CorelDRAW Začínáme… Grafika této prezentace byla vytvořena v programu CorelDRAW.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Advertisements

Microsoft Word 2010 I. Spuštění aplikace Wordu Popis prostředí Základní editace textu VY_32_INOVACE_52_MS_Word_ I.
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
X EXEL.
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
COREL DRAW Efekty - 1 Úprava textu obálkou Přechody mezi objekty
Manažerská grafika: Program č.3 Jaroslav LosSB 272.
Veronika Lexová. - Obrázek slouží k pestřejšímu vzhledu dokumentu. Dále aby zobrazoval nějaký děj nějaké věci (např: na internetových stránkách fotky.
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 13.1 (Schránka a operace se schránkou)
VYPRACOVALA: MGR. HANA TOFLOVÁ DNE: ICT2/1/3/13 WORD - tabulky.
Počítačová grafika (základy práce ve vektorovém kreslicím programu)
Jak vytvořit vlastní prezentaci ?
COREL DRAW - 2 PRÁCE S OBJEKTY
VY_32_INOVACE_55_MS_Word_IV. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – výběr více objektů, seskupení.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_17.
Návod na složení jména z písmenkových log
Tabulkové procesory (MS Excel) Ing. Jan Roubíček.
Word – Struktura dokumentu
MALOVÁNÍ.
Vkládání kreslených útvarů
Textový procesor (MS Word)
Informace a Internet Bohumil Bareš. Grafický editor GIMP (1)  úvod  seznámení s programem  výběry  práce se schránkou 2.
VY_32_INOVACE_E3-09 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU III. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
WORD 2010 Karta Domů, skupina Odstavec. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309,
VEKTOROVÁ GRAFIKA ZONER CALLISTO.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
Power Point– sestavujeme prezentaci
Psaní do buňky Klikneme na buňku → označí se → → můžeme začít do buňky psát.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Malování.
Textový editor MICROSOFT WORD.
Přepínání klávesnice Umístění jednotlivých znaků se na klávesnici může měnit v závislosti na tom, jakou klávesnici používáme.U nás se samozřejmě nejčastěji.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR v rámci projektu EU – OP VK, oblast podpory 1.4. Základní škola, Vlašim, Březinská 1702 PROGRAM MALOVÁNÍ Seznámení.
Mgr. Karel FischerTabulky1 Tabulka je část dokumentu, kde text je vkládán do políček. Políčka tvoří sloupce a řádky. Tabulku můžeme vložit dvěma způsoby:
Tabulky v Microsoft Excel Vypracovala: Mgr. Drahoslava Drábková Dne: ICT2/1/3/15.
Psaní a editace textu Jindřich Terč.
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (3)
Základy práce na PC Ing. Jan Roubíček. Práce s okny VY_32_INOVACE_10_1_02_AP.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 Úvod do práce ve Windows Autor: Mgr. Aleš Kozák.
Kreslicí nástroje VY_32_INOVACE_GR_786. KRESLICÍ NÁSTROJE 1. Plechovka - slouží k vyplňování výběru barvou nebo vzorkem. Nastavení: Režim - standardně.
K čemu slouží Jak ho spustíme Hlavní pás karet Pracovní prostředí – nabídka tlačítka Office Jak správně psát Píšeme velká písmena Pohyb po dokumentu Typy.
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
- Výběry VY_32_INOVACE_GR_782. VÝBĚRY Vytvořením výběru rozdělíme obrázek na dvě části: aktivní = výběr = ta část, na které budeme provádět úpravy neaktivní.
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
CorelDRAW – práce s textem (16). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Název školy Střední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Zdenek Laski Název šablonyVY_32_INOVACE INF Název.
Prezentace Powerpoint 1 Předmět:INFORMATIKA Ročník:7. Tematický okruh:Seznámení s programem MS Excel Název učiva:Návod na používání programu MS Excel Prezentace.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Milan Adámek VY_32_INOVACE_AS1 CZ.1.07/1.5.00/ Moderní škola.
Informatika – Úvod do MS Powerpoint. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf Složky, soubory a objekty. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Přejmenování, mazání, kopírovaní, přesun, vysypání koše
Zástupce Zástupce souboru (anglicky file shortcut) je v informatice typ souboru používaný v systému Microsoft Windows. Umožňuje odkazovat na data, která.
ZONER CALLISTO Ovládání programu
Digitální učební materiál
Grafická úprava formuláře
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Malování - nástroje grafického editoru
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Transkript prezentace:

CorelDRAW Začínáme… Grafika této prezentace byla vytvořena v programu CorelDRAW.

