Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo, OP VK 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Advertisements

Jan Amos Komenský Učitel národů.
JAN ÁMOS KOMENSKÝ (1592 – 1670) „Učitel národů“.
ŠKOLA NA PŘELOMU 17. A 18. STOLETÍ JAN AMOS KOMENSKÝ
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _05_CJL_3 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Jan Ámos Komenský.
Doba Jana Amose Komenského
Registrační číslo projektu:
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: května 2012
VY _32_INOVACE_05_04J.Neruda
Jan Amos Komenský ( JV Morava – Amsterdam)
JAN AMOS KOMENSKÝ VY_08_Vla4_68p
Identifikátor materiálu: EU
České země za třicetileté války
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Jan Ámos Komenský.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
VY_32_INOVACE_14_Jan Amos Komenský Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Jan Amos Komenský Materiál byl vytvořen v rámci projektu
BAROKO - umělecký směr 16. – 18. století
3/ Česká exilová literatura
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_361_Jan Amos Komenský AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Jan Amos Komenský.
32_04_35 Komenský Anotace Komenský Vzdělávací oblast, vzdělávací obor
Jan Amos Komenský ( ) Cílem vzdělání a moudrosti je, aby člověk viděl před sebou jasnou cestu života, po ní opatrně vykračoval,
Jan Amos Komenský 8. ročník.
JAN AMOS KOMENSKÝ * v Nivnici v Naardenu.
Jan Amos Komenský 1592−1670 Život Uherský Brod, Nivnice, Komňa
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název:
ZŠ Brno, Řehořova 3 Osobnosti českých a světových dějin Dějepis 7.ročník III
Název:Jan Amos Komenský Autor: Mgr. Andrea Jílková Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:český jazyk a literatura Ročník:první Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Mistr Jan Hus (14. stol.)  kněz, myslitel, reformátor a kazatel  vyučoval na univerzitě v Praze a dva roky byl jejím rektorem  navrhl reformu pravopisu.
Jan Amos Komenský Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková.
Pedagogická díla J. A. Komenského - kromě Velké didaktiky a Informatoria školy mateřské 4.část.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Kmentová Název materiálu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.3.5 Školství v 17. a 18.století Téma: Vývoj školství u nás Číslo.
NázevJan Amos Komenský AnotaceVýklad nové látky AutorMgr. Zuzana Šmerdová Očekávaný výstupŽák zná základní údaje z tohoto období Speciální vzdělávací potřeby.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
Literatura období baroka Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
„Všichni na jednom jevišti velikého světa stojíme, a cokoliv se tu koná, všech se týče“
Jan Amos Komenský Učitel národů. Jan žil s rodiči v Uherském Brodě. Jeho otec byl členem Jednoty bratrské. Rodný dům Jana Amose Komenského.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Velká didaktika J. A. Komenský 2.část
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jitka Havránková
Druh učebního materiálu
Jan Amos Komenský VY_32_Inovace_9SJ-4
Jan Amos Komenský VY_32_Inovace_07KR-3
Význam J.A. Komenského 5.část
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže,
Jan Amos Komenský
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 JAN AMOS KOMENSKÝ Mgr
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Ve školních lavicích Název: VY_32_inovace_16 Vlastivěda-mladší české dějiny.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Jan Ámos Komenský.
ŠABLONA III/2 Jan Ámos Komenský, literatura 8. roč. ,Mgr. L
JAN ÁMOS KOMENSKÝ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
28. březen 1592 – 15. listopad 1670 Mgr. Hana Šenková
BAROKO významní představitelé
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_19 J.A. Komenský
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo, OP VK 1 Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo, OP VK 1.4 75022320 Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Název a číslo učebního materiálu : VY _32_INOVACE_05_20 J. A. KOMENSKÝ Ročník: 6. - 9. ročník Anotace: J. A. KOMENSKÝ – životopis, dílo, ukázky z tvorby Podpora vzdělávání v ZŠ Šumná Autor materiálu: Mgr. DANA ŽIŠKOVÁ Vytvořeno: LISTOPAD 2013

Jan amos komenský * 28. 3. 1592 jihovýchodní Morava (Nivnice) † 15. 11. 1670 Amsterdam

