…začíná experiment Jana Marie Havigerová experiment = součást projektu Informační chování nadaných dětí v pregramotném období.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÍTEJTE NA STRÁNCE VÝCHOVNÉHO PORADCE
Advertisements

pro společnost Chodura
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
Udělej si následující test:
VŠB – Technická univerzita Ostrava
Jak na to, aniž bychom se zničili
…začíná experiment Jana Marie Havigerová experiment = součást projektu Informační chování nadaných dětí v pregramotném období.
Jižní Evropa – Itálie a Řecko
Jak se (ne) stát závislákem! „Jak se (ne) stát závislákem !“ je interaktivní výchovný program pro „….náctileté“ s tématikou primární prevence některého.
– PŘEDŠKOLÁČEK. Jak dlouho si ještě můžeme dovolit připravovat dnešní děti ve včerejších školách s předvčerejšími metodami na zítřejší.
Prezentace Neoficiálních Klientských Internetových Stránek Společnosti DUHA.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
PODPORA VÝCHOVY ŽÁKŮ K OCHRANĚ PŘED RIZIKY A K BEZPEČNÉMU CHOVÁNÍ Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v.v.i.
PSYCHICKÉ STAVY.
Přátelství.. .. je něco hezčího ? ...
Proč je důležité studovat Principy
Psychologie sportu stolního tenisu a tenisu obzvlášť Vojtěch Kaplan O4A.
19.a školení lektorů.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze š
AUTOR: Mgr. Josef Zhorný ANOTACE: Připravená hra slouží jako doplněk k výuce regionální geografie. Studenti se rozdělí na stejně početné skupiny, přičemž.
Teorie Lawrence Kohlberga
AUTOR: Mgr. Josef Zhorný ANOTACE: Připravená hra slouží jako souhrnné opakování výukového bloku Západní Evropa – Obecně a Francie. Studenti se rozdělí.
Člověk se nědy zeptá proč...???
kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 19. a Mgr. Pavel Motyčka
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Podle knihy Dobráci od přírody – Frans de Waal
AUTOR: Mgr. Josef Zhorný ANOTACE: Připravená hra slouží jako souhrnné opakování výukového bloku Západní Evropa - Benelux. Studenti se rozdělí na stejně.
Petr Sádlík, Tomáš Rudolecký,
(komentovaný přehled)
Vyjednávání I sebelepší mezilidské vztahy nebo manažerské techniky nás čas od času nedokážou ochránit před střetem různých názorů, myšlenek nebo přístupů.
Přečti pořádně hlavně konec !!! a nepodváděj !! A hlavně si přečti konec, to nemá chybu, jsi na správném místě! Učitel filozofie jednoho dne přisel, do.
FÁZE NÁCVIKU SLOHOVÉHO PROJEVU
Zpracovala: Simona Hyková
Specifický typ osobnosti
Jana Havigerová Jana Přibylová Univerzita Hradec Králové
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Poruchy v komunikaci Tereza Svobodníková.
Listopad 2006 (c) Radek Maca ÚVOD Průvodní prezentace ke studiu ICTK STRATEGIE ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE.
PSYCHOLOGIE JE VĚDNÍ OBOR, KTERÝ SE ZABÝVÁ PROŽÍVÁNÍM (PSYCHICKÝMI JEVY) A CHOVÁNÍM ČLOVĚKA.
Vnitřní lékařství - blok 4 Pokyny k elektronickému testu.
Národní program zdraví – projekty podpory zdraví Putování za zdravým jídlem Mít své tělo ráda Krok za krokem za zdravým životem Národní program řešení.
Příběh pro všechny tvrdě pracující
VÝVOJ ŘEČI VY_52_INOVACE_ února 2014
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_09.
Plánování hodiny pozpátku Text: Ivan Klíma, Jak daleko je slunce Příprava hodiny literární výchovy pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ A. Studentka vyhledá text.
I n k l u z i v n í v z d ě l á v á n í aneb odvaha dělat věci jinak
Maturity – jaro Předměty Povinně: Český jazyk a literatura Na výběr jeden z předmětů: - Cizí jazyk -Matematika Jediná úroveň Další (profilové) zkoušky.
… jsou bohatší lidé šťastnější?
Příjemce podpory: TRIALOG
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Umění ptát se Jitka Navrátilová, Ph.D
Maturity – jaro 2017.
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Čím chci být až vyrostu M. Krátká.
Udělej si následující test:
MOTIVACE Zora Syslová.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_73
AUTOR: Mgr. Jitka Zajíčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_CJ_19
Copak tady děláte? tázací oznamovací Věta zvolací.
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
aneb vyvážený plán hodiny s prvky konstruktivismu
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Veletrh zdraví
Udělej si následující test:
Témata kognitivní psychologie
Kritické myšlení v mateřské škole
Autor: Mgr. Lenka Zlámalová Datum: Název: VY_32_INOVACE_12_ČESKÝ JAZYK
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Transkript prezentace:

…začíná experiment

Jana Marie Havigerová experiment = součást projektu Informační chování nadaných dětí v pregramotném období

T AJEMSTVÍ OTÁZEK JAK ZKVALITNIT INFORMAČNÍ CHOVÁNÍ DĚTÍ, ŽÁKŮ A STUDENTŮ Krakow

1.Informační chování 2.Zrození otázek 3.Otázky v souvislostech 4.Jak využívat otázky ve škole

Informační chování chování, které jedinec produkuje za účelem získání informací 1.Informační potřeba – vím, že něco nevím a chtěl bych vědět 2.Vlastní informační chování – pátrám po odpovědi v lidské mysli (tzv. vnitřní chování) ve vztahu k lidem ve vztahu k informačním prostředkům 3.Nasycení potřeby a pocit uspokojení x frustrace (agrese, apatie) Bod 2 společný jmenovatel: otázky ptám se sám sebe, zeptám se někoho nebo položím dotaz ve vyhledavači

Zrození otázek Informační chování - otázky - produkujeme od nejútlejšího věku… Tak přijde ta osoba s tím teplým nápojem v těle nebo ne?

Zrození otázek Na počátku je vždy zvědavost – zajímalo by mě, co se stane, když…? Copak se asi stane, když do toho pořádně praštím?

Zrození otázek Informační chování nás provází po celý život Jakou známku z té písemky asi dostanu?

Zrození otázek Život bez něj ani není možný… Je jedlá? …nebo není?

Zrození otázek Být? …či nebýt? Položení otázky souvisí s myšlením – kdo klade otázky, myslí.

O TÁZKY V LIDSKÉ MYSLI

Otázky v souvislostech Kognitivní procesy – Výsledek myšlenkových procesů – Spouštěč myšlení – Uzavřené otázky – konvergentní myšlení – Otevřené otázky – divergentní myšlení – Podněcovač paměti (mozaika) Emočně a sociálně – Jsou projevem zájmu – Podporují dobré vztahy

Kdo se moc ptá, moc se dozví… Platí to i ve škole?

Otázky ve škole? Český národní korpus

85% učitel (z toho ½ doplňkové, ½ uzavřené) 15% třída = průměrně 0.33 otázky na 1 žáka

Kam ve škole mizí přirozená lidská zvídavost?

Jak škola aktivuje myšlení?

Jak tento stav změnit?

1. P TÁT SE HODNĚ A SPRÁVNĚ …

Učitelské desatero Klaďte otázky různých úrovní – viz Bloomova sedmikráska Klaďte otevřené doplňovací otázky, spíše než uzavřené Klaďte otázky s otevřeným koncem Klaďte otázky podporující divergentní myšlení Nikdy se nespokojte s jedinou odpovědí! Klaďte otázky obecně celé třídě Ponechte tázanému čas na odpověď Klaďte jednoznačné otázky V jednom okamžiku klaďte vždy jen jednu otázku Neodpovídejte na své vlastní otázky

2. U ČIT DĚTI HODNĚ A SPRÁVNĚ SE PTÁT …

Veďte děti ke kladení otázek Hrajte s dětmi otázkové hry – 20 question task (Na co myslím?) – Neverending story (6W) – Tazatelské cornell notes (tázací zájmena) – Bloomova sedmikráska – Brainstorming aneb hra na Co ještě? – Co by bylo kdyby? Povzbuzujte děti ke kladení otázek Chvalte děti, když se ptají

V AŠE OTÁZKY PRO TENTO OKAMŽIK ?

P ŘEJI HEZKÝ DEN A MYSL PLNOU OTÁZEK … T: