ZÁVAŽNÉ EMOČNÍ PORUCHY V DĚTSKÉM VĚKU A DOSPÍVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Neurózy, psychózy, rané poruchy
Advertisements

ÚVOD DO VÝCHOVY MIMO VYUČOVÁNÍ
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
o.s. Péče o duševní zdraví
AUTOŘI: BARBORA MIKULOVÁ LUCIE KMENTOVÁ 4.A
Neurotické poruchy, poruchy vyvolané stresem a poruchy přizpůsobení
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Těhotenství, dětství a dospívání
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_18_OSVZ_ON ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Poruchy autistického spektra (PAS) Pervazivní vývojové poruchy
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Přednáška č. 8 Schizofrenní poruchy. Historie Historie Schizofrenie je závažné duševní onemocnění, které se vyskytovalo ve všech historických epochách.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Alzheimerova nemoc.
Klasifikace duševních poruch
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
SCHIZOFRENIE schizein (σχίζειν, "rozštěpit„), fren- (φρήν, φρεν-; "mysl") Anna Křemenáková, V7A.
Schizofrenie Jan Decker – 3A.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
(Presenium) Jiří Vítovec
Deprese Táborská, Kubátová V7A.
Další psychotické poruchy
Pavel Theiner Psychiatrická klinika FN Brno
Ivana Petriková, Tomáš Vebr
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Speciální psychiatrie – MKN 10 Organické duševní poruchy
Biologická léčba v dětské psychiatrii
Vývojová psychologie OP3BK_PSVP
Neurotické poruchy, poruchy vyvolané stresem
SCHIZOFRENIE.
PSYCHIATRIE VY_52_INOVACE_ února 2013
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E Péče o nemocné dítě.
Základní charakteristika
DEMENCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 03 – Psychologie a psychiatrie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluAfektivní.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_ZV_1_5E_NEC_06_FOBIE.
Barbora Pekařová, C3A.  bipolární porucha  závažné duševní onemocnění  porucha mozku (vrozené odchylky fungování mozku)  výrazné výkyvy nálad  povznesená.
Druhy změn ve vývoji.  Během života nastává mnoho životních změn změn  Změny můžeme rozdělit do čtyř základních skupin základních skupin  Tyto změny.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMentální.
Co to vlastně je ?  Způsobuje nevratné změny v mozkových buňkách a úbytek mozkové hmoty.  Varovným signálem bývá, že člověk začne trpět neobvyklou ztrátou.
OBSEDANTNĚ - KOMPULZIVNÍ PORUCHA
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
Tato prezentace je doplněním výkladu učitele
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Duševní poruchy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Neurotické poruchy, poruchy vyvolané stresem
Speciální psychiatrie – MKN 10 Organické duševní poruchy
Awakenings (Čas probuzení)
Psychiatrické vyšetření
SPECIFICKÉ KATEGORIE NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE
Základní pojmy speciální pedagogiky
Tomáš Volf, Anna Svobodová
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Transkript prezentace:

ZÁVAŽNÉ EMOČNÍ PORUCHY V DĚTSKÉM VĚKU A DOSPÍVÁNÍ VY-32-INOVACE-PSY-216 AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA: konverze, obsese, kompulzivita, psychóza, deprese, schizofrenie

Konverzní porucha středně závažné, zejména pokud přeroste do dospělosti původně hysterie projevuje se přechodem na somatické potíže (i velmi těžké, ale jen zřídka) běžně dušnost a bolesti hlavy příznaky se líčí a předvádí velmi dramaticky u dětí nápadná demonstrace, tělesný příznak je přeháněn cílem je získat pozornost

dramatické líčení obtíží, za „normální “ se tyto projevy pokládají u dívek v období pubescence rozvíjí se i u jinak disharmonického vývoje pokud se plně rozvine a přechází do dospělosti, je postižený nebezpečný svou manipulovatelností záliba v rozruchu porucha se týká žen i mužů (ti jsou méně okázalí, ale o to více manipulativní) působení = dlouhodobě ignorovat (být milý, když se chovají normálně), nekompromisní přístup, direktivní jednání, důslednost

Porucha obsedantně – kompulzivní vtíravé myšlenky, kterých se nelze zbavit, nutkání k výkonu určité činnosti myšlenky nejsou subjektu vlastní, opakují se, obrana bezúspěšná konkluzivní chování = jedinec se chová, jak se chovat nechce. Chová se tak a není se svým jednáním uspokojen patří sem i osobní rituály, magické myšlení, nutkavé pověry problém ve ztrátě nadhledu (pokud tomu tak je, většinou se stupňuje) původ nejasný, někdy následek šoku v dětství

Psychózy, deprese u dětí i dospělých mají endogenní nebo exogenní původ exogenní původ – méně závažné, nepřízeň vnějších podmínek, paralyzuje aktivitu člověka, někdy až po úplnou strnulost, časem přechází, člověk začíná fungovat endogenní původ – projevy shodné, jen hlubší, příčiny snad biochemické. Rizikový podzim a hlavně jaro. Pomoc zvenčí pomáhá, u těžkých depresí pomáhají elektrošoky. U dětí se vyskytuje jen zřídka. Účinné používat psychofarmaka

maniodeprese – opak deprese, bývá endogenní, činorodost, aktivita, nereálné plány, veselí, elán, rychlá řeč

Schizofrenní psychóza nejzávažnější endogenního původu předpoklady se dědí, původ nejasný, snad biochemický první projevy okolo 13 let počátek plíživý, nejasný, mnoho příznaků (sociální fobie, záchvat, halucinace, pseudofilosofování, přehnané pubescentní projevy apod.) další riziko 18 – 19 let (bludy, halucinace a paranoia)

po 35 roce riziko klesá jednoznačně psychiatrie, psychofarmaka neléčená schizofrenie končí demencí a strnulostí, při léčbě však celkem dobré výsledky, vysadit léky je ale nebezpečné někdy nutná ústavní péče, stanovení diagnózy trvá dlouho, vhodná je přitom i podpůrná a skupinová terapie, pomáhá prodloužit klidové období základem je nepodcenění spouštěče jsou různé – chřipka, nepříznivé prostředí, podzim, jaro apod.

POUŽITÉ ZDROJE: NAKONEČNÝ, Milan: Lidské emoce. 1.vyd. Praha: Academia, 2000. 334 s. ISBN 80-200-0763-6 NAKONEČNÝ, Milan: Psychologie osobnosti. 2.vyd. Praha: Academia, 2003. 336 s. ISBN 80-200-1289-3 NAKONEČNÝ, Milan: Motivace lidského chování. 1.vyd. Praha: Academia, 1996. 270 s. ISBN 80-200-0592-7 Obrázková galerie Microsoft Office PowerPoint 2003 www.glassschool.cz