozpočtu m. programů nepřímý postup - na základě odhadu, zda může být dosažena požadovaná úroveň prodeje: odhad cílové úrovně CKP kalkulace požadované úrovně tržeb pro naplnění CKP kalkulace požadovaného tržního podílu odhad dosažení požadovaných tržeb a tržního podílu

Shrnutí Marketingový plán Marketingový rozpočet předznamenává, co se stane během plánovacího období, stanovuje zodpovědnost pracovníků, kolik to bude stát a očekávané výsledky. Marketingový rozpočet nebere v úvahu pouze rozpočet nákladů, ale také rozpočet výkonů zahrnující ukazatele jako jsou obrat, podíl na trhu nebo zisk.

Marketingový audit Jedná se o komplexní prověrku veškerých interních firemních procesů, sortimentu a zákazníků spolu s vnějším prostředím, následnou analýzou a adekvátním doporučením vhodné strategie. Marketingový audit je důležitým nástrojem pro firmy, které potřebují identifikovat své slabé stránky a nalézt nové příležitosti k posílení tržní pozice. Rozlišujeme externí a interní audit

Výstupy marketingového auditu Nové tržní příležitosti a hrozby. Vývoj trhu versus firma – pozice, konkurence, sortiment, komunikace,…. Reálné cíle pro optimální časové horizonty. Vhodné obchodní či marketingové strategie se synergií jednotlivých úkolů. Rentabilní portfolio firemních produktů. Zákazníci - KDO je Váš zákazník? JAK nakupuje? JAK jej pozitivně ovlivním? Konkurence – jak obstát v konkurenčním prostředí. Efektivita a ziskovost podpory prodeje, distribuce a komunikace. Audit dodavatelsko-odběratelských vztahů. Práce s informacemi – interní / externí. Personál – slabé a silné stránky.

Cíl marketingového auditu vyhodnocení úspěšnosti marketingové strategie minulého období, zjištění proč byla úspěšná nebo proč byla neúspěšná zjištění, zda organizace má dostatečně rozvinutou vnější i vnitřní marketingovou kulturu k dosažení vytčených cílů odhalení silných a slabých stránek, stanovení priorit, návrh strategie k posílení silných a potlačení slabých stránek odhalení konkurenčních výhod, návrh strategie k jejich posílení a efektivnímu využití

Po auditu Na marketingový audit může navazovat externí analýza, analýza SWOT a návrh variant marketingové strategie. Motto: „Konkurenční výhody jsou jako diamanty: musí být nejprve nalezeny, pak vybroušeny a velmi pečlivě opatrovány.“

Marketing controlling (z anglického to control - regulovat, usměrňovat) systém evidence chodu podniku rozsáhlý koordinační koncept, který má za úkol pomáhat vedení a odpovědným osobám usměrňovat chod podniku Motto: Aby sme mohli podnik efektívne riadiť, potrebujeme sa opierať o realitu, nie priania a špekulácie.

Analýza návratnosti a rizika K nejpoužívanějším přístupům analýzy návratnosti patří:  analýza ziskovosti  analýza nákladů a užitků  analýza tvorby hodnoty pro akcionáře Dalším ukazatelem přijatelnosti je riziko, jemuž musí podnik čelit při sledování dané varianty strategie. Riziko lze ocenit podle těchto možností:  analýza vývoje finančních ukazatelů  analýza citlivosti

Děkuji za pozornost a přeji hodně štěstí u zkoušek