ŽIVOTOPIS „Učitel národů“ český myslitel, filosof, spisovatel, pedagog Kazatel Jednoty bratrské Studium na gymnáziu v Přerově Poté studium v Německu – Heidelberg Oženil se, žil ve Fulneku po r. 1621 (bitva na Bílé hoře) byl nucen opustit Fulnek i vlast r. 1622 zemřela jeho žena i děti na mor

ŽIVOTOPIS r. 1628 odešel do polského Lešna (v Lešně shořela velká část jeho díla) postupně byl zván na univerzity evropských měst, aby přednášel své myšlenky dostal se do Anglie, do Švédska r. 1648 se vrátil do Lešna po. r. 1648 (uzavřen Vestfálský mír) naděje exulantů vrátit se do země skončily, Komenský se rozloučil s návratem do vlasti

ŽIVOTOPIS posledních 14 let života strávil v holandském Amsterdamu blízkým přítelem mu byl Rembrandt van Rijn pohřben v kostelíku v Naardenu

DÍLO psal česky i latinsky, německy dílo zahrnuje spisy teologické, filosofické i pedagogické tvůrce české pedagogické soustavy vytvořil metodiku výuky jazyků autor nejslavnějšího díla 17. stol. – Labyrint světa a ráj srdce

DÍLO Informatorium školy mateřské Labyrint světa a ráj srdce Brána jazyků otevřená Velká didaktika (Didactica magna) Svět v obrazech (Orbic pictus)

LABYRINT SVĚTA A RÁJ SRDCE alegorický příběh Hlavní postavou je poutník (Komenský), který se ocitá ve městě uprostřed nicoty (představující svět). Jeho průvodci jsou Všezvěd (Všudybud) a Mámení (nasadí mu „růžové brýle“), kteří mu líčí krásy dobře jdoucího světa. Poutník však vidí jen klam, marnost, faleš, bídu a smrt. Chce odtud utéci, ale nemá kam. Východisko nachází v otevření svého srdce, jen v sám sobě a uzavírá se do sebe.

DIDACTICA MAGNA původně psána česky, poté latinsky pedagogické dílo, přeložené do několika jazyků Výchovu rozdělil do čtyř stupňů po 6 letech: I. do 6 let mateřská škola II. do 12 let povinná školní docházka III. do 18 let latinské školy, gymnázia IV. university Jeden z prvních projektů systematizace školství, velmi pokrokový Obsahuje zásady vyučování, např. učit se musí od mládí. Názorné vyučování. Přiměřenost látky k věku. Vše převádět do praxe. Vyučovat od jednoduššího ke složitějšímu. Nutnost stálého opakování.

BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Učebnice, složená z paragrafů (1000), které jsou rozčleněné do kapitol (100), v nichž jsou formou krátkých průpovídek popsány různé jevy a věci – téma náboženské, příroda, lidské tělo, duše, řemesla, společnost, věda atd. V těchto průpovídkách je použita celá obvyklá slovní zásoba (asi 8000 slov) a gramatika daného jazyka. Žák se tedy jazyk naučí tím, že si zapamatuje verze těchto průpovídek a jejich význam.

SVĚT V OBRAZECH – ORBIS PICTUS učebnice byla vydána roku 1658 v Norimberku v prvním vydání byly texty latinsky, italsky, německy a francouzsky přelomová tím, že při její tvorbě Komenský uplatnil svoji zásadu škola hrou – chtěl, aby žáci rozuměli tomu, co se učí! v učebnici je hodně ilustrací, tak aby byla pro žáky poutavá (téma: biologie, teologie, člověk –tedy základy společenských věd)

zdroje OBRÁZKY http://cs.wikipedia.org/wiki/Jan_Amos_Komensk%C3 %BD http://www.spisovatele.cz/jan-amos-komensky#cv http://cs.wikipedia.org/wiki/Dv%C3%A9%C5%99e_jaz yk%C5%AF_odev%C5%99en%C3%A9 http://cs.wikipedia.org/wiki/Orbis_pictus OBRÁZKY http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Johan_amos_come nius_1592-1671.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/39/ Labyrint_sv%C4%9Bta.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Orbis_pictus_1685 _flores.JPG