Obecný a nezbytný úvod

Počítač hovoří jednoznačnou a logickou řečí S počítačem se dorozumíváte prostřednictvím klávesnice anebo myši. Každým stisknutím klávesy anebo tlačítka myši jste počítači něco sdělili. Počítač myslí v kategoriích ANO – NE. Jednička nebo nula. Proto musí i vaše sdělení být jednoznačné.

Platí pro veškerou práci na počítači! Zásada číslo 1: Platí pro veškerou práci na počítači! Netiskněte žádnou klávesu ani tlačítko myši pokud nevíte, co a proč právě děláte.

Nástroje Obrazovka programu je vaším pracovním stolem. Na stole obvykle máte úhledně rozmístěny pracovní nástroje. Chcete nakreslit čáru? Musíte uchopit tužku. Chcete vidět obrázek zvětšený? Musíte uchopit lupu…

Nástroje jsou označeny malými ikonkami, které názorně vystihují jejich funkci. Nástroj „uchopíme“ kliknutím myší na jeho ikonku Místo myši lze některé nástroje uchopit pomocí definovaných kláves (F6, F7 atd.) Podržíme-li myš na ikoně nástroje, objeví se jeho další, rozšiřující nabídka. Informace o vybraném nástroji vidíme na tzv. stavovém řádku (dole). Po vybrání nástroje se nám jeho jednoduchá ikonka objeví přímo na kurzoru, kterým pohybujeme po pracovní ploše.

Nástroje CorelDRAW Nejdůležitější je hned ten první Většina grafických programů (Corel,Photoshop, Zoner) má nástroje umístěny ve svislém pruhu vlevo. Nejdůležitější je hned ten první z nich - výběrový nástroj. Nástroj „uchopíme“ kliknutím myši na jeho ikonku.

objekty označujeme (tedy vybíráme pro další práci), dále je Výběrovým nástrojem objekty označujeme (tedy vybíráme pro další práci), dále je přemisťujeme, otáčíme, měníme jejich velikost i tvar. K výběrovému nástroji se můžeme odkudkoliv vrátit stisknutím mezerníku.

Kreslící nástroje - Elipsa

Kreslící nástroje - Obdélník

Na ploše máme vytvořené dva objekty. Pro další práci s nimi musíme: Vědět, čeho chceme dosáhnout Označit objekt(y), kterých se další práce bude týkat Vybrat potřebný postup (efekt, barvu atd.)

Objekt vybraný výběrovým nástrojem je ohraničen malými čtverečky Objekt vybraný výběrovým nástrojem je ohraničen malými čtverečky. Nyní můžeme tahem za čtverečky měnit jeho velikost.

Klepneme-li na vybraný objekt ještě jednou, případně na neoznačený 2x, můžeme jej tahem za příslušné značky otáčet anebo zkosit.

Zde jsou vybrané oba objekty Zde jsou vybrané oba objekty. Toho dosáhneme, když při postupném výběru držíme SHIFT anebo tak, že výběrovým nástrojem nakreslíme kolem objektů rámeček.

Rámeček, který vytváříme výběrovým nástrojem, nic reálně nekreslí (ani čáru, ani obdélník!) Pouze jím vymezujeme oblast, které se budou týkat další efekty (vložení barvy, deformace atd.)

Skupinu objektů označujeme výběrovým nástrojem jako celek. Chceme-li označit pouze některý z objektů skupiny, držíme při klepnutí na příslušný objekt klávesu CTRL. Jednotlivé objekty můžeme přidávat do výběru postupně, držíme přitom SHIFT. Pro výběr všech objektů najednou poslouží klávesová zkratka CTRL+A

Záchrana Pokud potřebujeme předchozí krok vrátit (a to včetně kroku, kterým jsme něco vymazali) použijeme klávesovou zkratku CTRL+Z (tedy vracíme se zpět).

Jednoduché ukázky

Dagmar Frgalová